آشنایی با میدان پیازا ناوونا یکی از جاذبه های گردشگری شهر رم

آشنایی با میدان پیازا ناوونا یکی از جاذبه های گردشگری شهر رم

میدان پیازا ناوونا، یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوب در شهر رم ایتالیا است که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید. این میدان جز مشهورترین …

میدان پیازا ناوونا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوب در شهر رم ایتالیا است که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید. این میدان جز مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است و بسیاری از توریست‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند حتما در سفر خود از این جاذبه گردشگری نیز دیدن می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این میدان صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم.

بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد سفر به شهر رم ایتالیا را دارید و یا این که علاقه‌مند هستید تا با جاذبه‌های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

آشنایی با میدان پیازا ناوونا یکی از جاذبه های گردشگری شهر رم | یوروپ تورز

آشنایی با میدان پیازا ناوونا رم

میدان پیازا ناوونا ( Piazza Navona ) یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای شهر رم می‌باشد که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید. این میدان بزرگترین میدان شهر رم به شمار می‌آید. امروزه توریست‌های زیادی وارد شهر رم می‌شوند که تقریبا اکثر این توریست‌ها در سفر خود از این میدان نیز دیدن می‌کنند. این میدان بسیار زیبا در مرکز شهر رم واقع شده است و یک میدان بسیار معروف در کشور ایتالیا است.

درباره میدان پیازا ناوونا رم باید بدانید که این میدان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که شما در زمان بازدید از خود این میدان می‌توانید از جاذبه‌های فوق العاده آن نیز دیدن کنید. در این میدان رستوران‌های متعددی نیز وجود دارد که شما می‌توانید برای صرف غذا به این رستوران‌ها مراجعه کنید. نقاشی‌های خیابانی که در این میدان وجود دارند نیز یکی دیگر از عواملی هستند که باعث زیبایی فوق العاده میدان پیازا ناوونا در شهر رم شده‌اند.

گذشته ای کوتاه از میدان پیازا ناوونا رم

میدان ناوونا یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر رم و کشور ایتالیا به شمار می‌آید که از لحاظ تاریخی نیز در میان جاذبه‌های گردشگری این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. این میدان در واقع در ابتدا یک میدان مسابقه بوده است که توسط دومیتیان ساخته شده است و در آن مسابقه‌های مختلفی برگزار می‌شد. امروزه شما با بازدید از این میدان همچنان می‌توانید ساختار مسابقه‌ای بودن آن را تشخیص دهید.

با وجود این که در نقاط مختلف این میدان ساختمان‌های زیادی ساخته شده‌اند و تمامی راهروهایی که در گذشته وجود داشتند تقریبا از بین رفته‌اند ولی ساختار کلی این میدان حفظ شده است و همین موضوع نیز می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی را برای توریست‌هایی که از این میدان دیدن می‌کنند داشته باشد.

مزایای بازدید از این میدان در شهر رم

این میدان یکی از زیباترین میادین شهر رم است که بازدید از آن می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما باشد. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه‌مند هستید تا در سفر به شهر رم از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید توصیه ما به شما این است که به هیچ وجه میدان پیازا ناوونا را فراموش نکنید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازدید از این میدان این است که شما می‌توانید شاهکارهای معماری قدیمی شهر رم را مشاهده کنید که می‌تواند برای علاقه مندان به این موضوع جذابیت‌های بسیار زیادی را داشته باشد.

فواره‌های بسیار زیبایی که در این میدان وجود دارند نیز می‌توانند یکی دیگر از عواملی باشند که شما ترغیب شوید تا از این میدان دیدن کنید. به صورت کلی این میدان زیبایی‌های فوق العاده‌ای دارد که بازدید از هر یک از آنها می‌تواند تجربه‌ای فوق العاده را برای شما به همراه داشته باشد.

فواره چهار رودخانه از مهم ترین جاذبه های این میدان

بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در میدان پیازا ناوونا وجود دارد فواره چهار رودخانه است که در زمان بازدید از این میدان حتما باید سعی کنید از فواره نیز دیدن کنید. امروزه توریست‌های بسیار زیادی هستند که علاقه‌مند هستند تا با سفر به شهر رم از این فواره فوق العاده زیبا نیز دیدن کنند. این فواره یکی از قدیمی‌ترین فواره‌های شهر رم شناخته می‌شود که در قرن هفدهم میلادی و به دستور پاپ ساخته شده است.

این فواره در واقع یکی از مهم‌ترین و زیباترین آثار هنری جیان لورنزو برنینی به شمار می‌آید که حتما باید از آن دیدن کنید. این هنرمند بزرگ یکی از محبوب‌ترین هنرمندهای ایتالیایی است که دارای آثار هنری فوق العاده زیبایی می‌باشد. این فواره دارای چهار مجسمه مختلف است که شما می‌توانید زیبایی و ظرافت را در هر یک از این آثار هنری مشاهده کنید.

هر یک از این مجسمه‌ها در واقع نشان دهنده یک رودخانه بزرگ در یکی از قاره‌های دنیا می‌باشند که این موضوع جذابیت‌های بسیار زیادی را برای توریست‌هایی که از آن دیدن می‌کنند دارد.

فواره چهار رودخانه از مهم ترین جاذبه های این میدان | یوروپ تورز

یک داستان جالب از زمان ساخت فواره های این میدان

شاید یکی از نکات بسیار جالبی که درباره میدان پیازا ناوونا وجود دارد رقابت شدیدی است که میان دو هنرمندی که در ساخت این میدان تاثیر گذار بودند برقرار بود. برومینی که در واقع معمار اصلی کلیسای این میدان بود و همینطور برنینی که سازنده فواره‌های میدان پیازا ناوونا بود در این زمان رقابت هنری بسیار زیادی داشتند که همین موضوع باعث شد تا تمام هنر خود را برای ساخت این کلیسا و همینطور فواره‌ها به کار بگیرند.

اگر به مجسمه مربوط به رودخانه ریورپلاته دقت کنید می‌توانید شخصی را مشاهده کنید که از ترس خودش را جمع کرده است و همین موضوع نیز باعث شده است تا این مجسمه دارای زیبایی‌های خاص خود باشد و در میان توریست‌هایی که از میدان زیبای پیازا ناوونا دیدن می‌کنند از جذابیت‌های زیادی برخوردار باشد.

آشنایی با کلیسای این میدان

کلیسای بزرگی که در میدان پیازا ناوونا وجود دارد یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رم به شمار می‌آید که امروزه بسیاری از توریست‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند حتما در سفر خود از این کلیسا نیز دیدن می‌کنند. این کلیسای قدیمی از لحاظ تاریخی نیز در شهر رم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد به طوری که بسیاری از تاریخ شناسان برای مطالعات تاریخی از آن بازدید می‌کنند.

این کلیسای زیبا به دستور پاپ اینوسنت دهم ساخته شده است که دارای معماری فوق العاده زیبایی می‌باشد و توسط یکی از بهترین معماران ایتالیایی ساخته شده است. نمای بیرونی این کلیسا به شکلی فوق العاده جذاب طراحی شده است به طوری که هر بازدید کننده‌ای را به خود جذب می‌کند. ساخت این نمای بیرونی در سال 1670 به اتمام رسید.

معماری میدان پیازا ناوونا

بدون شک یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده است تا امروزه میدان پیازا ناوونا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رم به شمار بیاید این است که در ساخت بخش‌های مختلف این میدان از بهترین معماران و طراحان ایتالیایی کمک گرفته شده است و باعث شده است که معماری این میدان به شکلی فوق العاده باشد.

به صورت کلی بناها و ساختمان‌های این میدان موقعیت ویژه‌ای نسبت به این میدان دارند و همین موضوع باعث شده است تا میدان پیازا ناوونا بسیار زیباتر به نظر برسد. مجسمه‌هایی که در این میدان ساخته شده‌اند نیز دارای ظاهری فوق العاده جذاب و ویژه هستند که این موضوع نیز بر روی معماری میدان تاثیر گذار بوده است. آب نماهای دیگری که در میدان بزرگ پیازا ناوونا وجود دارند نیز دارای معماری فوق العاده جذابی هستند که به زیبایی این میدان افزوده‌اند.

برگزاری رویداد های مختلف در این میدان

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تا میدان پیازا ناوونا یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رم باشد. یکی از مهمترین این دلایل این است که هر روزه در این میدان نمایشگاه‌ها و نمایش‌های خیابانی مختلفی برگزار می‌شود که شما می‌توانید با شرکت در آنها تجربه‌های جدیدی را از سفر به شهر رم بدست بیاورید.

نمایش‌های خیابانی که در میدان پیازا ناوونا برگزار می‌شوند نمایش‌های بسیار زیبا و جذابی هستند که به علاقه مندان به این هنر توصیه می‌کنیم حتما در سفر به شهر رم از این نمایش‌ها دیدن کنند. علاوه بر این نمایش‌های خیابانی نمایشگاه‌های بزرگ و کوچک مختلفی نیز در این میدان برگزار می‌شود که شرکت در آنها می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

آشنایی با سایر فواره های این میدان

علاوه بر فواره چهار رودخانه میدان پیازا ناوونا دارای فواره‌های زیبای دیگری نیز می‌باشد که بازدید از هر یک از آنها را به شما توصیه می‌کنیم. فواره‌های شمالی این میدان که با نام فواره نپتون نیز شناخته می‌شود یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شهر رم ایتالیا به شمار می‌آید که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است و طرح و سازنده اصلی آن یکی از هنرمندان بزرگ ایتالیایی به نام جاکومو دِللا پُرتا بوده است.

فواره جنوبی میدان پیازا ناوونا نیز یکی دیگر از فواره‌های این میدان است که این فواره نیز در قرن هفدهم میلادی و توسط یکی دیگر از هنرمندان ایتالیایی به نام فونتانا دِل مورو طراحی و ساخته شده است. نام دیگر این فواره، فواره تاریک است که در مرکز آن شما می‌توانید یک شخص آفریقایی را مشاهده کنید که یک دلفین بزرگ در دست دارد. این دو فواره، دو فواره دیگر میدان پیازا ناوونا هستند که در کنار فواره چهار رودخانه باعث زیبایی هرچه بیشتر این میدان شده‌اند.

برگزاری رویداد های مختلف در این میدان | یوروپ تورز

جمع بندی و صحبت پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره میدان پیازا ناوونا شهر رم در اختیار شما قرار دهیم و شما را بیشتر با این میدان بسیار زیبای شهر رم آشنا کنیم. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه‌مند هستید تا به شهر رم سفر کنید باید بدانید که امروزه توریست‌های زیادی هستند که در سفر به این شهر از میدان پیازا ناوونا دیدن می‌کنند. بنابراین توصیه ما به شما هم این است که حتما در سفر خود از این میدان دیدن کنید.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات مورد نیاز خود درباره این میدان بزرگ شهر رم را بدست آورده باشید. در پایان تشکر می‌کنیم که از شما که این مطلب را به دقت و تا انتها مطالعه کردید و ما را در این مطلب همراهی کردید. 


سوالات متداول میدان پیازا ناوونا

ساختار قدیمی این میدان چگونه بوده است؟

این میدان در واقع در ابتدا یک میدان مسابقه بوده است که توسط دومیتیان ساخته شده است و در آن مسابقه‌های مختلفی برگزار می‌شد. امروزه شما با بازدید از این میدان همچنان می‌توانید ساختار مسابقه‌ای بودن آن را تشخیص دهید.

یکی از بهترین جاذبه های این میدان چیست؟

بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در میدان پیازا ناوونا وجود دارد فواره چهار رودخانه است که در زمان بازدید از این میدان حتما باید سعی کنید از فواره نیز دیدن کنید.

برای ساخت این میدان از چه معمارانی استفاده شده است؟

در ساخت بخش‌های مختلف این میدان از بهترین معماران و طراحان ایتالیایی کمک گرفته شده است و باعث شده است که معماری این میدان به شکلی فوق العاده باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!