میدان مکس اووپلین آمستردام از دیدنی های هلند

میدان مکس اووپلین آمستردام از دیدنی های هلند

مکس اووپلین آمستردام به یک میدان در شهر آمستردام گفته می شود که از میدان مکس اووپلین آمستردام به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم یاد می شود.

جاذبه های گردشگری در کشور زیبای هلند همیشه از مواردی بوده که موجب جذب گردشگران به این کشور زیبای اروپایی بوده است که یکی از آنها را می توان میدان مکس اووپلین آمستردام دانست. از جذابیت های این میدان می توان به تاریخچه هیجان انگیز آن قبل از جنگ جهانی دوم اشاره کرده که چگونه یک زندان مرکزی را به منطقه ای برای شطرنج بازان تبدیل کرده است.

جاذبه های گردشگری آمستردام هلند

سفر به کشور های اروپایی، به دلیل جاذبه های متنوع گردشگری آن ها همیشه دلنشین و جذاب بوده است. یکی از کشور هایی که به عنوان نخستین گزینه سفر در اختیار توریست ها قرار می گیرد، کشور هلند می باشد. هلند از بی نظیر ترین کشور های اروپایی است که جاذبه های گردشگری آن را در هیچ کجای جهان نخواهید دید. قلب گردشگری هلند را، آمستردام می دانند.

در آمستردام لیستی از جاذبه های گردشگری ممنوعه تا جاذبه های گردشگری تاریخی و منحصر به فرد در اختیارتان قرار خواهد گرفت که بهتر است از هیچ کدام آنها غافل نشوید. مسلما تاکنون نام مکس اووپلین آمستردام را شنیده اید. مکس اووپلین میدانی خاص و جذاب در یکی از مناطق بکر آمستردام است که گردش در آن برای توریست هایی که به بازی های فکری و به خصوص شطرنج علاقه دارند، توصیه می شود.

جاذبه های گردشگری آمستردام هلند

تاریخچه میدان مکس اووپلین آمستردام

مکس اووپلین آمستردام میدانی تاریخی در این شهر است که در زمان های بسیار دور جزوی از زندان مرکزی آمستردام بود. در واقع این منطقه حیاط زندان آمستردام به حساب می آمد که روزانه زندانیان اوقات فراغت خود را در آن سپری می کردند. پس از جنگ جهانی دوم، هنگامی که نازی ها به آمستردام هجوم آوردند، زندان نیز به یک منطقه تصرف شده در آمد و خالی از سکنه شد. پس از اتمام جنگ جهانی دوم، هنگامی که شهردار آمستردام به بازسازی مناطق مختلف این شهر پرداخت، زندان را نیز به منطقه دیگری منتقل نمود و ساختمان زندان تبدیل به یک میدان تاریخی شد که این میدان امروزه با نام مکس اووپلین شناخته می شود.

تاریخچه میدان مکس اووپلین آمستردام

وضعیت کنونی مکس اووپلین شهر آمستردام

همانطور که عنوان شد مکس اووپلین آمستردام که از شناخته شده ترین و بکر ترین منطقه این شهر به حساب می آید، قبل از جنگ جهانی دوم حیاط یک زندان بود. اما امروزه در محوطه مرکزی آن و بر روی زمین یک صفحه شطرنج بسیار بزرگ با مهره های سنگی غول پیکر طراحی شده است که عموم مردم و گردشگران می توانند در این منطقه به بازی شطرنج بپردازند. در واقع بازی کردن در بین عموم و با مهره های سنگی غول پیکر، لذتی وصف نشدنی را برای شطرنج بازان به ارمغان خواهد آورد.

جالب است بدانید که مکس اووپلین یکی از بزرگ ترین و مشهور ترین بازیکنان شطرنج با اصالتی هلندی می باشد که از نام آن برای به شهرت رساندن این منطقه استفاده شده است. علاوه بر این در کنار صفحه شطرنج منحصر به فرد در این میدان زیبا، مجسمه زیبایی از مکس اووپلین نیز قرار گرفته که جذابیت این منطقه گردشگری را چندین برابر کرده است.

وضعیت کنونی مکس اووپلین شهر آمستردام

بازی در مکس اووپلین آمستردام

بازی کردن در مکس اووپلین آمستردام علاوه بر این که برای بومیان این منطقه آزاد است، گردشگران نیز می توانند با این صفحه شطرنج بزرگ نیز به بازی بپردازند. همچنین لازم به ذکر است که بازی با این صفحه شطرنج غول پیکر و منحصر به فرد هیچگونه محدودیت جنسیتی و سنی ندارد. یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب به شهرت رسیدن این منطقه گردشگری شده، این است که صفحه شطرنج دقیقا در وسط این منطقه گردشگری و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

تمام مهره های سیاه و سفید این صفحه شطرنج از جنس سنگ با دوام می باشد که در هنگام استفاده از آن دچار شکستگی و آسیب نشود. تمام نقوش ثبت شده بر روی این مهره، تماماً توسط مجسمه سازان ماهر هلندی انجام گرفته و دقیقا مطابق با مهره های اصلی شطرنج طراحی شده اند. اندازه این مهره ها حدود یک متر می باشد و مسلما بازی کردن با آنها را می توان جذاب ترین تفریح برای توریست های شطرنج باز در آمستردام دانست.

بازی در مکس اووپلین آمستردام

هزینه بازدید از مکس اووپلین در آمستردام

یکی از مزیت های گردشگری در آمستردام هلند، این است که در کنار مناطق گردشگری مشهور این شهر که اغلب باید با خریداری بلیط از آن ها بازدید کرد، بازدید از برخی مناطق تاریخی و منحصر به فرد این شهر نیز به صورت رایگان می باشد و نیازی به پرداخت مبلغ اندکی هم نخواهد بود. منطقه گردشگری مکس اووپلین آمستردام نیز یکی از جاذبه های تفریحی رایگان آمستردام است که انجام بازی با صفحه بزرگ شطرنج آن نیز رایگان خواهد بود. علاوه بر این تماشای این بازی نیز برای عموم رایگان می باشد. از این جهت اگر به آمستردام سفر کردید، حتما بازدید از منطقه مکس اووپلین را نیز در اولویت خود قرار دهید و از امکانات خاص و بکر این منطقه تفریحی نهایت استفاده را ببرید.

هزینه بازدید از مکس اووپلین در آمستردام

موقعیت مکانی مکس اووپلین در هلند

مکس اووپلین آمستردام یکی از مناطق شناخته شده می باشد که می توانید به راحتی از تمامی وسایل نقلیه عمومی برای بازدید از آن استفاده کنید. این منطقه در نزدیکی یکی از کانال های پر آب آمستردام واقع شده این امر موجب جذب گردشگران شده است. زیرا که آب و هوای این منطقه بسیار دلنشین می باشد و حس آرامش را به گردشگران القاء خواهد کرد. علاوه بر صفحه شطرنج واقع شده در این منطقه، کافی شاپ ها، رستوران ها، فروشگاه های لوکس و … را نیز می توان از دیگر دلایل محبوبیت آن در بین گردشگران دانست. زیرا که بازی کردن با مهره های شطرنج غول پیکر در کنار خرید لباس و سایر وسایل لوکس و همچنین گذراندن اوقات فراغت در کافی شاپ های دنج و دل انگیز این منطقه، می تواند ساعاتی خاطره انگیز را برای گردشگران و بومیان منطقه رقم بزند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!