موزه های بارسلونا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه های بارسلونا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه های بارسلونا، هر ساله گردشگران بسیاری به بارسلونا سفر می‌کنند. فقط خیابان‌های آفتابی، سواحل یا معماری خیره‌کننده این شهر دلیل جذب گردشگران نیست.

هر ساله گردشگران بسیاری به بارسلونا سفر می‌کنند. فقط خیابان‌های آفتابی، سواحل یا معماری خیره‌کننده این شهر دلیل جذب گردشگران نیست. موزه های بارسلونا برای افرادی که به دنبال یک تجربه فرهنگی هستند، بسیار مناسب است.

بارسلونا به داشتن موزه‌های زیاد معروف است. از جمله موزه‌های برتر آن مؤسساتی هستند که به هنر و علوم توجه می‌کنند. تنوع موزه های بارسلونا در میان این شهر ممکن است باعث سردرگمی شما شود، ما در این مطلب سعی در معرفی بهترین موزه های بارسلونا داریم.

با ما باشید تا با موزه های بارسلونا بیشتر آشنا شوید.

موزه های بارسلونا | یوروپ تورز

موزه پیکاسو از موزه های بارسلونا

موزه پیکاسو یکی از معروف‌ترین موزه های بارسلونا محسوب می‌شود که آثار این هنرمند در این مکان قرار گرفته است. با وجود این که زادگاه پیکاسو در مالاگا اسپانیا است، وی در سیزده سالگی همراه خانواده در شهر بارسلون سکونت کرد، وی بارسلون را به عنوان زادگاهش در نظر گرفت و حاضر به بازگشت به اسپانیا در طول سال‌های فرانکو نشد و در عوض در پاریس مستقر شد. ساختمان تحسین‌برانگیز موزه پیکاسو در سال ۱۹۶۳ که توسط منشی شخصی این هنرمند بازگشایی شد، میزبان ۳۵۰۰ اثر پیکاسو است که مراحل بسیاری را در تکامل هنری خود پوشش می‌دهد.

در‌آوریل ۱۹۶۳ موزه پیکاسو، که در ناحیه Ribera در شهر قدیمی واقع شده‌است، افتتاح شد. برای تشکیل موزه پیکاسو کاخ برنگوئر د آگویلار که یک کاخ قدیمی از قرن پانزدهم است، به موزه تبدیل شد. این مجموعه دائمی شامل بیش از ۴۲۰۰ اثر از پیکاسو است.

بیشتر موزه پیکاسو شامل آثاری از سال‌های جوانی پیکاسو یعنی سال‌های ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۴ است. برخی از آثار این موزه در ابتدا در موزه‌های دیگر شهر بوده ولی بعداً آن‌ها را برای موزه پیکاسو جمع‌آوری کرده‌اند. همسر پیکاسو، ژاکلین پیکاسو، مجموعه‌ای از سرامیک ۴۱ قطعه را در سال ۱۹۸۲ به موزه داد. این موزه از سال ۲۰۱۴ توسط Fundació Museu Picasso اداره می‌شود.

موزه پیکاسو از موزه های بارسلونا | یوروپ تورز

موزه هنر ملی کاتالونیا

از موزه های بارسلونا می‌توان به موزه هنر ملی کاتالونیا که با نام اختصاری MNAC نیز شناخته است، اشاره کرد. موزه هنر ملی کاتالونیا در کاخ ملی مونتژوک واقع شده است که برای نمایشگاه بین‌المللی در سال ۱۹۲۹ ساخته شده است.

در سال ۱۹۳۴ در‌های خود را به عنوان موزه هنر ملی کاتالونیا برای عموم باز کرد که مجموعه قرون وسطایی در آن گردآوری شده بود. پس از آن در سال ۱۹۹۵ و به عنوان موزه هنر ملی کاتالونیا، اتاق‌های جدید هنر رومانسك در آن افتتاح شد. به صورت پیاپی، نمایش عمومی این مجموعه تمدید شد، روندی که در سال ۲۰۰۴ با ادغام هنر مدرن به پایان رسید.

در بازدید از این موزه می‌توانید بهترین مجموعه نقاشی‌های دیواری رومانیایی جهان و معروف‌ترین هنرمندان مدرنیسم کاتالونیا مانند گائودا یا کاساس  Gaudí یاCasas را مشاهده کنید. هنر گوتیک، نقاشان بزرگ رنسانس اروپایی و باروک، به عنوان مثال Tiziano یا Velázquez و مجموعه عکاسی، این مجموعه را تکمیل می‌کنند. کیفیت بسیار زیاد و تنوع این مجموعه به شما امکان می‌دهد تجربه‌ای عالی در هنگام بازدید از این موزه داشته باشید.

موزه هنر ملی کاتالونیا | یوروپ تورز

(Joan Miro Foundation) بنیاد جوآن میرو

بنیاد جوآن میرو که از موزه های بارسلونا است، توسط هنرمندی به این نام یعنی جوآن میرو( Joan Miró) آغاز شد و در همان سال یعنی در ۱۰ ژوئن سال ۱۹۷۵ این موزه افتتاح شد. این هنرمند بیشتر آثار خود را به بنیاد واگذار کرد. آثار دیگر هدیه‌هایی از همسرش پیلار جونکوزا، جوآن پراتس و کازوماسا کاتسوتاس است.

مجسمه‌های مشهوری مانند \”Couple d\’Aououux aux Jeux de Fleur d’Amandier\” و یک دیوار آویز با طرح بزرگ و پر زرق و برق که بطور خاص برای پایه ساخته شده است از جمله این آثار هستند. این موزه بیش از 10.000 آثار هنری، ۲۱۷ اثر نقاشی، ۱۷۸ مجسمه، اسکالپت، طرح صحنه و فرش از جوآن میرو و آثار هنری اخیر به سال ۱۹۰۱ بازمی‌گردد. در تراس بالایی سقف شما می‌توانید مجسمه‌های رنگارنگ میرو را که همراه با منظره‌ای شگفت‌انگیز از بارسلونا است را تحسین کنید.

موزه میرو بزرگترین مجموعه آثار جوآن میرو را به نمایش می‌گذارد. میرو می‌خواست یک مرکز بین‌المللی و بین رشته‌ای ایجاد کند که این امر هنر را در معرض دید عموم قرار دهد. تا امروز بنیاد نمایشگاه‌های متناوب از قرن بیستم و بیست و یکم و همچنین پروژه‌های پژوهشی دانشگاهی و رویداد‌های فرهنگی را برپا می‌کند. این مرکز در سال ۱۹۷۷ جایزه موزه اروپا را نیزدریافت کرد.

(Joan Miro Foundation) بنیاد جوآن میرو | یوروپ تورز

CCCB از موزه های بارسلونا

مرکز فرهنگ معاصر بارسلونا (Centre Cultura Contemporània de Barcelona) با نام اختصاری CCCB از موزه های بارسلونا است. مرکز فرهنگ معاصر بارسلونا یک مرکز فرهنگی و محل نمایشگاهی است که به ابتکاری‌ترین شکل‌های هنر معاصر اعم از هنر دیجیتال و آثار شنیداری و تصویری و همچنین ادبیات، سینما، تئاتر و موضوعاتی از جمله اقتصاد و تأثیر فناوری‌های دیجیتال بر جامعه امروز اختصاص داده شده است.

این مرکز در منطقه تاریخی راوال – در نزدیکی موزه هنر‌های معاصر –  MACBA  واقع در یک ساختمان مربوط به  قرن ۱۸ام که قبلاً با نام Casa della Caritat (خانه خیریه) معروف بود در سال ۱۹۹۴ بازسازی و ترویج یافت. مرکز فرهنگ معاصر بارسلونا به عنوان نهادی که برای شهر و هنرمندان مستقل، آزاد است. هر ساله برنامه متنوعی از رویداد‌ها و فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد که اغلب بر فرهنگ کاتالونیا متمرکز است.

CCCB از موزه های بارسلونا | یوروپ تورز

موزه المپیک و ورزش بارسلونا از جذابترین موزه های بارسلونا

یکی از موزه های بارسلونا که برای بیشتر افراد اهل فوتبال جالب است، موزه المپیک و ورزش بارسلونا می‌باشد. بازی‌های المپیک بارسلونا در سال ۱۹۹۲ یک اتفاق مهم برای این شهر بود که رونق بسیار خوبی داشت و بنابراین در سال ۲۰۰۵، شورای شهر تصمیم گرفت موزه‌ای را ایجاد کند که روح المپیا و کل ورزش جهان را تحقق بخشد.

در همان سال، معماران خاویر باسیانا و تونی کامپس ساخت موزه را آغاز کردند. البته نه در هر جایی بلکه در کنار استادیوم المپیک این موزه ساخته شد. در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار در اروپا با فناوری‌های نوآورانه و تجربیات چندرسانه‌ای موزه المپیک و ورزش افتتاح شد.

در سال ۲۰۱۰  دو ماه پس از درگذشت جوآن آنتونی سامارانچ، که بیش از ۲۰ سال کمیته بین‌المللی المپیک را به عهده داشت، این موزه به نام وی نامگذاری شد. در بازسازی موزه المپیک و ورزش بارسلونا، این موزه به سه قسمت اصلی تقسیم شد که مجهز به سینما سه بعدی، صفحه صوتی تصویری تاچ و اطلاعاتی از تاریخچه باشگاه بارسلونا هستند.

موزه المپیک و ورزش بارسلونا از جذابترین موزه های بارسلونا | یوروپ تورز

در بخش اول یعنی بخش مربوط به سینما سه بعدی بازدیدکنندگان می‌توانند، اطلاعاتی را بروی دیوار با لمس کردن صفحه نمایش دریافت کنند همچنین بازدید‌کننده می‌تواند با استفاده از دیوار شیشه‌ای که به تکنولوژی لیزی مجهز به دیدن ویدئو، تصویر و موسیقی بپردازد.

در دومین بخش این موزه شامل آثار هنری خصوصی از هنرمندان محلی است. این هنرمندان محلی
دالی (Dalí)، میرو (Miró) و تاپیس (Tàpies) هستند.

سومین قسمت نیز شامل هنر فوتبال است که در این بخش اتاق جام‌های پیروزی قرار دارد که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. از معروف‌ترین جاذبه‌های این موزه می‌توان به کفش رونالد کومان اشاره کرد که اولین پیروزی
بارسلونا در جام باشگاه‌های اروپا را به ارمغان آورد.

این موزه با مساحتی به طول ۳۵۰۰ مترمربع پذیرایی یک میلیون و دویست هزار نفر در هر سال است. از موزه های بارسلونا پس از موزۀ پیکاسو، دومین موزۀ پربازدید را می‌توان موزه المپیک و ورزش بارسلونا دانست.

معرفی موزه دریایی از جالب‌ ترین موزه های بارسلونا

Museu Marítim) )موزه دریایی مطمئناً یکی از جالب‌ترین دیدنی‌ها و موزه های بارسلونا است. این موزه در محله‌های کشتیرانی سابق Drassane قرار دارد. این موزه در حاشیه جنوبی شهر قدیمی و در انتهای رامبلا قرار دارد و دارای مجموعه گسترده کشتی‌ها و قایق‌ها و یک نمایشگاه بزرگ در زمینه ساخت کشتی‌های قایقرانی قرون وسطایی است. در جنگ Drasannes، کشتی‌های تجاری از قرن سیزدهم تا هجدهم ساخته شدند.

ساخت کشتی‌های دریایی باعث برتری دریایی بارسلونا در سراسر دریای مدیترانه بود. از سال ۱۹۲۹، نمایشگاه دائمی در موزه دریایی تاریخ دریایی کاتالونیا را نشان می‌دهد. این موزه در سال ۱۹۳۶ به ساختمان گوتیک منتقل شد. در چند مرحله این ساختمان‌ها ترمیم شدند، به طوری که هم اکنون دارای یک نمایشگاه بیش از ۱۰، ۰۰۰ متر مربع است.

موزه دریایی دارای مجموعه‌ای قابل توجه از ابزار‌های دریایی است که به ویژه برای ناوبری ارائه می‌شوند. بیشتر ابزار‌ها از دوره قرن ۱۸ تا ۲۰‌ام است و توسعه ابزار‌های سنجشی، عمق و بسیاری ابزار‌های دیگر را نشان می‌دهد.

معرفی موزه دریایی از جالب‌ ترین موزه های بارسلونا | یوروپ تورز

موزه خانه گائودی Gaudi House Museum

موزه خانه گائودی از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۲۵ خانه معمار آنتونی گائدوی بود. این خانه به عنوان یک خانه نمایش برای طرح توسعه پارک Güell  توسط Francesc d\’Assís Berenguer i Mestres، دوست وی ساخته شد. این موزه به عنوان موزه خانه گائو در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۱۹۶۳ افتتاح شد. از سال ۱۹۹۲ متعلق به بنیاد تابلو ساختمان معبد برجسته Sagrada Familia است که این خانه را مرمت کرده است تا بینشی از زندگی و کار گائودا برای ما بگذارد.

موزه خانه گادو در حال حاضر نمایشگاهی دارد که به منظور بازدید بینندگان از دنیای گاودا در بازآفرینی برخی از اتاق‌های خصوصی و نمایش موارد شخصی وی، به بازدید‌کنندگان امکان می‌دهد. این نمایشگاه همچنین شامل یک نمایشگاه سمعی و بصری است.

موزه خانه گائودی Gaudi House Museum | یوروپ تورز

موزه شکلات Chocolate Museum

از موزه های بارسلونا که می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذاب باشد، موزه شکلات است.  موزه شکلات(Museu de la Xocolata) تاریخچه شکلات در اروپا را نشان می‌دهد. ریشه آن، چگونگی دستیابی به ما و چگونگی تجارت آن به عنوان عنصری بین اسطوره و واقعیت، بین دارو و غذا یا به عنوان آفرودوزیس و همچنین تولید شکلات، از لوبیا کاکائو گرفته تا فرایند‌های تولید صنعتی را نشان می‌دهد.

در ابتدای موزه شکلات تاریخ شکلات را می‌آموزید که چگونه شکلات از آمریکای جنوبی به اروپا توسط فاتحان اسپانیایی آورده شد. کلمب از وجود کاکائو اطلاع داشت. بدون شیرین، کاکائو آورده شده توسط اسپانیایی‌ها یک نوشیدنی بسیار محبوب نبود. اما با افزودن شکر یا عسل، خیلی زود خود را به شهرت رساند. در سالن اول نیز گیاهان کاکائو و میوه‌های درخت را نیز مشاهده می‌کنید.

موزه شکلات Chocolate Museum | یوروپ تورز

موزه فردریک مارس Frederic Mares Museum

از موزه های بارسلونا، موزه فردریک مارس یکی از مهمترین موزه‌های مجسمه‌سازی در کشور اسپانیا است. این موزه یکی از مهمترین مجموعه مجسمه‌های اسپانیایی از قرن دوازدهم تا نوزدهم است. این موزه در کاخ سابق تفتیش عقاید در منطقه Barri Gòtic، درست در پشت کلیسای جامع قرار گرفته است. در زیرزمین موزه می‌توان عمدتاً مجسمه‌های مربوط به قرن سوم و چهارم شامل مجموعه‌ای از مصلوبان و مجسمه‌های مریم باکره و گوتیک و سایر آثار باستانی را یافت. با مجموعه زیبا از صلیب‌ها در طبقه اول این مجموعه از آثار باروک و رنسانس ادامه خواهد یافت.

موزه فردریک مارس Frederic Mares Museum | یوروپ تورز

موزه مصر بارسلونا Barcelona Egyptian Museum

موزه مصر بارسلونا یکی از مجموعه‌های برجسته خصوصی فرهنگ و هنر مصر است. این موزه در بیش از ۲، ۰۰۰ متر مربع تاریخ هیجان‌انگیز مصر را در زمان فرعون نشان می‌دهد. بیش از ۱۰۰۰ نمایشگاه  از جمله سارکوفاژی، مومیایی، جواهرات و آملوت، زندگی و سنن این تمدن را نشان می‌دهد.

موزه مصر بارسلونا Barcelona Egyptian Museum | یوروپ تورز

موزه اقیانوس شناسی از موزه های بارسلونا

در آکواریوم بارسلونا، بزرگترین و مهمترین موزه علوم دریایی مدیترانه اروپا از موزه های بارسلونا شامل زیستگاه‌های دریایی در بیش از ۳۵ حوضه آب است. بیش از ۱۱۰۰۰ حیوان دریایی از ۴۵۰ گونه و یک تونل زیر آب ۸۰ متری از طریق حوضه کوسه پیدا خواهید کرد. این موزه در بندر ول واقع شده است و با پیاده روی از شهر قدیمی و بارسلونتا به راحتی می‌توان به انجا رفت. اگرچه آكواریوم به عنوان یك مؤسسه لیزینگ است اما حیوانات، زیستگاه‌های آن‌ها و تعامل زیستگاه‌ها را به شیوه چشمگیری نشان می‌دهد.

موزه اقیانوس شناسی از موزه های بارسلونا | یوروپ تورز

سوالات متداول موزه های بارسلونا

موزه پیکاسو بارسلونا در چه سالی ساخته شد؟

در‌آوریل ۱۹۶۳ موزه پیکاسو، که در ناحیه Ribera در شهر قدیمی واقع شده‌است، افتتاح شد. برای تشکیل موزه پیکاسو کاخ برنگوئر د آگویلار که یک کاخ قدیمی از قرن پانزدهم است، به موزه تبدیل شد.

یکی از بهترین موزه های ورزشی در بارسلونا چیست؟

یکی از موزه های بارسلونا که برای بیشتر افراد اهل فوتبال جالب است، موزه المپیک و ورزش بارسلونا می‌باشد. بازی‌های المپیک بارسلونا در سال ۱۹۹۲ یک اتفاق مهم برای این شهر بود که رونق بسیار خوبی داشت و بنابراین در سال ۲۰۰۵، شورای شهر تصمیم گرفت موزه‌ای را ایجاد کند که روح المپیا و کل ورزش جهان را تحقق بخشد.

مشخصات مختصر موزه اقیانوس شناسی بارسلون چیست؟

در آکواریوم بارسلونا، بزرگترین و مهمترین موزه علوم دریایی مدیترانه اروپا از موزه های بارسلونا شامل زیستگاه‌های دریایی در بیش از ۳۵ حوضه آب است. بیش از ۱۱۰۰۰ حیوان دریایی از ۴۵۰ گونه و یک تونل زیر آب ۸۰ متری از طریق حوضه کوسه پیدا خواهید کرد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!