موزه ملی سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه ملی سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه ملی سوئیس، از مشهورترین موزه‌های این کشور محسوب می‌شود که در طول سال گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این موزه در شهر زوریخ واقع شده است. علاوه …

موزه ملی سوئیس از مشهورترین موزه‌های این کشور محسوب می‌شود که در طول سال گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این موزه در شهر زوریخ واقع شده است. علاوه بر آثار تاریخی متعددی که در موزه ملی سوئیس (Swiss National Museum) وجود دارد بنای این موزه نیز جالب توجه است و در یک ساختمان با معماری بسیار جذاب و باشکوه قرار دارد.

موزه ملی سوئیس | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس در واقع با اهمیت‌ترین و بزرگترین جاذبه‌ای در سوئیس می‌باشد که در آن به صورت کامل می‌توانید نمود فرهنگ و تاریخ سوئیس را مشاهده کنید. تمامی گردشگرانی که به سوئیس سفر دارند، ضرورت دارد که برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ غنی این کشور از موزه ملی سوئیس بازدید داشته باشند. علاوه وجود آثار تاریخی فراوان در این موزه، در طول سال نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و ورک شاپی‌های مختلفی نیز در محل موزه ی‌ملی سوئیس برگزار می‌شود.

تاریخچه و معماری موزه ملی سوئیس

در سال 1898 میلادی پس از بحث و جدال‌های طولانی در مورد تاسیس موزه ملی، سرانجام گوستاو گول از معماران مشهور ساخت این موزه را انجام داد. این موزه معماری منحصر به فردی دارد که از قرون وسطی الهام گرفته شده است. نمایی که از ساختمان موزه وجود دارد شباهت زیادی به قلعه‌های دوره رنسانس دارد. در سال 2016 میلادی به منظور توسعه موزه، بنای تازه در مجاورت ساختمان قدیمی موزه ایجاد شد و بر اساس آن شاهد ترکیبی از عصر قدیم و جدید در یک موزه به لحاظ معماری هستیم.

ساختمان جدید توسط یک گروه معماری مشهور در سوئیس یعنی کریست و گانتبین، طراحی شد و در فضای نزدیک به هشتاد متر مربع فوت بنا شد. این بنای جدید در واقع تکمیل‌کننده ساختمان قدیمی به حساب می‌آید.  

بخش‌ ها و آثار موزه ملی سوئیس

در موزه ملی سوئیس آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی وجود دارد، تعداد این آثار به 840 هزار اثر می‌رسد. این موزه اتاق‌ها و تالارهای متعددی دارد که در آن می‌توانید اطلاعاتی در رابطه با فرهنگ و تاریخ کشور سوئیس را بدست آورید. در این موزه بزرگ آثار مختلفی از قبیل؛ مجسمه، صنایع دستی، وسایل مورد استفاده روزانه، نقاشی پیش از تاریخ تا به امروز حوادث و ماجراهای مهم و جالب تاریخ را روایت می‌کنند.

نمایشگاه‌های مختلفی در این موزه در زمینه‌های اجتماعی نیز در طول سال برگزار می‌شود. از طریق راهنماهای صوتی نیز می‌توان از بخش‌های مختلف موزه ملی کشور سوئیس به آسانی استفاده کرد. این راهنماها به صورت نرم‌افزار هستند که قابلیت نصب بر روی گوشی موبایل را دارند.  یکی از نمایشگاه‌های دائمی زوریخ به نام Simply Zurich نیز در این موزه قرار داده شده است که در طبقه اول موزه قابل دسترس است و علاقمندان به صورت رایگان می‌توانند از آن بازدید داشته باشند از طریق این نمایشگاه امکان آشنایی با شهرها و کانتون‌های زوریخ می‌باشد.

در تالار سلاح‌ها می‌توانید اسلحه‌های مختلف تاریخی را مشاهده کنید. همچنین در این بخش از تالار نقاشی‌های دیواری زیبایی وجود دارد که به قرن نوزدهم میلادی تعلق دارد و به وسیله فردیناند هودلر کشیده شده است و بیانگر نبرد معروف و مشهور بین سوئیسی‌ها و فرانسوی‌ها است. علاوه بر این می‌توانید به بخش سکه‌های تالار نیز مراجعه کنید و در این قسمت سکه‌های مختلفی را می‌توانید مشاهده کنید. در قسمت مرکزی موزه ویترینی وجود دارد که در آن می‌توانید شصت آثار تاریخی را مشاهده کنید که بیانگر حوادث و اتفاقات تاریخی در شهر زوریخ است.

موزه ملی سوئیس یک محوطه حیاط بزرگی دارد که از آن برای برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای گوناگون استفاده می‌شود. در صورتی که به دنبال خرید سوغاتی و یا یادگاری هستید می‌توانید به فروشگاه این موزه مراجعه کنید و آثار دست ساخت هنرمندان و صنعتگران سوئیسی را خریداری کنید.

بخش‌ ها و آثار موزه ملی سوئیس | یوروپ تورز

چه زمانی از موزه ملی در سوئیس باید بازدید کرد؟

موزه ملی سوئیس در تمامی روزهای هفته باز است و شما جهت بازدید از موزه می‌توانید از ده صبح تا پنج عصر به محل این موزه مراجعه داشته باشید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا بتوانید از کل موزه بازدید کنید حداقل یک و حداکثر دو ساعت است و این زمان برای بازدید از بخش‌های مختلف موزه کافی است. برای ورود به موزه به مانند بسیاری از موزه‌های دیگر هزینه دریافت می‌شود و در این موزه بازدید از بخشی از موزه به نام ” فقط سوئیس” رایگان است.

فصل مناسب بازدید از موزه ملی در زوریخ

فصلی که برای سفر به سوئیس و بازدید از موزه این کشور مناسب است وابسته به خود شخص و هدف از سفر به سوئیس بستگی دارد. در صورتی که می‌خواهید از تفریحات زمستانی از جمله اسکی نیز استفاده کنید فصل زمستان برای شما مناسب است و در صورتی که قصد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری سوئیس را تابستان و بهار بهترین زمان سفر برای شما می‌باشد. نکته ی‌مهمی که در مورد فصل سفر به سوئیس باید مدنظر داشته باشید این است که در فصل تابستان گردشگران زیادی در این کشور حضور دارند، موزه ملی سوئیس و سایر موزه‌ها و امکان در این فصل شلوغ و پرجمعیت خواهند بود.

نحوه رفتن به موزه ملی در سوئیس

همان طور که گفته شد موزه ملی کشور سوئیس در شهر زوریخ واقع شده است، در شهر زوریخ موزه‌های متعددی وجود دارد. مسیر دسترسی به موزه ملی زوریخ بسیار آسان است چرا که این موزه در مجاورت ایستگاه مرکزی زوریخ واقع شده است و با استفاده از وسیله‌های نقلیه عمومی در هر کجای شهر زوریخ باشید می‌توانید به راحتی به این موزه مراجعه داشته و از آثار متعدد تاریخی آن بازدیدی داشته باشید.

نحوه رفتن به موزه ملی در سوئیس | یوروپ تورز

سوالات متداول موزه ملی سوئیس

مسیر دسترسی به موزه ملی سوئیس چگونه است؟

مسیر دسترسی به موزه ملی زوریخ بسیار آسان است چرا که این موزه در مجاورت ایستگاه مرکزی زوریخ واقع شده است و با استفاده از وسیله‌های نقلیه عمومی در هر کجای شهر زوریخ باشید می‌توانید به راحتی به این موزه مراجعه داشته و از آثار متعدد تاریخی آن بازدیدی داشته باشید.

ساعات بازدید از موزه ملی سوئیس چگونه است؟

موزه ملی سوئیس در تمامی روزهای هفته باز است و شما جهت بازدید از موزه می‌توانید از ده صبح تا پنج عصر به محل این موزه مراجعه داشته باشید.

در موزه ملی سوئیس چه آثاری نگهداری می شود؟

در موزه ملی سوئیس آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی وجود دارد، تعداد این آثار به 840 هزار اثر می‌رسد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!