بازدید از موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

بازدید از موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس یکی از بزرگترین مجموعه های جهان در زمینه تاریخ طبیعی است. کشف، درک، برجسته سازی و کمک به محافظت از تنوع طبیعی و فرهنگی محافظت از زمین، هدف اصلی فعالیت این موزه می باشد. این موزه در باغ گیاه شناسی قرار دارد و جذابیت های بی نظیر آن موجب شده تا مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد. موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس هر ساله از 2 میلیون بازدیدکننده میزبانی می کند. این موزه بخش های متعددی دارد که برای آشنایی بیشتر می توانید در ادامه با ما همراه شوید.

فعالیت موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

این موزه یکی از بزرگترین موزه های جهان در نوع خود می باشد که سال 1793 راه اندازی شد. این مرکز تحت نظر دو نهاد دولتی وزارت آموزش عالی و تحقیقات و همچنین وزارت اکولوژی و توسعه پایدار و برنامه ریزی فعالیت می کند. این موزه از زمان تأسیس خود، در زمینه های علوم طبیعی و انسانی فعالیت های بسیاری کرده که در این میان می توان به انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی، گسترش فرهنگ علمی برای حفاظت از زمین و قرار دادن موارد علمی در معرض دید عموم، افزایش دسترسی جهانی به تحقیقات علمی در این زمینه، مطالعه تنوع زیستی و مدیریت تنوع زیستی از منظر توسعه پایدار و همچنین انتشار دانش علمی به منظور افزایش آگاهی اجتماعی در مورد آنچه در موضوعات تنوع زیستی در معرض خطر است، اشاره نمود. تیم های تحقیقاتی موزه هدف خود را پیشرفت دانش جهان طبیعی و پیش بینی پویایی تکاملی آن قرار داده اند.

آنها در تعداد زیادی از برنامه های تحقیقاتی اروپایی و بین المللی شرکت می کنند و به درک بهتر از تاریخ و زندگی زمین، مکانیسم های تکامل و ریشه انسان و روابط او با طبیعت کمک می کنند. نکته آخر اینکه موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس از طریق رویدادهایی که برای عموم مردم از طریق نمایشگاه ها، همایش ها و … برگزار می شود و آموزشی که به معلمان مدارس داده می شود، نقش موثری در انتشار دانش علمی و ارتقاء آگاهی عمومی از اهمیت تنوع زیستی دارد.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

بخش های مختلف موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس حدود 1800 کارمند دارد که در این بین می توان به 500 پژوهشگر که تقریبا 400 نفر آن ها دانشجو هستند؛ اشاره نمود. این موزه دارای 7 بخش علمی از جمله تاریخ زمین؛ محیط زیست و مدیریت تنوع زیستی؛ محیط های آبی و جمعیت دریایی، سیستماتیک و تکامل؛ تنظیم  توسعه و تنوع مولکولی؛ بشر، طبیعت و جوامع پیش از تاریخ می باشد. موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس 3 بخش انتشار علمی نیز دارد که می توان به گالری ها، باغ های گیاه شناسی و جانورشناسی و همچنین Musée de l’Homme یا همان موزه انسان اشاره نمود. در این موزه ببرها و کرگدن های بسیار جذابی وجود دارد که دیدن آن ها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. نمایشگاه های تخیلی در مورد تکامل گونه های گیاهی و جانوری، انقراض آن ها و در نهایت گرم شدن کره زمین از دیگر جذابیت های این موزه می باشد. در این مجموعه 6000 متر مربع به برگزاری نمایشگاه های موقت نیز اختصاص داده شده است.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

مجموعه موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

در مجموعه موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس نمونه هایی از قارچ ها و جلبک ها گرفته تا عنکبوت ها، سخت پوستان و عقرب ها، پرندگان و پستانداران و همچنین شهاب سنگ ها، سنگ ها و مواد معدنی در معرض دید عموم قرار گرفته اند. در موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه حدود 65 میلیون ماده معدنی، فسیل و نمونه های طبیعی  از جمله بیش از 800000 نمونه گیاهی و جانوری مختلف وجود دارد که حدود 15٪ از آنها به صورت رایانه ای و دیجیتالی در معرض دید عموم قرار گرفته اند. در این موزه مجموعه ای از بزرگترین گیاه علف هرز در جهان که شامل 11 میلیون نمونه است نیز دیده می شود. جالب است بدانید در موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه مجموعه ای از گیاهان و حیوانات زنده در پارک ها و باغ وحش های آن نیز قرار دارند که می توان گفت یکی از دیدنی ترین بخش های موزه می باشد.

در قسمت شمالی باغ گیاه شناسی، یک گالری بزرگ از تکامل گونه های گیاهی در طی زمان ارائه می شود. 7000 نمونه حفظ شده در این بخش وجود دارد که تکامل زندگی را نشان می دهد. پس از دیدن Wheke، ماهی مرکب غول پیکری که تنها نوع خود در جهان است، بازدید کنندگان می توانند یک فیل عظیم الجثه آفریقایی را ببینند و از آن پس صخره های مرجانی و جنگل های استوایی را کشف کنند. همچنین می توانید با مراجعه به گالری مقایسه آناتومی و پالئنتولوژی که دارای 650 اسکلت مهره دار از جمله یک اسکلت به طول 20 متر است، با گونه های مختلف به خوبی آشنا شوید. شهاب سنگ های مریخی که از فضا به سمت زمین پرتاپ شده اند نیز در مجموعه موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس وجود دارد که می توانید این موارد را در گالری کانی شناسی و جانورشناسی که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مجموعه های جهان را به نمایش می گذارد؛ مشاهده کنید.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

ساختمان موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

علاوه بر بازدید بخش های مختلف این موزه، ساختمان موزه نیز به عنوان یک شاهکار معماری محسوب می شود و بازدید از آن خالی از لطف نبوده و برای علاقمندان به معماری بسیار جذاب و دیدنی است. گراند گالری در این مجموعه یک اثر منحصر به فرد است که در سال 1889 افتتاح شد و در 1990 مورد بازسازی قرار گرفت. این ساختمان از نظر معماری و ساخت جلوه بسیار زیبایی دارد و جزو آثار تاریخی و دیدنی شهر پاریس نیز به شمار می رود. این ساختمان چهار طبقه با سقف شیشه ای چشمگیر خود، نشانگر تکامل گونه های جانوری از زمان ظهور زندگی در زمین است. در زیر نور پخش شده شبستان به ارتفاع 30 متر می توانید بیش از 7000 حیوان تاکسی درمی شده را ببینید و لذت ببرید.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

باغ گیاه شناسی موزه در پاریس

علاوه بر مشاهده گونه های مختلف جانوری در درون ساختمان موزه، بازدید از باغ گیاه شناسی این مجموعه به نوبه خود بخشی مجزا و در عین حال جذاب خواهد بود. به طوری که می توانید ساعاتی را در فضای زیبا و دلنشین باغ قدم زده و از این طبیعت دیدنی نهایت لذت را ببرید. تفریحات بسیاری نیز در این باغ برای بازدیدکنندگان وجود دارد. دارای سه ساختمان پر از گنجینه های خارق العاده است که از بیش از چهار قرن کاوش های علمی و گیاه شناسی جمع آوری شده است.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

دیگر آثار دیدنی در موزه

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس پر از آثار جذاب، دیدنی و هیجان انگیز تاریخی است که باید ساعت ها به بازدید گوشه گوشه ی آن پرداخت و از دیدن این آثار و اشیای دیدنی لذت بسیار برد. بنابراین خوب است بدانید علاوه بر مشاهده گونه های مختلف گیاهی و جانوری و پس از بازدید از ساختمان موزه می توانید با بخش های جذاب تری نیز روبرو شوید که دیدن آنها برای دوستداران تاریخ و اشیاء تاریخی جالب و ستودنی است. از این رو، در این موزه مجموعه ای از آثار نقاشی شده با آبرنگ را که روی پوست گوساله های تازه متولد شده نقاشی شده اند، قطعا نظر شما را به خود جلب می کند. همچنین می توانید ساعت ماری آنتوانت که از ورسای باقی مانده است، کابینه های شگفت آوری که حاوی آثار طبیعی و تاریخی بسیاری می باشند و همچنین کابینت های چوبی که دست نوشته هایی تاریخی بر روی آنها حک شده اند و از آنها برای نمایش حیوانات خشک استفاده می شوند را نیز مشاهده کنید.

گالری کودکان در موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

برای گشت و گذارهای خانوادگی می توانید کودکان 6 تا 12 ساله خود را به گالری کودکان برده و در این بخش به صورت کاملا رایگان کودکان شما در حین کار و فعالیت در کارگاه های طبیعت گردی با گونه های گیاهی و جانوری متعددی آشنا شوند. این گالری علاوه بر اینکه یک برنامه علمی برای کودکان است، تفریحی نیز بوده و جذابیت بسیاری برایشان دارد که هیچ گاه لذت سفر به این دنیای هیجان انگیز فراموششان نمی شود. در این مکان فیلم های آموزشی متعددی با زبان های گوناگون پخش می شود و بسیاری از فعالیت ها نیز با چندین زبان ارائه می شود.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

بازدید از موزه برای چه افرادی مناسب است؟

این موزه برای تمامی افراد با هر سن و سالی و هر سلیقه ای مناسب است و در واقع سفری برای کشف علوم زندگی خواهد بود. فضای موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس آنقدر جذاب و دیدنی است که نمی توان در سفر به شهر پاریس از دیدنش غافل شد. به طوری که می توانید از دیدن آکواریوم بزرگی که بسیاری از آبزیان نادر و خاص جهان را به نمایش گاشته لذت ببرید. اتاق اختصاص داده شده به 250 گونه نادر و در حال انقراض نیز می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. در کافه تریا در سطح اول با بچه ها استراحت کنید و از منظره کاروانی بزرگ حیوانات از ساوان آفریقا لذت ببرید. از طرفی دیگر افرادی که به مسائل زمین شناسی علاقمند هستند می توانند نمایشگاه “گنجینه های زمین” را در Galerie de Minéralogie و de Géologie مشاهده کرده و لذت ببرند. دوستداران اسکلت نیز می توانند در گالری دی پالنتولوگلی و دیاتاتومی با یک سفر 450 میلیون ساله به زمان های قبل بروند و اسکلت های دایناسورها ، حیوانات ماقبل تاریخ و بسیاری از شگفتی های دیگر را به خوبی ببینند. پس از گشت و گذار در این مجموعه دیدنی می توانید در کافه تریا موزه استراحت کرده و ضمن صرف یه نوشیدنی گوارا از دیدن مناظر موزه لذت ببرید.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

ساعات کار موزه تاریخ طبیعی در پاریس

اگر قصد بازدید موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس را دارید لازم است بدانید باغ گیاه شناسی این مجموعه در تابستان ها از ساعت 7:30 صبح تا 8 بعدازظهر باز است. گلخانه ها روز سه شنبه تعطیل هستند، اما در غیر این صورت از ساعت 10 صبح باز می شوند و تا ساعت 6:00 بعد از ظهر می توانید از این مکان دیدن کنید.. گالری کودکان و گالری بزرگ تکامل، به جز سه شنبه ها و اول ماه مه، از ساعت 10 صبح تا 6 بعداز ظهر همه روزه باز هستند و می توانید برای بازدید اقدام نمایید.

موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس

آدرس موزه ملی تاریخ طبیعی

این موزه در 57، rue Cuvier – 75005 Paris قرار دارد و برای دسترسی به آن می توانید از طریق مترو و خطوط RER اقدام نمایید. برای این کار می توانید با خط RER C به ایستگاه Austerlitz پاریس بروید، سپس از طریق Rue Buffon به موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس برسید. همچنین می توانید با خطوط 5 یا 10 مترو از ایستگاه Gare d’Austerlitz (Jussieu به ایستگاه Jussieu بروید.

گفتنی است که ورودی موزه از ایستگاه مترو Jussieu تنها 3 دقیقه پیاده روی دارد. علاوه بر این موارد می توانید از ورودی Rue Cuvier برای رفتن به باغ گیاهان، گلخانه و باغ وحش موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس استفاده کنید. برای بازدید از گالری بزرگ تکامل، گالری کودکان و گالری کانی شناسی و زمین شناسی از Rue Geoffroy-Saint-Hilaire وارد شوید. خیابان Rue Buffon نیز راه ورودی برای گالری مقایسه ای آناتومی و پالئنتولوژی و همچنین گالری گیاه شناسی  می باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!