آشنایی کامل با موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت آلمان

آشنایی کامل با موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت آلمان

موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت، در واقع نوعی فضای آزمایشی بوده که به ارائه نمایشگاه‌ها و همچنین همکاری‌های بین‌المللی و بین رشته‌ای می‌پردازد.

یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌های شهر فرانکفورت آلمان که امروزه به یکی از مکان‌های دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است، موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت می باشد. این موزه در نزدیکی رودخانه ماین قرار گرفته است و در گذشته با عنوان موزه قوم شناسی شهرت داشت.

اگر قصد دارید که به کشور آلمان و شهر فرانکفورت سفر کنید، توصیه می‌کنیم که بازدید از این موزه را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این موزه، تاریخچه و آثار نگهداری شده در آن  توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بعد از سفر فرانکفورت با اطلاعات بیشتر و دید بهتری از آثار موجود در این موزه ملی دیدن کنید. 

آشنایی با موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت

شهر فرانکفورت در کشور آلمان، از قطب‌های مهم گردشگری کشور آلمان و قاره اروپا به شمار می‌رود و به سبب داشتن مناطق دیدنی و تفریحی فراوان، گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. یکی از مکان‌های دیدنی و جذاب در شهر فرانکفورت که به شما توصیه می‌کنیم که حتما در زمان سفر به این شهر از آن دیدن کنید، موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت می‌باشد. این موزه، یکی از موزه‌های قوم شناسی شهر فرانکفورت بوده که تا سال 2001 آن را با عنوان موزه قوم شناسی می‌شناختند.

در این موزه بیش از 67.000 نوع اشیا از سراسر دنیا و همچنین بیش از 100.000 عکس و فیلم‌های قوم نگاری نگهداری می‌شود. با بازدید از این موزه علاوه بر شهر فرانکفورت، می‌توانید تا حدی با آثار هنری و فرهنگ کشورهای دیگر نیز آشنا شوید. از این رو توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان در زمان سفر به فرانکفورت بازدید از این موزه را فراموش نکنید.

موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت در واقع نوعی فضای آزمایشی بوده که به ارائه نمایشگاه‌ها و همچنین همکاری‌های بین‌المللی و بین رشته‌ای می‌پردازد. وظیفه آزمایشگاه فرهنگ جهانی ارائه موضوعات، سوالات و نمایشگاه‌های مردم‌شناسی در موزه به گونه‌ای است که مخاطب بتواند آنها را از نزدیک تجربه کند. مناطق فردی از تنوع مباحث قوم شناسی به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موزه Weltkulturen در حال برنامه‌ریزی همکاری بین رشته‌ای است، اما همچنین کار با مجموعه‌ها را در دسترس قرار داده و تحقیقات علمی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. در طبقات فوقانی، آزمایشگاه فرهنگ جهانی نیز چندین استودیو و فضای زندگی برای هنرمندان و دانشمندان مهمان در نظر گرفته شده است تا بتوانند در طول مدت برگزاری نمایشگاه‌ها اقامت راحتی در این شهر داشته باشند. 

موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت - یوروپ تورز

تاریخچه موزه فرهنگ‌ های جهان شهر فرانکفورت

موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت برای اولین بار در سال 1904 به عنوان یک نهاد مدنی در شهر فرانکفورت ساخته شد. هدف از ساخت این نهاد در آن زمان جمع آوری مجموعه‌های مردم‌شناسی شهر فرانکفورت در یک مکان بود. این موزه در سال 1908 به « Palais Thurn und Taxis» در مرکز شهر منتقل شد. موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت، در سال 1925 مجموعه‌های موسسه مورفولوژی فرهنگی که  توسط مردم‌شناسی به نام « لئو فروبنیوس » تاسیس شده بود و امروزه آن را به عنوان «موسسه فروبنیوس» می‌شناسند، به دست آورد.

لئو فروبنیوس به همراه این موسسه به فرانکفورت نقل مکان کرد و استاد افتخاری دانشگاه فرانکفورت شد. در سال 1934 مدیر موزه شد. بخش‌های قابل توجهی از موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت توسط بمب‌ها در جنگ جهانی دوم از بین رفت. اما یک سری از اشیا که قبل از پالایی‌ها از موزه تخلیه شده بود، توانستند از این بمباران جان سالم به در ببرند و در سال 1973 در یک ویلای قدیمی در سواحل رودخانه ماین، جایی که از آن زمان تاکنون بوده است، به نمایش گذاشته شدند.

موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت از دهه 1970 با زیبایی شناسی و تعریف‌های هنری غیر غربی سروکار دارد. بنابراین در سال 1985، مجموعه هنرهای معاصر غیر اروپایی در این موزه اولویت قرار گرفت. دارایی‌های این موزه شامل آثار بین‌المللی هنری است که با اشیاء موجود در مجموعه مطابقت دارد.

موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت - یوروپ تورز

تغییرات موزه فرهنگ های جهان در شهر فرانکفورت

موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت از سال 1973 گسترش پیدا کرد، به طوری که در حال حاضر 3 ساختمان مجاور را در خیابان Schauma Inkai  فرانکفورت اشغال کرده است.

موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت - یوروپ تورز

رستوران های اطراف موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت

شما گردشگران عزیز بعد از بازدید از این موزه می‌توانید برای صرف یک وعده غذای دلپذیر به یکی از رستوران‌هایی که در نزدیکی این موزه قرار گرفته‌اند، مراجعه کنید. به همین دلیل در اینجا قصد داریم که شما را با چند نمونه از نزدیک رستوران به موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت آشنا کنیم.

· کافه و رستوران Holbein’s: این رستوران در کنار رودخانه ماین و موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت واقع شده است. بعد از بازدید از این موزه، رستوران Holbein بهترین مکان برای خوردن یک وعده غذای سبک و لذیذ می‌باشد. سبک معماری مدرن این رستوران بعد از تماشای آثار تاریخی و هنری موزه فرهنگ‌های جهان باعث به وجود آمدن یک تضاد بسیار جالب می‌شود. در منوی این رستوران غذاهای بسیار متنوعی وجود دارد که با توجه به شرایط تغییر می‌کند. شما در این رستوران می‌توانید هر نوع غذایی را که می‌خواهید به ویژه غذاهای سنتی آلمانی را سفارش دهید.

· رستوران Im Herzen Afrikas: این رستوران که به آن در قلب آفریقا گفته می‌شود، بهترین غذاهای مرسوم اروپایی و غذاهای شرق قاره آفریقا را عرضه می‌کند. در این رستوران می‌توانید با خیال راحت و بدون خجالت با دست غذا بخورید. لازم به ذکر است که اگر غذاهای پر ادویه و طعم‌دار دوست دارید، بعد از بازدید از موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت به آن مراجعه نمایید. در غیر این صورت توصیه می‌کنیم که یک رستوران دیگر را انتخاب کنید. شهرت بسیار زیاد این رستوران سبب شده است که در بیشتر ایام سال شلوغ و مملو از جمعیت باشد. بنابراین بهتر است که از قبل میز خود را رزرو کنید چرا که احتمال دارد فضای خالی برای شما وجود نداشته باشد.

موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت - یوروپ تورز

هتل های اطراف موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت

خوشبختانه در شهر فرانکفورت هتل‌های بسیار زیادی اعم از هتل‌های لوکس و مقرون به صرفه‌ای وجود دارد که هر کسی می‌تواند در یک هتل خوب و با امکانات بسیار عالی اقامت داشته باشد. به همین دلیل در اینجا به معرفی چند نمونه از بهترین هتل‌های شهر فرانکفورت که در حوالی موزه فرهنگ‌های جهان قرار گرفته‌اند، پرداخته‌ایم. به شما توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید در محلی نزدیک به موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت و رودخانه راین اقامت داشته باشید، یکی از هتل‌های زیر را برای اقامت خود انتخاب کنید:

· هتل Adina Apartment Frankfurt Neue Oper : این هتل، یکی از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های در شهر فرانکفورت محسوب می‌شود که 134 اتاق دارد.با اقامت در این هتل ضمن نزدیکی به موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت از امکاناتی مانند اینترنت، صندوق امانات، اتاق سیگار ممنوع، چمدان و پذیرش 24 ساعته برخوردار خواهید شد. اتاق‌ها بسیار شیک و رنگارنگ دکوراسیون شده‌اند و همگی آنها دارای ویویی به سمت رودخانه اصلی شهر فرانکفورت هستند. علاوه بر امکانات گفته شده، در این هتل می‌توانید از استخر و سالن ورزشی رایگان آن نیز بهره مند شوید.

·هتل  Wyndham Grand Frankfurt:این هتل، یک هتل 4 ستاره و با 288 اتاق در شهر فرانکفورت می‌باشد. مینی بار، دستگاه چای ساز و یا قهوه ساز، سشوار، فضای نشیمن، تهویه مطبوع، حمام و صندوق امانات وجود دارد. در برخی از اتاق‌های این هتل می‌توانید از منظره برج‌های بسیار زیبای شهر لذت ببرید. در این هتل یک رستوران وجود دارد که می‌توانید در آن وعده صبحانه و انواع غذاهای بین‌المللی را میل کنید.

موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت - یوروپ تورز

دیدنی های اطراف موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت

خوشبختانه مکان‌های دیدنی فرانکفورت تنها محدود به موزه فرهنگ‌های جهان نمی‌شود و در اطراف این موزه جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در کنار این موزه از آنها نیز دیدن کنید. برخی از دیدنی‌های شهر فرانکفورت که در محلی نزدیک به موزه فرهنگ‌های جهان قرار گرفته‌اند، به شرح ذیل می‌باشد:

· موزه فیلم آلمان: در این موزه کلیه لوازم و ابزارآلات قدیمی و جدید مورد نیاز برای فیلمسازی نگهداری می‌شود. در این موزه انواع نمایشگاه‌های دائمی و موقتی برگزار می‌شود که بیشتر آنها در سینمای اختصاصی موزه به روی پرده می‌رود. یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های دائمی این موزه «نمایشگاه بصیرت سینمایی» می‌باشد.

· موزه معماری آلمانی: این موزه که در نزدکی رودخانه ماین واقع شده است، از معروف ترین موزه‌های جهان در حوزه معماری می‌باشد. در این موزه می‌توانید شاهد مجموعه کاملی از مدل‌های ساختمان‌های آلمانی قدیمی و جدید باشید.

· موزه ارتباطات فرانکفورت: در این موزه یک مجموعه هنری بسیار کوچک ولی بسیار شگفت انگیز وجود دارد. یکی از عجیب‌ترین آثار هنری موجود در این موزه تلفن‌هایی به شکل موزه می‌باشد.

مدت زمان بازدید از موزه فرهنگ‌های جهان شهر فرانکفورت

برای ورود به موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت مانند هر موزه دیگری باید هزینه ورودی پرداخت کنید. بازدید از این موزه به طور میانگین بین 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد.

موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت - یوروپ تورز

ساعت های بازدید از موزه فرهنگ‌ های جهان شهر فرانکفورت

این موزه در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر و در روز چهارشنبه از ساعت 11 صبح تا 8 بعد از ظهر باز می‌باشد. موزه فرهنگ‌های جهان تنها در روزهای دوشنبه بسته خواهد بود.

موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت - یوروپ تورز

بازدید از موزه فرهنگ های جهان شهر فرانکفورت با تور فرانکفورت

از آنجایی که شهر فرانکفورت یکی از توریستی‌ترین شهرها در کشور آلمان محسوب می‌شود، همواره تورهای بسیار زیادی با قیمت مناسب برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی و موزه‌های این شهر، مانند موزه فرهنگ‌های جهان برگزار می‌شود که با شرکت در آنها می‌توانید با به راحتی از جاذبه‌های دیدنی و بسیار زیبای شهر فرانکفورت دیدن کنید.

موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت - یوروپ تورز

نقشه موزه فرهنگ های جهان شهر فرانکفورت

رزرو آنلاین تور فرانکفورت

با مراجعه به این سایت می‌توانید از قیمت و مدت زمان برگزاری تورهای فرانکفورت مطلع شوید و در صورت تمایل یکی از آنها را به صورت آنلاین رزرو نمایید. در سفر به این شهر بازدید از این موزه جذاب را فراموش نکنید.


سوالات متداول موزه فرهنگ های جهان فرانکفورت آلمان

نام قبلی این موزه چه نام داشت؟

این موزه، یکی از موزه‌های قوم شناسی شهر فرانکفورت بوده که تا سال 2001 آن را با عنوان موزه قوم شناسی می‌شناختند.

در این موزه چه چیزهایی نگهداری میشود؟

در این موزه بیش از 67.000 نوع اشیا از سراسر دنیا و همچنین بیش از 100.000 عکس و فیلم‌های قوم نگاری نگهداری می‌شود.

موزه فرهنگ های جهان در چه سالی و برای چه هدفی ساخته شد؟

موزه فرهنگ‌های جهان فرانکفورت برای اولین بار در سال 1904 به عنوان یک نهاد مدنی در شهر فرانکفورت ساخته شد. هدف از ساخت این نهاد در آن زمان جمع آوری مجموعه‌های مردم‌شناسی شهر فرانکفورت در یک مکان بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!