محله گوتیک بارسلونا از دیدنی های اسپانیا

محله گوتیک بارسلونا از دیدنی های اسپانیا

محله گوتیک بارسلونا، یکی از مدرن‌ترین شهر‌های کشور اسپانیا، بارسلونا محسوب می‌شود که از محله‌های جالب و مشهور بسیاری تشکیل شده است. محله گوتیک …

یکی از مدرن‌ترین شهر‌های کشور اسپانیا، بارسلونا محسوب می‌شود که از محله‌های جالب و مشهور بسیاری تشکیل شده است. محله گوتیک بارسلونا یکی از معروف‌ترین محله‌های اسپانیا به شمار می‌آید که به عنوان منطقه فرهنگی – تاریخی شناخته می‌شود و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی را در دل خود جای داده است.

اگر به مناطق و محله‌های تاریخی علاقه دارید، بدون شک در سفر به کشور اسپانیا و شهر بارسلونا، بازدید از محله قدیمی گوتیک یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری محسوب می‌شود که می‌توان از نزدیک با فرهنگ، تاریخ و قدمت این محله آشنا شد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با محله گوتیک بارسلونا بیشتر آشنا کنیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

محله گوتیک بارسلونا | یوروپ تورز

آشنایی با محله گوتیک بارسلونا؛ قلب تپنده شهر

منطقه فرهنگی تاریخی گوتیک یکی از معروف‌ترین محله‌های اسپانیا محسوب می‌شود که لقب قلب تپنده شهر بارسلون را به خود اختصاص داده است و با نام « محله باری گوتیک» نیز شناخته می‌شود.

در این منطقه تاریخی، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری از جمله ساختمان‌های تاریخی، موزه‌های متنوع و… وجود دارد که بدون شک بازدید از آن سفری خاطره‌انگیز و به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد؛ بنابراین اگر به کشور اسپانیا سفر کرده‌اید و به محله‌های تاریخی با جاذبه‌های دیدنی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم سری به محله گوتیک بارسلونا بزنید.

تاریخچه شهر بارسلون اسپانیا

شهر بارسلون از منطقه باری گوتیک امروزی شکل گرفته است که از غرب به خیابان لارامبلا و از شرق به ویا لیِتانا محدود می‌شود. این منطقه ابتدا در سال ۱۳۳ قبل از میلاد توسط رومی‌ها بر روی تپه « مونس تابر» با نام « بارسینو» بنا شده است. خیلی سریع دیواری با ارتفاع ۱۸ متر و ضخامت ۸ متر در منطقه کشیده شد و ۷۸ برج دفاعی در محله احداث گردید. دیوار محله بر اساس استاندارد‌های روز به طول ۱۲۷۰ متر بنا شد و از سازه‌های عظیم آن دوران به شمار می‌رفت.

خیابان‌های اصلی آن زمان همچنان به عنوان خیابان این منطقه وجود دارند و بزرگترین حفاری‌های رومی که بیرون از شهر رم انجام شده است، در شهر بارسلونا قرار گرفته‌اند. اغلب یادمان‌ها و بنا‌های تاریخی این منطقه به قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی تعلق دارد که مقارن با گوتیک کاتالونیا و سال‌های شکوفایی نیروی دریایی بارسلون می‌باشند. با همه این تفاسیر با سفر به این منطقه تاریخی، می‌توانید سایر مناظر محافظت شده شهر را ببینید.

تاریخچه باری گوتیک شهر بارسلون

شهر بارسلونا از سال ۱۳۳ قبل از میلاد تا سال ۴۱۰ میلادی مقارن با تسخیر ویزیگوت‌ها تخت سلطه رومیان بوده است و محل زندگی رومی‌ها در شمال پلازا سن ژائومه (Plaça Sant Jaume) در نزدیکی معبد آگوستوس بنا شد و در قرن دوم میلادی چیزی در حدود ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر جمعیت داشت.

در قرن سوم میلادی اولین مسیحی‌ها به این شهر وارد شدند. مور‌ها در سال ۷۱۴ میلادی این شهر را بدون جنگ و خونریزی به تصرف خود درآوردند و اولین کلیسای جامع مسیحی به مسجدی تبدیل شد. مور‌ها کمتر از ۱۰۰ سال در این شهر حکومت داشتند و از این رو شواهد تاریخی بسیاری از آن دوران وجود ندارد.

در قرن ۱۲ بارسلون به عنوان یکی از قدرت‌های مدیترانه شناخته می‌شود و با آغاز قرن ۱۹، با رونق صنعت کاشی‌سازی اقتصاد این شهر رونق یافت. لازم به ذکر است که دیوار‌های شهر در بین سال‌های ۱۸۵۴ تا ۱۸۵۶ تخریب شدند و محوطه اطراف بندر بارسلون به منظور بازی‌های تابستانی المپیک ۱۹۹۲ میلادی بازسازی و ترمیم شدند. در حال حاضر محله گوتیک بارسلونا به عنوان یکی از مناطق تاریخی شهر شناخته می‌شود و از سال ۱۹۹۲ میلادی هیچ گونه بازسازی در آن رخ نداده است.

شکل ظاهری محله گوتیک بارسلونا امروزی

همانطور که اشاره شد، محله گوتیک بارسلونا یکی از معروف‌ترین مناطق تاریخی- باستانی شهر به شمار می‌آید که کوچه‌های تنگ و باریک با پیچ و خم زیاد، شکل ظاهری این محله را در حال حاضر تشکیل داده‌اند.

این محله در طول تاریخ چندین و چند بار مورد بازسازی قرار گرفته است که آخرین بار آن به سال ۱۹۹۲ میلادی به منظور آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک مربوط می‌شود. کلیسای جامع در مرکز محله گوتیک واقع شده است و ساختمان‌های تاریخی و میدان‌های آفتابی در اطراف این کلیسا قرار گرفته‌اند.

منطقه گوتیک شهر بارسلونا تاریخی برابر با قرون وسطی دارد و بسیاری از موزه‌های معروف در این محله قرار گرفته‌اند. در این منطقه مسیر ماشین رو بسیاری کمی مشاهده می‌شود و افرادی که به گوتیک ‌می‌روند، می‌توانند دیدنی‌های تاریخی را به صورت پیاده مشاهده کنند. در محله گوتیک بوتیک‌های کوچکی برای خرید وجود دارد و کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری به سرو نوشیدنی‌ها و غذا‌های بومی کاتالونیا مشغول هستند و مسافران و گردشگران، می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

اِل کال محله یهودی نشین گوتیک

محله‌یهودی نشین گوتیک با نام اِل کال  (El Call)شناخته می‌شود که از گوشه شمال غربی پلازا سن ژائومه شروع می‌شود و‌یهودیان شهر در این ناحیه سکونت دارند. ال کال در واقع یعنی خیابان کوچک یا کوچه که ریشه در کوچه‌های پر پیچ تنگ و باریک قرون وسطایی دارد.

در قرن ۱۳ میلادی حدود ۴۰۰۰‌یهودی در این منطقه زندگی می‌کردند که اغلب آن‌ها به عنوان دانشمند، پزشک، تاجر، محقق و… برای حکومت اشرافی بارسلون کار می‌کردند و از این رو نقش مهمی در اقتصاد جامعه و ارتباطات تجاری با خاورمیانه و آفریقای شمالی داشتند.

اِل کال محله یهودی نشین گوتیک | یوروپ تورز

اما در نهایت این ارتباطات تجاری ارزشمند و خدمات در سال ۱۴۲۴ میلادی به دلیل شکنجه‌یهودیان از بارسلون خارج شد و پادشاه اجازه نداد تا هیچ پرستشگاه‌یهودی از کلیسای کوچک مسیحی بارسلون بزرگتر شود. از سال ۲۰۰۲ میلادی قدیمی‌ترین کنیسه اسپانیا که لقب قدیمی‌ترین نمونه اروپایی را به خود اختصاص داد، در مرکز محله ال کال برای بازدید عموم مردم بازگشایی شد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر  گالری‌های و مغازه‌های عتیقه فروشی بسیاری در محله‌یهودی‌ها وجود دارد که بدون شک بازدید از آثار آن‌ها خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود.

دیدنی های محله گوتیک بارسلونا

محله گوتیک بارسلونا یکی از معروف‌ترین مناطق کشور اسپانیا به شمار می‌آید که قدمت طولانی آن سبب شده است تا یادمان‌های تاریخی – فرهنگی بسیاری در کنار ساختمان‌های تاریخی و موزه‌های دینی در این محله وجود داشته باشند. از مناطق دیدنی و گردشگری محله گوتیک بارسلون، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تفرجگاه بی نظیر لارامبلا بارسلون
  • گورستان رومیان (متعلق به قرن اول تا سوم میلادی)
  • پلازا سن ژائومه
  • کلیسای جامع
  • کلیسای سانتا ماریا دل مار
  • موزه هنرهای معاصر بارسلونا
  • موزه ایده‌ها و اختراعات
  • موزه مجسمه‌های مومی
  • مرکز خرید مارماگنام
  • پلاسا ریال
  • موزه کشتی‌رانی
  • موزه اقیانوس‌ شناسی
  • و …

بنابراین منطقه گوتیک یکی از جذاب‌ترین مناطق کشور به منظور گردش و بازدید از آثار تاریخی به شمار می‌آید که بدون شک سفر به محله گوتیک بارسلونا تجربیات و خاطرات به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

کلیسای جامع شهر بارسلون اسپانیا؛ قدیس حامی شهر

یکی از زیباترین و معروف‌ترین کلیسا‌های گوتیک شهر بارسلون، کلیسای جامع محسوب می‌شود که به آن کلیسای ساگرادا‌فامیلیا نیز گفته می‌شود و در محله گوتیک بارسلونا قرار دارد. به این کلیسای جامع شهر، صلیب مقدس یا قدیس ائولالیا هم می‌گویند و به نوعی مکان جلوس اسقف اعظم این شهر محسوب می‌شده است.

پروژه ساخت کلیسای جامع از قرن ۱۳ آغاز و بخش اعظمی از آن در قرن ۱۴ انجام شد و تا قرن ۱۵ ادامه داشت. نمای خارجی این کلیسا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و هنگام ورود به این کلیسا، بدون تردید محو زیبای داخلی آن خواهید شد.

لازم به ذکر است که المان‌های طاهری زیبا و گوتیک این کلیسا در قرن نوزدهم و بیستم افزوده شده است. اگر به شهر بارسلون سفر کرده‌اید، توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از کلیسای جامع، از بخش پرستشگاه و باغ‌ها که حدود ۱۳ غار در آن وجود دارد نیز دیدن کنید.

لازم به ذکر است که در معماری کلیسای جامع محله گوتیک بارسلونا،   طاقی‌های نوک تیزی در داخل و اطراف کلیسا قرار گرفته‌اند که زیبایی ظاهری آن را چندین برابر کرده‌اند.

رستوران ها و کافی شاپ های اطراف محله گوتیک

یکی از مهمترین مسائل برای مسافران و گردشگران در هنگام سفر به شهر‌های مختلف، وجود مکان های‌ایده‌آل با غذا‌های متنوع و لذیذ می‌باشد تا بتوانند از خدمات آن‌ها بهره ببرند. در اطراف محله گوتیک بارسلونا، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعددی وجود دارد که به سرو انواع نوشیدنی‌ها و غذا‌های کاتالونیایی مشغول هستند. از نزدیکترین رستوران‌ها و کافه‌های مجله گوتیک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  رستوران La Taverna del Suculent
  • رستوران Bacaro
  • رستوران Carmelitas
  • رستوران El Mercader de L’Eixample
  • کافی شاپ Emma
  • رستوران Can Kenji
  • و …

هتل های اطراف محله گوتیک بارسلونا

اگر در سفرتان به کشور اسپانیا، قصد دارید تا از محله گوتیک بارسلونا دیدن کنید، برای بازدید از تمام جاذبه‌های دیدنی و گردشگری اطراف این منطقه به چند روز زمان نیاز خواهید داشت و در این صورت باید مکان مناسب و‌ایده‌آلی را برای استراحت و اقامت انتخاب کنید. در ادامه برخی از نزدیکترین هتل‌های محله گوتیک بارسلونا را معرفی می‌کنیم تا در سفرتان به این منطقه، بتوانید به راحتی یک مورد را به منظور اقامت انتخاب کنید:

  • هتل Garbi Millenni
  • هتل Chic & Basic Ramblas
  • هتل  Miramar
  • هتل  W Barcelona
  • هتل Medinaceli
  • هتل Catalonia Gran Vía
  • هتل Oasis
  • هتل Aneto
  • هتل Oriente Atiram
  • هتل Pullman Barcelona Skipper
  • هتل Regencia Colon
  • و …
هتل های اطراف محله گوتیک بارسلونا | یوروپ تورز

جمع بندی

اگر قصد سفر به کشور اسپانیا را دارید، توصیه می‌کنیم به محله گوتیک بارسلونا سری بزنید و از این منطقه تاریخی – فرهنگی با کوچه‌های تنگ و پر پیچ و خم بازدید کنید.

این منطقه به عنوان قلب تپنده شهر بارسلون  از قدمتی حدود  ۲۰۰۰ سال قبل برخوردار می‌باشد و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری از جمله ساختمان‌های تاریخی، موزه‌ها و… در اطراف آن واقع شده‌اند و برای افرادی که به جاذبه‌های تاریخی و باستانی علاقه دارند، گزینه مناسبی به شمار می‌آید. همچنین در اطراف این محله مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌های متعددی وجود دارند که گردشگران از این لحاظ با مشکلی مواجه نخواهند شد.


سوالات متداول محله گوتیک بارسلونا

لقب محله گوتیک بارسلونا چیست؟

منطقه فرهنگی تاریخی گوتیک یکی از معروف‌ترین محله‌های اسپانیا محسوب می‌شود که لقب قلب تپنده شهر بارسلون را به خود اختصاص داده است و با نام « محله باری گوتیک» نیز شناخته می‌شود.

ظاهر این محله به چه شکی است؟

محله گوتیک بارسلونا یکی از معروف‌ترین مناطق تاریخی- باستانی شهر به شمار می‌آید که کوچه‌های تنگ و باریک با پیچ و خم زیاد، شکل ظاهری این محله را در حال حاضر تشکیل داده‌اند.

محله یهودیان در این محله چه نام دارد؟

محله‌یهودی نشین گوتیک با نام اِل کال  (El Call)شناخته می‌شود که از گوشه شمال غربی پلازا سن ژائومه شروع می‌شود و‌یهودیان شهر در این ناحیه سکونت دارند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!