آنچه باید درباره شهر درسدن آلمان بدانید

آنچه باید درباره شهر درسدن آلمان بدانید

شهر درسدن آلمان، درسدن آلمان مرکز و دومین شهر بزرگ زاکسون (ایالت ساکسونی) است. شهر درسدن در کرانه رود البه و در نزدیکی مرز کشور جمهوری چک واقع شده است.

درسدن آلمان مرکز و دومین شهر بزرگ زاکسون (ایالت ساکسونی) است. شهر درسدن در کرانه رود البه و در نزدیکی مرز کشور جمهوری چک واقع شده است. این شهر در مساحتی حدود سیصد و بیست و نه کیلومتر مربع و در ارتفاع صد و سیزده متری از سطح دریا جدا شده است. این منطقه دارای پانصد و پنجاه و یک هزار نفر جمعیت شهری و نهصد و هشتاد هزار نفر جمعیت روستایی است که در سال 1206 در شرق آلمان بنا نهاده شده است.

درباره شهر درسدن آلمان | یوروپ تورز

جغرافیای شهر درسدن آلمان

شهر درسدن آلمان در هر دو طرف ساحل رود الب، با کوه پایه‌های کوه‌های «اور شرقی» از سمت جنوب، صخره‌های گرانیتی با شیب زیاد «لوساتیان» در سمت شمال و کوه‌های سنگی «الب» در شرق واقع شده است. نزدیک‌ترین شهرها به شهر درسدن آلمان، شهر چمنیتز در شصت و دو کیلومتری جنوب غربی، شهر لایپزیک در صد کیلومتری شمال غربی و شهر برلین در صد و شصت و پنج کیلومتری شمال این شهر هستند. درسدن و پراگ جمهوری چک در فاصله ی‌دویست کیلومتری هم قرار گرفته‌اند.

شهر درسدن آلمان با 63 درصد فضای سبز و مناطق جنگلی، یکی از سر سبزترین شهرهای اروپا است. سفر به درسدن به عنوان یک مقصد سبز و یا تحصیل در درسدن به عنوان شهری در بین مراتع جنگلی، مناطق محافظت شده ی‌طبیعی، پارک‌های زیبا و بناهای تاریخی و جذاب، می‌تواند توریست‌ها و مهاجران زیادی را به خود جذب کند.
تابستان‌هایی با گرمای ملایم با میانگین دمای نوزده درجه سانتی گراد در ماه جولای و زمستان‌هایی سردتر از میانگین کشور آلمان با متوسط دمای صفر درجه سانتی گراد در ماه ژانویه و معمولاً بدون رطوبت زیاد نشان دهنده ی‌آب و هوای این شهر است.

به دلیل قرارگیری در کرانه‌های رود البه که آب‌های سطحی کوه‌های اور از آن جریان پیدا می‌کنند، سیستم‌های ضد سیل مانند کانال‌های درون شهری و مناطق خالی از سکنه برای کاهش ریسک خرابی سیل در درسدن آلمان اهمیت زیادی دارند.

جغرافیای شهر درسدن آلمان | یوروپ تورز

تاریخ شهر درسدن آلمان

با وجود اینکه شهر درسدن کشور آلمان یک شهر نسبتاً جدید برای ژرمن‌ها است و آن‌ها پس از اقوام اسلاو به آن وارد شدند، اما این منطقه حتی در 7300 سال قبل از میلاد مسیح ساکنانی داشته است. با حرکت ژرمن‌ها به سمت مناطق شرقی و توسعه ی‌استخراج معادن در کوه‌های اور، توسعه این منطقه و شهر درسدن سرعت گرفت. نام شهر درسدن در واژه شناسی به معنای «مردم جنگل» است. درسدن بعدها به ایالت زاکسون تبدیل شد.

در جریان جنگ جهانی دوم، درسدن به عنوان مرکز ایالت ساکسونی (زاکسون) یکی از نقاط اتکای مهم دفاعی ارتش نازی برای جلوگیری از پیشرفت نیروهای شوروی بود. بمباران درسدن که از سیزدهم تا پانزدهم سال 1945 توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و نیروی هوایی ارتش ایالت متحده اتفاق افتاد و طی آن بیش از هزار و ششصد تن بمب‌های قدرتمند به این شهر ریخته شد، به گفته مقامات نازی باعث کشته شدن دویست هزار انسان که اغلب آن‌ها زنان و کودکان بودند شد. مقامات وقت آمریکایی بر این نظر‌اند که این بمباران در تضعیف ارتش نازی و شکست آن‌ها اثر زیادی داشته است.

تاریخ شهر درسدن آلمان | یوروپ تورز

فرهنگ و معماری شهر درسدن آلمان

هنرمندان نامدار متعددی مانند «کارل ون وبر»، «ریچارد واگنر»، «ارنست لودویگ»، «ریچارد استراوس» و… بخشی از زندگی خود را در درسدن آلمان گذرانده و اثراتی بر خود بر جای گذاشته‌اند. شهر درسدن همچنین میزبان تعداد قابل توجهی از کلکسیون‌های مهم هنری، مراکز موسیقیایی شناخته شده در سراسر جهان و بناهای فوق العاده از دوره‌های مختلف معماری که تعداد زیادی از آن‌ها بعد از بمباران درسدن در 1945 بازسازی شده‌اند، می‌باشد.

خانه ی‌اپرا، بناهایی با معماری فوق العاده، موزه‌های متعدد در شرایط آب و هوایی لذت بخش، گردشگران زیادی را برای سفر به درسدن یا «فلورانس الب» تشویق می‌کند. این شهر حدود سیزده هزار بنای فرهنگی ثبت شده و 8 منطقه ی‌محافظت شده فرهنگی است.

فرهنگ و معماری شهر درسدن آلمان | یوروپ تورز

اقتصاد درسدن آلمان

تا قبل از اتفاقات بعد از جنگ جهانی دوم و جدایی آلمان شرقی و غربی، درسدن یکی از نقاط اصلی و مهم اقتصادی آلمان بود. در آن دوره و تا قبل از سال 1990،شهر درسدن با رشد بسیار پایین اقتصادی ر مقایسه با شهر‌های غربی آلمان مواجه شد. در سال 1990 اقتصاد شهر درسدن آلمان در تقابل به کالپس اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی و دیگر بنگاه‌های اقتصادی بلوک شرق قرار گرفت.

بعد از اتحاد آلمان شرقی و غربی، واحد‌های اقتصادی درسدن آلمان، به دلیل ورود به فضای آزاد تجاری و رقابت با صنایع غرب آلمان با شکست ونابودی مواجه شدند. در این زمان با کمک دولت فدرال آلمان و راه اندازی قوانین و واحد پولی جدید، شهر درسدن پیشرفت اقتصادی خود را سریع‌تر از دیگر شهر‌ها پیش گرفت. البته نرخ بیکاری هنوز هم در این شهر با نوسان بین 13 تا 15 درصد، بالا به نظر می‌رسد.

اقتصاد درسدن آلمان | یوروپ تورز

تحصیل در درسدن آلمان

برای تحصیل در آلمان و شهر درسدن یکسری پیش نیازهایی وجود دارد که متقاضی باید بتواند آن‌ها را آماده کند؛ تسلط کافی بر روی زبان آلمانی یا انگلیسی و امکان اخذ ویزای آلمان یا ویزای شینگن از این دسته‌اند. شهر درسدن آلمان محل تعداد مناسبی از دانشگاه‌های شناخته شده است، اما در بین شهر‌های آلمان، این شهر مقصد جدیدتری برای دانشجویان است. تعدادی از مراکز دانشگاهی شهر درسدن عبارت‌اند از:

  • دانشگاه صنعتی درسدن (با بیش از سی و شش هزار دانشجو و تاسیس شده در سال 1828)
  • دانشگاه علوم درسدن (تاسیس شده در 1992 با بیش از شش هزار دانشجو)
  • آکادمی هنرهای زیبای درسدن (تاسیس شده در 1764 و محل رشد برخی هنرمندان بزرگ آلمانی)
  • کالج موسیقی کارل ما ریا ون وبر (تاسیس شده در سال 1856)

شهر درسدن آلمان با میزبانی از زیبایی‌های فوق العاده بصری طبیعی و مصنوعی، معماری، فرهنگ و هنر خارق العاده و آب و هوای معتدل خود، مقصدی جذاب برای گردشگران و مهاجران است. این شهر با سرعت زیادی در زمینه‌های علمی و اقتصادی در حال پیشرفت است و خود را به شرایط شهر‌های غربی آلمان نزدیک می‌کند.

تحصیل در درسدن آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول شهر درسدن آلمان

شهر درسدن در کجا قرار گرفته است؟

درسدن آلمان مرکز و دومین شهر بزرگ زاکسون (ایالت ساکسونی) است. شهر درسدن در کرانه رود البه و در نزدیکی مرز کشور جمهوری چک واقع شده است.

اقتصاد شهر درسدن آلمان چگونه است؟

شهر درسدن پیشرفت اقتصادی خود را سریع‌تر از دیگر شهر‌ها پیش گرفته است. البته نرخ بیکاری هنوز هم در این شهر با نوسان بین 13 تا 15 درصد، بالا به نظر می‌رسد.

دانشگاه های شهر درسدن آلمان چگونه است؟

شهر درسدن آلمان محل تعداد مناسبی از دانشگاه‌های شناخته شده است، اما در بین شهر‌های آلمان، این شهر مقصد جدیدتری برای دانشجویان است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!