دانستنی های سفر به کپنهاگ | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به کپنهاگ | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به کپنهاگ یکی از مقاصد جذاب و توریستی شمال اروپاست که هر ساله توریست‌های زیادی را با تور دانمارک و تور اروپا به خود جذب می‌ کند. کپنهاگ که پایتخت دانمارک است شهری زیبا با ترکیبی فوق العاده از سنت و مدرنیته است که چهره‌ ی‌خاصی به این شهر داده است.

دانستنی های سفر به کپنهاگ | راهنما - تصاویر - هزینه | یوروپ تورز

سفر به کپنهاگ پایتخت زیبای دانمارک

همیشه گفته می‌شود که دانمارک دارای شاد‌ترین و خوشحال‌ترین مردم جهان است و چرا نباشد؟ آن هم وقتی سطح رفاه در کشور دانمارک و بقیه ی‌کشور‌های حوزه ی‌اسکاندیناوی در سطح بسیار خوبی قرار دارد! سفر به کپنهاگ سفری به یاد ماندنی، لذت بخش و البته گران خواهد بود اما این شهر با تمام زیبایی‌های طبیعی و تاریخی‌اش ارزش صرف هزینه را خواهد داشت.

واحد پول دانمارک کرون دانمارک است و زبان آن هم دانمارکی است البته مثل هر جای دیگر جهان، معمولاً جوانان و حتی برخی از دیگر سنین به زبان انگلیسی مسلط هستند پس لازم نیست نگران نحوه ی‌برقراری ارتباط باشید. این شهر در شرق ساحل زیبای زلاند قرار گرفته و پر جمعیت‌ترین شهر دانمارک است و مساحت آن ۸۶ هزار کیلومتر مربع است. سیستم حمل و نقل عمومی در سفر به کپنهاگ همه ی‌شهر را پوشش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد که بدون صرف هزینه ی‌بالا برای گرفتن تاکسی به مناطق مختلف و جاذبه‌های توریستی بروید. متروی کپنهاگ شبانه روزی در دسترس است، همچنین اتوبوس‌های A همیشه در مرکز شهر کپنهاگ در دسترس هستند.

آب و هوای کپنهاگ

کپنهاگ به دلیل واقع شدن در موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، هوایی نسبتاً معتدل دارد و گرما و سرمای بسیار شدیدی را تجربه نمی‌کند؛ یعنی در زمستان‌ها برف و سرما وجود دارد ولی حالت انجماد مداوم در طول زمستان وجود ندارد. در طول تابستان هم گرما آزار دهنده نیست، بلکه مطلوب است. دانمارک به دلیل واقع شدن در نیم کره ی‌شمالی زمین، نیمی از سال دارای روز‌های بلند و نیم دیگر دارای شب‌های طولانی است که خود به یکی از جاذبه‌های سفر به کپنهاگ بدل شده است.

اگر در ماه ژوئن به کپنهاگ سفر کنید شب‌هایی را تجربه خواهید کرد که حتی نیمه شبشان هم به کلی تاریک نیست و چند ساعت پس از نیمه شب خورشید طلوع می‌کند. اگر هم در زمستان مخصوصاً در ماه دسامبر برنامه ی‌سفر به کپنهاگ را داشته باشید، تنها کمی بعد از ظهر، می‌ بینید هوا تاریک شده است و شب به همین زودی فرا رسیده است.

آب و هوای کپنهاگ | یوروپ تورز

بهترین زمان برای سفر به کپنهاگ

گران بودن یکی از خصوصیات این شهر دانمارکی است پس زمان سفر به کپنهاگ در این زمینه خیلی تأثیر خاصی نخواهد داشت. در واقع در حدود ماه ژانویه که تعطیلات کریسمس و سال نو قرار دارد و همچنین در چند ماهی که بسیار گردشگر تور دانمارک و تور اروپا جذب می‌کنند یعنی از حدود ژوئن تا آگوست، ممکن است قیمت‌ها کمی افزایش داشته باشد.

فصل کم گردشگر برای سفر به کپنهاگ از اواسط ژانویه تا مارچ است. اگر قصد‌تان از سفر به کپنهاگ شرکت در فستیوال‌ها و رویداد‌های معروف آن است باید سفر به کپنهاگ را متناسب با برگزاری آنها تنظیم کنید. بهار و تابستان دو فصل محبوب برای برگزاری فستیوال‌های بین‌المللی و رویداد‌های بزرگ و مشهور و سفر به کپنهاگ هستند.

بهترین زمان برای سفر به کپنهاگ | یوروپ تورز

جاذبه‌ های توریستی کپنهاگ

سفر به کپنهاگ جذابیت‌های توریستی بسیاری دارد. از جذابیت‌های طبیعی و جغرافیایی آن گرفته تا آثار تاریخی و باستانی و مراکز خرید کپنهاگ و فروشگاه‌های مد و گالری‌های هنری و موزه‌های تاریخی و فرهنگی، قدم زدن در بافت مدرن و سنتی شهر و عتیقه خریدن در خیابان معروف استروگت، همه بخشی از عجایب و شگفتی‌های این شهر منحصر به فرد هستند که می‌تواند در تور کپنهاگ شما را شگفت زده کند. برای بازدید از جاهای دیدنی کپنهاگ می‌توانید از خطوط اتوبوس و مترو استفاده کنید چون همه ی‌مناطق شهر به ویژه مناطق توریستی کپنهاگ را تحت پوشش قرار می‌دهند.

قلعه ی‌ کرونبورگ

در سفر به کپنهاگ با تور کپنهاگ، یکی از جذابیت‌های تاریخی و جاهای دیدنی کپنهاگ که باید از آن بازدید کنید قلعه ی‌با شکوه کپنهاگ است. این عمارت عظیم با زیبایی فریبنده‌اش میراث عصر رنسانس در شمال اروپا و حوزه ی‌اسکاندیناوی است که بنای اصلی آن در سال ۱۴۲۰ ساخته شده است و در قرون بعدی گسترش یافته است. این قلعه نشان دهنده ی‌یکی از هوشمندی‌های مردم دانمارک در آن زمان بوده است چرا که به خاطر موقعیت استراتژیک این قلعه که در کنار یکی از مجرا‌های آبی دریای بالتیک و گذرگاه آبی بین سوئد و دانمارک واقع شده، امکان کنترل و نظارت کامل دانمارک بر این مجرا را فراهم می‌ آورده است.

شهرت دیگر قلعه ی کرونبورگ (Kronborg Slot) به خاطر این است که شکسپیر شهیر، این قلعه را محل وقوع داستان با شکوه هملت قرار داده است. پیشنهاد ما این است که در سفر به کپنهاگ برای بازدید از این قلعه به اندازه ی‌کافی زمان بگذارید و با عجله کردن چیزی را از قلم نیندازید. همچنین اگر می‌توانید از بین چند نوع بلیط ورودی، بلیطی را انتخاب کنید که دسترسی کامل به تمام قسمت‌های اویلبل در قلعه را به شما می‌دهد، این طوری بدون این که چیزی را از دست بدهید گردشی کامل و تاریخی در قلعه خواهید داشت.

قلعه ی‌ کرونبورگ | یوروپ تورز

باغ‌ های تیوولی

نمی شود به کپنهاگ سفر کرد اما از باغ‌های تیوولی (Tivoli Gardens) دیدن نکرد! درست است که این باغ‌ها جاذبه‌های چندان ارزان قیمتی نیستند اما ارزش صرف هزینه و وقت را دارند. گردش در این باغ‌های منحصر به فرد که جذابیت‌های بسیاری دارند شبیه سفر به سرزمین عجایب و قصه‌های پریان است و احتمالا بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم این پارک منبع الهامی برای داستان‌های شگفت انگیز والت دیزنی بوده است و در طول سالیان دراز، خیلی از افراد مشهور و سلبریتی مثل مایکل جکسون مایل به خریداری باغ‌های تیوولی بوده‌اند.

در سفر به کپنهاگ با تور دانمارک در این پارک تفریحی بزرگ و رنگارنگ همه چیز پیدا می‌شود و حتی چندین ساعت گردش بی‌وقفه در این سرزمین عجایب شما را خسته نخواهد کرد. در این مجموعه ی‌اسرار‌آمیز غذا‌ها و رستوران‌ها، کافه‌ها، نمایشگاه‌ها و استراحت گاه‌های متنوعی قرار داده شده است تا تجربه‌ای لذت بخش برای توریست‌ها رقم بزند. قیمت بلیط ورودی این پارک برای سنین بالای ۸ سال، ۹۹ کردون دانمارک است.

باغ‌ های تیوولی | یوروپ تورز

منطقه ی‌ Nyhavn

خیلی از مناطق کپنهاگ توسط کانال‌های حفاری شده از هم جدا شده‌اند که این خود یکی از زیبایی‌ها و جذابیت‌های شهری سفر به کپنهاگ است. یکی از منحصر به فرد‌ترین این کانال‌ها کانال نیهاون است که با خانه‌هایی قدیمی و عمارت‌های رنگارنگ زیبا و متنوع احاطه شده و به نوعی سنبل شهر کپنهاگ شده است.

اگر در سفر به کپنهاگ فرصتی برای بازدید از منطقه ی‌زیبای نیهاون به دست آوردید، حتماً قدمی بزنید و عکاسی کنید و در ترکیب زیبای طبیعت و معماری غرق شوید و البته به یاد داشته باشید که مثل همه ی‌نقاط دیگر جهان، خرید غذا و هر چیز دیگر در محله‌های توریستی از بقیه مناطق گران‌تر در می‌آید پس در سفر به کپنهاگ اگر نمی‌خواهید زیاد در خرج بیفتید، از قبل بطری آب معدنی و کمی تنقلات و یا حتی ساندویچ همراه خود داشته باشید.

منطقه ی‌ Nyhavn | یوروپ تورز

خرید در کپنهاگ

کپنهاگ شهر چندان ارزانی نیست، این شهر با خیابان‌های زیبا و رنگارنگ و گالری‌ها و مراکز خرید سنتی و مدرنی که در خود جای داده، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید شما را وسوسه می‌کند. اگر در سفر به کپنهاگ به دنبال خرید از برند‌های روز دنیا هستید، مراکز خرید (Fisketorvet Copenhagen Mall)، مرکز خرید فیلدز و مرکز خرید گزینه‌های خوبی هستند. اگر هم در سفر به کپنهاگ دنبال خرید از لوکال استور‌ها باشید آنها را در گوشه و کنار شهر و مناطق توریستی خواهید یافت.

سفر به کپنهاگ یکی از مقاصد جذاب و توریستی شمال اروپاست که هر ساله توریست‌های تور اروپا را به خود جذب می‌ کند. کپنهاگ که پایتخت دانمارک است شهری زیبا با ترکیبی فوق العاده از سنت و مدرنیته است که چهره‌ ی‌خاصی به این شهر داده است.

خرید در کپنهاگ | یوروپ تورز

سوالات متداول سفر به کپنهاگ

واحد پول کشور دانمارک چیست؟

واحد پول دانمارک کرون دانمارک است.

نام چند مورد از مراکز خرید خوب کپنهاگ چیست؟

اگر در سفر به کپنهاگ به دنبال خرید از برند‌های روز دنیا هستید، مراکز خرید Fisketorvet، مرکز خرید فیلدز و مرکز خرید گزینه‌های خوبی هستند.

بهترین زمان برای سفر به کپنهاگ چه زمانی است؟

بهار و تابستان دو فصل محبوب برای برگزاری فستیوال‌های بین‌المللی و رویداد‌های بزرگ و مشهور و سفر به کپنهاگ هستند.

آیا زمانی وجود دارد که سفر به کپنهاگ ارزان باشد؟

گران بودن یکی از خصوصیات این شهر دانمارکی است پس زمان سفر به کپنهاگ در این زمینه خیلی تأثیر خاصی نخواهد داشت.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!