دانستنی های سفر به وین | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به وین | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به وین، می‌تواند برای هر کسی جالب و جذاب باشد. سفر به وین در بین علاقه‌مندان به موسیقی بسیار پر طرفدار است. چرا که این شهر پایتخت جذاب و …

سفر به وین می‌تواند برای هر کسی جالب و جذاب باشد. سفر به وین در بین علاقه‌مندان به موسیقی بسیار پر طرفدار است. چرا که این شهر پایتخت جذاب و زیبای کشور اتریش محسوب می‌شود. در این شهر زیبا انواع امکانات گردشگری و تفریحاتی برای توریست‌ها مهیا شده است. بنابراین اگر به دنبال یک شهر زیبا برای مسافرت هستید؛ وین می‌تواند همان شهر باشد.

دانستنی های سفر به وین | یوروپ تورز

وین شهری با قدمت تاریخی

اگر به این شهر زیبا سفر کنید؛ در گوشه و کنار شهر با کافه‌های دنج و جذابی رو به رو خواهید شد که سبک قدیمی و زیبا دارند. به دلیل وجود همین بنا‌های تاریخی و قدیمی ا‌ست که که بسیاری از هنرمندان، وین را شهر شعر، ادب، موسیقی و هنر می‌دانند. علاوه بر این در این شهر بنا‌هایی با سبک باروت دیده می‌شود که یادآور شکوه و عظمت تاریخی وین است.

موزه‌های موجود در این شهر هرکدام بخشی از تاریخ و فرهنگ گذشته مردم وین را نمایش داده و باز هم نشانی بر فرهنگ و هنر غنی کشور اتریش هستند. در این شهر به هرکجا که نگاه کنید نشانی از معماری و طراحی را خواهید دید. اگر شما به عنوان یک دوستدار هنر به این شهر سفر کنید در جای جای وین اثری از معماری به سبک اروپایی را مشاهده خواهید کرد. ستون‌هایی با نقش‌های برجسته، کلیسا‌هایی زیبا و تاریخی و نقاشی‌های اصیل از هنرمندان مشهور تنها بخشی از تمام زیبایی‌های خیره‌کننده وین برای دوستداران هنر و معماری است.

وین شهری با قدمت تاریخی | یوروپ تورز

علت نامگذاری وین به نام شهر موسیقی

کشور اتریش بسیاری از نوازندگان و موسیقی‌دان‌های مشهور و پرآوازه را در درون خود جای داده است. دلیل اصلی نامگذاری شهر وین به شهر موسیقی هم همین موضوع است. از جاذبه‌های بسیار هیجان‌انگیز این شهر اجرای زنده بهترین موسیقی‌دان‌ها در شهر است. شما در شهر زیبای وین می‌توانید علاوه بر تماشای زنده موسیقی، اپرا‌های مشهور شهر را دیده و موسیقی را با روح و جسم خود لمس کنید.

علت نامگذاری وین به نام شهر موسیقی | یوروپ تورز

اطلاعات کلی در مورد وین

همانطور که گفتیم در این شهر موزه‌های مختلفی وجود دارد که این موزه‌ها در گوشه و کنار این شهر پخش شده‌اند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که همواره به دنبال بازدید از مزه‌های جدید هستند؛ پیشنهاد می‌کنیم رستوران‌های وین را از دست ندهید. رستورا‌های وین علاوه بر بهره‌گیری از عنصر زیبایی و جذابیت؛ تجربه امتحان لذیذترین و خوشمزه‌ترین دسر‌ها را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر همراه خود کودکی دارید بهتر است سری به باغ وحش و پارک‌های این شهر نیز بزنید تا کودکتان بتواند ساعاتی را در آن‌جا بازی کرده و سرگرم شود.

با وجود تمام مواردی که گفتیم می‌توانیم نتیجه بگیریم که وین یک شهر کامل برای گردشگری است. این باعث می‌شود که هر کسی با هر سلیقه‌ای از سفر به این شهر زیبا لذت ببرد. در ادامه‌ی مقاله راهنمای سفر به این شهر زیبای اروپایی را برای شما قرار داده‌ایم.

اطلاعات کلی در مورد وین | یوروپ تورز

اطلاعات ضروری در مورد وین

اختلاف ساعت این شهر با تهران ۱ ساعت و نیم است. چرا که این شهر در منطقه زمانی UTC/GMT +۲ واقع شده و به همین دلیل ۱ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. زبان رسمی این کشور آلمانی بوده و واحد پول رسمی آن‌ها یورو است. در مورد نوع برق شهر باید گفت که برق شهری در وین ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. نوع دوشاخه‌ها و پریز‌ها هم F است. پیش شماره‌ی تلفن در کشور اتریش ۰۰۴۳ یا ۴۳+ بوده و شماره تلفن‌های ضروری آن به صورت زیر است:

  • پلیس: ۱۲۲
  • آتش نشانی: ۱۳۳
  • آمبولانس و اورژانس: ۱۴۴
  • فروددگاه بین‌المللی این کشور هم در شهر وین واقع شده است.

وضعیت آب و هوا در وین

آب و هوای وین را می‌توان در دسته‌ی گرم و معتدل قرار داد. میزان بارندگی در این شهر در فصول مختلف سال متفاوت بوده و متوسط میزان بارندگی آن نسبتاً زیاد است. به طوری که حتی در ماه‌های گرم و خشک سال هم شاهد بارندگی در این کشور هستید. میانگین بارندگی سالانه در وین ۶۲۳ میلی‌متر و میانگین دمای هوای آن هم ۹. ۹ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

وضعیت آب و هوا در وین | یوروپ تورز

بهترین زمان برای سفر به وین

در مورد بهترین زمان سفر به شهر زیبای وین می‌توان ماه‌های‌آوریل تا میو سپتامبر تا اکتبر را معرفی کرد. در فصول بهار و پاییز آب و هوای معتدل و ملایم سبب جذب گردشگران زیادی به این شهر می‌شود. البته از آن جایی که سلیقه هر کس با دیگری متفاوت است؛ توریست‌های زیادی هم وجود دارند که ترجیح می‌دهند آب و هوای گرم و تابستانی وین را تجربه کنند. با وجود همه این موضوعات شهر وین هیچ گاه از توریست خالی نیست و بیشترین تعداد توریست‌ها در بین ماه‌های ژوئن و آگوست دیده می‌شوند.

با افزایش تعداد گردشگر تقاضا برای هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بیشتر می‌شود در نتیجه قیمت هتل‌ها و مراکز اقامتی در این ماه‌ها به بیشترین مقدار خواهند رسید.

هزینه‌ های سفر به وین

در این قسمت هزینه‌های سفر به وین را به ۳ دسته تقسیم کرده و  محاسبه کرده‌ایم. البته توجه داشته باشید که به دلیل نوسانات نرخ ارز هزینه‌های ریالی آورده نشده است.

  • هزینه‌های روزانه سفر به وین از نوع ارزان
  • هزینه‌ی اقامت در خوابگاه از ۲۵ تا ۳۰ یورو
  • هزینه اجاره اتاق دو تخته در هتل از ۴۰ تا ۶۵ یورو
  • هزینه‌ی غذا  با احتساب وعده‌ی ناهار از ۶ تا ۱۲ یورو
  • بازدید از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری رایگان و موزه‌های ارزان تا ۷ یورو
  • جمع کل هزینه‌ها تا ۱۰۰ یورو
  • هزینه‌های روزانه سفر به وین از نوع متوسط
  • هزینه اجاره اتاق دو تخته در هتل متوسط از ۶۵ تا ۱۰۵ یورو
  • هزینه صرف غذای اصلی در رستوران متوسط همراه با نوشیدنی از ۲۵ تا ۳۵ یورو
  • هزینه بازدید از موزه‌های معروف تا ۱۳ یورو
  • جمع کل هزینه‌ها از ۱۰۰ تا ۱۸۰ یورو
  • هزینه‌های روزانه سفر به وین از نوع لوکس
  • هزینه اجاره اتاق دو تخته در هتل لوکس با تمام امکانات از ۱۰۵ یورو
  • هزینه صرف غذای اصلی به همراه پیش‌غذا و سالاد و نوشیدنی از ۷۰ یورو
  • شرکت در اپرا و تئاتر‌های مشهور از ۴۰ یورو
  • جمع کل هزینه‌ها از ۱۸۰  یورو

صرفه‌ جویی در هزینه‌ های سفر به وین

شاید در نگاه اول این هزینه‌ها زیاد به نظر برسد؛ اما نگران نباشید در ادامه راهکار‌هایی را بیان می‌کنیم که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید هزینه‌های سفرتان را تا حد زیادی کاهش دهید.

در وین از سرویس حمل و نقل عمومی استفاده کنید

برای جابه جایی در داخل شهر می‌توانید از سرویس حمل و نقل این شهر بهره ببرید. جالب است بدانید که شما در ابتدای ورودتان به این شهر هم می‌توانید از سرویس‌های حمل و نقل عمومی یا S-bahn استفاده کرده و از فرودگاه تا مرکز شهر را با این وسایل تردد کنید. هزینه‌ی این سرویس بین ۲ تا ۴ یورو متغیر است.

استفاده از حمل و نقل عمومی در وین به ۳ روش انجام می‌گیرد:

قطار شهری فرودگاه یا CAT: این قطار سریعترین روش ممکن برای رسیدن شما به فرودگاه یا مرکز شهر وین است. این قطار در کمتر از ۱۶ دقیقه شما را بین فرودگاه و مرکز شهر جابه جا می‌کند. هزینه‌ی بلیط وین این روش نسبت به دیگر روش‌ها کمی گران‌تر بوده و بین ۱۱ یورو برای بلیط تک سفره و ۱۷ یورو برای بلیط دو سفره متغیر است.

خط اتوبوس ویژه فرودگاه یا AirportLines: با به کارگیری این روش برای رفتن به فرودگاه باید متحمل هزینه‌ی ۸ یورویی شوید. این هزینه نسبت به روش قیلی کمتر است. ولی شما می‌توانید باز هم هزینه تردد در این مسیر را کاهش دهید.

قطار حومه شهری یا S-bahn: رفت و آمد با این روش تنها ۱۰ دقیقه بیشتر از سایر وسایل طول می‌کشد. یعنی مدت زمان سفر با این قطار تنها ۲۵ دقیقه است. با این وجود قیمت آن بین ۲ تا ۴ یورو است که نسبت به بقیه روش‌ها کمترخواهد بود. این گزینه می‌تواند بهترین انتخاب شما برای رفتن به فرودگاه از مرکز شهر یا برعکس باشد.

صرفه‌ جویی در هزینه‌ های سفر به وین | یوروپ تورز

در سفر به وین کارت گردشگری را فراموش نکنید

با به کارگیری کارت گردشگری می‌توانید از انواع تخفیف‌های باور نکردنی در قسمت‌های مختلف شهر مثل موزه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و سرویس حمل و نقل عمومی بهره ببرید. برای تهیه این کارت کافی‌ست به یکی از دفاتر گردشگری در شهر وین مراجعه کرده و کارت گردشگری خود را دریافت نمایید.

البته اگر قصد دارید که از انواع جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کنید؛ داشتن این کارت برای شما ضروری است. قیمت این کارت ۹۰ یورو بوده و در مقابل کاهش هزینه‌ای که برای شما به همراه دارد بسیار به صرفه است. مدت اعتبار این کارت ۳ روز بوده و در طی این ۳ روز شما می‌توانید از انواع مکان‌های گردشگری دیدن کرده و به میزان نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. لازم به ذکر است که این کارت شامل استفاده از قطار فرودگاه نمی‌شود. برای استفاده از این قطار می‌توانید به از راه‌هایی که در قسمت قبل گفتیم، استفاده کنید.

سفری آسان و کم هزینه در وین با اپلیکیشن Gretl Goes

اپلیکیشن Gretl Goes به شما کمک می‌کند تا تور وین پیاده‌روی ارزان قیمت را جستجو کرده و از آن‌ها استفاده کنید. این اپلیکیشن یک راهنمای کامل برای سفر شما به وین است. با استفاده از Gretl Goes اطلاعات کامل و جامعی در مورد شهر وین و جاذبه‌های گردشگری آن به دست خواهید آورد. دانلود این اپلیکیشن رایگان بوده و تنها در نسخه‌ی ios قابل دسترسی است.

بازدید از جاذبه‌ های گردشگری رایگان وین

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، برخی جاذبه‌های این شهر هزینه‌ای بابت ورود از شما دریافت نمی‌کنند. این جاذبه‌ها مکان‌هایی مانند کلیسای جامع سنت استفان، آرامگاه بزرگترین شاعران شهر، کاخ‌های موجود در باغ Schonbrunn و کاخ Belvedere می‌باشد. البته گشت و‌گذار در بازار این شهر هم برای شما هزینه‌ای را به دنبال نخواهد داشت. نام این بازار Naschmarkt است.

بازدید از جاذبه‌ های گردشگری رایگان وین | یوروپ تورز

بازدید از موزه‌ های رایگان در وین

در این شهر زیبا و تاریخی ۱۲۰ موزه وجود دارد که برای ورود به همه آن‌ها باید هزینه بپردازید. ولی جالب است بدانید که در روز‌های یکشنبه ۲۰ موزه این شهر کاملاً رایگان بوده و دیگر موزه‌ها نیز بلیط را بین خود تقسیم می‌کنند. بدین معنی که شما با پرداخت یک بلیط می‌توانید از ۳ یا ۴ موزه دیدن کنید.

جاذبه‌ های گردشگری وین

شهری که در دل کشور اتریش قرار گرفته، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. وین شهری ست که فرهنگ غنی، جذابیت‌های تاریخی و موقعیت جغرافیایی عالی آن باعث شده تا به یکی از پربازدیدترین شهر‌های قاره اروپا تبدیل شود. این شهر جذاب و دیدنی در کرانه رود دانوب واقع شده است.

در زمان‌های قدیم وین جزء یکی از دروازه‌های اصلی و محل اتصال شرق و غرب اروپا به یکدیگر بوده است. این ویژگی هنوز هم در این شهر وجود داشته و امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و فرهنگی اروپا مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

وین یک شهر توریستی به معنای واقعی کلمه است. در این شهر انواع سرگرمی‌ها و رویداد‌های فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری، ترکیبی فوق‌العاده برای توریست‌ها ساخته است. اگر در کوچه‌های این شهر قدم بزنید معماری تاریخی و اثرات به جای مانده از بافت قدیمی آن را کاملاً احساس خواهید کرد. در ادامه به معرفی چندین جاذبه گردشگری از شهر وین خواهیم پرداخت.

جاذبه‌ های گردشگری وین | یوروپ تورز

کاخ سلطنتی هافبرگ در وین

از سال ۱۲۷۵ میلادی یعنی حدوداً ۶ قرن پیش این کاخ بزرگ محل سلطنت خاندان هایسبورگ و پادشاهان اتریش بوده است. این کاخ جزء مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری وین قرار می‌گیرد. امروزه این کاخ به محل کار و اقامت ریئس جمهور اتریش تبدیل شده است. در داخل این کاخ و مجموعه بزرگ تاریخی ساختمان‌های زیادی به چشم می‌خورد. این ساختمان‌ها نشان‌گر سبک معماری و تاریخ دوره‌ها و سلطنت‌های مختلف در اتریش است.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی وین

دیگر جاذبه‌ی تاریخی وین مدرسه‌ی سوارکاری اسپانیایی است. این مدرسه در دوران پادشاهی ماکسیمیلیان دوم و در سال ۱۵۶۲ پایه‌گذاری و ساخته شد. امروزه این مدرسه به یکی از مکان‌های جذاب و زیبا برای گردشگران تبدیل شده و گردشگران زیادی مشتاق دیدن مهارت‌های سوارکاری در این مدرسه هستند. اگر قصد دیدن این مدرسه را دارید بهتر است  بلیط ان را سریع‌تر تهیه کنید. چرا که بلیط‌های این مرکز به سرعت تمام می‌شوند.

کلیسای سنت استفان وین

این کلیسا که قبلاً هم از آن اسم بردیم؛ در واقع مهم‌ترین بنایی که از سبک معماری گوتیک برخوردار است. این کلیسا در قرن سیزدهم ساخته شده و جایگزینی برای کلیسای رومانسک به شمار می‌رود. در قرن چهاردهم به دلیل از بین رفتن بنا، مجدد بازسازی شده و کم کم بخش‌های جدیدی را به آن اضافه کردند. از جمله بخش‌هایی که به این کلیسا اضافه شده است؛ برج جنوبی آن با ۱۳۷ متر ارتفاع است. قدمت این برج به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد.

این بنای بزرگ در قرن‌های هفدهم و نوزدهم کم کم بازسازی شده و سرانجام بعد از جنگ جهانی دوم بازسازی آن کامل شده و تمام قسمت‌های آن مرمت شد. از جاذبه‌های گردشگری این کلیسا می‌توان به ناقوس بزرگ و چشم انداز‌های زیبای آن اشاره کرد. دخمه قرن چهاردهم و گنجینه‌ی کلیسا هم از آثار هنری این کلیسا است.

کاخ‌ ها و باغ شون برون در شهر وین

قدمت تاریخی کاخ شون برون به قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد. این کاخ علاوه بر زیبایی خیره‌کننده، از فضایی گرم و دوست داشتنی همزا بهره‌مند است. در این کاخ بیش از ۱۴۴۱ اتاق و آپارتمان وجود دارد و نوع آن باروک است.

اگر تور‌های وین بازدید از این کاخ را خریداری کنید می‌توانید از قسمت‌های مختلفی مانند اقامتگاه‌های سلطنتی، وسایل شخصی، تختخواب پادشاه فرانتس یوزن و اتاق ملکه ماریا ترزا دیدن کنید. از زیبایی‌های دیدنی این کاخ اتاق صبحانه ملکه است که با گل‌های زیبا و آثارهنری طراحی شده است.

این کاخ زیبا تنها جاذبه این مجموعه نیست بلکه باغ‌ها و پارک‌ها هم از دیگر عوامل جذاب باغ شون برون هستند. جالب است بدانید که این مجموعه به دلیل اهمیت بالای تاریخی، فرهنگی و هنری در سازمان میراث جهانی یونسکو، ثبت شده است. اگر به همراه کودکان از این مکان دیدن می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که موزه‌ی باغ را از دست ندهید. چرا که در این موزه پسر‌ها و دختر‌ها لباس‌هایی همانند لباس‌های شاهزاده‌ها و شاهدخت‌ها پوشیده و می‌توانند با آن‌ها عکس بگیرند.

خانه اپرای وین

اگر علاقه‌مند به بازدید از بزرگترین و باشکوه‌ترین تئاتر جهان هستید؛ خانه اپرا وین همان مکانی‌ست که می‌تواند شما را به وجد بیاورد. این مکان در طول تاریخ خود هنرمندان زیادی را در خود جای داده است. بهترین خوانندگان، آهنگ سازان و هنرمندان دنیا در زمان‌های مختلف مهمان این خانه بوده‌اند. هر ساله در این مکان بیش از ۳۰۰ اجرا در قالب باله و اپرا برگزار می‌شود.


سوالات متداول دانستنی های سفر به وین

شماره های ضروری در کشور اتریش چیست؟

پلیس: ۱۲۲
آتش نشانی: ۱۳۳
آمبولانس و اورژانس: ۱۴۴
فروددگاه بین‌المللی این کشور هم در شهر وین واقع شده است.

بطور کلی آب و هوای شهر وین کشور اتریش چگونه است؟

از نظر آب و هوایی، وین را می‌توان در دسته‌ی گرم و معتدل قرار داد.

بهترین زمان برای سفر به شهر وین اتریش، چه زمانی است؟

در مورد بهترین زمان سفر به شهر زیبای وین می‌توان ماه‌های‌آوریل تا میو سپتامبر تا اکتبر را معرفی کرد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!