آب و هوای وین در طول سال چگونه است؟

آب و هوای وین در طول سال چگونه است؟

آب و هوای وین، اتریش یکی از کشور‌های تقریباً کوچک قاره اروپا است. وین پایتخت کشور اتریش می‌باشد که از شهر‌های سر سبز و چهار فصل این کشور می‌باشد.

اتریش یکی از کشور‌های تقریباً کوچک قاره اروپا است. وین پایتخت کشور اتریش می‌باشد که از شهر‌های سر سبز و چهار فصل این کشور می‌باشد. آب و هوای وین آب و هوای مناسب و مطبوعی است. به دلیل اینکه وین پایتخت کشور اتریش می‌باشد افراد زیادی این شهر را بعنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند و انتظار هوای مناسب و به دور از آلودگی را دارند. در واقع افراد به خاطر آب و هوای وین است که این شهر را مقصد سفر خود انتخاب می‌­کنند.

آب و هوای وین در طول سال | یوروپ تورز

آب و هوا

آب و هوا یکی از مهم‌ترین مواردی است که افرادی که قصد سفر به شهری را دارند آن را در نظر می‌گیرند. آب و هوای وین نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شود. کیفیت آب و هوا که شامل وجود و یا عدم وجود آلودگی و گرد و غبار و… است و دسته دیگر دما و بارش آن است. کیفیت آب و هوای وین ارتباط زیادی نیز با بارش‌ها دارد به طوری که با بارش برف و باران میزان کمتری آلودگی در جو می‌ماند و کیفیت آب و هوا بهبود می‌یابد. آب و هوای وین نیز خود شامل آلودگی‌ها و دما و بارش می‌­باشد.

معرفی کلی آب و هوای وین

وین در شمال شرقی کشور اتریش و در نزدیکی رود دانوب واقع شده است. آب و هوای وین اقیانوسی است. آب و هوای اقیانوسی بدین معناست که در فصل تابستان آب و هوا گرم و خشک و در فصل زمستان آب و هوا بسیار سرد می‌­باشد، اما فصول بهار و پاییز هوای معمولی دارد.

آب و هوای وین به صورتی است که دمای هوا در تابستان تا بالای ۲۵ درجه سانتی گراد هم می‌رسد و این باعث می‌شود که فصول بهار و تابستان بهترین فصول برای سفر به این شهر باشد. به صورت کلی دمای وین در بیشتر روز‌های سال معمولی می‌­باشد. فصل بهار زیباترین و بهترین فصلی است که می‌توان از جاذبه‌ها و طبیعت این شهر دیدن نمود و لذت برد.

معرفی کلی آب و هوای وین | یوروپ تورز

آلودگی در آب و هوای وین

عموماً پایتخت یک کشور شهری است که افراد تجمع بیشتری در آن پیدا می‌کنند و این خود باعث ایجاد آلودگی هوا در آن شهر می‌شود. با این وجود شهر وین کمترین آلودگی را دارد که این خود به چند دلیل عمده می‌باشد. دلیل عمده اول بهبود کیفیت و کمیت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌باشد که به کاهش آلاینده‌های محیطی کمک می‌کند و موجب بارش بیشتر نیز می‌گردد. در واقع این یک رابطه دو طرفه است.

یعنی با کاهش آلودگی‌ها، بارش‌ها رو به افزایش می‌رود و بارش‌ها نیز موجب بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی‌های باقیمانده می‌شود. از طرفی بهبود کیفیت زندگی مردم از طریق فرهنگ‌سازی کمک شایانی به بهبود آب و هوای وین کرده است. ایجاد و توسعه مقدار زیادی از فضای سبز نیز در بهبود آب و هوای وین مؤثر است.

به طوری که این شهر واقعاً فضای سبز زیادی دارد و علاوه بر ایجاد نشاط برای مردم باعث بهبود آب و هوای وین و کاهش آلاینده‌های محیطی شده است. آب و هوای وین با کمترین میزان آلودگی جزء شهر‌های پاک اروپا می‌باشد. در واقع می‌توان گفت آلودگی هوای وین در کمترین حد ممکن می‌باشد.

گرم‌ ترین و سردترین دما در آب و هوای وین

به طور کلی گرمای این شهر زیاد نیست به طوری که بیشترین دمای ثبت شده در این شهر ۳۹. ۵ درجه سانتی گراد بوده است که در ماه آگوست اتفاق افتاده است. از طرفی کمترین دمای ثبت شده این شهر نیز -۱۷. ۶ درجه سانتی گراد بوده است که در ماه «یانوار» ثبت شده است.

این اعداد نشان دهنده یک دمای مطبوع در بیشتر اوقات و بیشتر روز‌های سال در این شهر است. همانطور که گفته شد بیشترین دمای ثبت شده ۳۹. ۵ درجه سانتی گراد بوده است. این در حالی است که در بیشتر شهر‌های کشور‌های دیگر در یک روز عادی می‌توان دمای ۳۹. ۵ درجه سانتی گراد را تجربه نمود.

گرما اغلب خاطر مسافران را ناراضی می‌کند. خوشبختانه تابستان شهر وین گرچه خشک است ولی دمای بالایی ندارد و موجب ناراحتی مسافرانی که به این شهر آمده‌اند نمی‌شود. معتدل بودن و مناسب بودن گرمای شهر وین به تبعیت از سایر شهر‌های این کشور و همچنین سایر شهر‌های کشور‌های اروپایی می‌باشد.

میزان بارش باران در وین

میزان بارش برف و خصوصاً باران از مواردی است که برای انتخاب افراد برای ورود به شهر‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همیشه آماری از میزان بارش در ماه‌ها و سال‌های مختلف ارائه می‌شود. شهر‌ها و کشور‌های اروپایی آب و هوایی تقریباً مشابه و پر بارانی دارند. آب و هوای وین نیز به صورتی است که در تمام طول سال به صورت مرتب باران می‌بارد. به طوری که میانگین بارش در طول یکسال در شهر وین ۸۲۰ میلی‌متر می‌باشد.

بارش برف در این شهر بیشتر از ماه دسامبر تا آپریل انجام می‌گیرد و چهره زیبایی به این شهر می‌بخشد. ماه‌های آپریل و نوامبر نیز از ماه‌هایی است که احتمال باریدن برف در آن‌ها وجود دارد. به صورت کلی آب و هوای وین با برف رابطه مستقیمی دارد به صورتی که تعداد روز‌های زیادی را به صورت برفی می‌توان دید و این باعث زیبایی شهر و ورود بیشتر افراد به این شهر می‌شود.

میزان بارش باران در وین | یوروپ تورز

میزان بارش باران وین به تفکیک ماه‌ های مختلف سال

اگر بخواهیم آب و هوای وین را به صورت کامل بررسی کنیم باید به میزان بارش نیز اشاره کنیم واگر بخواهیم میزان بارش در شهر وین را به تفکیک ماه‌های سال بیان نماییم به صورت زیر می‌باشد. نکته مورد توجه این است که تمامی آمار‌های ارائه شده از بارش به صورت متوسط و بر حسب میلی‌متر می‌باشد:

میزان بارش در ماه اول ۳۵ میلی‌متر، در ماه دوم ۳۹ میلی‌متر، در ماه سوم ۴۱ میلی‌متر، در ماه چهارم ۴۶ میلی‌متر، در پنجم ۶۴ میلی‌متر، در ماه ششم ۷۵ میلی‌متر، در ماه هفتم ۷۳ میلی‌متر، در ماه هشتم ۶۵ میلی‌متر، در ماه نهم ۴۶ میلی‌متر، در ماه دهم ۴۳ میلی‌متر، در ماه یازدهم ۴۹ میلی‌متر و در ماه دوازدهم ۴۴ میلی‌متر می‌باشد.

همانطور که مشخص است ماه اول با ۳۵ میلی‌متر کمترین بارش و ماه ششم با ۷۵ میلی‌متر بیشترین بارش را دارد. میانگین بارش در طول سال چیزی در حدود ۴۰ میلی‌متر می‌باشد که یک بارش نسبتاً خوب محسوب می‌شود و باعث می‌شود آلودگی‌های ناشی از تردد خودرو‌ها، آلودگی‌های حاصل از کارخانه‌ها و سایر آلودگی‌هایی که باعث صدمه به محیط زیست می‌شود برطرف شود.

میزان بارش باران وین به تفکیک ماه‌ های مختلف سال | یوروپ تورز

گرم‌ ترین و سردترین ماه‌ های سال در آب و هوای وین

یولی گرم­ترین و‌یانوار سردترین ماه سال در شهر وین است. این را از آمار و میانگین‌های ارائه شده از آب و هوای وین می‌توان فهمید. از طرفی ماه‌های یونی، یولی، آوگوست و زپتمبر ماه‌هایی هستند که آب و هوایی مطبوع و بهتری دارند و دمای معمولی در آن‌ها وجود دارد.

سفر به این شهر در این ماه‌ها نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد. آب و هوای وین به طوری است که میانگین دما در تابستان بین ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی گراد می‌باشد. در بعضی اوقات این دما به ۳۰ درجه سانتی گراد و در بعضی اوقات نیز به دمای ۱۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. در واقع گرمای زیادی در این فصل احساس نمی‌شود. در مقایسه شهر وین با سایر شهر‌ها می‌توان گفت این شهر یک تابستان ملایم و خوب دارد.

گرمای وین

اگر چه ممکن است در خارج از منزل گرما کمی اذیت کند ولی گرمای طاقت فرسایی وجود ندارد. آب و هوای وین و خصوصاً گرمای وین به صورتی است که دمایی که در پاییز شهر‌های دیگر احساس می‌شود ممکن است  در تابستان این شهر احساس شود. یعنی به طور کلی یک گرمای معمولی و مناسب است.

گرمای وین | یوروپ تورز

عوامل مؤثر بر آب و هوای وین

چیزی که اهمیت دارد این است که آب و هوای وین تحت تأثیر دو مورد می‌باشد. اولی جو طبیعی که شامل دما، بارش‌ها و… است و دومی شامل فرهنگ بومیان محل می‌باشد مانند استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی که باعث کاهش آلودگی‌های محیطی در شهر می‌گردد و به طبع آن آب و هوای وین نیز بهبود می‌یابد. شهر وین نیز از جمله شهر‌هایی است که فرهنگ حفظ هوای پاک را برای مردم خود جا انداخته است.

مردم این شهر و مسافران و گردشگران آن همه روزه از هوای پاک شهر لذت می‌برند. دلیل صاف بودن آب و هوای وین و اینکه مسئولان و مردم این شهر کمتر با مشکل آلودگی دست و پنجه نرم می‌کنند ناشی از همین بارش‌ها می‌باشد که به تصفیه هوا کمک زیادی می‌کند. آب و هوای وین جزء نکات مثبت این شهر به حساب می‌آید. آب و هوای وین، این شهر را تبذیل به برترین شهر اروپا کرده است که سفر به آن خالی از لطف نیست.


سوالات متداول آب و هوای وین

به طور کلی آب و هوای شهر وین چگونه است؟

به طور کلی آب و هوای وین اقیانوسی است.

وضعیت آلودگی هوای شهر وین چگونه است؟

عموماً پایتخت یک کشور شهری است که افراد تجمع بیشتری در آن پیدا می‌کنند و این خود باعث ایجاد آلودگی هوا در آن شهر می‌شود. با این وجود شهر وین کمترین آلودگی را دارد که این خود به چند دلیل عمده می‌باشد.

میزان بارش در شهر وین چگونه است؟

آب و هوای وین نیز به صورتی است که در تمام طول سال به صورت مرتب باران می‌بارد. به طوری که میانگین بارش در طول یکسال در شهر وین ۸۲۰ میلی‌متر می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!