دانستنی های سفر به مادرید | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به مادرید | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به مادرید، اگر قصد سفر به مادرید را دارید باید بدانید که این شهر یکی از هیجان انگیز‌ترین و پرهیاهوترین شهر‌های اسپانیا است. شاید هیچ شهری نباشد که …

اگر قصد سفر به مادرید را دارید باید بدانید که این شهر یکی از هیجان انگیز‌ترین و پرهیاهوترین شهر‌های اسپانیا است. شاید هیچ شهری نباشد که به اندازه مادرید سرزنده و شاداب باشد. ما در این مطلب قصد داریم شما را برای سفر به مادرید با تور مادرید و یا تور اروپا و آشنایی با این شهر پر هیاهو آماده کنیم.

دانستنی های سفر به مادرید | یوروپ تورز

شهر مادرید

مادرید پایتخت شاد و سرزنده اسپانیا است. شما با هر سلیقه و روحیه‌ای که باشید در سفر به مادرید می‌توانید تجربه‌های زیادی کسب کنید. هرکس که یک بار به مادرید سفر کرده باشد حتماً برای تجربه‌های بعدی خود لحظه شماری خواهد کرد. مادرید یک شهر هنری است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی دارد.

پادشاهان اسپانیا توجه زیادی به هنرمندان نشان می‌دانند به همین سبب هنرمندان زیادی در این شهر پرورش یافتند که آثار آن‌ها هنوز هم در گوشه و کنار شهر مخصوصاً در بنا‌های قدیمی مشهود است. شاهکار‌هایی از نقاشی‌های معروف اسپانیایی، بنا‌های قدیمی، موزه‌ها و همچنین گالری‌ها بخش‌هایی هستند که در سفر به مادرید حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید.

شهر مادرید در کنار جاذبه‌های گردشگری جالبی که دارد دارای تنوع غذایی منحصر به فردی نیز می‌باشد. این شهر یکی از غنی‌ترین پایتخت‌های اروپایی از نظر تنوع غذایی است. خلاقیت و ترکیب غذا‌های مختلف اسپانیایی باعث شده است تا گردشگران زیادی در سفر به مادرید حتماً به رستوران‌ها و کافه‌های شهر سری بزنند و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر بیشتر آشنا شوند.

در رستوران‌های شهر می‌توانید غذا‌های مختلف سنتی و مدرن را بچشید و با ذائقه‌های مختلف آشنا شوید. غذا خوردن در رستوران‌های شیک و مجلل با دیوار‌های تزئین شده و سقف‌های کار شده یکی از جالب‌ترین قسمت‌های سفر به مادرید خواهد بود که تجربه آن‌ها برای یک بار هم که شده خالی از لطف نیست.

شهر مادرید | یوروپ تورز

وضعیت آب و هوای مادرید

یکی از نکات مهم برای سفر به مادرید با تور مادرید و تور اروپا آشنایی با شرایط آب و هوایی این شهر است. آب و هوا در شهر مادرید مدیترانه‌ای با تأثیرات اقیانوسی است. تابستان‌ها در این شهر گرم و زمستان‌ها خشک است. برخی دسته‌بندی‌های آب و هوایی مادرید را در طبقه آب و هوای نیمه استوایی و معتدل قرار می‌دهند. به طور کلی میانگین دمای هوا ۱۹. ۹ درجه سانتی گراد در روز و ۱۰. ۱ درجه سانتی گراد در شب است. سردترین ماه سال در مادرید ژانویه است که دمای هوا بین -۲ درجه تا ۶ درجه است در صورتیکه گرمترین ماه سال آگوست است که دارای میانگین دمای هوای ۳۱ درجه سانتی گراد در روز است.

وضعیت آب و هوای مادرید | یوروپ تورز

بهترین زمان برای سفر به مادرید

اگر قصد سفر به مادرید را دارید باید با بهترین زمان برای سفر به مادرید و شرایط تور مادرید و تور اروپا آشنا شوید. به طور کلی بهترین فصل برای سفر به مادرید پاییز و بهار است. فصل پاییز شامل سپتامبر تا نوامبر و فصل بهار شامل مارس تا ماه مه می‌شود. در فصل بهار و پاییز هوا در مادرید بسیار مساعد است و می‌توانید به راحتی از تفریحات آن استفاده کنید البته کسانی که با سردی هوا مشکل چندانی ندارند می‌توانند در زمستان نیز به این شهر سفر کنند، زیرا در این فصل با توجه به خلوت بودن قطعاً هزینه‌های سفر پایین‌تر است.

یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های گردشگری در مادرید تابستان است اما از آنجایی که تابستان در این شهر گرم است بهتر است سفر خود را به فصل‌های دیگر موکول کنید زیرا در این فصل معمولاً اهالی شهر در تعطیلات به سر می‌برند و ممکن است اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل باشند.

بهترین زمان برای سفر به مادرید | یوروپ تورز

بلیط هواپیما مادرید

اکثر پرواز‌هایی که به مادرید صورت می‌گیرند در فرودگاه آدولفو سوارز باراخاس به زمین می‌نشینند.  فرودگاه آدولفو سوارز باراخاس در فاصله ۱۴ کیلومتری شهر مادرید قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های اروپا به شمار می‌رود. به طور کلی اکثر ایرلاین‌های معروف سراسر جهان برای مادرید پرواز دارند که برخی از آن‌ها شامل پگاسوس، آلیتالیا، ترکیش، قطر، ایرفلوت راشن و ایرفرانس هستند.

بلیط هواپیما مادرید | یوروپ تورز

جاذبه‌ های گردشگری مادرید

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر به مادرید بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. مادرید دارای جاذبه‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و تفریحی زیادی است و به سبب مدرن بودن آن یکی از جذاب‌ترین شهر‌های اسپانیا است. مراکز خرید بزرگ در خیابان‌های شهر در کنار طبیعت زیبا و پارک‌های دیدنی موقعیتی را فراهم می‌کنند تا در سفر به مادرید نهایت استفاده را ببرید. در این شهر برای همه نوع سلیقه می‌توانید جاذبه گردشگری پیدا کنید. با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری جذاب در مادرید آشنا کنیم.

جاذبه‌ های گردشگری مادرید | یوروپ تورز

موزه پرادو (Prado Museum)

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مادرید از نظر گردشگران تور مادرید و تور اروپا موزه پرادو است که از بهترین موزه‌های اسپانیا به شمار می‌رود. در این موزه نزدیک به ۵۰۰۰ نقاشی قدیمی نگهداری می‌شوند. این نقاشی‌ها مربوط به قرن ۱۲ تا ۱۹ میلادی هستند. اکثر این نقاشی‌ها اثر هنرمندان معروف هستند. ۱۴۰ اثر در این موزه مربوط به هنرمندی به نام فرانسیسکو دو گویا است. در این موزه علاوه بر نقاشی با آثار مجسمه‌سازی هنرمندان دیگر نیز آشنا می‌شوید. در سفر به مادرید حتماً از این موزه دیدن کنید.

موزه پرادو (Prado Museum) | یوروپ تورز

پارک Buen Retiro و کاخ کریستال (Crystal Palace)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مادرید پارک Buen Retiro است که دارای ۱۲۰ هکتار زمین سرسبز در کنار خیابان‌های شلوغ شهر است. اگر در سفر به مادرید قصد فرار از شلوغی شهر و یافتن محلی برای آرامش را داشتید پارک Buen Retiro بهترین مکان برای شما است.  پارک Buen Retiro مربوط به قرن ۱۷ است و قدمت طولانی دارد. ورودی این پارک در میدان استقلال شهر واقع شده است.

پارک Buen Retiro و کاخ کریستال (Crystal Palace) | یوروپ تورز

پلازا مایور (Plaza Mayor)

از دیگر جاذیه‌های گردشگری که در سفر به مادرید باید از آن دیدن کنید پلازا مایور است. پلازا مایور مکانی برای برگزاری رویداد‌های مختلف و داد و ستد‌های تجاری است که در دوران پادشاهی فیلیپ سوم ساخته شده است. این میدان در شهر مادرید یکی از مهمترین مکان‌های شهر است که چهار گوشه آن بسته شده و دارای ۹ ورودی طاق دار است.

پلازا مایور (Plaza Mayor) | یوروپ تورز

فرهنگ غذایی در مادرید

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها در سفر به مادرید آشنایی با فرهنگ غذایی این شهر است. در شهر مادرید رستوران‌های زیادی وجود دارد که هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کنند. اگر به مادرید سفر کردید حتماً به رستوران‌های محلی و سنتی شهر سر بزنید تا با غذا‌های محلی آن‌ها آشنا شوید. به طور کلی در اسپانیا برای غذا خوردن هیچ محدودیتی وجود ندارد و هرکسی با هر ذائقه‌ای می‌تواند از غذا‌های اسپانیایی استفاده کند و از خوردن آن‌ها لذت ببرد، مخصوصاً در پایتخت اسپانیا یعنی مادرید که انواع و اقسام غذا‌ها و دسر‌ها توسط آشپز‌های حرفه‌ای و بین‌المللی پخته می‌شوند.

مادرید بهشتی برای عاشقان غذا و دسر است. رستوران‌های متنوع شهر با پخت غذا‌های متنوع موقعیتی را فراهم می‌کنند تا نهایت لذت را از غذا‌های مادرید ببرید. در شهر مادرید غذا‌های مختلفی پخته می‌شود اما معروف‌ترین غذا‌های مادرید که طرفداران زیادی هم دارند شامل چوروس شکلاتی،  ساندویچ کالاماری،  املت اسپانیایی،  سیب زمینی bravas،  پنیر Manchego و خوراک Cocido هستند. اگر به مادرید سفر کردید حتماً از این غذا‌ها استفاده کنید تا با ذائقه مردم مادرید آشنا شوید.

فرهنگ غذایی در مادرید | یوروپ تورز

سوالات متداول سفر به مادرید

آب و هوای شهر مادرید چگونه است؟

آب و هوا در شهر مادرید مدیترانه‌ای با تأثیرات اقیانوسی است.

بهترین زمان برای سفر به مادرید، چه زمانی است؟

به طور کلی بهترین فصل برای سفر به مادرید پاییز و بهار است.

رستوران های شهر مادرید برای جه جور سلیقه غذایی است؟

در شهر مادرید رستوران‌های زیادی وجود دارد که هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کنند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!