با بهترین دیدنی های نروژ آشنا شوید

با بهترین دیدنی های نروژ آشنا شوید

نروژ یکی از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. دیدنی های نروژ  یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا محسوب می‌شود که همه‌ساله میزبان تعداد بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف جهان می‌باشد. دیدنی های نروژ  در این کشور اروپایی کم نیست و شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مشخص از طریق تور نروژ و یا مستقل به دیدن این مکان‌ها در سفر به نروژ بپردازید. در این مقاله شمارا با نمونه‌هایی از زیبایی‌های کشور نروژ بیشتر آشنا خواهیم نمود پس تا انتها همراه ما باشید اگر عازم این کشور هستید.

دیدنی‌های نروژ یکی از قطب‌های گردشگری

در کشورهای مختلف دنیا در روزهای مختلف سال شاهد توریست و گردشگران بسیاری هستید. این حضور افراد بافرهنگ‌های مختلف در کشورهای دنیا می‌تواند بیانگر دیدنی‌ها و همچنین مکان‌های تاریخی آن منطقه یا کشور باشد. دیدنی‌های نروژ نیز می‌تواند دلیل حضور میلیونی افراد از نقاط مختلف دنیا باشد. در نروژ شما شاهد مکان‌های دیدنی مانند موزه‌های تاریخی، جنگل‌های سرسبز با انواع گونه‌های گیاهی، کوهستان‌های مرتفع و زیبا، سواحل و دریاچه‌های خروشان و چندین مکان دیگر هستید که می‌توانید به این مکان‌ها مراجعه نموده و از دیدنی‌های آن استفاده نموده و از دیدن آن‌ها لذت کافی را ببرید.

دیدنی های نروژ
دیدنی های نروژ

سواحل سنگی زیبای خوش آب‌وهوا از دیدنی‌های نروژ

یکی از مکان‌های دیدنی و درعین‌حال خوش آب‌وهوا در کشور نروژ سواحل آن می‌باشد. کمتر کسی است که به این کشور اروپایی سفر کند و در سواحل زیبای آن گشتی نزده باشد؛ اما این مکان‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند چراکه دارای طبیعت منحصربه‌فرد در خود می‌باشند و این دلیلی است برای نامیدن سواحل سنگی نروژ. سواحل سنگی نروژ  از دیدنی های نروژ هستند در لیست گردشگران و توریست قرار دارد. چراکه پیاده‌روی در این صخره‌های ساحلی نیازمند روحیه شجاعت و ریسک می‌باشد. در ادامه شمارا با سه مورد از این سواحل سنگی از دیدنی های نروژ  بیشتر آشنا می‌کنیم.

دیدنی های نروژ
دیدنی های نروژ

ترولتونگا، Kjeragbolten, پریکستولن از دیدنی‌ های نروژ

سواحل سنگی یکی از دیدنی‌های نروژ هستند که با سه مکان جالب مشخص می‌شوند. ترولتونگا، Kjeragbolten, پریکستولن سه صخره دیدنی و جالب در سواحل نروژ هستند که افراد با دیدن این مکان‌ها زیبا به حیرت می‌افتند و دلیل آن نیز ظاهر منحصربه‌فرد این صخره‌های ساحلی است. پریکستولن یک صخره بزرگ با 604 متر طول می‌باشد که دارای شیب خاصی است افراد در مدت‌زمان دو ساعت می‌توانند روی سطح شیب‌دار این صخره به پیاده‌روی بپردازند البته به دلیل ارتفاع و شیب زیاد نیازمند توانایی‌های کوهنوردی هستند تا دچار سانحه نشوند.

 Kjeragbolten, این صخره ساحلی از زاویه دید جالبی برخوردار است. اگر از روبه‌رو به نحوه قرار گرفتن آن توجه کنید آن را محبوس شده در میان دو دیوار از صخره‌های اطراف می‌بینید. در پایین این صخره تا ارتفاع زیادی فضای خالی وجود دارد و اگر از روحیه نترسی برخوردار هستید می‌توانید در بالای آن بایستید. ترولتونگا، این صخره نیز به‌صورت بیرون‌زدگی با ظاهر زبانی که بیرون آمده خودنمایی می‌کند و افراد کوهنوردی بسیاری برای پیاده‌روی به سمت خود می‌کشد. در زمان مراجعه به این دیدنی‌های نروژ توصیه می‌کنیم از مهارت‌های کوهنوردی برخوردار باشید.

دیدنی های نروژ
دیدنی های نروژ

کلیساهای مقدس یکی از دیدنی‌های نروژ

کلیساها در میان دیدنی‌های نروژ از اهمیت و قداست خاصی میان مردمان این سرزمین و همچنین گردشگران برخوردار می‌باشند. شکوه و معنویتی که در این کلیساها وجود دارد افراد را برای حضور در آن‌ها مایل نموده که علاوه بر زیبایی آن، حال و هوایی روحانی به آن‌ها می‌بخشد. کلیسای جامع Nidaros و دو کلیسای چوبی به نام‌های Heddal و Urnes نمونه‌ای از دیدنی‌های نروژ می‌باشند.

کلیسای جامع Nidaros

این کلیسای قدیمی و زیبا با قدمتی هزارساله از مکان‌های مقدس و همچنین زیارتی در کشور اروپایی نروژ به‌حساب می‌آید که در سال 1066 میلادی ساخت آن توسط واکینگ ها آغاز و در سال 1300 به اتمام رسید. این کلیسا با ظاهر قدیمی و زیبایی که دارد از معروف‌ترین کلیساها و دیدنی های نروژ می‌باشد.

کلیسای چوبی Urnes

این کلیسای چوبی از قدیمی‌ترین کلیساهای نروژ است و دارای قدمتی 900 ساله می‌باشد. این مکان یکی از دیدنی‌های نروژ محسوب می‌شود که در قسمت غربی این کشور واقع‌شده است و تماماً از چوب دران استفاده‌شده است.

کلیسای چوبی Heddal

یکی از کلیساهای قدیمی و مقدس که در قرن 19 الی 20 بناشده است، کلیسای چوبی Heddal می‌باشد. اهمیت این مکان برای ساکنین اطراف آن بسیار زیاد است و اغلب مراسم‌ ازدواج را در این مکان مقدس انجام می‌دهند.

دیدنی های نروژ
دیدنی های نروژ

موزه‌های تاریخی از دیدنی‌های نروژ

از دیگر دیدنی‌های نروژ می‌توان به موزه‌های تاریخی این کشور قدیمی اشاره کرد. موزه‌ها بیانگر آداب‌ورسوم و سرگذشت مردمان و فرهنگ هر کشوری می‌باشد که دیدن آن برای هر توریستی از جذابیت‌های خاصی برخوردار می‌باشد. دراین‌بین موزه وایکینگ‌ها یا بهتر بگویم کشتی وایکینگ از این نمونه موزه‌ها محسوب می‌شود. این موزه از کشتی‌های عظیم‌الجثه، جالب و قدیمی تشکیل‌شده است که دارای ظاهری کارتونی می‌باشد. تصور اینکه این کشتی‌ها در زمان‌ها دور توسط وایکینگ‌ها در دریاها هدایت می‌شدند، بسیار جالب و شنیدنی است. درست است، این کشتی‌های عظیم‌الجثه که جزء دیدنی های نروژ هستند توسط وایکینگ‌ها در قرن نهم برای حمله به مناطق مختلف و ترساندن ساکنین آن مناطق استفاده می‌شده است که از نمونه‌های آن می‌توان کشتی وایکینگ اوزبرگ را نام برد.

دیدنی های نروژ
دیدنی های نروژ

یخچال‌های طبیعی از دیدنی‌های نروژ

یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که از دیدنی‌های نروژ به‌حساب می‌آید، یخچال‌های طبیعی این کشور اروپایی است. چشم‌اندازی زیبا که سرتاسر آن را برف پوشانده، حال و هوایی سرد و دل‌چسب به این‌گونه مکان‌های دیدنی بخشیده است. برای یک تفریح و بازی مهیج اسکی می‌توانید خود را به یخچال طبیعی Jostedalsbreen که در سمت جنوب کشور نروژ قرار دارد، رسانده و از دیدنی‌های آن نیز بهره‌مند شوید. در زمان رفتن به این‌گونه از مکان‌ها سرد حتماً خود را مجهز به البسه گرم و وسایل ضروری نمایید.

دیدنی های نروژ
دیدنی های نروژ

آبدره‌ها از معروف‌ترین دیدنی‌های نروژ

از دیدنی‌های نروژ هرچه بگوییم کم است. این کشور قدیمی از مناطق زیبایی برخوردار است که در میان تمامی جاذبه‌های طبیعی آن، آبدره‌ها بسیار چشم‌نواز و زیبا می‌باشند. این مکان‌های معروف از زیبایی صخره و کوه‌هایی که در اطرافشان احاطه‌شده برخوردارند.

مزارع و آبشارهای خروشان به زیبایی آن‌ها لطافت دوچندانی بخشیده است. در جنوب غربی نروژ شما می‌توانید نمونه‌ای از این آبدره‌ها  که از دیدنی های نروژ محسوب می شوند را مشاهده نمایید. این آبدره Geirangerfjord نام دارد که دارای طول وسیعی به‌اندازه پانزده کیلومتر می‌باشد. این آبدره همچنین در حاشیه شهر السوند که یک مکان ساحلی است واقع‌شده است. در سفر به نروژ دیدن این جاذبه‌های طبیعی را از دست ندهید.

دیدنی های نروژ
دیدنی های نروژ

 شهر قدیمی Bryggen از دیدنی‌های نروژ

نروژ شهرهای قدیمی و زیبای بسیاری در خود جای‌داده است که دیدن هریک می‌تواند در افراد حس و حال جالبی ایجاد نماید. قدمت چندساله این‌گونه از شهرها و نوع بافت و سکونت در آن‌ها از ویژگی‌های بارز این‌گونه از مکان‌ها محسوب می‌شود. در میان تنوع شهرهای دیدنی در نروژ شما شهر Bryggen را می‌توانید در لیست دیدنی‌های نروژ قرار دهید.

این شهر قدیمی از ساختمان‌هایی زیبا با بافتی قدیمی تشکیل‌شده که در کنار سواحل آن قایق‌های کوچک و بزرگی را مشاهده می‌نمایید. این شهر زیبا در لیست میراث یونسکو ثبت‌شده است و شاید تجارت 400 ساله دران دلیل این‌چنین اهمیتی برای این شهر تجاری باشد. این شهر تجاری همچنان در انتخاب بازرگانان از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست و اگر در میان کوچه‌های آن گشت‌وگذاری کرده باشید متوجه خریدوفروش دران خواهید شد. در پایان باید اشاره نماییم که دیدنی‌های نروژ بسیار می‌باشد و در این مطلب سعی شد به نمونه‌هایی از آن‌ها پرداخته شود.

دیدنی های نروژ

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!