بهترین دیدنی های اسپانیا چیست؟

بهترین دیدنی های اسپانیا چیست؟

دیدنی های اسپانیا، اسپانیا، سرزمین ماتادور‌ها در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. این کشور به لحاظ مساحت، رتبه پنجاه و دوم را از آن …

اسپانیا، سرزمین ماتادور‌ها در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. این کشور به لحاظ مساحت، رتبه پنجاه و دوم را از آن خود کرده است. سالانه میلیون‌ها نفر از دیدنی های اسپانیا دیدن می‌کنند؛ چرا که این سرزمین علاوه بر سواحل زیبا و جزایر خوش آب و هوا، دارای جشن‌ها و فستیوال‌های جذاب است که گردشگران تور اروپا و تور اسپانیا را به خود جذب می‌کند که هر چهار فصل سال برگزار می‌شوند. دلیل دیگر، تاریخ طولانی و پر حادثه‌ی اسپانیاست که مجموعه‌ای از آثار و ابنیه تاریخی و شهر‌ها و روستا‌های متروکه را برای آن به ارمغان آورده که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بهترین دیدنی های اسپانیا چیست؟ | یوروپ تورز

شهر‌ های توریستی اسپانیا

شهر بلچیته

بلچیته از جمله جاذبه‌های گردشگری کشور اسپانیا است. این شهر بیش از هر چیز، به دلیل متروکه بودن شهرت دارد. البته اهمیت تاریخی آن را نباید از نظر دور داشت؛ این شهر در جنگ داخلی اسپانیا محل نزاع مخالفین و نیرو‌های فرانکو بود. بلچیته در اثر این جنگ از بین رفت اما صومعه، کلیسا و خرابه‌های آن هنوز یکی از دیدنی های اسپانیا است و گردشگران را به خود می‌خواند.

شهر بلچیته | یوروپ تورز

روستا‌ های توریستی اسپانیا

پورتو دی مورگان

 این روستا از کانال‌های آبی پرشماری برخوردار است و به همین خاطر به «ونیز دوم» ملقب شده است. ماهیگیری شغل اصلی مردمان این منطقه است و غذا‌های دریایی پورتو دی مورگان مشتریان غیر بومی بسیاری دارد. سواحل این روستا به خاطر برخورداری از آفتاب مطبوع، یکی از دیدنی های اسپانیا و مناسب برای شنا، اسکی و غواصی است.

پورتو دی مورگان | یوروپ تورز

جاذبه‌ های طبیعی اسپانیا

بندر بارسلون

بارسلون یکی از بهترین دیدنی های اسپانیا است که اگر یک بار به آن سر بزنید، مناظر زیبایش برای همیشه در خواب و رؤیا به سراغتان می‌آید. بارسلون پایتخت ایالت خودمختار کاتالونیا و مهم‌ترین بندر این کشور است. این شهر به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل، طبیعت زیبا و آثار معماری بی‌نظیر توریست پذیرترین شهر این کشور است. اگر به این شهر هیجان‌انگیز رفتید، حتماً از بندر زیبا، منطقه گوتیک و بنای باشکوه کازامیلا دیدن کنید.

بندر بارسلون | یوروپ تورز

غار آلتامیرا

آلتامیرا در ۳۰ کیلومتری شهر سانتاندر از دیدنی های اسپانیا، واقع در شمال این کشور است. این غار به جهت نقاشی‌هایی که توسط انسان‌های ماقبل تاریخ بر آن کشیده شده، شهرت یافته است. بر سقف و دیواره‌های آلتامیرا نقوشی رسم شده که باستان‌شناسان آن را متعلق به ۱۶ هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌دانند. اگر علاقمند به تاریخ و باستان‌شناسی هستید، درباره تاریخچه اکتشاف، ردّ و تأیید مجدد این غار تحقیق کنید و در اولین فرصت آن را از نزدیک تماشا کنید.

غار آلتامیرا | یوروپ تورز

جاذبه‌ های فرهنگی اسپانیا

ساگرادا‌فامیلیا

این کلیسا از مشهورترین دیدنی های اسپانیا است. «ساگرادا‌فامیلیا» به معنای خانواده مقدس توسط آنتونیو گائودی، معمار بلند آوازه اسپانیا، در سال ۱۸۸۲ میلادی طراحی شد. جالب است که با وجود سپری شدن بیش از یک قرن، هنوز این ساختمان در حال تکمیل است و پیش‌بینی شده ساخت آن تا سال ۲۰۲۶ به طول بینجامد. این کلیسای زیبا و با عظمت در بارسلون واقع شده و به رغم نیمه کاره بودن، سالانه قریب به ۳ میلیون بازدید‌کننده دارد.

ساگرادا‌فامیلیا | یوروپ تورز

کاخ الحمرا

از عالی‌ترین نمونه‌های معماری شمال آفریقا که مربوط به دوران سلطه مسلمانان بر اسپانیا (اندلس) است. گفته می‌شود این ساختمان در زمان خلافت الاحمر و جانشینانش – یعنی سال‌های ۱۲۴۸ تا ۱۳۵۴ میلادی – ساخته شده است. الحمرا متشکل از سه بخش قصر سلطنتی، باغ‌های جنرالایف و قلعه آلکازابا است. این کاخ تاریخی که مشرف به شهر گرانادا (غرناطه) است، در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. برای دیدن این جاذبه‌های اسپانیا می‌توانید از تور اروپا و تور اسپانیا استفاده کنید.

کاخ الحمرا | یوروپ تورز

موزه گوگنهایم

این موزه واقع در شهر بیلبائو، یکی از دیدنی های اسپانیا است که از شهرت جهانی برخوردار است. شهرت این موزه بیش از آن که به خاطر آثار هنری مورد نمایش باشد، ناشی از معماری اعجاب‌انگیز آن است. شکل این موزه که در کنار آب ساخته شده، شبیه کشتی است و چون نمای آن از شیشه و تیتانیوم تشکیل شده، بیننده را به یاد بدن ماهی و فلس‌های آن میاندازد.

موزه گوگنهایم | یوروپ تورز

جاذبه‌ های ویژه اسپانیا

فستیوال سن فرمین

فستیوالی در ایالت نابارای اسپانیا که از سال ۱۳۲۴ میلادی تا امروز همچنان برگزار می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. فستیوال گاوبازی از مهمترین دیدنی های اسپانیا است. همه ساله از ۷ ژوئیه تا ۱۴ ژوئیه هزاران نفر از سرتاسر کشور و جهان برای تماشای این فستیوال یا شرکت در آن به شهر پامپلونا ‌می‌روند. در این فستیوال، شرکت‌کنندگان با لباس سفید و دستمال قرمز به نبرد با گاو‌های مسابقه می‌پردازند.

فستیوال سن فرمین | یوروپ تورز

پارک گوئل

این پارک توسط آنتونیو گائودی، بزرگترین معمار دو صده اخیر و با الهام از طبیعت و معماری گوتیک طراحی شده است. او در طراحی این شاهکار بی‌نظیر از اشعار کهن، عرفان‌های مذهبی و نقش‌های ملی کاتالان‌ها و سایر عناصر دیدنی های اسپانیا الهام گرفته است.

پارک گوئل از دو فضای طبیعی و تاریخی تشکیل شده است: فضای طبیعی گوئل، باغ وسیعی است که مملو از گیاهان، ابنیه، تندیس، طاق و ستون‌های زیباست که در راهرو‌های پر پیچ و خم و پوشیده شده از موزائیک‌های خوش نقش و‌نگار تعبیه شده‌اند. فضای تاریخی، اقامتگاه گائودی است که در سال ۱۹۶۳ تبدیل به موزه شده و بازدید از آن البته با پرداخت ورودی برای عموم آزاد است. این پارک یکی از دلایل سفر گردشگران با تور اروپا و یا تور اسپانیا به این کشور است.

پارک گوئل | یوروپ تورز

سایر جاذبه‌ های گردشگری

 جزایر زیبای پرشمار، یکی از اصلی‌ترین دیدنی های اسپانیا است. جزایر اسپانیا به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل -چیزی که در اروپا نادر اسـت- گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در اینجا به برخی از این گروه جاذبه‌های گردشگری اسپانیا اشاره می‌کنیم:

جزیره مایورکا: این جزیره در شهر پالما و خلیج هورس شو واقع شده و به خاطر تفریحگاه‌های خانوادگی، کوهستان‌ها و کلوب‌هایش مشهور شده است. همچنین این شهر دارای نگارخانه‌ها و موزه‌های پر شمار است که بازدید از آن‌ها رایگان یا بسیار ارزان است. پارک آبی هیدروپارک و مارین لند و قلعه سانتوئری نیز بازدیدکنندگان بسیاری دارند.

سایر جاذبه‌ های گردشگری | یوروپ تورز

سوالات متداول دیدنی های اسپانیا

کشور اسپانیا در کجا قرار دارد؟

اسپانیا، سرزمین ماتادور‌ها در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است.

یکی از مشهور ترین شهر های کشور اسپانیا چیست؟

این شهر بیش از هر چیز، به دلیل متروکه بودن شهرت دارد. البته اهمیت تاریخی آن را نباید از نظر دور داشت؛ این شهر در جنگ داخلی اسپانیا محل نزاع مخالفین و نیرو‌های فرانکو بود.

یکی از مهم ترین فستیوال های کشور اسپان، چه فستیوالی است؟

فستیوالی در ایالت نابارای اسپانیا که از سال ۱۳۲۴ میلادی تا امروز همچنان برگزار می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. فستیوال گاوبازی از مهمترین دیدنی های اسپانیا است. همه ساله از ۷ ژوئیه تا ۱۴ ژوئیه هزاران نفر از سرتاسر کشور و جهان برای تماشای این فستیوال یا شرکت در آن به شهر پامپلونا ‌می‌روند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!