بهترین دیدنی های آلمان کدام اند؟

بهترین دیدنی های آلمان کدام اند؟

دیدنی های آلمان، آلمان کشور ابر قدرت صنعتی اروپا، هفتمین کشور پر بازدید جهان است. این کشور قدیمی اروپایی از جاذبه‌‌های طبیعی و فرهنگی پرشماری برخوردار است و …

آشنایی با دیدنی های آلمان

آلمان کشور ابر قدرت صنعتی اروپا، هفتمین کشور پر بازدید جهان است. این کشور قدیمی اروپایی از جاذبه‌‌های طبیعی و فرهنگی پرشماری برخوردار است و دیدنی های آلمان از گذشته تا کنون گردشگران زیادی را  با استفاده از تور اروپا و تور آلمان به خود جذب کرده که در اینجا به برخی از موارد شناخته شده اشاره می‌کنیم.

دیدنی های آلمان | یوروپ تورز

جاذبه‌ های طبیعی آلمان

دریاچه کنستانس

کنستانس، دریاچه ‌ای در دامنه‌های آلپ که از راین تغذیه می‌‌کند، علاوه بر آلمان، هم مرز با سوئیس و اتریش است. بیش از دو میلیون نفر ساکن سواحل این دریاچه هستند و با ماهیگیری، شراب‌سازی و پرورش میوه امرار معاش می‌کنند. آب و هوای دلپذیر و حاصل خیزی خاک این خطه سبب رونق پرورش میوه شده است. کنستانس یک زیستگاه غنی از گونه‌‌های گیاهی و جانوری است و حدود 200 هزار گونه از پرندگان آبی در آن سکونت دارند.

جنگل سیاه

جنگل سیاه با 7450 کیلومتر مربع وسعت، از بزرگترین ذخایر طبیعی و دیدنی های آلمان است. این رشته کوه جنگلی با کاج ‌های انبوه پوشانده شده و به همین خاطر به این نام مشهور است؛ چون درختان کاج انبوه چشم اندازی تیره از رنگ سبز به آن بخشیده است. جنگل سیاه از فضایی رازآلود برخوردار است، مسیرهای مارپیچ آن پوشیده از برگ‌های صنوبر است و با خانه‌‌های به سبک قرون وسطایی اسرار‌آمیز، بیننده را به یاد داستان‌‌های افسانه‌‌ای می‌ اندازد.

جاذبه‌ های طبیعی آلمان | یوروپ تورز

جاذبه‌‌ های فرهنگی آلمان

بقایای دیوار برلین

این دیوار با 2 متر ارتفاع و 155 کیلومتر مربع طول در سال 1947 آلمان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد. گرچه این دیوار در سال 1989 فرو ریخت اما بقایای آن همچنان باقی است و گردشگران از آن بازدید می‌‌کنند. حدود 1300 متر از این دیوار خاکستری بر جای مانده که امروزه از دیدنی‌های آلمان محسوب می‌شود که هنرمندان بسیاری از سرتاسر جهان بر روی آن نقاشی کشیده‌‌اند و دیدن آن خالی از لطف نیست.

برج برلین

برج تلویزیونی برلین، چهارمین ساختمان بلند اروپا، بلندترین سازه آلمان و نماد این کشور است. این ساختمان 368 متر ارتفاع و 147 طبقه دارد و ساخت آن در سال 1969 به اتمام رسیده است. در این مرکز امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برای استفاده بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. تور اروپا و تور آلمان بهترین فرصت برای دیدن از این جاذبه‌های گردشگری است.

دروازه براندنبورگ

از مشهورترین بناهای تاریخی است که به دستور پادشاه پروس در قرن 18 میلادی، در شهر برلین ساخته شد. برلین چندین دروازه داشته که جزء دیدنی های آلمان محسوب می‌شده که امروز تنها یکی از آن‌ها باقی مانده است. معماری این دروازه مشابه دروازه‌های ورودی آتن در یونان باستان است و ارابه چهار اسبه‌ای بر فراز آن قرار دارد که ویکتوریا -الهه پیروزی رومیان باستان– آن را می‌راند.

جاذبه‌‌ های فرهنگی آلمان | یوروپ تورز

جاذبه‌ های ویژه ی آلمان

باغ وحش هاگن بک

واقع در هامبورگ آلمان در سال 1907 میلادی تأسیس شد و از محبوب‌ترین دیدنی های آلمان محسوب می‌شود. هاگن بک نخستین باغ وحشی بود که استفاده از قفس در آن ممنوع شد و در عوض حیوانات را در شرایطی مشابه زیست طبیعی نگهداری می‌کردند. تنوع حیوانات، دسترسی راحت به اسب‌ها و فیل‌ها برای غذا دادن یا سواری گرفتن و فضای طبیعی این باغ وحش از دلایل گرایش گردشگران به آن است.

مسیر دوچرخه سواری

آلمان مکان مناسبی برای دوچرخه سواری است. کشور آلمان بیش از دویست مسیر دوچرخه سواری دارد که در حاشیه رودخانه، نواحی روستایی و شهری و کوهستانی واقع شده‌اند. در اکثر این مسیرها مکان‌هایی برای اجاره دوچرخه وجود دارد که 24 ساعته در دسترس هستند. مسیر جاده رمانتیک از چشم نوازترین مسیرهای دوچرخه با 350 کیلومتر طول از ورزبورگ و فرانکفورت تا اتریش کشیده شده است و بهشت دوچرخه سواران است. تور اروپا فرصت مناسبی برای دیدن این جاذبه‌های توریستی جذاب می‌باشد.

جاذبه‌ های ویژه ی آلمان | یوروپ تورز

سایر جاذبه های آلمان

المپیا پارک مونیخ

به مناسبت میزبانی مونیخ در المپیک 1972، از زیباترین و بزرگترین سازه‌ها در این شهر پرده برداری شد. برای ساخت این مجتمع عظیم یک فرودگاه بزرگ را خراب کردند. برج المپیک این پارک 290 متر ارتفاع دارد. فضاهای ورزشی و تفریحی بسیاری در این مساحت 2.7 میلیون متر مربعی وجود دارد که گردشگران داخلی و خارجی را به عنوان یکی از دیدنی های آلمان به خود جذب می‌کنند.

قلعه‌ های تاریخی

آلمان علاوه بر تمام جاذبه‌های ذکر شده و دیگر دیدنی های آلمان، قلعه‌های باشکوهی نیز دارد. قلعه‌هایی که میراث ادوار تاریخی مختلف هستند و الهام بخش بسیاری از داستان‌های فولکلور و رمان‌های بزرگ تاریخ ادبیات شده‌اند. قلعه ویشرینگ، وارتبورگ، بورگ اِلتز، هایدلبرگ و نوش وانشتاین چند مورد از زیباترین قلعه تاریخی آلمان هستند.

جاده‌ های آلمان

آلمان شهره به داشتن جاده‌های اسرار‌آمیز است. مسیر جاده رمانتیک، مسیر شراب و جاده دژها از جمله این جاذبه‌ها هستند.

سایر جاذبه های آلمان | یوروپ تورز

جاذبه‌ های شهری آلمان

فرانکفورت

اگر قرار شد فقط از یک شهر آلمان دیدن کنید، حتماً به شهر فرانکفورت بروید. این شهر گنجینه ی‌بی‌نظیری از آثار و ابنیه ی‌تاریخی، باغ و موزه است. برج اصلی فرانکفورت با 200 متر ارتفاع، میدان رومربرگ با ساختمان‌های قدیمی، خانه گوته، پالمن گارتن که با 54 هکتار مساحت بزرگترین باغ گیاه شناسی آلمان است و … تنها چند نمونه از ده‌ها جاذبه توریستی و دیدنی های آلمان این شهر زیبا هستند.

تصویر، پالمن گارتن، بزرگترین باغ گیاه شناسی آلمان را نشان می‌دهد.

جاذبه‌ های شهری آلمان | یوروپ تورز

جاذبه‌ های روستایی آلمان

آلمان روستاهایی دارد که از نظر ویژگی‌های معماری و طبیعی منحصر به فرد هستند. تعداد این روستاها زیاد است و مجال پرداختن به همه آن‌ها و دیدنی های آلمان نیست، در نتیجه تنها به معرفی دو مورد می‌پردازیم:

روستای کوئدلینبرگ

دهکده کوئدلینبرگ واقع در دامنه کوه هارتس با معماری قرون وسطایی چشم اندازی دلنشین دارد. این دهکده با جاذبه‌های تاریخی و زیبایی‌های طبیعی الهام بخش بسیاری از داستان‌های افسانه‌ای برادران گریم بوده است.

دهکده فوگری

هرچند این دهکدهٔ ایالت باواریا از آب و هوای خوشایند و مناظر زیبایی برخوردار است، اما بیشتر به خاطر ارزان قیمت بودن مشهور شده است. کرایه اقامتگاه‌های فوگری از پنج قرن پیش تاکنون ثابت مانده است به طوری که با پرداخت یک یورو می‌توان خانه‌ای را به مدت یک سال اجاره کرد.

جاذبه‌ های روستایی آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول دیدنی های آلمان

جاذبه های طبیعی آلمان کدام اند؟

دریاچه کنستانس و جنگل سیاه از بهترین جاذبه های طبیعی آلمان هستند.

جاذبه های فرهگی آلمان کدام اند؟

بقایای دیوار برلین، برج برلین و دروازه براندنبورگ از بهتری جاذبه های فرهنگی آلمان هستند.

جاذبه های روستایی آلمان کدام اند؟

روستای کوئدلینبرگ و دهکده فوگری.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!