دعوتنامه توریستی فنلاند | معرفی – انواع – شرایط

دعوتنامه توریستی فنلاند | معرفی – انواع – شرایط

کشور فنلاند در شمال اروپا قرار دارد. برای رفتن به فنلاند باید از طریق سفارت فنلاند در تهران اقدام کنید. روش های مختلفی برای گرفتن ویزای توریستی فنلاند وجود دارد. یکی از این روش ها کمک گرفتن از اقوام از طریق دعوتنامه توریستی فنلاند می باشد که یکی از اقوام شما در فنلاند می تواند شما را در گرفتن ویزای توریستی فنلاند یاری کند. در این مقاله قصد داریم به شما در گرفتن ویزای توریستی فنلاند و دعوتنامه توریستی فنلاند کمک کنیم تا بدانید که چه کسانی و با چه شرایطی می توانند دعوتنامه توریستی فنلاند بگیرند.

دعوتنامه چیست؟

به نامه ای که از طرف بستگان و آشنایان شما در کشورهای دیگر به شما ارسال می شود دعوتنامه گفته می شود. این دعوتنامه ها انواع مختلفی دارند و هدف های مختلفی هم دارند. دعوتنامه ها می توانند به هر دلیلی ارسال شوند اعم از تجاری یا توریستی اما عمده ترین دعوتنامه های ارسالی در پنج دسته قرار می گیرد. انواع دعوتنامه معمولا در یکی از دسته های تجاری، کاری، خویشاوندی، نمایشگاهی و دعوتنامه پزشکی (جهت درمان و غیره) و دعوتنامه توریستی فنلاند قرار دارد. دعوتنامه می تواند روند ویزا گرفتن شما را بسیار آسان تر کند و خصوصا اگر دعوتنامه برای شخص شما ارسال شده باشد و به نوعی تضمین کننده حضور شما در کشور مقصد باشد، این موضوع تاثیر به سزایی در فرآیند اخذ ویزا دارد. البته دعوتنامه تضمین کننده اینکه به شما ویزا بدهند یا خیر نمی باشد.

دعوتنامه توریستی فنلاند | اخذ دعوتنامه توریستی فنلاند | 88851080-021

شرایط فرد دعوت کننده

از نظر اقامتی شخصی که برای شما دعوتنامه توریستی فنلاند می فرستد باید اقامت دائم فنلاند را داشته باشد. البته با اقامت موقت هم می توان برای فرستادن دعوتنامه توریستی فنلاند اقدام کرد. برای فرستادن دعوتنامه توریستی فنلاند باید وضعیت مالی مشخصی داشته باشید و مدارک کافی از منبع درآمدی خود ارائه دهید. این موضوع به این علت است که هزینه های شخص دعوت شده تضمین شود و دولت فنلاند از شما به نوعی وثیقه می خواهد و تا زمانی که فرد از فنلاند خارج نشده آن وثیقه بلوکه می ماند.

دعوتنامه توریستی فنلاند | اخذ دعوتنامه توریستی فنلاند | 88851080-021

دعوتنامه توریستی فنلاند چیست؟

تقریبا می توان گفت که رایج ترین نوع دعوتنامه ها، ارسال دعوتنامه توریستی فنلاند می باشد. دعوتنامه توریستی فنلاند برای دیدار از اقوام و آشنایان است و از طرف اقوام و خویشاوندان شما در فنلاند برایتان ارسال می شود. دعوتنامه توریستی فنلاند به دو صورت رسما و غیر رسمی ارسال می شود. دعوتنامه توریستی فنلاند به صورت رسمی یعنی شخص دعوت کننده همه هزینه های شما را در طول سفر و اقامتتان در فنلاند بر عهده می گیرد و در واقع این کار را با ارائه تعهدنامه تضمین می کند. نوع دیگر آن دعوتنامه توریستی فنلاند به صورت غیر رسمی می باشد که در این صورت فرد دعوت شده هزینه های اقامت و سفرش را خودش باید تامین کند و دعوت کننده احتیاجی به ارائه ضمانت برای تامین مخارج او ندارد.

دعوتنامه توریستی فنلاند | اخذ دعوتنامه توریستی فنلاند | 88851080-021


دولت فنلاند به دقت روابط خویشاوندی فردی که دعوتنامه فرستاده و شما را بررسی می کند. این کار را معمولا از روی شناسنامه و یا محل تولدها تطبیق می دهد و  شما باید گواهی تولد یا شناسنامه و سایر مدارکتان را ارسال کنید. مثلا اگر برادر و خواهر باشید از طریق یکی بودن اسامی مادر و پدر شما این موضوع را میتوان اثبات کرد.

اخذ ویزای شنگن برای سفر به فنلاند

شما در هر صورت برای سفر به فنلاند احتیاج به ویزای شنگن دارید و این که به شما ویزا تعلق می گیرد یا خیر توسط سفارت فنلاند در ایران بررسی می شود و دعوتنامه توریستی فنلاند می تواند این روند را تسهیل ببخشد.  فنلاند هم جزو کشورهایی است که ویزای شنگن نیاز دارد و ویزای شنگن اروپا به چهار دسته تقسیم می شود. ویزای نوع A, B, C, و D می باشد.

ویزای نوع A برای کسانی است که فقط می خواهند در کشور مقصد سوار هواپیمای دیگری شوند و به مقصد مورد نظر خود بروند. یعنی در اینجا کسی که ویزای نوع A دارد فقط می تواند در فرودگاه فنلاند سوار هواپیمای دیگری شود و نمی تواند در کشور فنلاند بماند یا بگردد.

ویزای نوع B برای کسانی با شرایط ویزای A می باشد منتهی در اینجا شخصی که ویزا را دارد از فرودگاه فنلاند به یک کشور غیر شنگن پرواز می کند اما در قبلی فقط امکان عوض کردن پروازها در کشورهایی که ویزای شنگن دارد میسر بود.

دعوتنامه توریستی فنلاند | اخذ دعوتنامه توریستی فنلاند | 88851080-021

ویزای نوع C که پر کاربردترین نوع ویزا است برای سفرهای توریستی استفاده می شود. بنابراین کسانی که دعوتنامه توریستی فنلاند دارند باید برای گرفتن ویزای نوع C اقدام کنند. مدت اقامت شخص در فنلاند هم بستگی به اجازه ای که سفارت صادر می کند دارد.

ویزای نوع D برای اقامت طولانی مدت است و برای کسانی که مشغول کارهایی چون تجارت و غیره هستند و می خواهند به مدت زیادی در کشورهای شنگن رفت و آمد داشته باشند صادر می شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی فنلاند

در ابتدا شما باید یک سری مدارک به سفارت فنلاند در ایران بفرستید تا با توجه به دعوتنامه توریستی فنلاند که دریافت کرده اید و مدارکی که فرستاده اید درباره اعطای ویزا به شما تصمیم گیری شود. پاسپورت شما باید حداقل 3 ماه وقت داشته باشد و 2 صفحه آن خالی باشد. اصل و ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی، یک عکس 6 در 4 تمام رخ که اخیرا گرفته شده باشد، برای افراد زیر 18 سال اجازه سرپرست قانونی باید به سفارت فنلاند در تهران ارائه شود.

دعوتنامه توریستی فنلاند | اخذ دعوتنامه توریستی فنلاند | 88851080-021

مدارک مورد نیاز جهت دیدار با اقوام از طرف فرد دعوت شده

گذرنامه معتبر با حداقل دو صفحه خالی و سه ماه اعتبار، شناسنامه به همراه ترجمه انگلیسی، فرم تکمیل شده درخواست ویزا از طرف فرد دعوت شده و ارسال آن به سفارت فنلاند، یک قطعه عکس رنگی با ابعاد 6 در 4، فتوکپی صفحه اول پاسپورت و سایر صفحاتی که در مهر و اطلاعات دیگر می باشد همگی در ابعاد A4  را باید به سفارت تحویل دهید. همچنین افرادی که زیر 18 سال سن دارند یا خانم های متاهل احتیاج به اجازه قانونی سرپرست و یا همسر دارند.

دعوتنامه توریستی فنلاند | اخذ دعوتنامه توریستی فنلاند | 88851080-021

دعوتنامه توریستی فنلاند که برای شما صادر شده به همراه اطلاع دعوت کننده و دعوت شونده و مدت سفر و تضمین مالی شما هم باید به سفارت ارائه شود. همچنین فتوکپی از اقامت یا پاسپورت فرد دعوت کننده هم الزامی می باشد. حساب بانکی شما با ریز کارکرد مربوط به شش ماه گذشته و به صورت انگلیسی و یا اگر شاغل هستید آخرین فیش حقوقی با ترجمه را باید جهت تضمین مالی به سفارت ارائه کنید.

دعوتنامه توریستی فنلاند باید به شکل زیر باشد:

دعوتنامه فرمت خاصی ندارد اما باید در آن مقصد و اطلاعات دقیقی از هدف سفر مشخص شود. مثلا درباره اینکه در مدت سفرتان به کجاها خواهید رفت و کجا و در کدام هتل ها اقامت خواهید داشت ضروری است. همچنین مدت اعتبار دعوتنامه سه ماه می باشد و اطلاعاتی که در دعوتنامه نوشته شده باید با اطلاعاتی که شما به سفارت ارائه می دهید تطابق داشته باشد.

دعوتنامه توریستی فنلاند | اخذ دعوتنامه توریستی فنلاند | 88851080-021

اطلاعاتی که در دعوتنامه توریستی فنلاند باید ذکر شود:

مشخصات کامل دعوت کننده مثل اسم و تاریخ تولد و محل اقامت.

هدف از سفر و محل اقامت مسافر.

تاریخ تقریبی سفر و مدت زمان اقامت.

توضیح اینکه چه نسبتی میان دعوت کننده و دعوت شونده است.

توضیح اینکه هزینه های مسافر از طرف دعوت کننده تامین خواهد شد یا خیر.

تاریخ ارسال دعوت کننده با امضا.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط فنلاند ، وقت سفارت فنلاند، ویزای فنلاند، تور فنلاند و تور اروپا 88851080-021

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

محمد سلیم عالمی 11 فروردین 1402 پاسخ

سلام نظر من این است شخص که دعوت نامه از طرف اقارب خود دریافت میکند کسی باشد شرکت یا موسسه که کار هایشان را به پیش برده و ویزا بگیرد برش من حالا دعوت نامه دارم و میخواهم ویزا بگیرم اما نمیدونم چی کار کنم باید