ثبت شرکت در ایتالیا | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در ایتالیا | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در ایتالیا، ایتالیا از دسته مهمترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. میراث فرهنگی و تاریخی فوق العاده در این کشور سبب می‌شود که ثبت شرکت در ایتالیا …

ایتالیا از دسته مهمترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. میراث فرهنگی و تاریخی فوق العاده در این کشور سبب می‌شود که ثبت شرکت در ایتالیا بسیار رونق داشته باشد. موقعیت جغرافیایی ایتالیا به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا دسترسی به بازار‌های جنوبی و مرکزی و شمالی بسیار آسان‌تر شود.

فعالیت‌های تجاری و همینطور واردات و صادرات این کشور از دسته مهمترین مسائلی است که سبب رونق گرفتن شرکت‌ها می‌شود. امروز قصد داریم ثبت‌شرکت در ایتالیا را مورد بررسی قرار دهیم.

ثبت شرکت در ایتالیا | یوورپ تورز

گام‌ های اول ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا به طور کلی یک مسیر 7 مرحله‌ای را طی می‌کند:در ابتدا باید یک حساب بانکی به نام شرکت باز شود. در این حساب باید حدود 25 درصد از سرمایه بانک را شامل شود. انجام این کار چیزی در حدود یک روز زمان نیاز دارد.

در این مرحله باید به دنبال یک سری مجوز‌ها باشید. مجوز‌های عمومی و شرکتی، این مجوز‌ها باید قبل از صدور مجوز عمومی و مالیات ثبت نام به طور دقیق بررسی و پیگیری شود.و این نکات حتما در ثبت‌شرکت در ایتالیا باید مدنظرتان قرار گیرد. شما نیاز به خریداری یک سری دفاتر شرکتی و حسابداری دارید که هزینه‌هایی در پی دارد. هزینه‌ها در بخش مربوطه توضیح داده می‌شود.

گام‌ های دوم ثبت شرکت در ایتالیا

شرکت مذکور باید در اتاق‌های بازرگانی با ثبت نام شرکت همراه باشد، این کار حدود 10 روز کاری زمان می‌برد و عموماً با هزینه بالایی همراه است.شرکت و دفاتر اشتغال باید در دفتر تأمین اجتماعی ظرف 5 روز از استخدام کارمندان انجام شود تا مراحل ثبت شرکت در ایتالیا تکمیل گردد.

در نهایت به شما کد مالیاتی داده می‌شود و شماره مالیات بر ارزش افزوده برای شما در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله فعالیت تجاری شرکت با اداره مالیات ایتالیا ثبت خواهد شد. در نهایت نیاز به ثبت نام در اداره تأمین اجتماعی و همینطور دفاتر بیمه حوادث دارید.هزینه‌های مربوط برای ثبت‌شرکت در ایتالیا در ابتدا به هزینه ثبت تمبر و همینطور هزینه ثبت نام مربوط می‌شود.

شما باید شرایط مالیات را وارد گردش کاری خود کنید. ثبت نام در اتاق بازرگانی که در حدود 500 یورو هزینه دارد باید به درستی صورت گیرد.

دقت کنید هزینه‌های اعلام شده به صورت تقریبی است و در دوره‌ای خاص تغییر خواهد کرد. ثبت شرکت در ایتالیا از طریق بهترین موسسه حقوقی همین حالا برای شما فراهم شده است، ثبت‌شرکت در ایتالیا از بهترین نمونه‌های اخذ ویزای ایتالیا می‌باشد.

انواع ثبت شرکت در ایتالیا

انواع مختلفی از اشخاص حقوقی هستند که می‌توانند ثبت شرکت در ایتالیا داشته باشند.شرکت با مسئولیت محدود، شرکت‌های سهامی، شرکت عمومی، مشارکت محدود، شرکت تعاونی، مالکیت یگانه.حال می‌خواهیم توضیح مختصری در این خصوص ارائه کنیم.

شرکت سهامی محدود به کسب و کاری کوچک گفته می‌شود. به این معنی که سرمایه گذارانی که مایل به ایجاد یک کسب و کار در وضعیت متوسط هستند می‌توانند به سراغ شرکت سهامی محدود بروند. این گزینه از محبوب ترین‌ها درمورد ثبت‌شرکت در ایتالیا محسوب می‌شود.

برای ثبت شرکت در ایتالیا نیاز به انتخاب یک مدیر و یا هیئت مدیره است. این فرد باید از تمامی مقررات شرکت مطلع باشد.

بخش حسابرسی، عمومی قرار داده می‌شود که گردش‌های مالی را مورد بررسی قرار دهد. از دیگر پست‌های مهم و ضروری برای ثبت‌شرکت در ایتالیا نمایندگانی مسئول هستند که لیستی از صورت‌های مالی و متوازن را نزد خود نگهداری می‌کنند.

شرکت سهامی توسط یک سری سرمایه گذاران انتخاب می‌شود، این افراد به دنبال کسب و کارهای بزرگ هستند که در ادامه مباحث ثبت شرکت در ایتالیا مورد نیاز است. برای ورود به این بخش باید حداقل سرمایه لازم رعایت شود. یک چهارم از این مبلغ در ابتدای راه پرداخت می‌شود. شرکت سهامی نیاز به بخش مدیریت دقیق است که اغلب شامل هیئت مدیره خواهد بود.

الزامات ویزای ثبت شرکت در ایتالیا

به طور کلی اگر بخواهیم ثبت شرکت در ایتالیا را به زبان ساده توضیح دهیم دو بخش پیش روی شما قرار دارد.

در ابتدا می‌توانید یک شرکت که دارای حداقل سه سال سابقه تجاری است را خریداری کرده و به یک کارمند در این لاین تبدیل شوید. این روال، گران است اما مسیری بسیار آسان دارد و دیگر نیاز به رعایت یک سری معیارها ندارید.

در گزینه دوم یک شعبه ایتالیایی از یک شکرت اتحادیه اروپا ایجاد می‌شود و به عنوان یک کارمند در شاخه‌ای مشخص استخدام می‌شوید که این یکی از بهترین گزینه‌های گرفتن ویزای ایتالیا است.

این دو مورد از مهترین گزینه‌های ثبت شرکت در ایتالیا است. افرادی که در حال حاضر یک شاخه در اتحادیه اروپا دارند روش ساده‌تری در پیش می‌گیرند.  پس از انجام این مسیر باید خود را به مقامات ایتالیایی اثبات کنید در واقع باید مشخص شود که حرفه و یا مهارت مشخص و کافی دارید. این روند ارزان است اما کمی دردسر دارد و زمان می‌برد.در هر دو مسیر نیاز است که یک طرح کسب و کار جدید ارائه دهید تا مشخص کند که اهداف و اقدامات شما در چه مسیری حرکت می‌کند

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در ایتالیا

به هرحال شما نیاز به دریافت ویزای ثبت شرکت در ایتالیا دارید. زمان رسمی در این خصوص اعلام نشده است اما طبق بررسی‌های مشخص در این مسیر این طور به نظر می‌رسد که بین 2 الی 4 ماه زمان نیاز است تا ثبت شرکت در ایتالیا به سرانجام برسد. افرادی که می‌خواهند برای همیشه در ایتالیا اقامت داشته باشند باید دوسال یا بیشتر در شرکت ثبت شده به کار مشغول شده و نتیجه واضح و قابل قبولی ارائه دهند.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در ایتالیا | یوورپ تورز

افرادی که می‌خواهند برای کسب و کار به ایتالیا سفر کنند و قصد ثبت شرکت در ایتالیا را دارند، در ابتدا باید ویزای توریستی اخذ کنند، با این ویزا می‌توانند در حدود 90 روز در ایتالیا اقامت داشته و یک سری از روال‌های ثبت شرکت در ایتالیا را طی کنند. این ورودی معمولا چندگانه در نظر گرفته می‌شود و شما می‌توانید بارها به داخل و خارج سفر از کشور سفر کنید.

پس از طی شدن یک دوره دقیق می‌توانید از ویزای کسب و کار بهرمند شوید. در چنین شرایطی هیچ محدودیتی برای شما فراهم نخواهد بود و می‌توانید در ایتالیا اقامت دائم داشته باشید.

ثبت شعب مختلف در ایتالیا

در این نوع ثبت شرکت در کشور ایتالیا باید یک مدیر معرفی شود. در صورتی که شرکت دوم نیز در ایتالیا باشد و شرکت اول  که مادر نامیده می‌شود در کشور دیگری قرار داشته باشد باید تمامی بدهی‌های مالیاتی توسط شرکت مادر بر عهده گرفته شود.

در چنین شرایط نیازی به گردش مالی نخواهد بود و تنها باز کردن یک حساب کفایت می‌کند.اگر شما قصد راه اندازی و ثبت شرکت در ایتالیا را دارید ایتالیا بهترین گزینه پیش روی شما ویک  لینک بزرگ با سایر کشورها و همینطور مناطق اقتصادی است. در این نوع ثبت شرکت در ایتالیا تمامی موارد حقوقی بر عهده شرکت مادر قرار می‌گیرد. حساب بانکی در این خصوص باید به طور روتین حفظ شود.

مدارک ثبت شرکت شعبه در ایتالیا

مدارک باید با اسناد پایان نامه قانون ایتالیا مطابق دقیقی داشته باشد همینطور نیاز به ترجمه به زبان ایتالیایی است.این نکته برای ثبت شرکت در ایتالیا بسیار حائز اهمیت است، در ابتدا باید گواهی ثبت شرکت مادر مورد بررسی قرار بگیرد. گواهی اختلاط از دیگر گزینه‌های مطرح در این لاین است.

شما نیاز به ارائه تفاهم نامه و اساسنامه دارید. مدیران شرکت و دبیران باید به درستی تعیین و مشخص شوند.در نهایت یک کد id به شما داده می‌شود که پارتیتا کد نام می‌گیرد.

قوانین ثبت شرکت در ایتالیا

تا به اینجای کار متوجه شدیم که پیچیدگی‌های ثبت شرکت در ایتالیا کم نیست. یک سری گزینه‌های دیگر نیز پیش روی شما قرار دارد که باید رعایت شود.شما باید اساسنامه و تفاهم نامه انجمن را تهیه کنید، اساسنامه باید در یک دفتر اسناد رسمی اجرا شود.

کد مالیاتی ایتالیایی و همینطور سند هویت از دیگر گزینه‌های مطرح محسوب می‌شود.باید یک حساب بانکی محلی باز شود. مراحل ثبت شرکت در ایتالیا و ثبت نام برای مالیات بر ارزش افزوده باید به درستی رعایت شود.تمامی موارد اعلام شده باید در دادگاه محلی ثبت شود.

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا

افرادی که می‌خواهند یک شروع آرام اما موفق داشته باشند ثبت شرکت در ایتالیا بهترین گزینه خواهد بود. ایتالیا در این لاین از سرمایه گذاران کشورهای خارجی بسیار حمایت به عمل می‌آورد.با توجه به پیشرفت تکنولوژی در ایتالیا گام‌های بسیار خوبی در زمینه پیشبرد خود برای ترقی و بستر‌سازی وجود دارد بنابراین ثبت شرکت در ایتالیا سبب جذب سرمایه گذار می‌شود.

مهم‌ ترین فواید ثبت شرکت در ایتالیا

اگر ثبت شرکت در ایتالیا در منطقه‌ای صورت بگیرد که نرخ بیکاری در آن بالا است می‌توانید به مدت ده سال از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنید.شما می‌توانید از کمک‌های مالی و همینطور توسعه پوشش تا 50 درصد استفاده کنید.

وام‌هایی کم بهره برای شما در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید در ابتدای راه از آن بهرمند شوید.تیم‌های حقوقی ما هم اکنون برای پاسخ به سوالات شما درخصوص ثبت شرکت در ایتالیا آماده هستند.

مهم‌ ترین فواید ثبت شرکت در ایتالیا | یوورپ تورز

سوالات متداول ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا چند مرحله دارد و اولین مرحله آن چیست؟

ثبت شرکت در ایتالیا به طور کلی یک مسیر 7 مرحله‌ای را طی می‌کند:در ابتدا باید یک حساب بانکی به نام شرکت باز شود. در این حساب باید حدود 25 درصد از سرمایه بانک را شامل شود. انجام این کار چیزی در حدود یک روز زمان نیاز دارد.

انواع ثبت شرکت در ایتالیا چیست؟

انواع مختلفی از اشخاص حقوقی هستند که می‌توانند ثبت شرکت در ایتالیا داشته باشند.شرکت با مسئولیت محدود، شرکت‌های سهامی، شرکت عمومی، مشارکت محدود، شرکت تعاونی، مالکیت یگانه.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در ایتالیا چقدر میباشد؟

به هرحال شما نیاز به دریافت ویزای ثبت شرکت در ایتالیا دارید. زمان رسمی در این خصوص اعلام نشده است اما طبق بررسی‌های مشخص در این مسیر این طور به نظر می‌رسد که بین 2 الی 4 ماه زمان نیاز است تا ثبت شرکت در ایتالیا به سرانجام برسد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!