تحصیل در یونان | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در یونان | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در کشورهای اروپایی که از اعتبار بالایی در زمینه آموزشی برخوردار هستند همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان می باشد. لذا کشورهای مختلفی هستند که افراد می ‌توانند در آن به تحصیل خود ادامه دهند و به مدارج بالا برسند. لذا تحصیل در کشور یونان به عنوان تحصیل در یکی از کشورهای موفق اروپایی، همواره مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. چنانچه قصد دارید تحصیل در کشور یونان را تجربه نمایید باید به یک سری از شرایط و قوانین که در این کشور موجود می باشند، توجه کنید و سپس نسبت به تحصیل در کشور یونان اقدام نمایید.

افراد می ‌توانند با بررسی شرایط مختلفی که برای تحصیل در کشور های مختلف وجود دارد، نسبت به استفاده از امکانات آموزشی آن ها اقدام نمایند. لذا ما در این مطلب قصد داریم تا شرایط تحصیل در یونان را مورد بررسی قرار دهیم و شرایطی که برای زندگی دانشجویان فراهم است را معرفی نماییم. چنانچه قصد تحصیل در یونان و بهره بردن از خدمات آموزشی این کشور را دارید، متن ما را تا پایان همراهی نمایید.

تحصیل در کشور یونان

امروزه بسیاری از افراد قصد دارند تا با تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی و بهره برداری از مدارک بسیار با ارزش آنها، به مدارج بالای علمی برسند و نسبت به انجام کار در بخش های مهم کشور خود اقدام نمایند. لذا تحصیل در کشور یونان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، همواره مورد توجه علاقه مندان به علم و دانش بوده است. ما می توانیم به عنوان یک آژانس مسافرتی موفق در ایران با نام یوروپ تورز به شما برای تحصیل در یونانن کمک کنیم.

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید با استفاده از نکات مثبت و منفی که در این کشور موجود هست، نسبت به شرایط تحصیل در یونان تصمیم گیری نمایند. لذا این شرایط، شرایطی از قبیل هزینه های زندگی، نوع دانشگاه ها، شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان، کار در این کشور و مسائلی از این دست می باشد. چنانچه شما نیز علاقه مند به تحصیل در کشور یونان می باشید، باید با بررسی تمام جوانب و پتانسیل هایی که در خودتان دارید، نسبت به تحصیل در این کشور تصمیم گیری نمایید.

تحصیل در یونان

شرایط تحصیل در یونان

همانطور که در بالا اشاره شد، تحصیل در یونان دارای یک سری از شرایط می‌باشد که افراد باید با بررسی این شرایط، نسبت به تحصیل در این کشور تصمیم گیری نمایند. این شرایط گاها با شرایط تحصیل در کشور خود افراد و کشورهای مختلف اروپایی بررسی می شود. اگر بخواهیم شرایط تحصیل در کشور یونان را با تحصیل در ایران بررسی نماییم، می‌توان گفت شرایط تحصیل در یونان بسیار بالاتر می باشد و افراد پس از فارغ التحصیلی از مدارک معتبرتری که دنیا آن را به رسمیت می شناسد، بهره ‌مند خواهند شد.

در بررسی شرایط تحصیل در یونان و تحصیل در سایر کشورهای اروپایی، می توان گفت این کشور دارای نظام آموزشی خوبی می‌باشد و در مقایسه آن با سایر کشورهای اروپایی در رده متوسطه قرار گرفته است. این شرایط باید با پتانسیل هایی که افراد دارند، متناسب باشد. به طور مثال بعضی از افراد برای تحصیل در یونان نمی توانند از پس هزینه‌ های آن برآیند. لذا افراد باید تمامی جوانب را قبل از رفتن به کشور یونان و تحصیل در آن مورد بررسی قرار داده و سپس برای دریافت ویزای یونان و بورسیه این کشور اقدام نمایند.

تحصیل در یونان

مقاطع تحصیلی برای تحصیل در یونان

افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند، می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور به کسب علم و دانش بپردازند. در کشور یونان دانشگاه های معتبری موجود می باشند، که افراد می ‌توانند مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در آن تجربه نمایند و در پایان با یک مدرک معتبر از آن دانشگاه فارغ التحصیل شوند. لذا شرایط بورسیه شدن در مقاطع مختلف دانشگاهی این کشور بسیار متفاوت می باشد. به طور مثال در مقطع لیسانس افراد یک سری از شرایط را باید احراز نمایند و در مقطع دکترا شرایط مختلف دیگری را باید به جا آورند. در کل می توان گفت افراد برای تحصیل در مقاطع مختلف هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت و به راحتی می توانند آن را انجام دهند.

تحصیل در یونان

تاثیر بورسیه شدن برای تحصیل در یونان

افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند، باید با استفاده از یکسری بورسیه های مختلفی که دانشگاه های متفاوت این کشور با توجه به مدارک و مدارج علمی که افراد دارند برای آن ها ارسال می نمایند، نسبت به تحصیل در این کشور اقدام نمایند. حتما زمانی که قصد خروج از کشور و رفتن به کشورهای مختلف را داشته اید، از بعضی دعوت نامه ها استفاده نموده اید. همانطور که می دانید دعوتنامه ها باعث می شوند تا افراد در زمان دریافت ویزا اقدامات لازم برای آن را به راحتی انجام دهند. لذا تاثیر بورسیه نامه ها برای تحصیل در یونان و دریافت ویزای این کشور به مانند همان دعوتنامه های مختلفی می باشد، که افراد برای رفتن به کشورهای مختلف آن را دریافت می نمایند.

تحصیل در یونان

قوانین تحصیل در یونان

افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند، باید با توجه به قوانین و مقرراتی که در کشور یونان برای دانشجویان و شهروندان این شهر وجود دارد، نسبت به تحصیل و زندگی در شهرهای مختلف این کشور اقدام نمایند. لذا یک سری از قوانین که در کشور یونان موجود است و این قوانین برای تمام شهروندان می باشد و افراد باید در زمانی که در این کشور زندگی می کنند، این قوانین و مقررات را رعایت نمایند. این قوانین مسائلی چون رعایت مقررات رانندگی، مقررات حقوق شهروندی و سایر موضوعات می باشد که افراد باید به آن توجه داشته باشند. اما دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور یونان را دارند، باید یک سری از قوانین و مقررات اقامت تحصیلی در این کشور را رعایت کرده و سپس نسبت به دریافت مدرک خود در زمان مورد نیاز اقدام نمایند.

از این قوانین می ‌توان به زمان کار کردن همزمان با تحصیل در کشور یونان اشاره کرد. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می ‌کنند، با توجه به نوع مقطع تحصیلی که در آن هستند، می توانند از ۱۰ الی ۳۰ ساعت فعالیت اقتصادی در هفته در این کشور بهره مند شوند. از دیگر قوانینی که برای دانشجویان در این کشور وجود دارد، این است که افراد باید پس از آن که تحصیلشان تمام شد، خاک این کشور را ترک نموده و به کشور خود بروند.

تحصیل در یونان

چگونگی دریافت ویزا برای تحصیل در یونان

افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند، باید در ابتدا نسبت به دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند. همانطور که می ‌دانید ویزا چیزی است که افراد با دریافت آن می توانند به صورت قانونی، اقامت کشورهای مختلف به صورت دائم و موقت را دریافت نمایند. لذا ویزای تحصیلی نوعی از ویزا است که افراد با توجه به زمان تحصیل خود در این کشور، می توانند از اقامت در آن بهره مند شوند. تحصیل در یونان نیز دریافت ویزا را طلب می ‌کند.

این ویزا با توجه به نوع مقطعی که افراد قصد تحصیل در این کشور را دارند و مدت زمانی که مقاطع مختلف تحصیلی به طول می انجامند، می تواند متفاوت باشد. افراد برای دریافت این ویزا ابتدا باید وقت سفارت یونان را دریافت کرده و سپس نسبت به دریافت ویزای این کشور مستنداتی را به مسئولین سفارت ارائه دهند. گفتنی است مسئولین سفارت با توجه به مستندات افراد در دادن و یا ندادن ویزای تحصیلی یونان به افراد، تصمیم گیری خواهند کرد.

تحصیل در یونان

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی یونان

همانطور که در متن بالا به آن اشاره شد، افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند، باید ابتدا یک سری از اقدامات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی یونان انجام دهند. از این اقدامات لازم ارائه مدارک مورد نیاز ویزا می باشد. از مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی یونان مورد نیاز است، می‌توان به مدارکی چون سوء پیشینه افراد، مدارک شناسایی مانند شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت به صورت اصل و رونوشت، مدارک شغلی در صورتی که افراد متقاضی کار می باشند، ارائه مدارک مالی و اثبات پشتیبانی مالی، آخرین مدرک تحصیلی، گواهی سلامت و… اشاره کرد. لذا افراد باید چندین قطعه عکس رنگی تمام رخ زمینه سفید به سفارت یونان ارائه دهند، تا بتوانند ویزای این کشور را به راحتی دریافت نمایند.

تحصیل در یونان

شرایط زندگی در یونان برای دانشجویان

از اولین شرایطی که افراد باید در این کشور مورد توجه قرار دهند، توجه به مسائل مالی و هزینه های زندگی در کشور یونان می باشد. لذا همانطور که می دانید این کشور جزو یکی از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. لذا افرادی که در این کشور زندگی می کنند، با توجه به شرایط درآمدی که در این کشور موجود است، زندگی آسان و خوبی را دارند. اما کسانی که به عنوان دانشجو از کشورهای دیگر به یونان سفر می کنند، شرایط متفاوتی را پیش رو دارند. لذا منابع مالی آن ها از کشور خودشان تامین خواهد شد. این موضوع بیشتر مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار می گیرد که قیمت ارز در کشور آن ها بسیار بالا می باشد.

لذا در کشور یونان هزینه یک ماه زندگی چیزی در حدود ۵۰۰ الی ۶۵۰ یورو می باشد. این هزینه برای دانشجویان ایرانی که قصد تهیه منابع مالی خود از ایران را دارند، کمی سنگین است و آنها باید سعی نمایند در تامین بودجه های مالی خود، برآوردهای لازم را انجام دهند. گفتنی است هزینه تحصیل برای دانشجویان مهاجر در این کشور نسبت به دانشجویان خود کشور یونان مختلف می باشد. لذا با توجه به سطح تحصیلی که افراد در این کشور انجام می‌دهند و مقطع تحصیلی آن ها، این هزینه متفاوت می باشد.

تحصیل در یونان

زبان تدریس دانشگاهی برای دانشجویان

یکی دیگر از مهمترین بخش هایی که افراد برای تحصیل در یونان باید نسبت به آن توجه داشته باشند، بحث زبان است. زبانی که در دانشگاه های مختلف یونان مورد توجه افراد قرار می گیرد، برای دانشجویان خارجی این کشور انگلیسی می باشد. لذا افراد می‌توانند با فراگیری زبان های انگلیسی و یونانی، مشکل خود برای فراگیری دروس و مطالب آموزشی  را برطرف کنند. افراد باید قبل از سفر خود و اقدام به تحصیل در یونان، این زبان را فرا گیرند. البته کالج های زبان برای دانشجویان این کشور فراهم شده و آن ها می‌ توانند با مراجعه به آن نسبت به فراگیری زبان اقدام نمایند.

تحصیل در یونان

دریافت اقامت برای بعد از تحصیل در یونان

افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند، باید توجه نمایند که می توانند در زمان تحصیل و بعد از آن نسبت به اقامت دائم در این کشور اقدام نمایند. لذا مسئولین کشور یونان اغلب افرادی را که در زمینه های مختلف به صورت نخبه می باشند و اطلاعات خوبی دارند جذب می کنند. گفتنی است افرادی که قصد اقامت دارند، باید پس از اتمام تحصیلشان با مراجعه به سفارت یونان دلایل خود را برای اقامت دائم در این کشور ارائه دهند و نسبت به دریافت اقامت در این کشور اقدام نمایند. با توجه به شرایط خوبی که در کشور یونان برای کار و زندگی است، این افراد از بهترین روش برای ادامه زندگی خود استفاده کرده اند.

گفتنی است یادگیری زبان برای زندگی در این کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه ما این است که افراد زبان ‌های انگلیسی و یونانی را توام با هم یاد بگیرند، تا بتوانند هم در زمان تحصیل و هم در برقراری ارتباط با ساکنین کشور راحت باشند.

تحصیل در یونان

وضعیت دانشگاه های یونان و اعتبار مدارک آنها

یکی از موضوعات مورد توجه افراد برای تحصیل در یونان سطح علمی دانشگاه های یونان است. در این مورد می توان گفت یونان جزو کشورهایی می باشد که سطح علمی دانشگاه های آن بسیار بالا می باشد و افراد می توانند با اتکا بر این سطح علمی از مدارک معتبری که در جهان دارای اعتبار بالایی می باشد، بهره مند شوند. گفتنی است از برترین دانشگاه های یونان که در رنکینگ جهانی از رتبه خوبی بهره مند می باشند در این کشور قرار دارد که از جمله این دانشگاه ها می‌توان به دانشگاه هایی چون یونیورسیتی آو کرت، یونیورسیتی آو پترز، دانشگاه اکونومیک و بیزینس و … اشاره کرد.

لذا اگر قصد دارید در این دانشگاه های معتبر نسبت به تحصیل خود اقدام نمایید، می توانید با رایزنی‌ ها و بالا بردن سطح علمی خود نسبت به دریافت بورسیه این دانشگاه ها اقدام نمایید. در کل می توان گفت مدارکی که افراد از دانشگاه های یونان می‌ گیرند، در کل جهان شناخته شده می باشد و در هر کجایی که افراد بخواهند نسبت به انجام کاری مشغول شوند، می‌توانند با ارائه این مدارک کار خود را به پیش ببرند.

تحصیل در یونان

اقدامات متناسب برای تحصیل در یونان

افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند، باید یکسری از اقدامات لازم را قبل از سفر به این کشور مبذول نمایند. بعضی از این اقدامات در راستای دریافت ویزای این کشور می باشد. لذا بعضی از افراد در دریافت ویزای تحصیلی یونان آگاهی و شناخت لازم را ندارند. این افراد می‌توانند از افراد خبره در امر دریافت انواع ویزا استفاده نمایند. لذا برای این امر موسسات و وکلایی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها در راستای تحصیل در یونان و دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمود.

از دیگر کارهایی که قبل از رفتن به یونان و تحصیل در این کشور افراد باید مورد توجه قرار دهند، تامین بودجه های مالی می باشد. لذا افراد می ‌توانند با تأمین این هزینه ‌ها و مخارج، زندگی راحتی در کشور یونان داشته باشند و پس از پایان تحصیلشان به راحتی به کشور بازگردند. گفتنی است این اقدامات می ‌تواند پیدا کردن کاری در یونان و یا انجام یکسری سپرده گذاری ها و اقدامات لازم برای تامین مخارج تحصیل در یونان باشند.

توصیه ما این است که افراد قبل از سفر به یونان، تمامی شرایط از جمله مخارج و هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل و دوری از خانواده و هر چیز دیگری را که به زمان تحصیل آن ها بستگی دارد را مورد بررسی قرار داده و سپس نسبت به دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند.

تحصیل در یونان

نکات مهم برای تحصیل در یونان

در متون بالا به این موضوع اشاره شد که افراد متقاضی برای تحصیل در کشور یونان، باید نسبت به رعایت مقررات این کشور توجه داشته باشند. لذا افراد باید در زمان تحصیل خودشان به گونه ‌ای رفتار نمایند که قوانین و مقررات این کشور را نقض نکنند. یونانی ‌ها به رعایت قوانین و مقررات اهمیت زیادی می ‌دهند و ممکن است رعایت نکردن قوانین و مقررات، باعث شود که افراد را از خاکشان خارج نمایند.

توصیه ما این است با توجه به بالا بودن پتانسیل های موجود در کشور یونان، حتماً سعی کنید از این پتانسیل ها به نحو بسیار خوبی استفاده کنید، تا در زمانی که به کشور باز می گردید، با استفاده از آن ها کارهای شگرف انجام دهید. از دیگر نکاتی که در مورد تحصیل می باشد، می‌توان به کار توام با تحصیل اشاره کرد. لذا با توجه به اینکه جزو قوانین کشور یونان این می باشد که دانشجویان در هفته با توجه به مقطع تحصیلی خودشان چیزی در حدود ۱۰ الی ۳۰ ساعت به فعالیت ‌های اقتصادی بپردازند‌، توصیه ما این است که از این ساعت های کاری استفاده کرده و کمک خرجی برای تحصیل خودتان داشته باشید.

تحصیل در یونان

بحث پایانی در مورد تحصیل در یونان

 در پایان می توان گفت تحصیل در یونان به عنوان یکی از بهترین موقعیت های تحصیلی در کشورهای اروپایی می باشد، توصیه ما این است که با توجه به پتانسیل هایی که در کشور یونان موجود است حتماً این کشور را برای تحصیل خود انتخاب نمایید و از پتانسیل های مثبت آن بهره برداری کنید ما در این متن سعی کردیم  نکاتی که در مورد سفر به یونان و تحصیل در این کشور موجود می باشد را مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه ما را تا پایان همراهی کردید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.

تحصیل در یونان

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!