تحصیل در پرتغال | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در پرتغال | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در پرتغال، کشور پرتغال یکی از بهترین و دیدنی‌ترین کشورهای جهان و قاره اروپا می‌باشد که امروزه نه تنها گردشگران این کشور را به عنوان مقصد اصلی سفر خود …

راهنمای کامل تحصیل در پرتغال

کشور پرتغال یکی از بهترین و دیدنی‌ترین کشورهای جهان و قاره اروپا می‌باشد که امروزه نه تنها گردشگران این کشور را به عنوان مقصد اصلی سفر خود انتخاب کردند، بلکه دانشجویان نیز به دنبال ادامه تحصیل در پرتغال هستند تا از این طریق بتوانند مدرک تحصیلی معتبری را در دست داشته و شغل مناسبی را پیدا کنند.

کشور پرتغال به تمام دانشجویان غیر بومی خود این فرصت یک ساله بعد از اتمام دانشگاه را می‌دهد تا بتوانند برای خود شغل مناسبی را پیدا کنند که در این صورت می‌توانند از تابعیت این کشور نیز بهره‌مند شوند. دانشگاه‌های کشور پرتغال از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل برای ادامه تحصیل در پرتغال می‌باشد.

تحصیل در پرتغال | معرفی - تصاویر - دانشگاه ها | یوروپ تورز

کشور پرتغال

کشور پرتغال یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین کشورهای اروپایی می‌باشد که داری زیرساخت‌های بسیار توسعه یافته و اقتصاد قدرتمندی می‌باشد. توجه داشته باشید که این کشور در غربی‌ترین نقطه قاره اروپا واقع شده است و با سواحل اقیانوس اطلس همسایه می‌باشد. سالانه میلیون‌ها مسافر با اهداف مختلفی به سوی این کشور در حال سفر هستند که از مهم‌ترین این سفرها و مهاجرت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت تحصیلی به پرتغال
  • مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال
  • مهاجرت کاری به پرتغال
  • مهاجرت ازدواج به پرتغال
  • سفرهای گردشگری به پرتغال

کشور پرتغال تمام زیرساخت‌های لازم برای رفاه مهاجرین و گردشگران خود را فراهم و مهیا کرده است و افرادی که به سوی این کشور سفری را شکل می‌دهند می‌توانند از بهترین این خدمات و امکانات بهره‌مند شوند. در نظر داشته باشید که یکی از مهم‌ترین این مهاجرت‌ها، مهاجرت تحصیلی به سوی پرتغال می‌باشد و امروزه دانشجویان بسیار زیادی از کشورهای مختلف به دنبال ادامه تحصیل در این کشور هستند که دانشجویان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشند.

کشور پرتغال دارای بهترین رتبه علمی در کل جهان بوده و همین امر نیز از مهمترین دلایل، انتخاب شده توسط دانشجویان خارجی می‌باشد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تحصیل در پرتغال توضیحات و راهنمایی‌های بیشتری را توسط یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی ( یوروپ تورز ) ارائه دهیم که به همین منظور نیز توضیحاتی در مورد مدارک لازم جهت تحصیل در پرتغال، هزینه‌های تحصیل، دریافت بورسیه پرتغال و کار دانشجویی در پرتغال مطالبی را ارائه داده‌ایم.

تحصیل در پرتغال

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، تحصیل در پرتغال یکی از بهترین فرصت‌هایی می‌باشد که برای دانشجویان ممکن است اتفاق بیفتد و دانشجویان می‌توانند با انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل خود، بهترین فرصت را برای پیشرفت و ترقی به دست بیاورند. بسیاری از دانشجویان به این واقعیت پی برده‌اند که بدون داشتن مدرک معتبر از یک دانشگاه مشهور نمی‌توانند در وضعیت اقتصادی امروزی شغل مناسبی را داشته باشند.

بسیاری از دانشجویان کشورهای در حال توسعه با مشکل بیکاری مواجه هستند و تنها راه درمان را داشتن مدرک معتبر از دانشگاه‌های خارجی می‌بینند و همین امر نیز آنها را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سوق می‌دهد؛ که در این میان ادامه تحصیل در پرتغال یکی از پر طرفدارترین گزینه‌ها می‌باشد.

دانشجویان بسیار زیادی سالانه مهاجرت‌های تحصیلی به سوی این کشور انجام می‌دهند که شما می‌توانید با مشاهده صف‌های طولانی در جلوی کنسولگری پرتغال به واقعیت این موضوع پی ببرید. کشور پرتغال نیز بهترین امکانات و خدمات را برای دانشجویان با استعداد کشورهای دیگر در نظر گرفته است تا از این طریق بتواند توجه و رضایت آنها را به سوی خود جلب کرده و از توانایی‌های آنها در صنایع مختلف بهره‌مند شود. اگر شما نیز به دنبال تحصیل در یکی از بهترین کشورها و دانشگاه‌های جهان هستید می‌توانید تحصیل در پرتغال را انتخاب کرده و اقدام به ارسال اخذ پذیرش داشته باشید.

تحصیل در پرتغال در مدارس پرتغال

بسیاری از والدین به دنبال آن هستند که فرزندانشان اولین دوره تحصیلی خود را در کشور پرتغال بگذرانند و به همین منظور نیز به دنبال تحصیل در پرتغال در مدارس پرتغال هستند. این دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس دولتی یا خصوصی ثبت نام داشته باشند و با توجه به هزینه‌های تحصیل در این مدارس دوره‌های دبستان و دبیرستان را سپری کنند. شرط اصلی برای تحصیل در این مقطع این است که یکی از والدین مقیم کشور پرتغال بوده یا یک شهروند پرتغالی سرپرستی کودک را به عهده داشته باشد.

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی از دیگر مهم‌ترین مقاطع تحصیلی می‌باشد که دانشجویان در سال‌های اخیر علاقه وافری را به آن نشان داده‌اند. از شرایط اصلی ادامه تحصیل در این مقطع می‌توان به در دست داشتن مدرک دیپلم اشاره کرد. دوره کارشناسی در این کشور حدود 4 سال بوده و دانشجویان بایستی 180 الی 240 واحد درسی را در این مقطع بگذرانند. زبان تدریس در این دوره هم پرتغالی می‌باشد.

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد یکی از پرطرفدارترین مقطع‌ها برای ادامه تحصیل در پرتغال می‌باشد و دانشجویان می‌توانند با در دست داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر و مدرک کارشناسی خود، در بهترین دانشگاه‌های این کشور به ادامه تحصیل مشغول باشند. از مهم‌ترین رشته‌هایی که می‌توان در دوره کارشناسی ارشد در آن ادامه تحصیل داد می‌توان به رشته‌های پزشکی و زیر شاخه‌های آن، مدیریت و بانکداری اشاره کرد و دانشجویان می‌توانند با توجه به علاقه خود یکی از بهترین آن‌ها را انتخاب کرده و درخواست پذیرش خود را ارسال کنند.

تحصیل در پرتغال در مقطع دکتری

مقطع دکتری بیشتر درخواست پذیرش برای ادامه تحصیل در پرتغال را دارد. تمام دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی دروس دکتری را تدریس و ارائه می‌کنند که دانشجویان بایستی بتوانند نمره 6.5 را در آیلتس به دست آورده و به راحتی پذیرش در مقطع دکتری را کسب کنند. در نظر داشته باشید که دانشجویان دکتری می‌توانند بهترین دوران تحصیلی را در این مقطع داشته با برترین اساتید این کشور پروژه‌ها و تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهند. همچنین می‌توانید برای ادامه تحصیل در این دوره بورسیه‌های دانشگاه‌های مختلف پرتغال را نیر به دست بیاورید.

مدارک مورد نیاز تحصیل در پرتغال

از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه رزومه قوی
  • ارائه نسخه‌ای از مقالات انجام داده شده
  • بیمه پزشکی
  • دعوتنامه
  • اخذ و صدور ویزای تحصیلی این کشور
  • گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری
  • گواهی مبنی بر نداشتن سوء سابقه
  • معرفی فاند
  • ارائه ضمانت نامه بانکی
  • اصل پاسپورت
  • دو قطعه عکس
  • اصل و ترجمه مدارک شناسایی

توجه داشته باشید که هر کدام از این مدارک ضروری و مهم می‌باشند به طوری که در تهیه و آماده کردن هر کدام از آنها نهایت دقت را داشته باشید. همچنین شما می‌توانید با دریافت دعوتنامه از فاند مورد نظر خود، زمان و مراحل تهیه ویزای خود را تسریع بخشیده و به راحتی مهاجرت تحصیلی خود را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز تحصیل در پرتغال | یوروپ تورز

هزینه های تحصیل در پرتغال

هزینه‌های تحصیل در پرتغال یکی از مهمترین معضلات برای دانشجویانی می‌باشد که قصد دارند در خارج از کشور خود به ادامه تحصیل بپردازند. توجه داشته باشید که هزینه‌های تحصیل در پرتغال به عوامل بسیار بستگی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نوع رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دانشجویان اشاره کرد. همچنین دانشجویان می‌توانند قبل از ارسال درخواست خود به دانشگاه مورد نظرشان در مورد هزینه‌های ادامه تحصیل در این دانشگاه اطلاعاتی را به دست آورده و سپس اقدام به ارسال درخواست خود داشته باشند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در پرتغال را دارند بایستی دقت داشته باشند که هزینه‌های تحصیل در این کشور فقط به هزینه‌های کتاب و جزوه ختم نمی‌شود بلکه هزینه‌های اقامت، خورد و خوراک، پوشاک و غیره نیز در زمره ی‌هزینه‌های تحصیل بوده و تمام دانشجویان باید بتوانند از پس این هزینه بر آمده تا با فکر راحت‌تری به تحصیل و دروس خود بپردازند.

تحصیل در پرتغال با اخذ بورسیه

کشور پرتغال برای دانشجویان غیر بومی اروپایی و غیر اروپایی خود بورسیه‌های رایگان تحصیلی در نظر گرفته است که این بورسیه‌ها را نیز به صورت مساوی بین دانشجویان غیر بومی خود توزیع کرده است و دانشجویانی که دارای شرایط لازم هستند می‌توانند درخواست اخذ این بورسیه‌ها را داشته باشند تا بتوانند به صورت رایگان در رشته مورد نظر خود به ادامه تحصیل بپردازند و هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را نیز از دانشگاه‌های این کشور به دست بیاورند.

بورسیه‌های ارائه شده در این کشور، شامل تمام مقاطع بوده و بیشترین آن را نیز در دوره ی‌کارشناسی ارشد می‌توان مشاهده کرد. از مهم‌ترین بورسیه‌هایی که در این کشور ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه تحصیلی FCT: این بورسیه مختص دانشجویان دکتری بوده و دانشجویان این مقطع می‌توانند با دریافت آن از بهترین و با کیفیت‌ترین تحصیل در این کشور بهره‌مند شوند
  • بورسیه تحصیلی TEDS: به دانشجویانی که از توان مالی خوبی برخوردار نیستند، ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند با دریافت آن به راحتی از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل در پرتغال بر بیایند.

اگر شما نیز به دنبال تحصیل رایگان در این کشور هستید می‌توانید با تلاش بیشتر و فراهم کردن شرایط مورد نظر آنها، یکی از بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور را اخذ نموده و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای همراه با دریافت کمک هزینه تحصیلی نیز در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید.

تحصیل در پرتغال و کار دانشجویی

کار دانشجویی یکی از حساس‌ترین موضوعاتی می‌باشد که برای هر دانشجویی در هر مقطعی مورد سوال بوده و به دنبال شرایط آن می‌باشد. توجه داشته باشید که برای هر مقطعی یک مدت زمان مشخصی ارائه شده است که دانشجویان بایستی طبق آن اقدام به کار دانشجویی کرده و قوانین را زیر پا نگذارند. ساعت‌های کاری مقطع‌های مختلف را می‌توان به صورت زیر اعلام نمود:

  • دوره کارشناسی: 10 ساعت در هفته
  • دوره کارشناسی ارشد: 20 ساعت در هفته
  • دوره دکتری: 30 ساعت در هفته

توجه داشته باشید که دانشجویان می‌توانند با انجام کارهای دانشجویی، سابقه ی‌بسیار خوبی را برای خود به وجود آورده و بعد از فارغ التحصیل شدن نیز به راحتی وارد بازار کار شوند. کشور پرتغال نیز به تمام دانشجویان غیر بومی این فرصت را می‌دهد که بعد از فارغ التحصیلی به مدت یک سال در این کشور مانده و به دنبال شغل مناسبی برای خود باشند. در نظر داشته باشید که اگر دانشجویان بتوانند شغل مناسب و مورد نظر خود را در این کشور به دست بیاورند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را نیز درخواست داده و تابعیت کشور پرتغال را داشته باشند.

اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در پرتغال می‌باشد که تمام دانشجویان در هر مقطعی بایستی بتوانند قبل از مهاجرت و سفر تحصیلی خود به این کشور، ویزای تحصیلی خود را اخذ نمایند. برای صدور ویزای تحصیلی کشور پرتغال می‌توانید به کنسولگری این کشور مراجعه نموده و با گرفتن وقت سفارت پرتغال و ارائه تمام مدارک مورد نیاز اقدام به درخواست اخذ ویزای تحصیلی پرتغال داشته باشید.

توجه داشته باشید که مدت زمان بررسی درخواست و مدارک متقاضیان تا حدودی زمان بر بوده و دانشجویان می‌توانند از چند ماه قبل اقدام به اخذ و دریافت ویزای مورد نظر خود داشته باشند.

اخذ ویزای تحصیلی پرتغال | یوروپ تورز

ویزای تحصیلی پرتغال یکی از ویزاهای شینگن کشور پرتغال می‌باشد که دانشجویان می‌توانند با در دست داشتن این ویزا، به راحتی در حوزه کشورهای عضو شینگن نیز به گشت و گذار بپردازند و از جاذبه‌های دیدنی این کشورها نیز بازدید داشته باشند. در نظر داشته باشید که بدون اخذ و دریافت ویزای مذکور حتی اجازه پرواز نیز از کشور مبدا نخواهید داشت به همین جهت سعی داشته باشید که در بهترین زمان ممکن ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید و حتما از راه‌های قانونی اقدام به دریافت آن داشته باشید.

دانشگاه‌ های پرتغال

در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد که یکی از مهم‌ترین عوامل در جلب توجه دانشجویان کشور‌های مختلف به سوی ادامه تحصیل در پرتغال، وجود دانشگاه‌های برتر در این کشور می‌باشد. دانشگاه‌های این کشور توانسته‌اند با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات خود، رضایت دانشجویان خود را به دست آورده و در زمینه ی‌علمی نیز به درجات بالاتری برسند.

از مهمترین امکانات دانشگاه‌های این کشور می‌توان به مواردی از جمله داشتن بهترین اساتید، آزمایشگاه‌های مدرن، کتابخانه پیشرفته، آمفی تئاتر‌های شیک، خوابگاه، غذای دانشجویی و بیمه دانشجویی اشاره کرد که هر کدام از این موارد برای رفاه و آسایش دانشجویان ضروری بوده و شما می‌توانید با انتخاب ادامه تحصیل در پرتغال از تمام این امکانات و خدمات بهره‌مند شوید. از مهم‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه نووا بیسائو
  • دانشگاه کویمبرا

در بخش‌های بعدی مقاله سعی بر آن خواهد بود تا در مورد دو مورد از بهترین دانشگاه‌های این کشور توضیحات مختصری را به حضورتان ارائه دهیم.

دانشگاه لیسبون پرتغال

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه کشور پرتغال، دانشگاه لیسبون می‌باشد که این دانشگاه دارای 18 دانشکده مختلف بوده و یکی از باشکوه‌ترین دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌آید. دانشگاه لیسبون در سال 1911 تاسیس و ساخته شده است که از آن زمان تا کنون توانسته بهترین خدمات را به دانشجویان خود ارائه دهد و در رتبه علمی 500 جهانی واقع شود.

دانشگاه لیسبون از ترکیب دو دانشگاه اصلی لیسبون و دانشگاه فنی مهندسی لیسبون تشکیل شده است و دانشجویان می‌توانند رشته‌هایی از قبیل مهندسی، الهیات، زبان شناسی، اقتصاد، حسابداری، پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی را در این دانشگاه مشاهده کرده و با توجه به توانایی و علاقه خود یکی از آنها را انتخاب نموده و درخواست اخذ پذیرش یا بورسیه خود را ارسال کنن

اگر شما نیز به دنبال یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان برای ادامه تحصیل هستید می‌توانید دانشگاه لیسبون را در اولویت‌های خود قرار داده و همراه بهترین اساتید جهان بهترین و با کیفیت‌ترین تحصیل و دوره ی‌آموزشی را طی کنید.

دانشگاه پورتو پرتغال

یکی دیگر از بهترین و برترین دانشگاه‌های کشور پرتغال به شمار می‌آید که در شهر پورتو واقع شده است و توانسته رتبه علمی 400 را در کل دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص دهد. توجه داشته باشید که دانشگاه مذکور حدود 31 هزار دانشجو دارد و با ارائه بهترین و بی‌نظیرترین خدمات و امکانات برای دانشجویان بومی و غیر بومی خود توانسته است توجه بسیاری از دانشجویان را به سوی خود از سراسر کشورهای دنیا جلب کند.

از مهمترین رشته‌هایی که می‌توان در این دانشگاه انتخاب کرد می‌توان به اقتصاد، رشته‌های مدیریتی، بانکداری، گردشگری، رشته‌های مهندسی و داروسازی اشاره کرد. هر کدام از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در پرتغال را دارند می‌توانند با انتخاب رشته مورد نظر خود یکی از بهترین آن‌ها را برگزیده و درخواست اخذ پذیرش خود را به دانشگاه پورتو ارسال نمایند همچنین دانشجویانی که به دنبال اخذ بورسیه رایگان تحصیلی این کشور هستند می‌توانند از بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه پورتو استفاده‌های لازم را داشته باشند.


سوالات متداول تحصیل در پرتغال

تحصیل در پرتغال چیست؟

تحصیل در پرتغال یکی از بهترین فرصت‌هایی می‌باشد که برای دانشجویان ممکن است اتفاق بیفتد و دانشجویان می‌توانند با انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل خود، بهترین فرصت را برای پیشرفت و ترقی به دست بیاورند. بسیاری از دانشجویان به این واقعیت پی برده‌اند که بدون داشتن مدرک معتبر از یک دانشگاه مشهور نمی‌توانند در وضعیت اقتصادی امروزی شغل مناسبی را داشته باشند.

هزینه های تحصیل در پرتغال به چه چیزهایی بستگی دارد؟

توجه داشته باشید که هزینه‌های تحصیل در پرتغال به عوامل بسیار بستگی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نوع رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دانشجویان اشاره کرد.

یکی از مهمترین مدارک تحصیل در پرتغال چیست؟

ویزای تحصیلی یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در پرتغال می‌باشد که تمام دانشجویان در هر مقطعی بایستی بتوانند قبل از مهاجرت و سفر تحصیلی خود به این کشور، ویزای تحصیلی خود را اخذ نمایند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!