بیمه مسافرتی ویزای اروپا | توضیحات کامل

بیمه مسافرتی ویزای اروپا | توضیحات کامل

بیمه مسافرتی ویزای اروپا، همه ساله تعداد زیادی مسافرت به کشورهای اروپایی انجام می‌شود، یکی از موارد مهمی که باید در این سفرها در نظر داشت بحث مربوط به …

همه ساله تعداد زیادی مسافرت به کشورهای اروپایی انجام می‌شود، یکی از موارد مهمی که باید در این سفرها در نظر داشت بحث مربوط به بیمه مسافرتی ویزای اروپا است، ممکن است در طول سفر شخص دچار حادثه شود و از آنجایی که هزینه‌های درمانی در برخی کشورها بالا است نداشتن بیمه هزینه سنگینی را بر شما تحمیل خواهد کرد.

همچنین مواردی مانند کنسل شدن پروازها، تأخیرهای زیاد و مشکلات غیر قابل پیش‌بینی از این دست نیز می‌تواند هزینه‌ای زیادی روی دست شما بگذارد این مورد باعث شده کشورهای زیادی داشتن بیمه مسافرتی را شرط دریافت ویزا قرار دهند.

اکثر کشورهای اروپایی این قانون را اجرایی می‌کنند و از صدور ویزا برای افرادی که بیمه مسافرتی ویزای اروپا ندارند خودداری می‌کنند. اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن را دارید بیمه مسافرتی اروپا را تحت نام بیمه مسافرتی شینگن یا بیمه ویزای اروپا می‌توانید دریافت کنید، اما اگر کشور مورد نظر عضو این پیمان نیست باید از بیمه‌های دیگر استفاده کنید.

پیمان شینگن، قراردادی بین برخی کشورهای اروپایی است که بر مبنای آن برای تردد بین کشورهای عضو، نیازی به اخذ ویزا نیست. کشورهای کنونی عضو این پیمان عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوریچک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، پرتغال، لهستان، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختناشتاین.

در برخی از کشورهایی که ذکر شد هزینه درمانی بسیار بالا است و استفاده از بیمه مسافرتی اروپا در کاهش هزینه‌های درمان بسیار کمک خواهد کرد.

به خصوص که کشورهای حوزه شمالی اروپا دارای آب و هوای بسیار سردی هستند و به احتمال زیاد شما دچار بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی خواهید شد. اعتبار بیمه مسافرتی ویزای اروپا از زمان ورود به کشور مقصد و ثبت مهر ورود در پاسپورت آغاز می‌شود. باید توجه داشته باشید که اگر بعد از ورود به یکی از کشورهای اروپایی عضو شینگن وارد یک کشور دیگر اروپایی شدید که عضو پیمان شینگن نیست، مجبورید تا یک بیمه دیگر برای ورود به آن کشور داشته باشید.

بیمه مسافرتی ویزای اروپا | توضیحات کامل | یوروپ تورز

بیمه مسافرتی اروپا شامل چه پوشش‌ هایی است؟

برخی از پوشش‌هایی که در بیمه مسافرتی ویزای اروپا به شما داده می‌شود عبارتند از:

  • هزینه‌های خدمات دندان پزشکی
  • هزینه‌های ناشی از تأخیر هواپیما مانند اقامت در هتل و غذا
  • پرداخت هزینه بازگرداندن جسد فرد متوفی در صورت فوت در کشور تحت پوشش بیمه
  • هزینه‌های ناشی از بازگشت ناگهانی فرد بیمه شده به خاطر مسائل اضطراری مانند فوت بستگان، بیماری و …
  • پرداخت هزینه برگشت کودکان فرد بیمه شده همراه یک نفر بزرگتر به دلیل فوت یا بستری شدن فرد بیمه شده اصلی
  • هزینه‌های ناشی از کنسل شدن یا تأخیر زیاد هواپیما
  • هزینه‌های مشاوره حقوقی مربوط به حوادث برای فرد بیمه شده

نحوه تهیه بیمه مسافرتی ویزای اروپا

برای خرید بیمه مسافرتی اروپا شما باید به نمایندگی شرکت‌های بیمه دهنده بین‌المللی مراجعه کنید و با ارائه پاسپورت و اعلام مدت زمان سفر و کشور مورد نظر طرح بیمه خود را تهیه کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق وب سایت شرکت بیمه مورد نظر و یا سایت‌های واسطه فروش بیمه نیز بیمه مسافرتی ویزای اروپا را خریداری کنید. اگر از تورهای مسافرتی استفاده می‌کنید، تهیه بیمه بر عهده شرکت توریستی است. در هنگام خرید بیمه مسافرتی اروپا توجه داشته باشید که بهترین بیمه مسافرتی، بیمه‌ای است که:

بالاترین سقف تعهدات و کامل‌ترین پوشش را داشته باشد.

هزینه‌های حادثه را در همان کشور مقصد پرداخت کند.

شرکت کمک رسان اصلی، شرکت معتبری باشد.

در صورت وقوع حادثه چگونه باید از بیمه استفاده کرد؟

در صورت وقوع حادثه باید به شماره بین‌المللی که در روی کارت بیمه مسافرتی ویزای اروپا درج شده تماس بگیرید، این شماره مربوط به یکی از شرکت‌های بین‌المللی کمک رسان است، با توجه به سیاست‌های شرکت مورد نظر این شرکت هزینه‌های شما را به بیمارستان و مراکز درمانی که در آن‌ها تحت معالجه قرار گرفته‌اید، پرداخت می‌کند. در برخی از این شرکت‌ها، هزینه‌های فرانشیز هم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

نحوه پرداخت شرکت‌های بیمه نیز با یکدیگر تفاوت دارد، برخی از شرکت‌ها هزینه را بصورت مستقیم با مرکز درمانی تسویه می‌کنند، همچنین اگر پوشش‌های دیگری مانند گم شدن بار و … را هم انتخاب کرده باشید، این هزینه‌ها را با فرودگاه به صورت مستقیم تسویه می‌کنند.

اما در برخی از شرکت‌ها شما باید ابتدا هزینه را خودتان پرداخت کنید و بعداً با ارائه مدارک مبلغی که پرداخت کرده‌اید در کشور خودتان به شما پس داده می‌شود. در هنگام خرید بیمه باید به این نکات توجه کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید، سعی کنید از بیمه‌ای استفاده کنید که در آن شرکت خدمات رسان خسارت را در محل حادثه به مرکز درمانی مورد نظر پرداخت کند.

شرکت‌ های کمک رسان

وقتی شما در ایران از شرکت‌های واسطه بیمه، بیمه مسافرتی اروپا تهیه می‌کنید در واقع بیمه مسافرتی اروپا را از نمایندگی شرکت کمک رسان بین‌المللی یا از یک شرکت واسطه خریده‌اید، به دلیل تفاوت خدمات شرکت‌های کمک رسان بین‌المللی قیمت بیمه مسافرتی ویزای اروپا هم تفاوت پیدا می‌کند.

در صورت وقوع حادثه چگونه باید از بیمه استفاده کرد؟

پس زمانی که در ایران بیمه مسافرتی ویزای اروپا تهیه می‌کنید به کیفیت خدمات شرکت کمک رسانی که بیمه مسافرتی ویزای اروپا را از آن می‌خرید هم توجه داشته باشید. از جمله موارد مهم که باید به آن دقت کنید داشتن اپراتور فارسی زبان است تا در صورت بروز حادثه بتوانید بدون نیاز به مترجم با شرکت بیمه مکالمه کنید و مشکل پیش آمده را برای آن‌ها توضیح دهید.

قیمت بیمه مسافرتی ویزای اروپا

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت بیمه مسافرتی ویزای اروپا عبارتند از:

سن افراد

شرکت‌های بیمه دسته بندی خاصی برای سن افراد دارد این دسته بندی در شرکت‌های مختلف متفاوت است. در تمامی این شرکت‌ها هر چه سن افراد بیشتر باشد، قیمت بیمه نیز بالاتر خواهد رفت. برای مثال رده بندی برخی از شرکت‌ها به صورت زیر 12 سال، 13 تا 65 سال، 66 تا 70 سال، 71 تا75 سال 76 تا 80 سال و 80 سال به بالا می‌باشد.

سقف تعهد خسارت

سقف تعهد مالی یعنی حداکثر هزینه‌ای که شرکت بیمه در صورت بروز حادثه پرداخت می‌کند، بیمه‌ها در بسته‌هایی با سقف‌های متعدد به شما ارائه می‌شوند و بستگی به خود شما دارد که چه سقفی از بیمه را انتخاب کنید.

در انتخاب سقف بیمه مورد نظر شما باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، اگر سن شما و همراهانتان بالا است یا به بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن دچار هستید، احتمال آسیب دیدگی و بستری شدن شما بالا است پس بهتر است بیمه مسافرتی ویزای اروپا با سقف تعهد بالا انتخاب کنید. اگر نوع مسافرت شما طوری است که احتمال آسیب دیدگی در آن وجود دارد، شما باید بیمه‌هایی با سقف بالاتر را انتخاب کنید، برای مثال اگر شما برای یک مسابقه ورزشی، یا یک فعالیت کوهنوردی به کشورهای اروپایی سفر می‌کند.

نوع پوششی بیمه

بیمه‌های مسافرتی، موارد زیادی را پوشش می‌دهند و این بستگی به شما دارد که چه نوع پوششی را انتخاب کنید، برای مثال شما می‌توانید بیمه‌ای با پوشش‌هایی مانند دندان پزشکی، تأخیر بار، گم شدن بار، حوادث جاده‌ای را به صورت همزمان انتخاب کنید که در این صورت قیمت بیمه مورد نظر بالاتر خواهد رفت.

اگر تعداد پوشش‌ها را کمتر کنید قطعاً هزینه کاهش پیدا می‌کند. این بستگی به نوع سفر و انتخاب شما دارد که چه تعداد پوشش بیمه‌ای را انتخاب کنید به دلیل تغییرات کم قیمت بهتر است پوشش‌های بیمه‌ای بیشتری انتخاب کنید. مسافران تور اروپا همواره بیمه مسافرتی خود را از طریق آژانس‌های گردشگری تهیه می‌کنند. بنابراین بهترین کار اقدام از طریق آژانس‌های گردشگری می‌باشد.

مدت زمان سفر

مدت زمان سفر هم از عوامل مهم در قیمت بیمه است، و بر اساس طبقه بندی‌های شرکت‌های بیمه محاسبه می‌شود. این طبقه بندی‌ها معمولاً به صورت 1 تا 7 روزه، یکه ماهه، دو ماهه، سه ماهه، شش ماه و یک ساله می‌باشند البته شرکت‌های بیمه سعی می‌کنند طرح‌های بیشتری برای بازه‌های زمانی مختلف ارائه دهند. با افزایش مدت زمان سفر، قیمت بیمه‌ها نیز بیشتر می‌شوند. توجه داشته باشید که زمان بیمه را باید به گونه‌ای انتخاب کنید تا کل مدت سفر را تحت پوشش قرار دهد. برخی از شرکت‌ها بیمه‌هایی با مدت زمان 6 ماهه تا یک ساله نیز ارائه می‌کنند با این نوع از بیمه‌ها لازم نیست شما چند بار بیمه خود را تمدید کنید.

تخفیفات گروهی و طرح‌ های خاص

علاوه بر بیمه انفرادی اکثر شرکت‌های بیمه دهنده بیمه‌های گروهی نیز ارائه می‌دهند که این مورد برای تورهای مسافرتی کاربرد زیادی دارد، در این صورت بیمه شما توسط شرکت توریستی تهیه می‌شود و ممکن است شامل تخفیف گروهی هم بشود.

شرکت های ارائه دهنده بیمه مسافرتی ویزای اروپا در ایران

در ایران شرکت‌های بیمه‌های مختلفی مانند سامان، ملت، ایران، پاسارگاد و … وجود دارند که بیمه مسافرتی اروپا را ارائه می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه مسافرتی اروپا می‌توانید به وب سایت‌های شرکت‌های مورد نظر مراجعه کنید.

شرکت های ارائه دهنده بیمه مسافرتی ویزای اروپا در ایران | یوروپ تورز

سوالات متداول بیمه مسافرتی ویزای اروپا

چگونه میتوان بیمه مسافرتی ویزای اروپا را دریافت کرد؟

برای خرید بیمه مسافرتی اروپا شما باید به نمایندگی شرکت‌های بیمه دهنده بین‌المللی مراجعه کنید و با ارائه پاسپورت و اعلام مدت زمان سفر و کشور مورد نظر طرح بیمه خود را تهیه کنید.

در صورت وقوع حادثه چگونه میتوان از این بیمه مسافرتی استفاده کرد؟

در صورت وقوع حادثه باید به شماره بین‌المللی که در روی کارت بیمه مسافرتی ویزای اروپا درج شده تماس بگیرید، این شماره مربوط به یکی از شرکت‌های بین‌المللی کمک رسان است، با توجه به سیاست‌های شرکت مورد نظر این شرکت هزینه‌های شما را به بیمارستان و مراکز درمانی که در آن‌ها تحت معالجه قرار گرفته‌اید، پرداخت می‌کند.

چه شرکت هایی در ایران بیمه مسافرتی ارائه میدهند؟

در ایران شرکت‌های بیمه‌های مختلفی مانند سامان، ملت، ایران، پاسارگاد و … وجود دارند که بیمه مسافرتی اروپا را ارائه می‌کنند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!