رزرو بلیط قطار اروپا | مزایا – قیمت – نحوه رزرو

رزرو بلیط قطار اروپا | مزایا – قیمت – نحوه رزرو

رزرو بلیط قطار اروپا، امروزه برای سفر به اروپا راه‌های زمینی، هوایی و ریلی زیادی وجود دارد. در این جا سعی شده است که در مورد رزرو بلیط قطار اروپا توضیحاتی …

امروزه برای سفر به اروپا راه‌های زمینی، هوایی و ریلی زیادی وجود دارد. در این جا سعی شده است که در مورد رزرو بلیط قطار اروپا توضیحاتی داده می‌شود؛ علاوه بر آن شما با رزرو بلیط قطار اروپا و انواع بلیط اروپا که تور اروپا نیز ار آنها استفتئه می‌کنند آشنا می‌شوید؛ پس با ما همراه باشید.

رزرو بلیط قطار اروپا | مزایا - قیمت - نحوه رزرو | یوروپ تورز

مزایای سفر با قطار

یکی از وسایل محبوب حمل و نقل در اروپا قطار می‌باشد. با قطار شما می‌توانید از سفر خود لذت ببرید که این حس را در سفرهای با خودرو و هواپیما تجربه نخواهید کرد. در اروپا با وجود قطارهای تندرو، طبیعت گرد و شب رو در مسیرهای روستایی و اصلی می‌توانید در کم‌ترین زمان به مقصد برسید و از مناظر بین راه لذت ببرید.

سفر با قطار شما را با مردمانی با ملیت‌های متفاوت آشنا می‌کند؛ اما یکی از دلایلی که افراد کم‌تر به رزرو بلیط قطار اروپا و سفر با قطار فکر می‌کنند، مشکلات رزرو بلیط قطار اروپا است. اما در کنار این مشکل سفر با قطار نسبت به سایر وسایل نقلیه بی‌دردسر‌تر می‌باشد و به راحتی می‌توانید در بین شهرها و کشورها جا به جا شوید.

در سفر با قطار می‌توانید از رانندگی در راه‌های شلوغ در کشوری دیگر با قوانین خاص خود، اضطراب رانندگی، اتلاف وقت در صف‌های طولانی فرودگاه‌ها خلاصی شوید. در زیر به چند مورد از مزیت‌ها و ویژگی‌های سفر با قطار به اروپا اشاره می‌کنیم.

در سفر با قطار چک کردن پاسپورت وجود ندارد و کافی است حدود ۲۰ دقیقه قبل از حرکت قطار در ایستگاه باشیم.حرکت قطارها بسیار دقیق است؛ مثلاً روزانه ۱۹ قطار در مسیر پاریس به لندن در حرکت است. پس شما می‌توانید نزدیک‌ترین ساعت بر اساس برنامه سفرتان انتخاب کنید.

وقتی با قطار مسافرت می‌کنید دیگر نگرانی تصادف جاده‌ای، سقوط هواپیما یا گم شدن در جاده‌ها ندارید. می‌توانید در سفر با قطار بدون هیچ دغدغه‌ای از مناظر لذت ببرید. به همین دلیل است که قطار را امن‌ترین وسیله حمل و نقل در دنیا می‌نامند. بیشتر ایستگاه‌های قطار در اروپا در مراکز شهر هستند، علاوه بر این در کنار آن‌ها ایستگاه مترو و تاکسی وجود دارد. پس می‌توان با رزرو بلیط قطار اروپا در هزینه‌ها و زمان برای پیدا کردن ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی صرفه جویی کرد.

در سفر با قطار محدودیت وزن بار را ندارید، در حالی که سفر با دیگر وسایل نقلیه این مورد دیده می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با خیالی آسوده و راحت، سوغاتی‌های زیادی را بدون در نظر گرفتن وزن آن بخرید، حتی اگر دوچرخه همراه داشته باشید می‌توانید آن را به واگن بار تحویل دهید.

یکی دیگر از مزیت‌های قطار این است که در طول سفر می‌توانید در راهروهای قطار قدم بزنید، از تلفن همراه استفاده کنید، حتی در برخی مسیرها به شبکه WiFi وصل شوید. در برخی قطارها واگن رستوران وجود دارد که می‌توانید به آن جا بروید و غذا و نوشیدنی خاص خود را سفارش دهید.

اگر مسیر سفرتان طولانی است می‌توانید از قطارهای شب رو استفاده کنید. قطار شب رو دارای کوپه‌هایی با تعداد تخت‌های متفاوت می‌باشد و شما می‌توانید با توجه به تعداد همراهان یکی از آن‌ها را رزرو کنید. هر یک از این کوپه‌ها ویژگی‌های خاص خود را داراست.

به عنوان مثال در کوپه‌های یک و دو تخته دستشویی و حمام اختصاصی وجود دارد؛ علاوه بر این هزینه صبحانه و در بعضی اوقات شام هم در هزینه‌های بلیط گنجانده شده است. در ادامه با این قطارها بیشتر آشنا می‌شوید. یکی دیگر از مزیت‌های قطار این است که بلیط‌های قطار دارای کنسلی راحت‌تری هستند.

با قطارهای سریع السیر می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کنید به عنوان مثال اگر قصد سفر از پاریس به لندن را دارید با قطار سریع السیر Euro star حدود دو ساعت و پانزده دقیقه طول خواهد کشید تا به مقصد برسید. در وسایل نقلیه مانند هواپیما و اتومبیل شرایط جوی تأثیر بر روی عملکرد و سرعت آن‌ها می‌گذارد در حالی که بر روی عملکرد قطارها هیچ تأثیری ندارد.

انواع قطار های اروپا

قطار عادی

یک نوع قطار با ویژگی‌های معمولی می‌باشد. هنگامی که شما رزرو بلیط قطار اروپا را انجام می‌دهید نام قطارهای عادی در بلیط‌های نقطه به نقطه به صورت IC، TIC، TRN دیده می‌شود. میانگین سرعت این قطارها ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. قطارهای عادی در مسیرهای غیر اصلی در اروپا در حال رفت و آمد هستند.

قطار های شب رو

همان طور که از اسم این قطارها پیداست، این قطارها در شب شروع به حرکت می‌کند. قطارهای شب رو دارای کوپه‌های یک، دو، سه، چهار، شش تخته می‌باشد، دو واگن بار و رستوران در بیشتر قطارهای شب رو وجود دارد. بعضی از قطارهای شب رو که در اروپا وجود دارد، عبارت است از: Tello فرانسه-ایتالیا، CNL آلمان-فرانسه-هلند. این قطارها برای مسیرهای طولانی بسیار خوب است.

قطار های تندرو (سریع السیر)

قطارهای تندرو در روز حرکت می‌کنند و می‌توان رزرو بلیط قطار اروپا از نوع تندرو را نیز انجام داد. صندلی‌ها در این نوع قطارها همانند اتوبوس چیده شده است. واگن‌ها در قطارهای تندرو به درجه یک و دو تقسیم می‌شوند. ویژگی‌های واگن‌های درجه یک این است که صندلی کم‌تری در آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین، فضای بیشتری برای هر شخص وجود دارد. علاوه بر این، محفظه‌ای برای چمدان در کنار مسافر تعبیه شده است. در این واگن‌ها WiFi وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در واگن‌های درجه دو برخلاف درجه یک صندلی‌ها با فاصله کم‌تری در کنار هم قرار می‌گیرند و فضایی برای چمدان در بالای سر مسافر در نظر گرفته شده است. اگر چمدان مسافر به قدری بزرگ باشد که در این فضا قرار نگیرد، باید آن را به ابتدا یا انتهای واگن ببرد و در جای مخصوص قرار دهد.

این قطارها دارای نوع داخل کشوری و خارج کشوری می‌باشد. میانگین سرعت این قطارها ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد و با این سرعت شما می‌توانید خیلی سریع به مقصد برسید و در وقت خود صرفه جویی کنید. در قطارهای تندرو بین کشوری مراحل چک کردن پاسپورت و بار وجود ندارد و تنها قطار تندرو که پاسپورت را کنترل می‌کند، قطار Euro star در مسیر پاریس-لیل-بروکسل و لندن می‌باشد.

در تمامی این قطارها سیگار کشیدن ممنوع است، البته در برخی قطارها، واگنی برای افراد سیگاری در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر این‌ها، همراه داشتن حیوانات خانگی در هر یک از این قطارها قانون خاص خود را دارد. قطارهای Thalys فرانسه-آلمان- هلند-بلژیک، Euro star پاریس-لندن، NTV و FAR از نوع تندرو محسوب می‌شود.

انواع قطار های اروپا | یوروپ تورز

قطار های پانورامیک (طبیعت گرد)

یکی از جالب‌ترین نوع قطارها  که در کشور سوئیس در مسیرهای زیبا و دیدنی حرکت می‌کنند. قطارهای پانورامیک سقف شیشه‌ای دارند و می‌تواند تا دید ۳۶۰ درجه به مسافر که روی صندلی خود نشسته بدهد. این قطارها انواع گوناگونی مانند قطار طلایی، قطار سریع السیر برنینا، قطار سریع السیر یخی و قطار شکلاتی دارد.

آشنایی با محدوده‌ های مختلف برای رزرو بلیط قطار اروپا

کشور های اسکاندیناوی

کشورهایی در شمال اروپا که به نام اسکاندیناوی می‌شناسیم عبارت‌اند از: نروژ، دانمارک، فنلاند و سوئد. تنها با رزرو بلیط قطار اروپا از نوع اعتباری یکی از این کشورها می‌توانید با  قطار اروپا در آن‌ها به مسافرت بپردازید و لذت ببرید.

کشور های Benelux

اگر شما قصد سفر به سه کشور هلند، بلژیک و لوکزامبورگ را دارید می‌توانید Benelux یک کشور را که مربوط به رزرو بلیط قطار اروپا از نوع اعتباری همان کشور را تهیه کنید.

بهره برداری یورو ریل (RAIL EUROPE) در سال ۲۰۱۸

به لیست رزرو بلیط قطار اروپا از نوع اعتباری، بلیط‌های سه کشوره قطار اروپا مجدد اضافه شد. بلیط‌های ارزان و الکترونیک TEREN ITALIA فروخته می‌شود. از ابتدای مارس ۲۰۱۸ ارزان شدن قیمت‌های سیستم SNCF اضافه شد. جدیدترین و سریع‌ترین قطار یورو ریل شروع به کار کرد که این قطار می‌تواند در سال حدود یک میلیون مسافر را جا به جا کند و از این پس مسافران می‌توانند با رزرو بلیط قطار اروپا از این قطار‌ها هم بهره گیرند.

بلیط‌های اعتباری قطار اروپا: دانمارک-سوئد، نروژ – سوئد، فنلاند-سوئد حذف شدند. رزرو بلیط قطار اروپا از نوع اعتباری اسکاندیناوی به رزرو بلیط قطار اروپا یک کشور تغییر کرد. کودکان ۴ تا ۱۱ سال با داشتن بلیط اعتباری جزایر یونان می‌توانند سفری رایگان داشته باشند. خط ریل جدید تالیس به دورتموند افتتاح شد. خط جدید قطار   نیز ICE Train افتتاح شد.

انواع عرضه و رزرو بلیط قطار اروپا

Print at home: رزرو بلیط قطار اروپا از نوع بلیط‌های الکترونیکی در اروپا را می‌توان انجام داد و  در منزل روی کاغذ چاپ نمود. Ticket on Depature:عرضه و رزرو بلیط قطار اروپا در مبدأ در کیوسک‌های مخصوص به خود می‌باشد (در سیستم ریلی انگلیس عرضه و رزرو بلیط قطار اروپا به این شکل متداول است). Electronic Ticket: رزرو بلیط قطار اروپا می‌توان انجام داد که روی اوراق بهادار (استاک) چاپ می‌شود.

انواع بلیط قطار در اروپا

بلیط نقطه به نقطه (Point to point)

اگر سفر شما در اروپا در یک مسیر یا حداکثر دو مسیر می‌باشد، رزرو بلیط قطار اروپا از نوع نقطه به نقطه بهترین گزینه می‌باشد. پس اگر مقصد شما اروپا، کانادا، استرالیا یا روسیه است می‌توانید اقدام به رزرو بلیط قطار اروپا یا کشورهای ذکر شده کنید.

بلیط اعتباری قطار اروپا (Passes euro rail)

اگر می‌خواهید با اعضای خانواده به اروپا سفر کنید و قصد دارید که شهرهای زیادی بروید و از آن‌ها دیدن کنید، در ضمن تاریخ مشخصی هم برای سفرتان ندارید، بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای رزرو بلیط قطار اروپا، بلیط اعتباری خواهد بود. برای رزرو بلیط قطار اروپا از نوع اعتباری، روزهای سفر می‌تواند متوالی یا غیر متوالی باشد. علاوه بر این، می‌توانید چندین بار در روز با قطار سفر کنید. از زمانی که رزرو بلیط قطار اروپا را انحام داده‌اید تا شش ماه بعد این بلیط اعتبار دارد.

انواع بلیط‌ های اعتباری (Pass)

Pass جهانی که در ۲۲ کشور اعتبار دارد. Pass انتخابی که در ۳ یا ۴ کشور که با هم مرز مشترک آبی و خاکی دارند، اعتبار دارد.

Pass مثلثی اروپا که مدت اعتبار آن تنها یک ماه می‌باشد. مسیرهای آن شامل وین، پراگ، سالزبورگ و دیگری وین، پراگ و بودا پست می‌باشد. Pass بالکان که شامل ترکیه، بوسنی و هرزگوین، صربستان، بلغارستان، مونته نگرو، یونان، رومانی و ماسودنی می‌شود.

 یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین قطارهای پر سرعت اروپا که ظاهری شبیه به گلوله دارد، قطار Italo می‌باشد. این قطار جزو قطارهای سریع السیر در اروپا به حساب می‌آید و متعلق به شرکت NTV می‌باشد. از ویژگی‌های این قطار می‌توان WiFi رایگان صفحه نمایش فول اچ دی و انواع خروجی‌های الکتریکی نام برد اما در حال حاضر سریع‌ترین قطار که سرعت آن ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت است Maglev Train شانگهای نام دارد.

انواع بلیط قطار در اروپا | یوروپ تورز

سوالات متداول رزرو بلیط قطار اروپا

برخی از مزایای سفر با قطار اروپا چیست؟

با قطار شما می‌توانید از سفر خود لذت ببرید که این حس را در سفرهای با خودرو و هواپیما تجربه نخواهید کرد. در اروپا با وجود قطارهای تندرو، طبیعت گرد و شب رو در مسیرهای روستایی و اصلی می‌توانید در کم‌ترین زمان به مقصد برسید و از مناظر بین راه لذت ببرید.

انواع قطار اروپا چیست؟

قطار عادی، قطار های شب رو، قطار های تندرو و قطار های پانورامیک.

انواع بلیط قطار های اروپا چیست؟

بلیط نقطه به نقطه (Point to point)، بلیط اعتباری قطار اروپا (Passes euro rail) و انواع بلیط‌ های اعتباری (Pass).

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

سید علی صابری نیاکی 12 شهریور 1397 پاسخ

با سلام . لطفا از بهترین تو رهایتان باخبرم کنید.

بابازاده 28 بهمن 1397 پاسخ

با سلام و احترام
در صورت نیاز به اطلاعات تور ها در بخش تورهای ما دیدن فرمایید

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
سفری دیگر
88851080