با بهترین مراکز خرید انگلیس آشنا شوید

با بهترین مراکز خرید انگلیس آشنا شوید

بهترین مراکز خرید انگلیس، انگلیس یک ملت چند فرهنگی با تعداد زیادی از مراکز خرید است . شما می توانید طیف گسترده ای از فروشگاه ها را پیدا کنید.

انگلیس یک ملت چند فرهنگی با تعداد زیادی از مراکز خرید انگلیسی و بین‌المللی است. امروزه، انگلیس عنوان یک کشور برای خریداران وسواسی را آن خود کرده است، زیرا در این کشور خرید کردن تقریبا تبدیل به یک سرگرمی ملی شده است.

اگر اهل خرید کردن هستید با سفر به کشور انگلیس بیش از 40 هزار مرکز خرید خواهید دید که همه ی‌برند‌های مطرح دنیا در این مراکز شعبه دارند و بهترین اجناس را عرضه می‌کنند، مهم نیست که با چه هدفی به این کشور سفر می‌کنید و یا در کدامیک از شهرهای انگلیس اقامت دارید، شما می‌توانید با کمی جست و جو در اینترنت به راحتی می‌توانید خیابان‌های معروف هر شهر را برای خرید کردن شناسایی کنید و به آنجا مراجعه کنید.

اگر شما به دنبال بوتیک‌های مستقل، مغازه‌های تخصصی و مراکز خرید با کیفیت بالا هستید، شهر لندن بهترین انتخاب خواهد بود. شهر لندن بزرگترین مرکز مد در کشور انگلیس تعداد زیادی از مراکز خرید معروف دنیا را در خود جای داده است و لقب شهر مد را به خود نسبت داده است. بازارهای این شهر از بزرگترین و پر جنب و جوش‌ترین بازارهای اروپایی می‌باشد و همین امر باعث شده است که گردشگران زیادی همه ساله از این شهر نیازهای خود را خریداری کنند.

با بهترین مراکز خرید انگلیس آشنا شوید | یوروپ تورز

شهر لندن یکی از بهترین شهرهای دنیا برای خرید است. در این شهر بزرگ و زیبا تنوع فروشگاه‌ها به حدی زیاد است که می‌توانید در طول روز ساعت‌ها زمان خود را برای خرید کردن صرف کنید و احساس خستگی به شما دست ندهد. شما می‌توانید از این بازارها انواع سوغاتی‌های رنگارنگ و زیبا با بهترین کیفیت خرید کنید اما حواستان باشد که جیب‌هایتان خالی نشود.

کشور انگلیس، خود دارای چندین برند اختصاصی می‌باشد که در سراسر جهان شعبات فعال دارد. این برندهای معروف عبارتند از:

مارکس‌‌ اند اسپنسر (Marks & Spencer )

این برند توسط میشل مارکس اسکاتلندی و توماس انگلیسی در سال ۱۸۸۴ در شهر لیدز تاسیس گردید و هم اکنون چند صد شعبه در سراسر کشور انگلیس فعال است و سیصد شعبه در سایر کشورها مشغول به فعالیت هستند. اصلی‌ترین محصولات این برند انواع پوشاک مدرن، لوازم خانگی و فرآورده‌های غذایی می‌باشد.

مارکس‌‌ اند اسپنسر (Marks & Spencer ) | یوروپ تورز

تسکو ( Tesco )

بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در انگلیس از آن برند Tesco می‌باشد، بعد از وال مارت آمریکایی و کیر فور فرانسوی برند تسکو سومین جایگاه در رده بندی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا دارد. جک کوهن یکی از بازرگانان بریتانیایی بود که در سال ۱۹۱۹، اولین شعبه تسکو را افتتاح کرد. این برند کم کم گسترش یافت و در سال 2012 تقریبا بیش از 6000 شعبه از این فروشگاه در سراسر کشور انگلیس و دنیا فعال بود.

تسکو ( Tesco ) | یوروپ تورز

دبنهامز ( Debenhams )

رند دبنهامز در زمینه ی‌تولید لوازم خانگی، لوازم الکتریکی، لباس، کفش و لوازم آرایشی فعالیت دارد. این برند در سراسر جهان به خصوص در ایران شعبه دارد.

دبنهامز ( Debenhams ) | یوروپ تورز

نکست ( Next )

این برند توسط جوزف هپوورث در قرن 19 تاسیس شد، تولید‌کننده پوشاک این شرکت بیش از ۵۵۰ فروشگاه در سراسر بریتانیا و پنجاه نمایندگی در اروپا و آسیا دارد. از محصولاتی که برند نکست تولید می‌کند می‌توان انواع پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم صوتی و همچنین انواع گل و گیاه زینتی را نام برد.

نکست ( Next ) | یوروپ تورز

تاپ شاپ ( TOP SHOP )

تاپ شاپ یکی از برندهای انگلیسی است که بخشی از گروه آرکادیا بوده و در زمینه ی‌کیف، کفش و پوشاک موفق بوده است. این برند در شهر شیفلد در سال ۱۹۶۴، افتتاح شد.

تاپ شاپ ( TOP SHOP ) | یوروپ تورز

گیو گوی ( Gio Goi )

گیو گوی از مارک‌های معروف و مشهور بریتانیایی است که انواع پوشاک شیک و به روز را تولید و عرضه می‌کند

خرید در انگلیس در حال افزایش است از این رو بعضی از خیابان‌های اصلی این کشور تبدیل به بازار شده‌اند، آنقدر تعداد مراکز خرید بالا رفته بطوریکه هیچ ماشینی در آنجا رفت و آمد نداشته و فقط محل عبور و مرور مردم محلی و گردشگران می‌باشد.

با کمی گشت و گذار در این خیابان‌ها مراکز خرید بزرگی می‌بینید که انواع لوازم خانگی، پوشاک و انواع میوه‌ها و سبزیجات و خوردنی‌های محلی در آنجا به فروش می‌رسد. همچنین گاهی اوقات ممکن است بخواهید از آب و هوای بارانی بریتانیا فرار کنید و به یک مرکز خرید سرپوشیده بروید، مراکز خرید متعددی در کشور انگلیس وجود دارد که شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها را پیدا کنید و تقریبا هر چیزی که نیاز دارید خرید کنید.

اگر شما در تور اروپا شرکت کرده‌اید حتما نیاز به ویزای شینگن دارید تا بتوانید به کشور انگلستان سفر کنید، اما تا زمانی که از شهر لندن خارج نشده‌اید مراکز خرید زیادی هستند که هنوز سر نزده باشید.  سعی کنید اکثر مراکز خرید شهر را بررسی کنید و جایی را برای خرید انتخاب کنید که بتوانید تمام فروشگاه‌های مورد علاقه خود را در آنجا پیدا کنید.

لازم به ذکر است که بیشتر مراکز خرید در این کشور دارای مکان‌هایی برای استراحت و صرف قهوه و ناهار هستند و همچنین در مراکز بزرگتر نیز امکانات نگهداری از کودکان و اماکن تفریحی و سرگرمی مانند سینما فراهم شده است.
در این بخش به معرفی بهترین و معروف‌ترین بازار‌ها و مراکز خرید انگلیس می‌پردازیم:

گیو گوی ( Gio Goi ) | یوروپ تورز

خیابان آکسفورد

خیابان آکسفورد شلوغ‌ترین خیابان شهر لندن می‌باشد، این خیابان مانند خیابان پنجم نیویورک و خیابان شانزه لیزه شهر پاریس از مشهورترین و گران قیمت‌ترین خیابان‌های جهان هستند در حالیکه بزرگ‌ترین شعبه برند تاپ شاپ در این خیابان قرار دارد و همه ساله تعداد زیادی بازدیدکننده را به سمت خود جذب می‌کند. خیابان آکسفورد در قسمت غربی شهر لندن در منطقه‌ی‌ وست مینسر واقع شده است.

خیابان آکسفورد در قدیم برگزار‌کننده ی‌جشن‌های بسیار زیادی بود اما امروزه با افزایش مراکز خرید دیگر جایی برای برگزاری اینگونه مراسمات باقی نمانده است، شما با قدم زدن در این خیابان شعبات تمامی برندهای جهانی و انگلیسی را می‌بینید و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید از تماشای دکوراسیون این فروشگاه‌ها خسته نخواهید شد و به جرات می‌توان گفت که خیابان آکسفورد جزء یکی از برترین دیدنی‌های لندن و حتی دیدنی‌های کشور انگلیس محسوب می‌شود.

خیابان آکسفورد | یوروپ تورز

وست فیلد استراتفورد سیتی

مرکز خرید وست فیلد استراتفورد سیتی به وسعت ۱۷۵ هزار متر مربع، عنوان سومین مرکز خرید بزرگ کشور انگلیس را از آن خود کرده است، این مرکز خرید متعلق به یک شرکت استرالیایی می‌باشد و در سال ۲۰۱۱ در منطقه استراتفورد لندن تاسیس شد. این مرکز خرید در مجاورت پارک المپیک لندن و ایستگاه راه آهن استراتفورد قرار گرفته است. سیستم تولید نیروی برق در این مجموعه از یک سیستم نوین استفاده شده است، که با حرکت عابرین توسط انرژی حرکتی آنها نیروی برق تولید می‌شود. از دیگر ویژگی‌های بارز در این مرکز خرید وجود دو هتل، چندین رستوران لوکس و 300 فروشگاه بین‌المللی می‌باشد.

وست فیلد استراتفورد سیتی | یوروپ تورز

کاونت گاردن

مرکز خریدی در بخش غربی لندن که در فاصله بین رودخانه تیمز و میدان ترافلاگ واقع شده است، در اطراف مرکز خرید کاونت گاردن رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی وجود دارد که علاوه بر خرید حتما چای و یا قهوه‌های این کافه‌ها را امتحان کنید. این مرکز خرید برخلاف دیگر مراکز محصولاتی که ارائه می‌کند پوشاک و کفش و … نیست بلکه در آنجا انواع میوه‌ و سبزی‌های محلی و گل‌های تازه به فروش می‌رسد. در میان فروشندگان شما گروه‌های موسیقی و نمایش‌های خیابانی را خواهید دید که تماشای آنها بسیار جذاب و سرگرم‌کننده می‌باشد.

کاونت گاردن | یوروپ تورز

خیابان باند

این خیابان در ناحیه ی‌غربی لندن می‌باشد، در واقع جزء منطقه ی‌ثروت‌مند نشین شهر لندن قرار دارد. این مرکز بورس جواهرات، عتیقه جات، مد و کالاهای لوکس و شیک است. اجناسی که در این خیابان عرضه می‌شود، با توجه به منطقه کمی گران‌تر می‌باشد و همه ی‌مردم محلی این شهر این خیابان را به گرانی یاد می‌کنند. در گذشته در خیابان باند افراد سرشناس زیادی ساکن آنجا بودند، از این رو رستوران‌ها و هتل‌های معروف شهر لندن در این خیابان واقع شده‌اند.

خیابان باند | یوروپ تورز

هارودز

مرکز خریدی با سن و سال متوسط که در سال ۱۸۳۴ افتتاح شد. مرکز خرید هارودز در حال حاضر تحت مالکیت شخص قطری به نام کیو آی‌ای قراردارد. این مرکز از نظر اعتبار در بین مردم انگلیس بنام است. در این مجموعه بیش از 330 هزار فروشگاه وجود دارد و هر کدام از فروشگاه‌های مشتری‌های خاص خود را دارد.

هارودز | یوروپ تورز

هاروی نیکولز

بازاری قدیمی و با قدمت است که در شهر لندن واقع شده است. این مرکز خرید که در سراسر دنیا به خصوص کشورهای ایرلند، ترکیه، عربستان سعودی و هنک کنگ شعبه دارد و از بهترین مراکز خرید در تهیه ی‌پوشاک می‌باشد.

هاروی نیکولز | یوروپ تورز

وایتلیز

مرکز خرید وایتلیز از همه ی‌بازارها و مراکز خرید قدمت بیشتری دارد و اولین مرکز خرید شهر لندن بوده است. فروشگاه‌های معروفی و قدیمی آن گپ، اچ اند‌ام، مارکس‌اند اسپنسر و زارا می‌باشد.

وایتلیز | یوروپ تورز

کاردینال پلس

کاردینال پلس در خیابان ویکتوریا و در موازات کلیسای وست مینستر قرار گرفته است. این مرکز خرید ظاهری زیبا و جالبی دارد و دارای سقف کاملا شیشه‌ای بوده و نمای زیبایی از ساختمان‌ها و برج‌های اطراف را به نمایش می‌گذارد. شاید جالب باشد که بدانید این مجموعه بخش اداری هم دارد و طبقه ی‌نخستین این مرکز خرید در اختیار شرکت مایکروسافت می‌باشد.

بعد از دریافت ویزای اروپا و شرکت در تور انگلستان وقتی در سطح شهرهای این کشور قدم بزنید سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای و بزرگی را می‌بینید که مواد غذایی خاصی ارائه می‌دهند، این خدمات ویژه برای مشتریانی که نیازهای غذایی خاصی دارند بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

این مشتریان با توجه به بیماری‌های خاص، رژیم غذایی متفاوت و باورهای مذهبی و اخلاقی که دارند نیازهایشان را از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید می‌کنند، که بزرگترین و معروف‌ترین آنها Big Four و Tesco می‌باشد، اکثر فروشگاه‌های Tesco فروش گوشت حلال را انجام می‌دهند و حدود 25 شعبه از فروشگاه Tesco در سراسر کشور انگلیس دارای شمارنده حلال هستند، در آنجا فرآورده‌های گوشتی را که مطابق با قوانین اسلامی است، به فروش می‌رسانند. این موارد را می‌توان در بیرمنگام، برادفورد، لستر، لندن، منچستر، شفیلد و چندین شهر دیگر را در سراسر دنیا یافت.

ساده‌ترین راه برای خرید نیازهای روزانه در کشور انگلیس، این است که به یکی از شعبات بیگ فور (Big Four) مراجعه کنید.  این مرکز به اصطلاح از بزرگترین سوپر مارکت‌ها زنجیره‌ای در کشور انگلستان می‌باشد که تقریبا  75 درصد از سهم بازار را برای خرید مواد غذایی در انگلیس را تشکیل می‌دهد و همه مارک‌های مواد غذایی جهانی را داراست.

این فروشگاه‌ها نه تنها اسنک، غذا، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی را به فروش می‌رسانند و همچنین لوازم اداری، پوشاک، ابزار الکترونیکی، تلفن‌های همراه و حتی خدمات برای مناطق دورتر هم در نظر گرفته شده است، شما همچنین می‌توانید مواد غذایی خود را آنلاین سفارش دهید و تحویل بگیرید.

جالب است که بدانید در کشور انگلیس برای افرادی که بودجه ی‌کافی برای خرید کردن ندارند فروشگاه‌های مخصوص وجود دارد. اگر شما در بودجه محدود هستید، از فروشگاه‌های انجمن خرده فروشی خیریه بازدید کنید، مغازه‌های خیریه در انگلیس بسیار رایج هستند. آنها مغازه‌های رفاهی هستند که توسط سازمان‌های خیریه اجرا می‌شوند و داوطلبان از سراسر کشور در این مجموعه‌ها کار می‌کنند و  درآمدشان را به خیریه مربوطه اهدا می‌کنند.

کاردینال پلس | یوروپ تورز

یک فروشگاه خیریه انواع لباس، اسباب بازی، لوازم خانگی، ظروف چینی و… را ارائه می‌دهد، اما برخی از شعبات وسایل الکترونیکی هم ارائه می‌دهند. شما با شرکت در تور انگلیس حتی کتابفروشی‌های خیریه‌ای را هم به تعداد زیاد در شهرهای دانشگاهی خواهید دید و این شهر‌ها بهترین جا برای خرید کتاب‌های دست دوم در کشور انگلیس می‌باشد.

در این کشور چند فروشگاه خیریه وجود دارد که می‌توان تقریبا یک شعبه از آن را در هر یک از خیابان‌های بریتانیا پیدا کنید. آکسفام یک سازمان محبوب در بین مردم است که برای پایان دادن به فقر در کشورهای در حال توسعه کار می‌کند.  این مجموعه یک فروشگاه آنلاین است که در میان لباس هایش می‌توانید طراحان مورد نظر خود را انتخاب کنید و لباس را خریداری کنید.

ساعات کاری فروشگاه‌ها و مراکز خرید در انگلیس بستگی به نوع فروشگاه و مکان قرارگیری آن‌ها دارد. این مراکز در شهر‌های بزرگ  از دوشنبه تا شنبه، از ساعت 6:00 یا 7:00 تا 22:00 یا 23:00 باز هستند اما فروشگاه‌های خصوصی در سطح شهر معمولا کمی دیرتر باز می‌شوند.

در انگلیس ساعت کاری مراکز خرید در روز یکشنبه قوانین خاصی وجود دارد. مغازه‌های بزرگتر و مراکز خرید و پاساژها می‌توانند در روزهای یکشنبه بیش از شش ساعت فعالیت داشته باشند البته این ساعات تنها بین 10:00 تا 16:00 باید باشد. با این حال، این قانون به فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و مغازه‌های کوچک خصوصی شامل این قانون نمی‌شوند.


سوالات متداول آشنایی با بهترین مراکز خرید انگلیس

نام چند نمونه از مراکز خرید مطرح انگلیس چیست؟

مارکس اند اسپنسر ( Marks & Spencer ) ، تسکو ( Tesco ) ، دبنهامز ( Debenhams ) ، نکست ( Next ) ، تاپ شاپ (Top Shop ) ، گیو گوی (Gio Goi ) ، وست فیلد استراتفورد سیتی

گران ترن مراکز خرید در کدام یک از خیابانهای شهر لندن قرار دارد؟

خیابان آکسفورد شلوغ‌ترین خیابان شهر لندن می‌باشد، این خیابان مانند خیابان پنجم نیویورک و خیابان شانزه لیزه شهر پاریس از مشهورترین و گران قیمت‌ترین خیابان‌های جهان هستند در حالیکه بزرگ‌ترین شعبه برند تاپ شاپ در این خیابان قرار دارد و همه ساله تعداد زیادی بازدیدکننده را به سمت خود جذب می‌کند.

یکی از بهترین مراکز خرید تهیه‌ی‌ پوشاک در انگلیس چیست؟

Harvey Nichols بازاری قدیمی و با قدمت است که در شهر لندن واقع شده است. این مرکز خرید که در سراسر دنیا به خصوص کشورهای ایرلند، ترکیه، عربستان سعودی و هنک کنگ شعبه دارد و از بهترین مراکز خرید در تهیه ی‌پوشاک می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!