راهنمای بلیط قطار آلمان | خرید – رزرو – معرفی

راهنمای بلیط قطار آلمان | خرید – رزرو – معرفی

بلیط قطار آلمان، امکان خرید بلیط قطار آلمان به صورت اینترنتی وجود دارد و خدمات مرتبط با آن توسط مجموعه ما ارائه می‌گردد. در ادامه نکاتی در این خصوص و …

در این مقاله اطلاعاتی در خصوص بلیط قطار آلمان به شما عزیزان داده خواهد شد، اگر قصد دارید قطار را برای سفر به اروپا برگزینید در ادامه همراه ما باشید. یکی از مزیت‌های سفر با قطار کسب تجربه‌های دلنشین در طول سفر است.

راهنمای بلیط قطار آلمان | یوروپ تورز

خرید اینترنتی بلیط قطار آلمان

امکان خرید بلیط قطار آلمان به صورت اینترنتی وجود دارد و خدمات مرتبط با آن توسط مجموعه ما ارائه می‌گردد. در ادامه نکاتی در این خصوص و درباره آلمان ذکر می‌شود که باید به خاطر بسپارید:

  1. هنگام عضویت در سایت و انجام امور مربوط به رزرو و خریداری بلیط آدرس ایمیل خود را به درستی وارد کنید، توجه نکردن به این نکته موجب می‌شود که اطلاعات بلیط خریداری شده از دسترس‌تان خارج شود.
  2. از تایم دقیق سفر خود مطلع شوید و سپس اقدام به خرید بلیط‌قطار آلمان نمایید، چرا که با استرداد بلیط بخشی از هزینه پرداختی‌تان را از دست خواهید داد.
  3. مشخصات بلیط باید با مشخصات کارت ملی هر مسافر تطابق داشته باشد در غیر این صورت مسئولیت آن با مسافر است. با توجه به این نکته هنگام خرید اینترنتی فرم مربوطه را با دقت پر کنید.
  4. بلیط را به نام خودتان ثبت کنید چون عدم توجه به این موضوع به منزله نداشتن بلیط است.
  5. امکان تغییر مشخصات ثبت شده و یا نام بلیط پس از نهایی کردن مراحل خرید ممکن نیست.
  6. حتما از بلیط پرینت تهیه کنید و هنگام مراجعه به ایستگاه قطار به همراه داشته باشید.

بلیط قطار آلمان برای چه کسانی مناسب است؟

شاید از خود بپرسید که سفر با قطار بهتر است یا هواپیما؟ در این بخش به پاسخ این سوال می‌پردازیم. تهیه بلیط‌قطار آلمان به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند سفری آرام را همراه با مشاهده چشم اندازهای زیبا تجربه کنند. در میان متقاضیان سفر کسانی هستند که از پرواز می‌ترسند و یا به دلیل ابتلا به یک بیماری خاص امکان مسافرت با هواپیما را ندارند، به این افراد توصیه می‌شود که بلیط قطار آلمان را تهیه کرده و سفری زمینی را انتخاب نمایند.

رزرو بلیط قطار آلمان

همانطور که می‌دانید اگر بلیط قطار آلمان را از قبل رزرو کنید از نگرانی‌های سفرتان کاسته خواهد شد. در ایام تعطیلات افراد زیادی تمایل به سفر دارند و همین موضوع باعث شلوغ شدن صف‌های حضوری و آنلاین تهیه بلیط می‌شود، در همین راستا ممکن است موفق به تهیه بلیط در لحظات آخر نشوید و برنامه‌ریزی سفرتان مختل شود. همچنین اگر بلیط قطار آلمان چند هفته زودتر رزرو شود ملزم به پرداخت هزینه کمتری در این خصوص خواهید بود.

جزئیات مندرج روی بلیط قطار آلمان

در بلیط قطار آلمان تهیه شده جزئیاتی درج شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • تاریخ و ساعت حرکت قطار
  • نام مسافر
  • مقصد تعیین شده برای سفر
  • نام ایستگاه راه آهن مقصد
  • مدت زمان سفر
  • نوع قطار
جزئیات مندرج روی بلیط قطار آلمان | یوروپ تورز

انواع بلیط قطار آلمان

بلیط قطار آلمان به 3 دسته تقسیم می‌شود که بلیط‌های صادر شده در کشور آلمان را نیز شامل می‌شود، در ادامه به این 3 نوع اشاره می‌شود:

  1. بلیط الکترونیکی، که این نوع بلیط‌ها قابلیت چاپ در منزل را دارند و می‌توان از پرینتر برای چاپ آن‌ها کمک گرفت.
  2. دسته دوم بلیط‌هایی هستند که توسط کیوسک‌های مخصوص واقع در ایستگاه مبدا به چاپ می‌رسند.
  3. نوع آخر نیز بلیط‌هایی هستند که روی اوراق بهادار اصلی بلیط به چاپ می‌رسند.

مزیت‌ های سفر با قطار به آلمان

اگر برای تهیه بلیط قطار آلمان و انتخاب قطار برای سفرتان دچار تردید هستید حتما این بخش را مطالعه کنید، در این جا بخشی از مزیت‌های سفر با قطار شرح داده شده است.

قطار به عنوان امن‌ترین وسیله حمل و نقل در دنیا شناخته می‌شود بنابراین با انتخاب آن نگرانی در خصوص سفر، تصادفات و مشکلات احتمالی نخواهید داشت. بیشتر ایستگاه قطار آلمان در مرکز شهر قرار دارد و در کنار آن وسیله نقلیه لازم جهت تردد در شهر تعبیه شده است، بنابراین در خصوص جابجایی نیز نگرانی وجود نخواهد داشت. اگر هنگام خرید بلیط قطار آلمان قطارهای سریع السیر را انتخاب کنید مدت زمان کمتری را در مسیر خواهید بود.

همچنین از دیگر مزایای بلیط قطار آلمان عدم وجود مراحل کنترل پاسپورت و کنترل بار است، فقط توصیه می‌شود که حداقل 20 دقیقه قبل از زمان تعیین شده خود را به ایستگاه برسانید تا از قطار جا نمانید. در پایان نیز قطار مناسب‌ترین گزینه برای دوست داران محیط زیست است چراکه کمترین لودگی را در محیط منتشر می‌کند.

تعرفه‌ های تعیین شده برای بلیط قطار آلمان

هر فرد بسته به سن و شرایط خود موظف به پرداخت تعرفه‌ای خاص است که این بخش از مقاله به این موضوع اختصاص یافته است. اولین تعرفه مربوط به اشخاص بزرگسال است که افراد بالای 12 سال در این دسته قرار می‌گیرند، تعریفه تعیین شده برای این دسته از افراد تمام بها است و کل هزینه بلیط قطار آلمان باید پرداخت گردد.

کودکانی که در رنج سنی 2 تا 12 سال هستند باید مبلغی معادل با نصف کل هزینه تعیین شده را پرداخت نمایند. دسته بعدی کودکان کمتر از 2 سال یعنی نوزادان هستند که اگر قصد تهیه صندلی برای آنها را داشته باشید باید مبلغی معادل کل هزینه تعیین شده برای بزرگسالان را پرداخت نمایید و اگر قصد تهیه صندلی جداگانه را نداشته باشید فقط ملزم به پرداخت 10 درصد از کل هزینه تعیین شده هستید. شما با اخذ ویزای آلمان می‌توانید سفری ازران و بی‌دغدغه به این کشور داشته باشید.

خرید بلیط قطار آلمان و کوپه دربست

اگر می‌خواهید هنگام خرید بلیط قطار آلمان کوپه‌ای دربست به شما اختصاص یابد باید تیک گزینه مربوطه را بزنید، البته ناگفته نماند که این موضوع بستگی به نوع قطار دارد و اگر قطار از نوع سالنی باشد امکان انتخاب کوپه دربست وجود ندارد.

اگر تعداد همراهان‌تان کمتر از ظرفیت کوپه باشد نیز می‌توانید اقدام به انتخاب کوپه دربست نمایید چراکه هزینه نهایی تعیین شده کمتر محاسبه خواهد شد. و مطلع باشید که برای نوزادان بلیط، نیم بها محاسبه می‌شود.

استرداد آنلاین بلیط قطار آلمان

اگر می‌خواهید از خدمات آنلاین برای استرداد بلیط قطار آلمان بهره بگیرید باید حداقل یک ساعت قبل از زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهید، اگر پس از این تایم وارد عمل شوید موظف به مراجعه حضوری خواهید بود و زمان زیادی صرف خواهد شد. توجه داشته باشید که پس از حرکت قطار امکان بازگرداندن بلیط و دریافت هزینه پرداختی وجود ندارد و کل مبلغ پرداختی را از دست خواهید داد.

استرداد آنلاین بلیط قطار آلمان | یوروپ تورز

بلیط قطار آلمان بصورت گروهی

سفر گروهی به سفرهایی گفته می‌شود که تعداد بیش از 18 نفر قصد تهیه بلیط به صورت یکجا را دارند، در این بخش توضیحاتی در خصوص بلیط قطار آلمان گروهی درج می‌شود:

  1. مراحل و قوانین کنسل کردن و استرداد بلیط برای بلیط‌های گروهی و انفرادی یکسان است.
  2. همه امکانات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای بلیط‌های انفرادی در اختیار کسانی که بلیط گروهای تهیه کردن نیز قرار می‌گیرد.
  3. کسانی که بلیط قطار آلمان از نوع گروهی را تهیه کرده‌اند باید حداقل یک ساعت قبل از زمان تعیین شده برای حرکت قطار، خود را به فرودگاه برسانند.
  4. نام همه مسافران روی این نوع بلیط‌ها درج می‌شود و در طول سفر نیز بررسی خواهد شد.

قیمت بلیط قطار آلمان

قیمت بلیط قطار آلمان با توجه به معیارهای متعددی تعیین می‌شود، یکی از مهمترین آن‌ها زمان و تاریخ انتخاب شده برای سفر است، ایام پیک هزینه زیادی را برای بلیط‌ها به همراه دارند، اگر می‌خواهید در تعطیلات به سفر بروید مراحل تهیه بلیط قطار آلمان را به لحظات آخر موکول نکنید چراکه ملزم به پرداخت هزینه‌ای گزاف خواهید بود. یکی دیگر از معیارها نوع قطار انتخاب شده و مدت زمان سفر است، اگر از قطارهای لوکس و درجه یک استفاده کنید مطمئنا هزینه‌های بیشتری از شما دریافت خواهد شد.

امکان تهیه بلیط قطار آلمان در مجموعه ما فراهم شده است و می‌توانید مراحل مربوطه را به صورت آنلاین طی کنید. اگر در خصوص رزرو و یا خرید بلیط با مشکلی مواجه شدید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید، آن‌ها در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

گم شدن بلیط قطار آلمان

اگر بلیط خود را گم کردید می‌توانید مجددا از روی بلیط ارسال شده به ایمیل خود پرینت بگیرید و یا با مراجعه به دفاتر فروش حضوری درخواست صدور بلیط‌تان را داشته باشید، ناگفته نماند که در این زمان ارائه مدارک از جمله کارت ملی الزامی ست. همچنین اکثر ایستگاه‌های راه آهن دارای سیستم فروش بلیط آنلاین هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید مشکل پیش آمده را رفع نمایید.

گم شدن بلیط قطار آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول راهنمای بلیط قطار آلمان

تهیه بلیط قطار آلمان مناسب چه افرادی است؟

تهیه بلیط قطار آلمان به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند سفری آرام را همراه با مشاهده چشم اندازهای زیبا تجربه کنند.

چه جزئیاتی بر روی بلیط قطار آلمان درج میشود؟

  • تاریخ و ساعت حرکت قطار
  • نام مسافر
  • مقصد تعیین شده برای سفر
  • نام ایستگاه راه آهن مقصد
  • مدت زمان سفر
  • نوع قطار

هزینه بلیط قطار آملان چقدر است؟

قیمت بلیط قطار آلمان با توجه به معیارهای متعددی تعیین می‌شود، یکی از مهمترین آن‌ها زمان و تاریخ انتخاب شده برای سفر است، ایام پیک هزینه زیادی را برای بلیط‌ها به همراه دارند، اگر می‌خواهید در تعطیلات به سفر بروید مراحل تهیه بلیط قطار آلمان را به لحظات آخر موکول نکنید چراکه ملزم به پرداخت هزینه‌ای گزاف خواهید بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

5 نظر

Ahmet 30 بهمن 1400 پاسخ

سلام و عرض ادب
هزینه بلیط قطار از تهران به برلین چقدره؟
وچگونه میتوان بلیط را تهیه کرد؟

امین بابازاده 3 اسفند 1400 پاسخ

با سلام و احترام
از تهران به برلین؟؟؟
سفر از تهران به برلین غیر ممکن میباشد
در مدت 16 سال فعالیت این مجموعه تا بحال فردی درخواست این مورد را نکرده است
با تشکر

معصومه 19 دی 1398 پاسخ

سلام بلیط قطار المان در دوسلدرف رفت و برگشت وجود دارد قیمت؟

امین بابازاده 27 بهمن 1398 پاسخ

با سلام و احترام
لطفا مقصد و مبدا و تاریخ را جهت استعلام قیمت بفرمایید
با تشکر
بابازاده
87700067

تقی خانی 30 اردیبهشت 1397 پاسخ

سلام چگونه بیلیط از تهران به برلین از فرانکفورت ریالی تهیه کنم