باغ وحش فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت، یکی از جاذبه‌های دیدنی در شهر فرانکفورت در ایالت هسن آلمان است که به عنوان دومین باغ وحش آلمان پس از باغ وحش بزرگ برلین شناخته می‌شود.

باغ وحش فرانکفورت، یکی از جاذبه‌های دیدنی در شهر فرانکفورت در ایالت هسن آلمان است که به عنوان دومین باغ وحش آلمان پس از باغ وحش بزرگ برلین شناخته می‌شود. این باغ وحش دارای بیش از ۶۰۰ گونه جانوری است که از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند و در یک محیط بسیار مناسب نگهداری می‌شوند. باغ وحش فرانکفورت می‌تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای خانواده‌ها باشد که در محیطی امن به مشاهده انواع مختلف حیوانات بپردازند.

باغ وحش فرانکفورت | یوروپ تورز

آشنایی با باغ وحش فرانکفورت

فرانکفورت از شهر‌های ایالت هسن در آلمان است که به عنوان پنجمین شهر بزرگ در کشور آلمان شناخته می‌شود. این شهر در گذشته از مهمترین شهر‌های امپراتوری روم بوده است که هم اکنون نزدیک به ۷۰۰. ۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این شهر را می‌توان شهری فرهنگی، تاریخی و با رستوران‌های متنوع دانست که جذابیت‌های گوناگونی دارد. این شهر دارای فرودگاه بین‌المللی خاص خود است و سالانه به واسطه فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری در شهر، گردشگران زیادی جذب می‌کند.

فرانکفورت شهری با اماکن دیدنی متنوع از جمله آسمان خراش‌های بلند، سالن‌های تئاتر، پارک‌های متنوع، باغ وحش‌ها و مراکز خرید و موزه‌های بسیاری است. جالب است بدانید که فرانکفورت با بسیاری از شهر‌ها قرارداد خواهر خواندگی دارد. از جمله این شهر‌ها می‌توان به شهر‌های لیون فرانسه، میلان ایتالیا، قاهر مصر، گرانادا نیکاراگوئه، یوکوهاما ژاپن، دوبی امارات متحده عربی و گوانگژو چین و چند شهر دیگر در اروپا اشاره نمود. در ادامه می‌خواهیم در مورد باغ وحش فرانکفورت از دیدنی‌های فرانکفورت اطلاعاتی را بیان کنیم.

باغ‌ وحش فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

یکی از پیشنهادات ما برای مسافرانی که قصد رفتن به شهر فرانکفورت در کشور آلمان را دارند، بازدید از باغ وحش فرانکفورت می‌باشد. باغ وحش فرانکفورت یا به آلمانی ( Zoologischer Garten Frankfurt )، یکی از باغ وحش‌های بزرگ در کشور آلمان است که بعد از باغ وحش برلین، دومین باغ وحش بزرگ این کشور شناخته می‌شود.

باغ وحش فرانکفورت دارای مساحتی بالغ بر ۱۱ هکتار می‌باشد که در آن، ۵۰۰۰ جانور نگهداری می‌شود. بی‌علت نیست که باغ وحش فرانکفورت، دومین باغ وحش بزرگ آلمان است، علت آن را همانطور که گفتیم، وجود تعداد زیادی گونه حیوانی (۶۰۰ گونه) در کنار مساحت بسیار بزرگ این باغ وحش می‌توان عنوان نمود. این باغ وحش در قسمت شرقی ایزنشتادت ( یا فرانکفورت‌ام ماین ) واقع شده است.

تاریخچه باغ وحش فرانکفورت

در مورد تاریخچه باغ وحش فرانکفورت، باید به انجمن جانورشناسی فرانکفورت (Zoological Society (Zoologische اشاره کنیم. با تصمیم این نهاد، باغ وحش فرانکفورت در سال ۱۸۵۸ با هدف ایجاد باغ وحش توسط شهروندان فرانکفورت تأسیس شد.

با جنگ جهانی اول، این شرکت مسئول عملیاتی باغ وحش شده بود. پس از جنگ جهانی، باغ وحش توسط شهر اداره می‌شد که علت آن، ورشکستگی باغ وحش بود. در سال ۱۹۵۰ با تأسیس دوباره انجمن دوستان باغ وحش، این مؤسسه جان دوباره گرفت و باغ وحش دوباره شروع به پیشرفت نمود.

تاسیس باغ وحش فرانکفورت

گروه کوچکی از شهروندان فرانکفورت با الهام از علاقه روزافزون به تاریخ طبیعی در اوایل دهه ۱۸۵۰، ‌ایده ساخت باغ وحش در شهر را به دست گرفتند. در سال ۱۸۵۷ تنها به مجوز دولت برای افتتاح باغ وحش نیاز بود. این گروه به این نتیجه رسیدند که نگه داشتن خرس، گرگ و تخته وحشی در محفظه‌های مناسب هیچ گونه نگرانی را ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل انجمن در اکتبر ۱۸۵۷ اقدام به انتشار سهام کرد.

در ماه‌های بعد ۲۴۶ سهامدار در کل ۸۰، ۰۰۰ سکه طلا را در پروژه سرمایه‌گذاری کردند و با این اقدام، انجمن باغ وحش شهر فرانکفورت متولد شد. پس از ۵ ماه، باغ وحش شهر فرانکفورت توانست بازگشایی شود. در آن زمان، این باغ وحش به عنوان دومین باغ وحش در کشور آلمان بود که افتتاح شد.

در اوایل سال‌های افتتاح این باغ وحش، محلی که برای آن در نظر گرفته شده بود، خارج از شهر قرار داشت و پس از تشکیل انجمن جانور‌شناسی و ادغام آن با انجمن باغ وحش، در فوریه سال ۱۸۷۴ حیوانات به باغ وحش در مکان امروزی منتقل شدند.

چگونه به باغ وحش فرانکفورت برویم؟

آدرس کامل این باغ وحش عبارت است از:

Bernhard-Grzimek-Allee ۱، ۶۰۳۱۶ Frankfurt am Main،  آلمان

برای رفتن به این باغ وحش، شما می‌توانید پرواز مستقیم به فرودگاه فرانکفورت را داشته باشید. پس از رسیدن به فرودگاه، امکان رفتن به نقاط مختلف شهری وجود دارد که پیشنهاد می‌شود تا در صورت استفاده طولانی مدت از وسایل حمل و نقل، از فرانکفورت کارت استفاده کنید.

چگونه به باغ وحش فرانکفورت سفر کنیم؟ | یوروپ تورز

مسیر اول: پس از رسیدن به فرودگاه، می‌توانید سوار قطار شهری در‌ایستگاه Train from Frankfurt(M) Flughafen شده و در‌ایستگاه Frankfurt(M)Ostendstrasse پیاده شوید. سپس وارد خیابان Grune شده و با رسیدن به انتهای خیابان، به سمت راست خود در خیابان حرکت کنید تا به باغ وحش برسید. این مسیر می‌تواند ۳۳ دقیقه طول بکشد با هزینه تقریبی ۱ تا ۳ دلار.

مسیر دوم: می‌توانید سوار تاکسی‌های روبروی فرودگاه شده و با گفتن کلمه Zoo Franfurt به عنوان مقصد خود، مستقیماً به باغ وحش در فرانکفورت بروید. این مسیر می‌تواند ۱۵ دقیقه طول بکشد با هزینه تقریبی ۳۰ تا ۴۵ دلار.

جاذبه های دیدنی در باغ وحش فرانکفورت

این باغ وحش یکی از زیباترین باغ وحش‌هایی آلمان است که تقریباً در مرکز شهر واقع شده است. باغ وحش فرانکفورت با داشتن خانه‌های زیبا که در آن‌ها امروزه ۵۰۰۰ جاندار نگهداری می‌شود، سالانه توانسته است گردشگران زیادی را در قالب تور‌های شهر فرانکفورت و تور آلمان به سمت خود جذب کند. این باغ وحش همچنین عضویت در انجمن باغ وحش‌ها، آکواریوم و آبزیان جهانی و اروپا را دارد.  

همانطور که گفتیم، این باغ وحش ۱۳ هکتار مساحت دارد که در نزدیکی دروازه‌های شهر قدیمی فرید برگر واقع شده است. شرایط نگهداری از حیوانات مطلوب است. به عنوان مثال می‌توان به سالن‌هایی با هوای گرم و شرجی اشاره نمود که برای راحتی زندگی حیوانات مناطق استوایی ساخته شده است یا سالن‌هایی با سرمای زمستان و سرپوشیده که برای پنگوئن‌ها ساخته شده است.

جاذبه های دیدنی در باغ وحش فرانکفورت | قسمت دوم

در ادامه دیدنی‌های باغ وحش فرانکفورت باید بیان کرد یکی از جاذبه‌های دیدنی باغ وحش فرانکفورت، استخر بزرگی است که در بخشی از این باغ وحش است که در آن فک‌های دریایی در یک بستر کاملاً مناسب نگهداری می‌شوند. بخش دیدنی دیگر این مکان، مکانی بسته مانند غار است که برای خفاش‌ها طراحی شده است. انواع مختلفی از حیوانات در این باغ وحش وجود دارند که شما می‌توانید با گشت و‌گذار، از آن‌ها دیدن کنید و در واقع در یک روز گردش کامل در این باغ وحش، با انواع زیادی از حیوانات آشنا شده و از نزدیک آن‌ها را ببینید.

تمام قسمت‌های این باغ وحش ایمن بوده و به همین جهت می‌تواند یکی از بهترین پیشنهاد‌ها برای شما باشد تا یک سفر خانوادگی همراه با کودکانتان برای بازدید از حیوانات مختلف و متنوع باغ وحش داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این باغ وحش می‌توان به برنامه‌های مختلف آن اشاره نمود. از جمله جشنواره‌هایی برای تمام اعضای خانواده، برگزاری نمایشگاه‌ها و تور‌های مختلف داخل باغ وحش، برنامه‌های آموزشی و اردو‌های دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان و محصلان ابتدایی، متوسطه و حتی دانشجویان، معلمان و علاقمندان به حیوانات.

انواع مختلف حیوانات در باغ وحش فرانکفورت

همانطور که گفتیم، طبق آمار جدید در حدود ۵۰۰۰ جاندار زنده در باغ وحش فرانکفورت زندگی می‌کنند که این حیوانات، در گونه‌های مختلفی از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند که در شرایط مطلوبی نگهداری می‌شوند. قدمت این باغ وحش به سال ۱۸۵۸ برمی گردد و از آن زمان به بعد، گونه‌های مختلفی از جانداران در انواع پرندگان، خزندگان، پستانداران، آبزیان و دوزیستان در این باغ وحش وارد شده و نگهداری می‌شوند که از آن جمله می‌توان اشاره کرد به گونه‌های زیر:

انواع مختلف حیوانات در باغ وحش فرانکفورت | یوروپ تورز
  • شیر آسیایی
  • خرس عینکی
  • ببر سوماترایی
  • تمساح
  • کرگدن
  • انواع پرندگان 
  • حیوانات مناطق استوایی آفریقا 
  • پنگوئن ها
  • خفاش ها
  • اسب آبی
  • سمور
  • ببر
  • زرافه
  • مارها
  • میمون ها

دیگر دیدنی های فرانکفورت

در کنار این باغ وحش، شما می‌توانید از دیگر جاذبه‌های شهر فرانکفورت نیز دیدن کنید. در واقع شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی صحیح در سفر به فرانکفورت، از غالب جاذبه‌های دیدنی این شهر علاوه بر دیدنی‌های باغ وحش فرانکفورت بازدید داشته باشید.

همانطور که گفتیم، فرانکفورت شهری متفاوت در آلمان است که جاذبه‌های متنوعی دارد. از دیدنی‌های فرانکفورت که می‌توانید در کنار بازدید از باغ وحش به تماشای آن‌ها نیز بپردازید، می‌توان به مرکز شهر فرانکفورت با طراحی متفاوت آن، خانه و موزه گوته از نویسندگان بزرگ آلمانی، موزه تاریخ طبیعت زنکنبرک که دومین موزه بزرگ در این موضوع در آلمان است.

موزه هنر مدرن فرانکفورت، خانه اپرای کهن در قلب میدان اپرای فرانکفورت که به سبک رنسانس ایتالیایی ساخته شده است، کلیسای جامع سنت بارتولومیو با بیش از ۶ قرن قدمت، کلیسای سنت پاول در جنوب پاسگاه مرکزی پلیس این شهر، باغ پالم که از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی در آلمان است، پیاده روی هاپت واخه با مراکز خرید خاص خود، منطقه موزه در ساحل غربی رود ماین و برج اشنایدر که به عنوان بهترین یادگار از دیوار‌های شهر قدیمی در فرانکفورت است، اشاره نمود.

جمع بندی در مورد باغ وحش فرانکفورت

همانطور که در قسمت معرفی باغ وحش فرانکفورت  گفتیم، این باغ وحش دومین باغ وحش بزرگ در آلمان است که در حدود ۵۰۰۰ جاندار در آن زندگی می‌کند. هزینه بلیط ورودی برای باغ وحش عبارت است از:

  • بزرگسالان در حدود ۱۰ یورو
  • کودکان با سنین کمتر از ۶ سال در حدود ۵ یورو
  • افراد معلولی که درجه ناتوانی آن‌ها ۵۰ درصد و به بالا می‌باشد در حدود ۵ یورو
  • برای گردشگرانی که به صورت خانوادگی اقدام به بازدید از این باغ وحش می‌کنند ۲۵ یورو می‌باشد.

ساعت بازدید از این باغ وحش در تابستان‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر و در زمستان‌ها از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر می‌باشد. از نمایش‌های جذاب این باغ وحش می‌توان به شیر آسیایی، گوریل، ببر سوماترایی و خرس عینکی اشاره نمود.

راه‌های ارتباطی:

  • Hotline: ۰۶۹ ۲۱۲-۳۳۷۳۵
  • E-Mail:  info. zoo@stadt-frankfurt. de
  • Telefon: ۰۶۹ ۲۱۲-۳۳۷۲۹
  • نشانی وب سایت این باغ وحش:
    • http://www.zoo-frankfurt. de/schnellzugriff/information-in-english
انواع مختلف حیوانات در باغ وحش فرانکفورت | یوروپ تورز

سوالات متداول باغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت چندمین باغ وحش بزرگ کشور آلمان است؟

باغ وحش فرانکفورت یا به آلمانی ( Zoologischer Garten Frankfurt )، یکی از باغ وحش‌های بزرگ در کشور آلمان است که بعد از باغ وحش برلین، دومین باغ وحش بزرگ این کشور شناخته می‌شود.

این باغ وحش در چه سالی تاسیس شد؟

با تصمیم نهاد انجمن جانورشناسی فرانکفورت، باغ وحش فرانکفورت در سال ۱۸۵۸ با هدف ایجاد باغ وحش توسط شهروندان فرانکفورت تأسیس شد.

چند نوع جانور در این باغ وحش نگهداری میشوند؟

طبق آمار جدید در حدود ۵۰۰۰ جاندار زنده در باغ وحش فرانکفورت زندگی می‌کنند که این حیوانات، در گونه‌های مختلفی از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند که در شرایط مطلوبی نگهداری می‌شوند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!