ایستگاه گار دی نور پاریس ( Gare duo nord )

ایستگاه گار دی نور پاریس ( Gare duo nord )

ایستگاه گار دی نور پاریس یکی از شش ایستگاه سی ان سی اف است و موقعیت خوبی دارد به طوری که به کشور هایی چون بریتانیا، آلمان و هلند و بلژیک متصل می شود. ایستگاه پاریس یکی از شلوغ ترین ایستگاه ها است و دارای ساختاری بسیار زیبا است. از این ایستگاه به مناطق مختلف دسترسی وجود دارد. این ایستگاه 3 درصد ترافیک را در بر می گیرد و به زودی گسترش خواهد یافت و از خدمات دهی با کیفیت تری برخوردار خواهد بود. در این ایستگاه مجسمه هایی وجود دارد که نشان می دهد این ایستگاه ها در چه مقاصدی به یکدیگر می رسند. در این ایستگاه ها می توانید بلیط با هزینه مناسب تهیه نمایید.

انتظار در ایستگاه گار دی نور پاریس

گاهی گردشگران و مسافران از شهر ها و کشور های مختلف به صورت زمینی سفر می کنند و مجبور می شوند منتظر دوستان و آشنایان خود بمانند یا کمی در ایستگاه های قطار به استراحت بپردازند. اگر ایستگاه قطار از زیبایی های تجسمی و همچنین معماری زیبایی برخوردار باشد علاوه بر اینکه مسافران خسته نمی شوند بلکه روحیه شادابی هم پیدا می کنند. انتظار در ایستگاه های قطار زمانی لذت دارد که در محیط زیبا و آرامش بخشی قرار بگیرید.

ایستگاه گار دی نور پاریس یکی از ایستگاه های قطار پاریس است که به چند کشور متصل می شود. همین امر سبب شده است به زیبایی تجسمی در ایستگاه گار دی نور پاریس اهمیت داده بشود. این ایستگاه از پیشینه جذابی برخوردار است. ایده ساخت آن با هدف اتصال شمال به جنوب شهر پاریس به وجود آمد. رفته رفته گسترش و توسعه یافت تا اینکه با ازدحام جمعیت و شلوغ شدن این مسیر آینده نگری هایی برای آن در نظر گرفته شد. در این ایستگاه می توانید به استراحت بپردازید و از زیبایی های این ساختمان سنگی لذت ببرید.

ایستگاه گار دی نور پاریس

ویژگی معماری ایستگاه گار دی نور پاریس

ایستگاه گار دی نور پاریس دارای زیبایی معماری خاصی است. این ایستگاه معماری خاصی دارد که به صورت پنجره های سقفی و سقف دار است. از این پنجره ها نور خورشید به داخل سالن می تابد و از زیبایی های خاصی برخوردار است. این ایستگاه قطار از پر بازدید ترین ایستگاه های قطار اروپا است. در این ایستگاه انواع مجسمه های شهری به سبک اروپایی قرار دارد.

به سبب داشتن معماری خاص و متفاوت ایستگاه گار دی نور پاریس از جمله ایستگاه های مشهوری است که در فیلم های سینمایی تصاویری از آن دیده می شود. این فیلم های سینمایی توانست به شهرت این ایستگاه قطار بیفزاید. این فیلم ها شامل هویت بورن، اولتیماتوم بورن است. Gare Du Nord از جمله ایستگاه های ملی و بین المللی است که در سال 222 میلیون مسافر را جابه جا می کند. بنابراین از شلوغ ترین ایستگاه های پاریس به شمار می آید.

تاریخچه ایستگاه گار دی نور پاریس

ایستگاه گار دی نور پاریس در سال های 1861 تا 1864 ساخته شد. یکی از شش پایانه بزرگ پاریس است. ایستگاه گار دی نور برای اولین بار توسط شرکت  Chemin de Fer du Nord ساخته شد و مدیریت آن توسط یک استاد معماری به نام لئوس رینود انجام می شد. این ایستگاه در سال 1846 افتتاح شد و توانست چهار کشور را به یکدیگر ارتباط دهد. تصور نمی شد که به قدری مورد استفاده قرار بگیرد که ظرفیتش کم باشد و نیاز به گسترش داشته باشد. لذا در سال 1860 مورد تخریب قرار گرفت و تا سال 1864 تعمیرات و بازسازی آن ادامه داشت.

ایستگاه گار دی نور پاریس

ساختار ایستگاه گار دی نور پاریس

ساختار ایستگاه گار دی نور پاریس به گونه است که از چهار طاق ساخته شده است. ساختار ایستگاه گار دی نور پاریس به شکل U است. قسمت های زیادی از ساختمان این ایستگاه از جنس سنگ است اما ستون های اصلی آن از جنس چدن است. از صنعت آهنگری برای ساختن ستون های پشتیبانی استفاده شده است. ستون های پشتیبانی در این ایستگاه در کشور انگلستان در کارگاه آلستون و گلاسکو ساخته شده است. 

در ایستگاه گار دی نور پاریس مجسمه های زیادی دیده می شود که نشان دهنده نمادی از شهر های مشهور جهان است. مجسمه سازان معروفی چون گابریل توماس، چارلز گومری و غیره مجسمه های این ایستگاه را ساخته اند.

ایستگاه گار دی نور پاریس

آینده نگری ایستگاه گار دی نور

با توجه به اینکه پیش بینی می شود پاریس تا سال 2024 میزبان بازی های المپیک باشد در نظر گرفته شده است که این ایستگاه با شهرت جهانی مورد بازسازی و توسعه قرار بگیرد. همچنین در نزدیکی این ایستگاه خیابان هایی وجود دارد که از ترافیک بالایی برخوردار است. لذا شهردار منطقه تصمیم گرفته است تصمیماتی اتخاذ نماید که توسعه ایستگاه سبب کاهش ترافیک بشود.

ایستگاه گار دی نور پاریس

شلوغ ترین ایستگاه قطار اروپا

ایستگاه گار دی نور پاریس از جمله ایستگاه های شلوغ پاریس است. به سبب اینکه این ایستگاه دارای 5 خط مترو است توانسته است شمال و جنوب شهر را به یکدیگر متصل نماید و همچنین به کشور هایی چون هلند و بلژیک و آلمان نیز امکان دسترسی وجود دارد. لذا یکی از شلوغ ترین ایستگاه های قطار است که روزانه بیش از 700 هزار نفر را جا به جا می کند. اغلب مسافران افرادی هستند که از مسیر های بسیار دور به این شهر می آیند.

ایستگاه گار دی نور در پاریس از معماری زیبایی بهره مند است. این ایستگاه از زیبایی های خاصی بهره مند می باشد و شلوغ ترین ایستگاه راه آهن اروپا محسوب می شود. این ایستگاه مورد توجه افراد زیادی است. در نزدیکی این ایستگاه کیوسک های مختلفی برای خدمات دهی وجود دارند. 

ایستگاه گار دی نور پاریس

ایستگاه دی نور و فرهنگ

این ایستگاه توانسته است مورد توجه نویسندگان و کارگردان های سینما قرار بگیرد. به طوری که فیلم های بسیار و کتب بسیاری تهیه شده اند که به گونه ای با این ایستگاه مرتبط هستند. قسمت هایی از صحنه های فیلم های سینمایی مربوط در ایستگاه قطار گار دی نور پاریس اجرا شده اند و قسمت هایی از کتاب های رمان دارای حادثه های رمانتیکی هستند که در این ایستگاه اتفاق افتاده است.

ایستگاه گار دی نور پاریس

اتصال ایستگاه با سایر نقاط

این ایستگاه مناطق زیر را به یکدیگر متصل می نماید. دقت کنید اگر شما هم به عنوان گردشگر دارای اقامت معتبر باشید می توانید برای بازدید با هزینه کمی با استفاده از قطار از یک کشور به کشور دیگر بروید و جاذبه های دیدنی را مشاهده نمایید.

– پاریس – بروکسل – آمستردام 

– پاریس – بروکسل – دورتموند

– پاریس – لیل – دانکرک 

– پاریس – لیل – کاله – بلون 

ایستگاه مرکزی پاریس دارای خطوط بسیاری است که در طرح های توسعه و گسترش این ایستگاه امکان پیوستن 77 خطوط دیگر به این ایستگاه وجود دارد. همچنین این ایستگاه توانسته است 3 درصد ترافیک را به خود اختصاص بدهد.

ایستگاه گار دی نور پاریس

ویژگی های ایستگاه گار دی نور

این ایستگاه دارای ویژگی های بسیاری است. از جمله ویژگی های آن ها می توان به دسترسی ساده به ایستگاه تاکسی، دسترسی ساده به نقاط مختلف اشاره کرد.

– این ایستگاه از 36 سکو در سمت چپ و 44 سکو در سمت راست ساخته شده است.

– در اطراف این ایستگاه تعداد زیادی کیوسک وجود دارد که در آن انواع غذاهای محلی و خوراک های سنتی وجود دارد برای صرف غذا می توانید به این کیوسک ها رجوع کنید.

– این ایستگاه در سه سطح قرار دارد. در طبقه همکف می توانید قطار های بین المللی به بلژیک و هلند را مشاهده کنید. در سطح اول می توانید بلیط خریداری کنید. در سطح دوم می توانید سکوهای مختلف را ببینید. در سطح سه می توانید آموزش هایی در خصوص قطار ببینید.

– امنیت در این ایستگاه بسیار مهم است. به سبب ازدحام شلوغی بسیار این مکان امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

– این ساختمان دارای 23 مجسمه زن است.

– از طراحی نئوکلاسیک برخوردار است.

ایستگاه گار دی نور پاریس

ایستگاه گار دی نور پاریس همه ساله مورد توجه گردشگران و مسافران ملی و بین المللی بوده است. این ایستگاه از داشتن 44 سکوی مسافربری بهره مند است و ایستگاه راه آهن مشرف بر شهر می باشد. با اینکه در اطراف این ایستگاه ترافیک های سنگینی به وجود می آید اما راه حل های زیادی برای آن ارائه شده است. از جمله می توان به هوشمند سازی راه ها اشاره نمود. در این تئوری فرض بر این است با استفاده از سیستم های هوشمند می توان جلوی ترافیک شهر را گرفت. تا کنون این تئوری اجرایی نشده است و در حال بررسی است. پیش بینی می شود با گسترش خطوط قطاری مشکل ترافیک بر طرف شود. به لحاظ ساختاری دارای ویژگی های فنی جالبی است. این ایستگاه دارای نرم افزار های مسیریابی نیز می باشد. چنانچه مسافرین دچار سردرگمی بشوند می توانند از این نرم افزار ها استفاده کنند. 

در ایستگاه گار دی نور پاریس مکانی به عنوان اطلاعات وجود دارد که می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر برای یافتن مسیر از آنها کمک بگیرید. در این ایستگاه مسافران بسیاری از سراسر کشور های مختلف وجود دارند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!