اطلاعاتی درباره موزه جانورشناسی بارسلونا

اطلاعاتی درباره موزه جانورشناسی بارسلونا

موزه جانورشناسی بارسلونا، یکی از موزه‌های معروف شهر بارسلونا می‌باشد که همه ساله افراد مختلفی از اقصی نقاط جهان و یا از خود شهر بارسلون و یا اطراف آن …

موزه جانورشناسی بارسلونا یکی از موزه‌های معروف شهر بارسلونا می‌باشد که همه ساله افراد مختلفی از اقصی نقاط جهان و یا از خود شهر بارسلون و یا اطراف آن برای بازدید از آن به این شهر می‌آیند. این موزه جانورشناسی اطلاعات سودمندی را در رابطه با جانوران مختلف اعم از پرندگان، پستانداران، آبزیان و… در اختیار علاقه‌مندان آن قرار می‌دهد.

این موزه در پارک دلا سیتادلا واقع شده است که با داشتن منظره سرسبز و زیبا و محیطی آرام بخش فضای مناسبی را برای بازدید از موزه در اختیار همگان قرار داده است. برای بازدید از این موزه بهتر است فصل بهار و یا پاییز را برای سفر به بارسلونا در نظر داشته باشید زیرا شهر در این بازه زمانی آب و هوای خوبی داشته و پذیرای مسافرانی است که برای بازدید از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی بالاخص موزه جانورشناسی بارسلونا به این شهر سفر می‌کنند.

حیواناتی که در این مجموعه به صورت خشک شده قرار دارد به منظور افزایش اطلاعات علمی و پژوهشی دانشجویان و دانش‌آموزان و همین طور بازدید‌کنندگان مختلفی که از اقصی نقاط جهان به شهر بارسلونا سفر می‌کنند قرار گرفته‌اند.

بارسلونا و موزه جانورشناسی

موزه جانورشناسی شهر بارسلونا در کشور اسپانیا یکی از معروف‌ترین موزه‌ها در خصوص نمایش جانوران مختلف می‌باشد. سالیانه افراد بسیار زیادی شهر بارسلونا اسپانیا را مقصد گردشگری خود قرار می‌دهند و معمولاً اگر بخواهند از موزه‌های این شهر دیدن کنند، موزه جانورشناسی بارسلونا یکی از اولویت‌های آنان به شمار خواهد رفت.

بازدید از موزه جانور‌شناسی برای یک بازدید‌کننده، چه گردشگر یا توریست به شمار برود و چه از اهالی کشور اسپانیا باشد هم می‌تواند جنبه تفریحی داشته و هم می‌تواند جنبه علمی و آموزشی داشته باشد. در این موزه حتماً اطلاعات بسیار زیادی را در رابطه با گونه‌های مختلف جانوری کسب خواهید نمود که شاید با مطالعه چندین و چند کتاب این اطلاعات حاصل نشود زیرا علاوه بر دانستن درباره حیوانات و موجودات مختلف جسم واقعی آن‌ها که خشک شده است را می‌توانید از نزدیک ملاحظه نموده و اطلاعات خود را با آن انطباق دهید.

علاوه براین معمولاً افراد نمی‌توانند از نزدیک حیوانات بزرگ و یا خیلی کوچک را تماشا کنند و این امکان شاید در باغ وحش نیز موجود نباشد ولی در موزه جانورشناسی بارسلونا می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره انواع مختلف حیوانات به دست بیاورید.

اگر مسافر شهر بارسلونا و یا اسپانیا هستید، و یا حتی در نظر دارید که در آینده نه چندان دور به کشور اسپانیا و شهر بارسلون سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم از موزه جانورشناسی بارسلونا نیز دیدن کنید زیرا علاوه بر اطلاعات کامل و جامعی که در رابطه با حیوانات بدست خواهید آورد تجربه لذت بخشی را نیز در این محیط خواهید داشت.

موزه جانورشناسی بارسلونا

معماری موزه جانورشناسی بارسلونا

موزه جانورشناسی بارسلونا یکی از پرطرفدارترین نقاط دیدنی بارسلونا به شمار می‌رود که شاید بتوان گفت دلیل آن آشنایی بیشتر و کامل‌تر افراد با گونه‌های جانوری مختلف می‌باشد به طوری که تا جای ممکن سعی شده است از هر گونه جاندار نمونه‌ای در این موزه برای افزایش سطح آگاهی مردم قرار بگیرد.

علاوه بر وجود حیوانات متعدد و مختلف در این مجموعه معماری ساختمان نیز به گونه‌ای است که هر کسی را به خود مجذوب می‌کند زیرا معماری آن به قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد و در اوایل زمانی که سبک مدرنیسم به وجود آمده بود بر اساس این سبک ساخته شده است.

موزه جانورشناسی بارسلونا در پارک دلا سیتادلا قرار دارد که خود نیز یکی از مراکز گردشگری به شمار می‌رود. این موزه جانورشناسی در یک ساختمان دارای سه برج که به گفته افراد اسپانیا و بارسلونا از سبک معماری موزه‌های اسپانیا گرفته شده است، قرار دارد. این ساختمان به نام قلعه اژد‌ها نیز شهرت دارد که دلیل آن برج‌هایی است که در معماری این ساختمان قرار دارد.

موزه جانورشناسی بارسلونا

گونه های قرار گرفته در موزه جانورشناسی

همان طور که گفته شد گونه‌های بسیار زیادی در موزه جانورشناسی بارسلونا قرار دارد که کمک بسیار زیادی برای آشنایی افراد با حیوانات و جانداران مختلف می‌کند. این گونه‌ها از حشرات گرفته تا نرم تنان، حیوانات آبزی بزرگ و کوچک، خزندگان، پرندگان و پستانداران می‌باشند که هر کدام با مشخصات مخصوص به خود در این موزه جای گرفته‌اند.

به طور کلی شاید به همین دلیل است که بارسلونا طرفداران زیادی را در بین گردشگران به خود اختصاص داده است زیرا با داشتن موزه‌هایی نظیر موزه جانورشناسی که تقریباً می‌توان گفت اکثر نمونه‌های جانوری را دارا می‌باشد، سبب می‌شود تا متقاضیان زیادی را برای بازدید به خود جذب کند. از طرفی اطلاعات عمومی و سطح آگاهی افراد با بازدید از این موزه بالاتر خواهد رفت زیرا مشاهده عینی آن به همراه اطلاعات سودمند مکتوب در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

موزه جانورشناسی بارسلونا

پارک جانور شناسی در بارسلونا

موزه یا پارک جانور‌شناسی در شهر بارسلونا جزء مکان‌های برتری است که هر توریست یا بازدید‌کننده در اولویت‌های بازدید خود قرار خواهد داد. این باغ وحش حیوانات به دلیل داشتن گونه‌های مختلف جانوری در دنیا شهرت پیدا کرده است و هر کس که اسپانیا و بارسلونا را مقصد سفر خود قرار بدهد، بازدیدی از موزه جانورشناسی اسپانیا خواهد داشت.

این موزه شهرت بین‌المللی دارد زیرا گوریلی تحت عنوان اسنو فلیک در این مکان میزیسته است (که در سال ۲۰۰۳ مرده است). علاوه بر این وجود دلفین‌ها، می‌مون‌ها از نژاد‌های مختلف و دیگر جانداران از جاذبه‌های گردشگری می‌باشد.

موزه جانورشناسی بارسلونا

پارک دلا سیتادلا و موزه جانورشناسی بارسلونا

پارک دلا سیتادلا در حقیقت فضای سبزی است که موزه جانورشناسی بارسلونا در این محوطه واقع شده است. این پارک با زیبایی‌های ظاهری نظیر چشمه‌های دست ساز و تزئینی که در مرکز آن قرار دارد و همینطور فضای سبز و با نشاطی را فراهم کرده است سبب می‌شود که لحظاتی آرامش بخش را در محوطه آن سپری کنید.

شما می‌توانید بعد از بازدید از موزه جانورشناسی بارسلونا که بیش از ۷۰۰۰ گونه جانوری را در بر می‌گیرد، از محیط زیبا و ساکت این پارک بهره‌مند شوید. به خاطر داشته باشید که ساعت بازدید از موزه هر روزه از ساعت ۱۰ صبح می‌باشد و ساعت پایان آن بسته به روزی دارد که بازدید انجام می‌دهید. اگر مسافر هستید بهتر است اطلاعات آن را حتماً از تورلیدر خود و یا شخصی که آشنایی با مکان‌های دیدنی بارسلونا را دارد جویا شوید.

موزه جانورشناسی بارسلونا

موزه جانور شناسی در دل پارک

همان طور که بیان شد پارک دلا سیتادلا به دلیل جذابیت‌های ظاهری که دارد به تنهایی می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد چه بسا این که موزه جانورشناسی بارسلونا و پارلمان کاتالونیا نیز در آن قرار دارد. شما بدون این که بخواهید خیلی از شهر بارسلونا دور شوید و یا لازم باشد زمان زیادی را صرف رفت و آمد خود کنید می‌توانید از محوطه این پارک در نزدیکی شهر استفاده کنید.

 در حقیقت پارک دلا سیتادلا که هم اکنون موزه جانورشناسی در آن واقع شده است، در گذشته قلعه نظامی بوده است که به مرور زمان به فضای سبز مبدل شده است. درون این پارک ساختمانی با سبک نسبتاً مدرنیسم واقع گردیده است که موزه جانورشناسی را در آن جای داده‌اند و گردشگران با بازدید از آن سطح اطلاعات خود را راجع به حیوانات تا حدود زیادی بالا خواهند برد.

موزه جانورشناسی بارسلونا

باغ وحش بارسلونا

در مجموعه جانورشناسی و باغ وحش بارسلونا حیواناتی زندگی می‌کنند که گا‌هاً در دسته حیوانات بسیار نادر و کمیاب هستند که با شرایط ویژه نگهداری شده و سعی بر آن می‌شود تا در باغ وحش‌ها نیز از انقراض گونه‌های کمیاب جانوری جلوگیری به عمل بیاید و علاوه بر این کسانی که علاقه‌مند به دانستن و آگاهی پیدا کردن نسبت به حیوانات مختلف هستند، موزه جانورشناسی بارسلونا این فرصت را در اختیار آنان قرار می‌دهد.  

از جنبه فضای داخلی موزه جانورشناسی در بارسلونا که برای جانداران مختلف در نظر گرفته شده است نیز باید بگوییم که محیط داخلی موزه به گونه‌ای می‌باشد که کالبد خشک شده حیوانات به خوبی در معرض نمایش قرار بگیرد و دمای محیط نیز به گونه‌ای می‌باشد که آسیبی به پیکره این جانوران وارد نشود.

موزه جانورشناسی بارسلونا

جانورانی که در موزه جانورشناسی بارسلونا خواهید دید

در مجموعه موزه جانورشناسی بارسلونا شاهد گونه‌های متنوعی از حیوانات نظیر نرم تنان، صدف‌ها، ماهی‌ها، حشره‌های متنوع، گونه‌های متنوعی از پرندگان، خزندگان، آبزیان، پستانداران و… در معرض نمایش برای عموم گذاشته شده است. جالب است بدانید که این مجموعه حتی اسکلت یک ماموت که قدمت نسبتاً طولانی را دارد نیز در خود جای داده است که ابهت و زیبایی آن و این موضوع که به زمان‌های دور برمی گردد هر کسی را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر این‌ها کالبد پرندگان خشک شده‌ای از انواع مختلف را خواهید دید که ممکن است همه از یک نام و نشان باشند ولی تفاوت‌های اندکی با یکدیگر داشته باشند.

موزه جانورشناسی بارسلونا

هدف ساخت موزه جانور شناسی

از اهداف عمده‌ای که برای ساخت این مجموعه و به نمایش گذاشتن گونه‌های مختلف حیوانات وجود داشته است، بحث آموزشی و پژوهشی آن می‌باشد. به گونه‌ای که از لحاظ علمی آن پروسه‌ای را که جانوران طی مرور زمان داشته‌اند، تغذیه آن‌ها از طبیعت و نحوه زیستن آن‌ها همگی اهدافی بوده است که امروزه موزه جانورشناسی بارسلونا در اختیار همگان قرار می‌دهد.

این موزه هم می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به جانوران مفید باشد و هم افرادی که برای سفر کردن، بارسلونا را مقصد تفریحی خود قرار می‌دهند. علاوه بر این نیز برقراری اردو‌های دانش‌آموزی و دانشجویی به این مجموعه بسیار صورت می‌گیرد از این جهت که اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با انواع مختلفی از جانوران در اختیار کودکان و بزرگسالان قرار می‌دهد و بهتر است فصل‌هایی از سال را که بارسلونا آب و هوای مطبوع‌تری دارد برای سفر به این شهر اختصاص دهید.

نقشه موزه جانورشناسی بارسلونا


سوالات متداول موزه جانورشناسی بارسلونا

معماری موزه جانورشناسی چگونه است؟

علاوه بر وجود حیوانات متعدد و مختلف در این مجموعه معماری ساختمان نیز به گونه‌ای است که هر کسی را به خود مجذوب می‌کند زیرا معماری آن به قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد و در اوایل زمانی که سبک مدرنیسم به وجود آمده بود بر اساس این سبک ساخته شده است.

چه گونه ای از جیوانات در این موزه هستند؟

ین گونه‌ها از حشرات گرفته تا نرم تنان، حیوانات آبزی بزرگ و کوچک، خزندگان، پرندگان و پستانداران می‌باشند که هر کدام با مشخصات مخصوص به خود در این موزه جای گرفته‌اند.

هدف ساخت از موزه جانورشناسی بارسلونا چه بوده؟

از اهداف عمده‌ای که برای ساخت این مجموعه و به نمایش گذاشتن گونه‌های مختلف حیوانات وجود داشته است، بحث آموزشی و پژوهشی آن می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

شایان خزالی 26 بهمن 1401 پاسخ

سلام چطور با موزه جانورشناسی بارسلونا ارتیاط برقرار کنم