دریاچه آبگرم هویز مجارستان | بزرگ ترین دریاچه آب گرم دنیا

دریاچه آبگرم هویز مجارستان | بزرگ ترین دریاچه آب گرم دنیا

دریاچه آبگرم هویز مجارستان، یکی از مکان‌های طبیعی جذاب در مجارستان دریاچه آبگرم هویز است که بزرگترین چشمه آب گرم دنیا به شمار می‌رود.

مجارستان به دلیل داشتن جاهایی دیدنی تاریخی و طبیعی مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته و سالانه تعداد زیادی مسافر به قصد تماشای اماکن تفریحی و آثار تاریخی مجارستان به شهرهای مختلف این کشور سفر می‌کنند. یکی از مکان‌های طبیعی جذاب در مجارستان دریاچه آبگرم هویز است که بزرگترین چشمه آب گرم دنیا به شمار می‌رود. در این مقاله بیشتر با دریاچه آبگرم هویز مجارستان و خواص درمانی آن آشنا می‌شویم.

دریاچه آبگرم هویز مجارستان | بزرگ ترین دریاچه آب گرم دنیا | یوروپ تورز

معرفی دریاچه آبگرم هویز

در نیمه غربی مجارستان و در سواحل شمالی دریاچه بالاتون شهر هویز واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای مدیترانه‌ای بوده و تپه‌های سرسبزی آن را احاطه کرده‌اند. هویز به دلیل داشتن چشمه آب گرم معروف است؛ دریاچه آبگرم هویز (Thermal Lake of Hévíz) در 8 کیلومتری شهر Keszthely مجارستان قرار دارد. جریان آب در این دریاچه قوی بوده و هر 72 ساعت یک بار آب دریاچه تعویض می‌شود و امکان شنا در آن وجود دارد. دریاچه آبگرم هویز دارای نیلوفرهای آبی است که زیبایی و جذابیت خاصی به آن داده‌اند. گردشگران بسیاری به قصد گذراندن تعطیلات تابستانی و شنا در این دریاچه آب گرم و بهره‌مندی از خواص درمانی آن به این شهر سفر می‌کنند.

خواص درمانی دریاچه آبگرم هویز مجارستان

این دریاچه به سبب داشتن دما و ترکیبات شیمیایی خاص دارای حیات جانوری و گیاهی منحصربفردی است. وجود اکسیژن در آب دریاچه جهت درمان افراد مبتلا به دردهای روماتیسمی و اختلالات حرکتی بسیار مفید می‌باشد. علاوه بر این دریاچه شامل ترکیبات شیمیایی خاص مثل اسید کربنیک، کلسیم، منگنز، هیدروژن کربنات و ترکیبات کم گوگرد است که شنا در آن اثرات شفا بخشی برای بیماران جسمی حرکتی به همراه دارد. دریاچه آبگرم هویز از چشمه‌های حاوی املاح معدنی که در فاصله یک کیلومتری زیر زمین قرار دارند، تغذیه می‌شود.

افرادی زیادی برای استفاده از خواص درمانی دریاچه آبگرم هویز به مجارستان سفر می‌کنند؛ به همین دلیل در نزدیکی این دریاچه یک هتل مدرن و با کیفیت ساخته شده است و محل اقامت مناسبی برای گردشگران می‌باشد.

خواص درمانی دریاچه آبگرم هویز مجارستان | یوروپ تورز

علت بالا بودن دمای دریاچه آبگرم هویز

این دریاچه دارای دمایی بالای 30 درجه سانتیگراد بوده که در زمستان نیز آب آن سرد نمی‌شود؛ علت این امر وجود املاح معدنی فراوان در آب دریاچه و تامین این آب از عمق یک کیلومتری زمین است. سطح آب این دریاچه به 4.44 هکتار می‌رسد و اطراف آن را یک محیط طبیعی محافظت شده به مساحت 60.5 هکتار وجود دارد. علاوه بر این دریاچه 9 دریاچه آبگرم دیگر نیز وجود دارد که دمای آب آن‌ها حدود 3 درجه سانتی گراد می‌باشد.

چگونه به شهر هویز برویم؟

برای رفتن به هویز از طریق بوداپست باید حدود 2 ساعت در حرکت باشید می‌توان از قطار و اتوبوس استفاده کرد. دریاچه بالاتون در فاصله کمی از دریاچه آبگرم هویز قرار دارد و به دلیل وسعت زیادی که دارد به دریای مجارستان معروف است.

نقش دریاچه آبگرم هویز در صنعت گردشگری و جذب توریست

جاذبه‌های گردشگری بسیاری هستند که تاثیر زیادی روی جذب گردشگر در شهرهای مختلف مجارستان دارند؛ ولی دریاچه آبگرم هویز و دیگر دریاچه‌هایی که در اطراف آن قرار دارد از دیگر مکان‌های گردشگری این کشور مستثنی می‌باشند. چرا که این دریاچه‌ها علاوه بر قابلیت تفریحی که دارند برای درمان بسیاری از بیماری‌های حرکتی نیز مفید هستند. از سال 1900 میلادی دریاچه آبگرم هویز مورد توجه قرار گرفته امروزه نقش مهمی را در بخش توسعه گردشگری مجارستان ایفا می‌کند.

نقش دریاچه آبگرم هویز در صنعت گردشگری و جذب توریست | یوروپ تورز

جمع بندی

دریاچه آبگرم هویز با مساحت 47 هزار و 500 مترمربع در ساحل غربی دریاچه بالاتون قرار گرفته و از بزرگترین دریاچه‌های آبگرم جهان محسوب می‌شود. به دلیل عدم وجود راه خروجی برای آب، هر 72 ساعت آب دریاچه تعویض می‌شود تا برای شنا مناسب باشد. جریان آب دریاچه آبگرم هویز شدید بوده و در آن ترکیبات شیمیایی مختلف و پوشش گیاهی و حیات جانوری منحصربفردی وجود دارد. دمای آب بالا و وجود املاح معدنی آب این دریاچه سبب شده افراد برای درمان بیماری‌های رماتیسمی و اختلال‌‌های حرکتی در دریاچه آبگرم هویز شنا کنند.


سوالات متداول دریاچه آبگرم هویز مجارستان

دریاچه آبگرم هویز در کجای مجارستان قرار دارد؟

هویز به دلیل داشتن چشمه آب گرم معروف است؛ دریاچه آبگرم هویز (Thermal Lake of Hévíz) در 8 کیلومتری شهر Keszthely مجارستان قرار دارد.

خواص درمانی این دریاچه چیست؟

این دریاچه به سبب داشتن دما و ترکیبات شیمیایی خاص دارای حیات جانوری و گیاهی منحصربفردی است. وجود اکسیژن در آب دریاچه جهت درمان افراد مبتلا به دردهای روماتیسمی و اختلالات حرکتی بسیار مفید می‌باشد.

آیا این دریاچه فقط یک جاذبه تفریحی به حساب میاید؟

این دریاچه‌ها علاوه بر قابلیت تفریحی که دارند برای درمان بسیاری از بیماری‌های حرکتی نیز مفید هستند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!