آشنایی کامل با استخر اوریانگاتو هلسینکی فنلاند

آشنایی کامل با استخر اوریانگاتو هلسینکی فنلاند

استخر اوریانگاتو هلسینکی فنلاند، (Yrjonkadun Swimming Hall) در سال ۱۹۲۸، افتتاح شده و یکی از قدیمی ‌ترین و اولین استخر سرپوشیده در سراسر فنلاند است.

استخر اوریانگاتو هلسینکی فنلاند، (Yrjonkadun Swimming Hall) در سال ۱۹۲۸، افتتاح شده و یکی از قدیمی ‌ترین و اولین استخر سرپوشیده در سراسر کشور فنلاند است. معماری این استخر به سبک معماری کلاسیسم اسکاندیناوى بوده و در تزئینات داخلی استخر نیز می‌‌توان سبک آرت دکو را مشاهده کرد.

استخر اوریانگاتو هلسینکی فنلاند | یوروپ تورز

اوریانگاتو هلسینکی

از بنای استخر اوریانگاتو هلسینکی طی سال‌های متمادی به ‌خوبی محافظت شده و علاوه بر مقصدی تفریحی و ورزشی برای توریستان و گردشگران، دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی برای شهر هلسینکی است. به جز استخرهای جداگانه خانم‌‌ها و آقایان، در طبقه دوم این مجموعه سونای سنتی چوبی، سونای بخار و سونای برقی به همراه یک کافه جای گرفته ‌اند. این استحر برای استراحت‌های طولانی بسیار عالی است. این استخر که پنج لاین داشته و کمی کوچک به نظر می‌رسد. اهمیت این استخر آب و تفریحات ورزشی در آن نیست بلکه معماری قدیمی و ماندگار آن هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

معماری این استخر را واینو واهاکالیو (Väinö Vähäkallio) در سبک معماری کلاسیک نوردیک انجام داده است. استخر اوریانگاتو، یکی از بهترین نمونه‌های این معماری بوده و به ‌خوبی از آن محافظت شده است. برای ساخت این معماری از معماری استخر سنترال بادت در استکهلم الهام گرفته ‌اند. گفته می‌‌شود که هیتر 2.8 متری سونای این استخر، بزرگ ‌ترین گرما ساز در فنلاند به شمار می‌رود.

کسانی که برای اولین بار به استخر اوریانگاتو می‌روند مکان شگفت انگیزی را تجربه خواهند کرد. نکات اصلی استخر مکان، موقعیت و موقعیت مکانی آن است. نورپردازی عالی و دالان‌ها و دریچه‌های منحصر به فرد طراحی شده در این استخر یکی از بهترین طراحی‌های داخلی دنیا را به نمایش می‌گذارد.

اوریانگاتو هلسینکی | یوروپ تورز

استخر های شهر هلسینکی

سوناهای استخر اوریانگاتو تنگ و کوچک هستند، اما استخر آن بزرگ بوده و آبی شفاف دارد. اطلاعات کاملی از این استخر در دست نیست به همین جهت برای برخی از مسافران و گردشگران مکان این استخر کمی گیج‌کننده است. علاوه بر استخر اوریانگاتو می‌توانید از استخرهای رو باز دیگری مانند استادیوم شنا یا حمام رو باز کومپولا، یا سالن‌های شنای معمولی در شهر لذت ببرید. (بهای بلیت همه این استخرها حدود 6 یورو است).

این استخرها سوناهای مناسبی دارند و پول پس‌انداز شده‌تان را می‌توانید برای نوشیدنی‌ها در قسمت‌های روی پشت بام استخر (آلاس سی پول) خرج کنید. استخر نوار یکی از گران‌ترین استخرها در هلسینکی بوده و کارکنان آن ممکن است گاهی اوقات بی‌تفاوت به گردشگران باشند. به هر حال منظره فوق العاده این استخر باعث می‌شود تا هر توریستی دوباره به این استخر سری بزند.

استخر های شهر هلسینکی | یوروپ تورز

جمع بندی

استخر اوریانگاتو هلسینکی فنلاند: به طور قطع هر گردشگری پس از طی کردن مسافت‌های طولانی و سر زدن به مناطق توریستی فنلاند و به خصوص شهر هلسینکی برای آرامش بخشی به روح و جسم خود نیاز به یک ورزش آبی خواهد داشت. علاوه بر سواحل استخرها نیز مکان‌های خوبی برای رسیدن به این آرامش هستند. استخر اوریانگاتو هلسینکی یکی از مکان‌هایی است که علاوه بر آرامش می‌توان در آن از تاریخ شهر هلسینکی و کشور آلمان مطلع شد. امیدواریم در سفر به فنلاند از زیبایی‌های این مکان نیز دیدن کنید.


سوالات متداول استخر اوریانگاتو هلسینکی

استخر اوریانگاتو در چه سالی ساخته شد؟

استخر اوریانگاتو هلسینکی (Yrjonkadun Swimming Hall) در سال ۱۹۲۸، افتتاح شده و یکی از قدیمی ‌ترین و اولین استخر سرپوشیده در سراسر فنلاند است.

این استخر دارای چه اهمیتی است؟

از بنای استخر اوریانگاتو هلسینکی طی سال‌های متمادی به ‌خوبی محافظت شده و علاوه بر مقصدی تفریحی و ورزشی برای توریستان و گردشگران، دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی برای شهر هلسینکی است.

یکی از بهترین ویزگی های این استخر چیست؟

این استخرها سوناهای مناسبی دارند و پول پس‌انداز شده‌تان را می‌توانید برای نوشیدنی‌ها در قسمت‌های روی پشت بام استخر (آلاس سی پول) خرج کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!