کاخ دوریا پامفیلی رم | معرفی – تصاویر – آدرس

کاخ دوریا پامفیلی رم | معرفی – تصاویر – آدرس

کاخ دوریا پامفیلی رم، یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین کاخ‌های قرار گرفته در مرکز شهر رم ایتالیا می‌باشد. این کاخ در قرن هفدهم اقامتگاه خانواده سلطنتی …

کاخ دوریا پامفیلی رم، یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین کاخ‌های قرار گرفته در مرکز شهر رم ایتالیا می‌باشد. این کاخ در قرن هفدهم اقامتگاه خانواده سلطنتی دوریا پامفیلی بود. در این کاخ چند گالری با مجموعه‌ای بسیار نفیس و ارزشمند از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها وجود دارد که بازدید از آن برای عموم مردم باز بوده و تماشای این آثار هنری در کنار معماری‌های جذاب و سلطنتی این کاخ برای گردشگران جذابیت دارد.

به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با این کاخ، تاریخچه و بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا کنیم.

کاخ دوریا پامفیلی رم | یوروپ تورز

آشنایی با کاخ دوریا پامفیلی رم

شهر رم، پایتخت کشور اروپایی ایتالیا و جزو شهرهایی است که قدمت آن به چند هزار سال پیش برمی گردد و به همین دلیل مکانی است که می‌تواند در آن قدیمی‌ترین و کهن‌ترین آثار باستانی را مشاهده کرد. زمانی که در خیابان‌ها و محله‌های شهر رم قدم می‌زنید، این موضوع را کاملاً احساس می‌کنید چرا که بافت کلی این شهر تاریخی بوده و به همین دلیل برای گردشگران سراسر دنیا که علاقه‌مند به تاریخ این کشور هستند، جذابیت زیادی دارد.

در این مطلب قصد داریم که شما را با یکی از مهمترین بناهای تاریخی این شهر به نام کاخ دوریا پامفیلی آشنا کنیم که بازدید از آن در بیشتر تورهای تفریحی و گردشگری رم گنجانده شده است. این بنا که به آن گالری پامفیلی نیز گفته می‌شود، یک مجموعه هنری بزرگ است که در Palazzo Doria Pamphilj، بین ویا دل کورسو و ویا دلا گاتا قرار دارد.

ورودی اصلی کاخ دوریا پامفیلی شهر رم

ورودی اصلی کاخ دوریا پامفیلی رم ( Palazzo Doria Pamphilj ) از طریق ویا دل کورسو (تا همین اواخر، ورودی گالری از Piazza del Collegio Romano بود) می‌باشد. نمای کاخ در ویا دل کورسو در مجاورت یک کلیسا، به نام کلیسای سانتا ماریا در ویا لاتا قرار دارد. این گالری، هنوز هم به خاندان شاهزاده رومی (Pamphili Doria) تعلق دارد و به همین دلیل بهترین مکان برای پیدا کردن و مشاهده آثار هنری این خانواده، مانند نقاشی‌ها، اثاثیه، مجسمه‌ها و… می‌باشد.

آشنایی با تاریخچه کاخ دوریا پامفیلی رم

قدیمی‌ترین قسمت‌های کاخ دوریا پامفیلی رم به قرن پانزدهم برمی گردد. با گذشت زمان، این کاخ توسط اعضای خانواده‌های سلطنتی رم، از جمله خانواده‌های دل Rovere، Aldobrandini و Pamphilj گسترش یافت.

در سال 1601 میلادی این قصر به دست کاردینال پیترو آلدوبراندینی رسید و آن را با تعداد بسیار زیادی نقاشی‌های هنری تزئین کرد و از آن زمان مجموعه‌های هنری که اکنون در این کاخ در معرض نمایش قرار داده می‌شود، آغاز شد.

این کاخ از طریق ازدواج به خاندان پامفیلی واگذار شد که تا به امروز از آن به عنوان اقامتگاه خود استفاده می‌کنند. بخش اعظم چهره فعلی آن به سال 1734 باز می‌گردد که شاهزاده دون کامیلو پامفیلی نمای اصلی را در امتداد ویا دل کورسو، توسط معمار گابریله والواسوری در آن زمان محبوب روکوکو بود، بازسازی کرد.

وی همچنین اتاق‌های خصوصی را با همان سبک تفریحی اضافه کرد. این کاخ در طی سال گسترش زیادی پیدا کرد به طوری که در حال حاضر با یک مجتمع عظیم و پنج حیاط که با چهار خیابان و دو مربع هم مرز است، بزرگترین اقامتگاه خصوصی در مرکز رم به شمار می‌رود.

ورودی های کاخ دوریا پامفیلی رم

خانواده دوریا-پامفیلی رم بخش‌هایی از این کاخ، مانند آپارتمان‌های بسیار جذاب و خصوصی آن را به روی عموم مردم گشودند. زمانی که به کاخ دوریا پامفیل رم وارد می‌شوید، در ابتدا یک حیاط داخلی بسیار زیبایی را مشاهده می‌کنید که باید از طریق آن به کاخ ورود کنید. داخل اتاق‌ها با نقاشی‌ها، لوسترها، مجسمه‌ها و تزئینات با شکوه سقف مزین شده است.

اولین اتاقی که با آن روبرو می‌شوید حمام است که با مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری آراسته شده است. اتاق بعدی، اتاق مشتری است که صندلی‌های قرن هجدهم واقع در آن سریعاً نظر شما را به خود جلب می‌کنند. دیوارهای اتاق بعدی یعنی اتاق پوسین به طور کامل با نقاشی‌های چشم‌انداز بزرگ پوشانده شده است.

اتاق‌های دیگری که از آنها عبور خواهید کرد عبارتند از: اتاق آبی، اتاق مخملی شاد – با یک مجسمه از پاپ Innocent X ( یکی از اعضای خانواده پامفیلی)، اتاق سبز، سالن بزرگ و اتاق زرد

نمازخانه کلیسا کوچک درون کاخ دوریا پامفیلی شهر رم

یک نمازخانه کوچک درون کلیسای این کاخ قرار دارد که در اواخر قرن هفدهم توسط کارلو فونتانا طراحی شده است. نقاشی سقف بعداً، در قرن نوزدهم، توسط Tommaso Minardi اضافه شد. این نمازخانه حاوی یادگارهای جالب توجهی مانند؛ بدن کاملاً حفظ شده سنت تئودورا و یادگارهایی از سربازانی که در زمان مصلوب شدن از عیسی محافظت می‌کردند، می‌باشد.

نمازخانه کلیسا کوچک درون کاخ دوریا پامفیلی شهر رم | یوروپ تورز

گالری های کاخ دوریا پامفیلی شهر رم

یکی از ویژگی‌های برجسته کاخ دوریا پامفیلی رم، گالری هنری است که در بردارنده یکی از بهترین مجموعه‌های هنری رم با حدود چهارصد اثر از قرن پانزدهم تا هجدهم میلادی می‌باشد.

اولین گالری، گالری Aldobrandini بوده که در آن می‌توانید معروف‌ترین نقاشی موزه، پرتره‌ای از پاپ Innocent X را مشاهده کنید، می‌توانید این نقاشی را با دو مجسمه از همان پاپ، که توسط برنینی ساخته شده است، مقایسه کنید.

گالری بعدی کاخ دوریا پامفیلی رم، گالری آینه‌ها بوده که بدون شک شلوغ‌ترین اتاق این کاخ محسوب می‌شود. این گالی در حدود سال 1730 توسط گابریله والواسوری طراحی شد.

سومین کالری، گالری پامفیلی بوده که در آن برخی از آثار برجسته هنری مانند؛ اثری از پیتر بروژل بزرگتر به نام «نبرد در بندر ناپل» وجود دارد که یکی از معدود نقاشی‌های ایتالیایی است که توسط استاد فنلاندی کشیده شده است. یکی دیگر از نقاشی‌های مشهور، مریم مقدس را نشان می‌دهد که در حال عشق ورزیدن به فرزند خود می‌باشد، این نقاشی توسط، گودو رنی طراحی شده است.

گالری بعدی، گالری دوریا بوده که در آن چندین اثر از جان بروژل و همچنین دو نقاشی روی تابلوهای چوبی که توسط پارمیگیانینو طراحی شده است را مشاهده خواهید کرد.

سالن بعدی کاخ دوریا پامفیلی رم، سالنی به نام سالن Aldobrandini می‌باشد که در آن چندین شاهکار هنری از کاراواگیو به نام
های « Magdalene» و « Rest on the Flight into Egypt » وجود دارد. علاوه بر این مجسمه‌های زیاد دیگری نیز در این سالن وجود دارد که مهمترین آنها یک سارکوفاگا مجسمه‌ای بزرگ و یک مجسمه مرمر رنگی یک سنتور، از حدود قرن دوم میلادی می‌باشد.

اتاق آخر اتاق Primitives است که در آنجا تابلوهای نقاشی شده روی تابلوهای چوبی، اثر هنرمندان ایتالیایی و فنلاندی را مشاهده خواهید کرد.

رستوران های نزدیک به کاخ دوریا پامفیلی رم

در نزدیکی‌های کاخ دوریا پامفیلی رم، رستوران‌های متعددی وجود دارد تا شما گردشگران عزیز بتوانید برای سرو وعده‌های غذایی خود به آنها مراجعه کنید و با خوردن غذاهای بومی و محلی این رستوران‌ها و همچنین غذاهای بسیار لذیذ بین‌المللی آنها، لذت سفر خود را دوچندان نمایید. در ادامه به معرفی چند مورد از نزدیک‌ترین رستوران‌ها به این کاخ پرداخته‌ایم:

  • رستوران Open colonna: این رستوران، نزدیک‌ترین رستوران به گالری دوریا پامفیلی رم بوده که می‌توانید بعد از بازدید از این کاخ سریعاً به آن مراجعه نمایید. آشپزهای این رستوران کمی ابتکار به خرج داده و در غذاهای سنتی ایتالیا تغییر ایجاد کرده‌اند که می‌تواند برایتان جذابیت داشته باشد. رستوران Open Colonna جزو آن دسته از رستوران‌های شهر رم بوده که ستاره میشلن دریافت کرده است.
  • رستوران Da Pancrazio: این رستوران، یکی دیگر از رستوران‌های نزدیک به کاخ دوریا پامفیلی رم بوده که بر روی خرابه‌های تئاتر pompey که قدمت آن به قرن اول قبل از میلاد بر می‌گردد، بنا شده است. تالارها و غذاهای رومی این رستوران باعث شهرت بسیار زیاد آن شده است و به همین دلیل همواه مملو از جمعیت بوده و گردشگران زیادی به آن مراجعه می‌کنند.

هتل های نزدیک به کاخ دوریا پامفیلی رم

با سفر به شهر رم اصلا لازم نیست که نگران اقامت خود باشید. چرا که در این شهر توریستی هتل‌های زیادی با کیفیت‌ها و امکانات مختلف وجود دارد تا هر کس و با هر میزان بودجه بتواند اقامت راحت و خوبی در این شهر داشته باشد. تعداد زیادی از هتل‌های این شهر در نزدیکی‌های کاخ دوریا پامفیلی قرار گرفته‌اند که چند مورد از آنها عبارت‌اند از:

  • هتل  Albergo Cesari: اگر می‌خواهید در مدت زمانی که در شهر رم هستید در نزدیکی‌های کاخ دوریا پامفیلی رم اقامت داشته باشید، این هتل 3 ستاره و میان رده اولین گزینه ایست که به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اقامت به آن مراجعه کنید. روز یکی از اتاق‌های این هتل علاوه بر مقرون به صرفه بودن باعث می‌شود که از امکاناتی مانند؛ وای فای رایگان، نگهداری چمدان، صندوق امانات و پذیرش بیست و چهار ساعته بهره‌مند شوید.
  • هتل  Grand Hotel De La Minerve: خوشبختانه هتل‌های لوکس و با امکانات زیاد نیز در نزدیکی‌های این کاخ وجود دارد که یکی از آنها هتل 5 ستاره Grand Hotel De La Minerve می‌باشد. در این هتل چند رستوران نیز وجود دارد که در آنها می‌توانید انواع غذاهای مدیترانه‌ای، ایتالیایی، بین‌المللی و یا ترکیبی از آنها را میل کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف کاخ دوریا پامفیلی شهر رم

چند مورد از جاذبه‌های دیدنی واقع در نزدیکی‌های کاخ دوریا پامفیلی در رم که توصیه می‌کنیم بعد از مراجعه به این کاخ از آنها نیز دیدن کنید، عبارت‌اند از:

  • آسانسور زمان رم: این جاذبه دیدنی همانطور که از عنوانش مشخص است، مکانی است که می‌توانید در آن تاریخ و سرگذشت ایتالیا و شهر رم را مشاهده کنید. آسانسور زمان رم در واقع یک سینما بوده که در آن یک فیلم چهل و پنج دقیقه‌ای از تاریخ پر فراز نشیب رم به نمایش گذاشته می‌شود که حرکت صندلی‌ها، وزش باد، ایجاد دود در هنگام تماشای فیلم به جذابیت آن اضافه می‌کند.
  • میدان ونیز رم: این میدان در مسافت نزدیکی نسبت به کاخ دوریا پامفیلی رم قرار گرفته است  که یکی از میدان‌های اصلی و مهم شهر به شمار می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم که حتماً از آن دیدن کنید.
  • موزه مجسمه‌های مومی رم: این موزه یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و خیلی محبوب در شهر رم بوده که در اطراف کاخ دوریا پامفیلی قرار گرفته است. موزه مجسمه‌های مومی رم از نظر بزرگی، سومین موزه مهم در کل دنیا به شمار می‌رود.

مدت زمان بازدید از کاخ دوریا پامفیلی رم

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از تمام بخش‌ها و گالری‌های کاخ دوریا پامفیلی رم، بین 1 تا 2 ساعت می‌باشد.

مدت زمان بازدید از کاخ دوریا پامفیلی رم | یوروپ تورز

سوالات متداول کاخ دوریا پامفیلی رم

ورودی اصلی این کاخ از کجاست؟

ورودی اصلی کاخ دوریا پامفیلی رم از طریق ویا دل کورسو (تا همین اواخر، ورودی گالری از Piazza del Collegio Romano بود) می‌باشد.

مدت زمان بازدید از این کاخ چقدر میباشد؟

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از تمام بخش‌ها و گالری‌های کاخ دوریا پامفیلی رم، بین 1 تا 2 ساعت می‌باشد.

علت ساخت این کاخ چه بود؟

این کاخ در قرن هفدهم اقامتگاه خانواده سلطنتی دوریا پامفیلی بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!