پارک جنگلی آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

پارک جنگلی آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

پارک جنگلی آمستردام، از دیگر جاذبه های گردشگری شهر آمستردام هلند می باشد که نقش چشمگیری در افزایش سالانه توریست های این شهر دارد. تفریحات آبی، تئاتر های روباز، مزارع پرورش بز، فروشگاه های محصولات محلی و … از جمله خدماتی است که در این پارک جنگلی به بازدید کنندگان ارائه می شود.

پارک جنگلی آمستردام

گذراندن اوقات فراغت در طبیعت، تفریحی است که امروزه مورد استقبال اغلب افراد در کشور های مختلف قرار گرفته است. حس حضور در جنگل در دل شهر هایی با برج های سر به فلک کشیده، حسی است که با ایجاد پارک های جنگلی به انسان القا می شود.

پارک جنگلی آمستردام نمونه ای بارز از بهترین و بزرگترین پارک جنگلی در کشور هلند می باشد که محبوبیت آن موجب شده تا امروزه تعداد توریست های بازدید کننده از آن روز به روز افزایش یابند. Amsterdamse Bos یکی از بهترین جاذبه های تفریحی در شهر آمستردام هلند می باشد که قلمرو وسیعی از انواع تفریحات را در اختیار توریست ها حتی بومیان آن منطقه قرار می دهد.

پارک جنگلی آمستردام | معرفی - تصاویر - تاریخچه - هلند | آمستردام

پوشش گیاهی پارک جنگلی در آمستردام

آنچه امروزه موجب افزایش تعداد بازدید کنندگان از پارک جنگلی آمستردام شده، پوشش گیاهی منحصر به فرد و متنوع آن می باشد. این پارک جنگلی دارای ۱۵۰ گونه مختلف از شناخته شده ترین و زیباترین درختان جهان می باشد که آن را به یک موزه گیاه شناسی تبدیل کرده است.درختان سر به فلک کشیده با برگ های پهن موجب شده تا حس قدم زدن در دل جنگل های واقعی برای بازدید کنندگان القا شود. این جنگل علاوه بر کاملترین پوشش گیاهی جهان، محل زندگی بیش از ۲۰۰ گونه پرنده می باشد که این امر جذابیت و زیبایی آن را افزایش داده است.

این جنگل از مناطق حفاظت شده آمستردام می باشد که در آن شکار پرندگان ممنوع اعلام شده است. علاوه بر پرندگان خاص در این پارک جنگلی مشهور، فعالیت هایی نظیر پرورش حیوانات محلی مانند بز نیز در آن صورت می گیرد که بازدید کنندگان می توانند از نزدیک با روش پرورش بز آشنا شوند و محصولات طبیعی و ارگانیک آنها را خریداری نمایند.

پارک جنگلی آمستردام | معرفی - تصاویر - تاریخچه - هلند | آمستردام

جاذبه های گردشگری پارک جنگلی شهر آمستردام

تنها علت شهرت پارک جنگلی آمستردام تنها پوشش گیاهی متنوع و پرندگان منحصر به فرد آن نیست، بلکه  این پارک جنگلی چشمه ای طبیعی از آب گرم را در دل خود جای داده که در فصل زمستان به عنوان پر جاذبه ترین خدمات تفریحی این جنگل شناخته می شود. علاوه بر این، دریاچه ای وسیع در این پارک جنگلی وجود دارد که توسط درختان پر بار و برگ و سر به فلک کشیده محصور شده است. قایق سواری در این دریاچه طبیعی نیز از دیگر خدمات تفریحی است که در این جاذبه گردشگری به توریست ها و بومیان ارائه می شود.

پارک جنگلی آمستردام | معرفی - تصاویر - تاریخچه - هلند | آمستردام

تغییرات فصلی پارک جنگلی آمستردام

آمستردام یکی از معتدل ترین شهر های هلند است که زمستان بسیار سرد یا تابستان بسیار گرم و سوزان در آن وجود نخواهد داشت. از این جهت با تغییر فصل تنها شاهد تغییر چند درجه ای آب و هوا خواهیم بود. متعادل بودن هوای این شهر موجب شده تا پارک جنگلی آمستردام تغییرات فصلی چشمگیری را تجربه کند. در فصل پاییز با این که هوا بسیار معتدل است، اما برگ درختان به سرعت نارنجی خواهد شد و کل پارک جنگلی فضایی رمانتیک پیدا خواهد کرد. در فصل بهار اما ممکن است بازدید از این پارک جنگلی برای برخی از افراد آلرژی یا حساسیت ایجاد نماید.

درختان بلند و پوشش گیاهی وسیع این پارک جنگلی موجب شده تا در فصل تابستان نیز هوای بسیار گرم در این پارک جنگلی حاکم نشود و بازدید کنندگان بتوانند از تفریحات تابستانی این پارک جنگلی نظیر شنا کردن در استخر های وسیع این پارک استفاده کنند. البته بازدید از این پارک جنگلی در فصل زمستان نیز زیبایی خود را دارد و از آنجایی که در فصل زمستان تمامی محصولات موجود در این پارک جنگلی دارای تخفیف زمستانه هستند، تعداد بازدید کنندگان نیز افزایش می یابد.

پارک جنگلی آمستردام | معرفی - تصاویر - تاریخچه - هلند | آمستردام

دوچرخه سواری در این پارک جنگلی

دوچرخه سواری در آمستردام یکی از تفریحات محلی این شهر می باشد که البته در پارک جنگلی آمستردام نیز این امر برقرار است و توریست ها می توانند دوچرخه سواری لذت بخشی را در این پارک تجربه کنند. مسیر هایی که برای دوچرخه سواری در این پارک جنگلی طراحی شده اند از دل درخت های غول پیکر این جنگل عبور خواهند کرد و لذتی غیر قابل وصف را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورند.

توریست ها و بومیان آمستردام می توانند از قسمت های مخصوص این پارک جنگلی دوچرخه ها را تنها با پرداخت مبلغ کمی کرایه کنند و یا از دوچرخه های شخصی استفاده نمایند. پس از دوچرخه سواری در مسیری نسبتا طولانی، بازدید کنندگان می توانند در کافی شاپ های کوچکی که در نقاط مختلف این پارک جنگلی قرار گرفته اند به استراحت بپردازند. این پارک جنگلی دارای یکی از شعبه های مک دونالد نیز می باشد که نسبت به مناطق دیگر ارزان تر خواهد بود.

پارک جنگلی آمستردام | معرفی - تصاویر - تاریخچه - هلند | آمستردام

موقعیت مکانی پارک جنگلی Bos در آمستردام

پارک جنگلی آمستردام از نظر موقعیت مکانی در یکی از بهترین مناطق جنوبی این شهر احداث شده است. دسترسی به این پارک جنگلی از طریق تمام وسایل نقلیه نظیر مترو، اتوبوس های عمومی، تاکسی و تراموای امکان پذیر است. در واقع استفاده از وسایل نقلیه عمومی قیمتی بسیار کم را برای توریست ها به ارمغان می آورد. باید بدانید که مساحت کلی این پارک جنگلی معادل 1000 هکتار می باشد و ورودی های متعددی دارد که از جهات مختلف شهری می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

پیشنهاد می شود که بازدید از این پارک جنگلی را اولویت خود قرار دهید و از تمامی جاذبه های گردشگری آن به خصوص تفریحات آبی منحصر به فرد این پارک جنگلی بهره مند شوید. این پارک جنگلی همچنین میزبان بینندگان تئاتر های روباز جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!