استادیوم آمستردام آرنا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

استادیوم آمستردام آرنا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

استادیوم آمستردام آرنا بزرگترین ورزشگاه هلند محسوب می شود، استادیوم آمستردام آرنا استادیوم خانگی تیم باشگاهی مشهور آژاکس کشور هلند است.

استادیوم آمستردام آرنا یکی از باشکوه ترین استادیوم های در دنیا محسوب می شود، ساخت این استادیوم 3 سال به طول انجامید و در سال 1993 ساخت آن شروع  شد. این استادیوم به عنوان استادیوم خانگی تیم باشگاه آژاکس هلند محسوب می شود. آژاکس از تیم های مشهور هلند و دنیا در سطح فوتبال به حساب می آید. از آنجا که نخستین استادیوم آژاکس ظرفیت کمی داشت و این تیم بسیار پرطرفدار بود لذا استادیوم آمستردام آرنا جایگزین استادیوم قبلی این تیم شد که نوزده هزار ظرفیت داشت.

استادیوم آمستردام آرنا

استادیوم آمستردام آرنا در در چهاردهم اوت 1996 پس از سه سال ساخت و ساز افتتاح شد. برای بازی افتتاحیه تیم فوتبال میلان دعوت شد و موفق شد با نتیجه سه بر صفر آژاکس میزبان را شکست دهد. نخستین گل تاریخ این استادیوم نیز بنام ساویسویچ بازیکن میلان ثبت شد. برای ساخت آن در حدود 96.000.000 یورو هزینه شد. ورزشگاه آمستردام آرنا در واقع اولین ورزشگاهی در اروپا بود که به سقف متحرک، مجهز شد پس از این ورزشگاه بود که دیگر ورزشگاه ها نیز به تقلید از آن دارای سقف متحرک شدند.

استادیوم آمستردام آرنا

مشخصات استادیوم آمستردام آرنا

استادیوم آمستردام آرنا به طور دقیق برای 53052 نفر ظرفیت دارد. این استادیوم 2229 صندلی بیزنس و 820 صندلی وی آی پی دارد. یکی از ویژگی های جالب توجه این ورزشگاه داشتن شیب بالای جایگاه ها است به گونه ای که طبقه دوم داری شیب 37 درجه ای است.

استادیوم آمستردام یک پارکینگ اختصاصی دارد که در داخل استادیوم است و ظرفیت آن 500 اتومبیل است. امکان پارک 11000 اتومبیل نیز در بیرون از استادیوم فراهم شده است.

این استادیوم تنها محلی برای بازی فوتبال نیست، چندین بار در این محل مسابقات کیک بوکسینگ نیز برگزار شده است و علاوه بر آن استادیوم شاهد برگزاری رویدادهای غیر ورزشی متعددی از جمله برگزاری کنسرت های موسیقی بزرگ بوده است.

مشخصات استادیوم آمستردام آرنا

تغییر نام به استادیوم یوهان کرایف آرنا

همانطور که گفته شد در ابتدا نام این ورزشگاه، استادیوم آمستردام آرنا که این نام تا سال 2018 ادامه داشت. پس از درگذشت اسطوره فوتبال هلند و باشگاه هلند در سال 2016، اسم این استادیوم از استادیوم آمستردام آرنا به استادیوم یوهان کرایف آرنا تغییر یافت. این استادیوم در حال حاضر بزرگترین استادیوم در هلند محسوب می شود.

میزبانی مسابقات مهم در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا

استادیوم آمستردام آرنا، میزبان بازی های باشگاهی و ملی مهمی بوده است. در سال 1998 اولین بازی مهم اروپایی در این ورزشگاه بین رئال مادرید و یوونتوس برگزار شد. این مسابقه بازی نهایی جام باشگاه های اروپا بود. در سال 2013 میز بازی نهایی جام اروپا در این استادیوم برگزار شد.

 همچنین در این استادیوم در یورو 2000 چندین بازی مهم برگزار شد که از جمله آن سه بازی در مرحله گروهی و یک بازی نیز در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی بود.

میزبانی مسابقات مهم در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا

راه‌های دسترسی به استادیوم آمستردام

دسترسی به این استادیوم بسیار آسان است و در واقع مسیرهای متعددی وجود دارد که از طریق آنها امکان دسترسی به استادیوم وجود دارد. این استادیوم در یک پارک اداری در بخش جنوب شرقی آمستردام واقع شده است که فاصله آن از مرکز شهر 10 کیلومتر است. برای دسترسی به ورزشگاه می توان از قطار و مترو استفاده کرد. با استفاده از قطار می توان در کمتر از 15 دقیقه از مرکز شهر به این ورزشگاه رسید. ایستگاه قطار بیجلمر آرنا در مجاورت ورزشگاه قرار گرفته است.

در صورتی که بخواهید از مترو برای رسیدن به ورزشگاه استفاد کنید کمی مسیر طولانی تر خواهد شد. از طریق متروی شماره 54 می توانید از مرکز شهر و یا سایر قسمت شهر به ایستگاه واقع در بخش شمالی ورزشگاه برسید.

 در صوتی که قصد استفاده از ماشین و سواری را برای رسیدن به استادیوم دارید، مناسب ترین مسیر استفاده از اتوبان آ2 است که از طریق خروجی شماره یک و حرکت به سمت شرق می توان به این استادیوم دسترسی پیدا کرد. در صورتی که مسابقه ای وجود نداشته باشد امکان پارک اتومبیل در پارکینگ ورزشگاه وجود خواهد داشت.

نوشیدنی، غذا و هتل در نزدیکی استادیوم

این ورزشگاه در واقع بخشی از یک مجموعه تفریحی و تجاری به حساب می آید که در آن سالن هایی برای اجرای کنسرت و همچنین یک سینمای بزرگ نیز وجود دارد. در این مجموعه چندین مغازه  و فست فود فروشی نیز وجود دارد. در سال های اخیر تعدادی هتل در نزدیکی ورزشگاه ساخته شده است که شامل هتل های فلچر و همپتون بای هیلتون است.

 در صورتی که با اتومبیل بیایید، در دسترس ترین هتل در مجاورت جاده هتل باستیون دلوکس است. در صورتی که گزینه شما برای اقامت هتل های مرکز شهر باشد که در این صورت گزینه های متعددی برای اقامت خواهید داشت و از مرکز شهر نیز با استفاده از قطار و یا مترو در صورتی که قصد بازدید از استادیوم را داشته باشید دسترسی آسانتری نیز خواهید داشت.

نوشیدنی، غذا و هتل در نزدیکی استادیوم

بلیط بازی‌های آژاکس

در صورتی که در زمان سفر شما به هلند تیم آژاکس در این استادیوم بازی داشت سعی کنید در استادیوم حاضر شوید تا از نزدیک هیجان ورزشگاه را تجربه کنید. برای خرید بلیط می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید و یا از طریق مراکز فروش خرید بلیط را انجام دهید. در بسیاری از مسابقات آژاکس به طور معمول تا روز بازی تمامی بلیط ها به فروش می رسد در صورتی که بلیط ها کامل فروخته نشده باشد امکان تهیه بلیط در روز مسابقه و در ورزشگاه نیز وجود دارد.

تور استادیوم آرنا آمستردام

به دلیل زیبایی و اهمیتی که استادیوم آمستردام آرنا دارد توری به اسم دنیای آژاکس برای بازدید از آن تدارک دیده شده است. در این تور یک ساعته امکان بازدید از اتاق رسانه، میکسدزون، بخش های وی آی پی و رختکن ها وجود دارد. برنامه این تور در فصل های مختلف، متغییر است.

تور استادیوم آرنا آمستردام

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!