چگونه ویزای کاری روسیه را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای کاری روسیه را دریافت نمائیم؟

ویزای کاری روسیه، به افرادی که شرایط آن را دارند داده خواهد شد و با استفاده از آن می توانند در ابتدا در کشور روسیه اقامت داشته باشند و سپس برای تابعیت…

شرایطی که در کشور روسیه حاکم است باعث شده است عده زیادی از افراد هر ساله تقاضای مهاجرت به این کشور را داشته باشند. دریافت ویزای کاری روسیه بهترین روش برای مهاجرت به این کشور می باشد که برای آن نیاز به تهیه یک سری مدارک خواهید داشت. در این مقاله به بررسی ویزای کاری روسیه و راه های دریافت آن خواهیم پرداخت تا برای دریافت آن اطلاعات لازم را داشته باشید و راحت تر اقدام کنید.

روسیه کشوری است که از نظر اقتصادی، کشاورزی و صنعتی شرایط خوبی دارد و وسعت بزرگ این کشور افراد زیادی را به سمت مهاجرت به روسیه می کشاند. ویزای کاری روسیه به افرادی که شرایط آن را دارند داده خواهد شد و با استفاده از آن می توانند در ابتدا در کشور روسیه اقامت داشته باشند و سپس برای تابعیت این کشور گام بردارند. افراد مختلفی از سراسر جهان برای دریافت این ویزا اقدام می کنند و بسیاری از مشاغلی که در این کشور وجود دارد با توجه به تاریخ درخواست و ثبت نام افراد پر و تکمیل خواهند شد پس جهت دریافت ویزای کاری بر اساس زمان ثبت نام شغل مورد نظر اقدام کنید. برخی از مشاغل نیز هستند که برای آن ها نیاز به دریافت ویزای روسیه از نوع کاری نخواهد بود همانند استادان دانشگاه و روزنامه نگاران. علاوه بر آن همه ساله گردشگران زیادی به منظور بازدید از این کشور با استفاده از تور روسیه و تور اروپا به آن سفر می کنند.

ویزای کاری روسیه
ویزای کاری روسیه

شرایط کار در روسیه برای دانشجویان

در روسیه قانونی وجود دارد که بر اساس آن امکان به کارگیری دانشجویان به صورت رسمی در مشاغل مختلف وجود ندارد زیرا معمولا ارگان های دولتی نیرو های خود را به صورت تمام وقت نیاز دارند و به دنبال افرادی با باز زمان پاره وقت نیستند. دانشجویان در کشور روسیه می توانند وارد بازار آزاد و کار های دانشجویی شوند. در این کشور بازار پوشاک، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی گسترده ای وجود دارد و با اشتغال در این زمینه ها می توان کار مناسبی داشت و درآمد مناسبی به دست آورد. در هر کشور با توجه به میزان سطح علمی و تسلط به زبان آن کشور، تجربه، خصوصیات اخلاقی و شخصی می توان وارد بازار کار آن شد و به موفقیت رسید.

شرایط کار در روسیه برای دانشجویان
شرایط کار در روسیه برای دانشجویان

انواع ویزای کاری روسیه

ویزای کاری روسیه به چند نوع می باشد که به شرح ذیل است:

•           ویزای تک وروده که برای 90 روز اعتبار دارد، این ویزا بر اساس دعوت نامه کاری از جانب سفارت روسیه صادر خواهد شد و بر اساس اجازه کار مجوز آن داده خواهد شد.

•           ویزای ورود مجدد که این نوع ویزا بر اساس ویزای تک وروده از جانب دفتر محلی پلیس مهاجرت روسیه صادر خواهد شد و برای بیش از یک سال اعتبار دارد.

•           نوعی از ویزای کاری روسیه از سال 2010 برای متخصصین با حقوق بیش از دو میلیون روبل در هر سال صادر خواهد شد که از جمله مزایای آن اعتبار به میزان 3 سال است.

انواع ویزای کاری روسیه
انواع ویزای کاری روسیه

اسناد لازم جهت دریافت ویزای کاری روسیه

وقتی فردی از جانب شرکتی در روسیه دعوت نامه دریافت می کند باید اسنادی را برای آن شرکت صادر نماید که به شرح ذیل است:

•           ارائه سندی جهت گواهی پزشکی

•           مجوز استخدام کارگران خارجی

•           دعوت برای دریافت ویزا که از جانب سفارت و یا اداره پلیس مهاجرت محلی داده می شود.

•           کسریت در اداره ای به نام خدمات عمومی استخدام جمعیت

اسناد لازم جهت دریافت ویزای کاری روسیه
اسناد لازم جهت دریافت ویزای کاری روسیه

چگونگی دریافت ویزای کاری روسیه از جانب شهروندان خارجی

شهروندان خارجی برای دریافت ویزای کاری روسیه باید مسیری چند مرحله ای که طولانی است را طی کنند به طور مثال اگر یک کارفرما برای استخدام کارگر خارجی به طور میانگین 9500 روبل و 80 روز پرداخت می کند و مجوز کار تنها یک سال اعتبار دارد فرد باید ویزای کاری جدیدی بعد از گذشت 6 ماه از ویزای کاری فعلی که دارد دریافت کند. برای تمدید ویزای کاری  روسیه یا دریافت ویزای کاری جدید و چندگانه نیازی به خروج از کشور نیست و آن را از طریق پلیس مهاجرت محلی می توانید دریافت کنید که این کار نیاز به ارائه مجوز کاری معتبر دارد.

چگونگی دریافت ویزای کاری روسیه از جانب شهروندان خارجی
چگونگی دریافت ویزای کاری روسیه از جانب شهروندان خارجی

مراحل دریافت ویزای کاری روسیه

•           نیاز به کارگر خارجی سالانه به اداره دولتی واقع در مرکز مبادلات کاری مسکو ارسال خواهد شد.

•           اداره محلی پلیس مهاجرت به آن اعتبار خواهد بخشید.

•           در نظر گرفتن ظرفیت خالی در اداره خدمات عمومی که به استخدام کارگران خارجی می پردازد

•           مجوز ورود نیروی خارجی به اداره پلیس مهاجرت

•           ارائه مجوز کار در اداره پلیس مهاجرت که به صورت کارتی پلاستیکی است

•           ویزای کاری روسیه جهت دعوت به کشور خارجی

•           دریافت ویزای تک وروده در سفارت روسیه که برای 90 روز اعتبار دارد

مراحل دریافت ویزای کاری روسیه
مراحل دریافت ویزای کاری روسیه

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کاری روسیه

•           داشتن پاسپورت

•           تکمیل برگه درخواست ویزای کاری

•           ارائه دو قطعه عکس

•           ارائه ترجمه مدارک تحصیلی که به زبان روسی باشد

•           ارائه مدارکی از سابقه کاری ترجیحا همراه با بیمه

•           ارائه گواهی از عدم سوء پیشینه

•           ارائه برگه ای که نشان دهنده اجاره مکانی برای اقامت است

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کاری روسیه
مدارک لازم جهت دریافت ویزای کاری روسیه

شرایط فرد متقاضی جهت ویزای کاری روسیه

فردی که برای ویزای کاری روسیه تقاضا می دهد باید سن مناسبی داشته باشد و حداقل مدرک تحصیلی او لیسانس باشد. این فرد باید دارای سابقه کاری که با رشته تحصیلی اش مرتبط است  باشد و به زبان انگلیسی و یا روسی آشنا باشد. روش های مختلفی برای دریافت ویزای کاری روسیه وجود دارد که داشتن این شرایط لازمه دریافت آن می باشد.

دعوت نامه کاری جهت دریافت ویزای کاری روسیه

یکی از قوانین صدور ویزای کاری روسیه داشتن دعوت نامه کاری از جانب کارفرما است که از طریق آن می توان به راحتی برای دریافت ویزای کاری اقدام کرد. برای دریافت این نوع ویزای روسیه ضمن ارائه مدارک لازم باید این دعوت نامه کاری را نیز به سفارت ارائه دهید که روند صدور ویزا را راحت تر خواهد کرد.

دعوت نامه کاری جهت دریافت ویزای کاری روسیه
دعوت نامه کاری جهت دریافت ویزای کاری روسیه

دریافت ویزای کاری روسیه از طریق کارآفرینی

اگر فردی جهت کار در روسیه دعوت نامه نداشته باشد از طریق کارآفرینی خصوصی این ویزا را می تواند دریافت کند. برای این منظور شخص یک حرفه و فعالیتی را جهت کارآفرینی مشخص می کند و بدین ترتیب اجازه کار در این کشور به او داده خواهد شد و اداره خدمات مهاجرت فدرال روسیه این حرفه را باید تأیید کند تا ویزا صادر شود. در زمانی که از تاریخ سررسید ویزای کاری سه ماه باقی مانده است فرد می تواند کسب و کار خودش را در این کشور تغییر دهد بدون اینکه نیاز باشد فرد از کشور روسیه خارج شود و یا بخواهد پروسه دریافت ویزا را از نو انجام دهد. برای دریافت ویزای کاری روسیه از طرق کارآفرینی فرد باید ثابت کند که فردی که تابعیت روسیه دارد قادر به انجام کار مورد نظر نیست و فقط او می تواند این فعالیت را در روسیه انجام دهد. با دریافت ویزا با این روش فرد می تواند در نهایت تابعه روسیه شود و از حقوق و امکانات یک تبعه روسی برخوردار شود. اگر فردی به دنبال دریافت ویزای روسیه از نوع کاری از طریق کارآفرینی باشد باید به زبان روسیه و قوانین حقوقی کشور آشنا باشد در غیر این صورت کار او مشکل خواهد شد، هر چند این شخص می تواند از افرادی که به زبان روسی تسلط دارند استفاده کند که برای این منظور باید هزینه ای پرداخت کند که بازه زمانی 3-2 ماهه طول خواهد کشید.

دریافت ویزای کاری روسیه از طریق کارآفرینی
دریافت ویزای کاری روسیه از طریق کارآفرینی

آژانس های استخدام روشی برای دریافت ویزای کاری روسیه

مراجعه به آژانس های استخدام یکی از روش های دریافت ویزای کاری روسیه است که البته قبل از این کار باید از معتبر بودن موسسه اطمینان حاصل کرد و سپس مدارک را به آن ها تحویل داد. از آنجا که نمی توان به صورت صد درصد به این موسسات اعتماد کرد گزینه خوبی برای دریافت ویزای کاری روسیه نمی باشند.

ارتباطات شخصی افراد یکی از روش های دریافت ویزای کاری

برخی افراد از طریق ایجاد ارتباطات شخصی با کارفرمایی در روسیه برای دریافت ویزای کاری روسیه گام برمی دارند. در این حالت شخص رزومه خود را به کارفرما ارسال می کند و در صورتی که وی با رزومه او موافقت کرد برای دریافت ویزای کاری روسیه شانس بالایی پیدا خواهد کرد.

فرم در خواست کار از روش های دریافت ویزای کاری

یکی از راه های دریافت ویزای کاری روسیه این است که فرم درخواست کار را پر کنند که چون حجم درخواست کننده ها بالا است گزینه خوبی برای فرد متقاضی نخواهد بود و با پر کردن فرم فرد متقاضی باید یک ماه منتظر پاسخ باشد و بعد از آن در صورت عدم دریافت پاسخ ایمیلی جهت یادآوری ارسال کند. شانس دریافت ویزای کاری روسیه با این روش پایین است.

قوانین مصاحبه با کار فرما جهت دریافت ویزای کاری

مصاحبه با کارفرما جهت دریافت ویزای کاری سوریه لازم خواهد بود و در صورتی که کارفرما از آن راضی باشد ویزای کاری روسیه برای فرد صادر خواهد شد. در این روال فرد متقاضی ابتدا با مدیر منابع انسانی مصاحبه ای انجام خواهد داد و سپس قرار مصاحبه ای با سرپرست شغل مورد نظر خواهد گذاشت. هر سال افراد زیادی برای دریافت ویزای کاری روسیه اقدام می کنند زیرا روش مناسبی برای مهاجرت خواهد بود. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر جهت دریافت این نوع ویزا با کارشناسان ما می توانید تماس حاصل فرمایید و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را دریافت نمایید. آخرین اطلاعات در رابطه با ویزای کاری روسیه را در اختیارتان قرار خواهیم داد و مشاره رایگان در این زمینه انجام خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط روسیه ، ویزای روسیه ، تور روسیه و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

حبیب شاهسوندی 19 خرداد 1398 پاسخ

36سال دارم و خودم کارفرما هستم پروانه کسب صنف کفش و کیف دارم حدود ده سال هم به کشاورزی و باغداری مشغول به کار هستم دوست دارم از طریق کار اقامت بگیرم لطفا بهم مشاوره بدهید

عادل 18 خرداد 1398 پاسخ

عادلسلام،خسته نباشید ،من کار هنری در رابطه با دکوراسیون و منزل و کارهای شیک سنتی و مدرن انجام میدم،15سال سابقه کار دارم،یک ابداع دارم که دوس ندارم تو کشور خودم کار کنم کاملا سلطنتیه،شغلم معرق چرمه همه مدرکاشم دارم استاد درجه یک هستم،دیپلم کامپیوتر دارم و تو هنرستانم برق صنعتی کار کردم ،دلم میخاد برم روسیه سرمایه زیادیم ندارم ولی با کارم حرف میزنم کاری زدم که تو کل دنیا پیدا نمیشه میخاستم بپرسم اصلا امکانش هست من اقامت واسه کارم بگیرم و اونجا با کاری که انجام میدم پیشرفت کنم؟اگه میشه چه کاری باید انجام بدم؟ممنون