چگونه ویزای توریستی هلند را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی هلند را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی هلند، به دو صورت تک ورود و مرور متعدد ارائه می شود. که در نوع تک ورود شخص تنها یک بار اجازه ورود و خروج از کشور هلند را دارد اما در نوع…

اگر شما قصد سفر به کشور های مختلف از قبیل هلند را دارید ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویزای توریستی هلند، این کشور زیبا و نحوه اخذ ویزای توریستی هلند، اقامت کوتاه مدت هلند، مدارک لازم جهت اخذ ویزا و به طور کلی درباره ویزای هلند توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا اگر چنان چه قصد سفر دارید به راحتی در این زمینه اقدام کنید.

آشنایی با ویزای توریستی هلند

افرادی که قصد سفر به مناطق برون مرزی دارند برای گذر از مرز کشور مقصد، نیاز به مدرکی دارند که به آن ویزا یا روادید گفته می شود. این مجوز با توجه به قوانین هر کشور و روابط دیپلماتیک دو کشور می تواند متفاوت باشد به طور مثال در بعضی از کشور ها برای ورود به آن تنها کافی است که ویزای شما توسط پلیس مرزی بررسی و اجازه ورود به شما داده شود.

اما در برخی دیگر از کشورها لازم است تا از طریق سفارت  کشور مقصد که در کشور مبدا واقع شده است برای اخذ ویزا اقدام صورت گیرد. بعضی از کشور ها نیز طبق توافق نامه ایی که بین آن ها صورت گرفته است دارای مرز های باز می باشند و مردم کشور های عضو این توافق نامه برای ورود به این کشور ها نیازی به اخذ ویزا ندارند.

ویزا انواع مختلفی دارد مانند ویزای دانشجویی، ویزای تجاری، ویزای مهاجرتی، ویزای دیدار اقوام. متداول ترین نوع ویزا، ویزای توریستی می باشد که افرادی که برای گردش و تفریح قصد سفر به کشور دیگری را دارند می بایست این نوع ویزا را اخذ کنند. ویزای توریستی هلند به دو صورت تک ورود و مرور متعدد ارائه می شود. که در نوع تک ورود شخص تنها یک بار اجازه ورود و خروج از کشور هلند را دارد اما در نوع ورود متعدد در طی مدت زمان اعتبار ویزا چند بار می توان به هلند سفر کرد.

ویزای توریستی هلند
ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند و مراحل دریافت آن

برای دریافت ویزای توریستی هلند در ابتدا شما می بایست فرم تقاضای ویزا را تکمیل کنید. در مرحله بعد درخواست وقت ملاقات حضوری می باشد که این مرحله توسط ارسال ایمیل می بایست انجام گیرد. این ایمیل باید شامل اطلاعات صحیحی از جمله نام کامل متقاضی، شماره گذرنامه، تاریخ تولد، تاریخ انقضای پاسپورت، ملیت، جنسیت، شماره تماس و آدرس پست الکترونیک باشد.

این ملاقات حضوری برای انجام انگشت نگاری و ارائه مدارک مورد نیاز می باشد که بعد از انجام این مرحله می توانید وضعیت درخواست اخذ ویزای توریستی هلند را از طریق پیامک یا پست الکترونیک بررسی کنید. توجه داشته باشید که جواب درخواست شما برای ملاقات حضوری جهت دریافت ویزای توریستی هلند به پست الکترونیک قید شده ارسال خواهد شد و پس از تعیین زمان ملاقات تغییر زمان یا لغو آن امکان پذیر نمی باشد. توصیه می شود حداقل 3 ماه قبل از زمان سفر به کشور هلند برای اخذ ویزای توریستی آن اقدام شود. از ایمیلی که سفارت برای شما فرستاده است حتما یک نسخه چاپی تهیه کنید زیرا به هنگام مراجعه به سفارت الزامی می باشد. تور هلند و تور اروپا فرصت مناسبی برای سفر به این کشور برای علاقمندان است.

مراحل دریافت ویزای توریستی هلند
مراحل دریافت ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند و مدارک لازم

فرم درخواست ویزا، شناسنامه، گذرنامه (دارای حداقل 6 ماه اعتبار)، دو عدد عکس با زمینه سفید در قطع پاسپورتی، کپی بلیط رفت و برگشت، محل اقامت متقاضی، مشخصات کامل متقاضی، بیمه مسافرتی معتبر، پرینت گردش حساب 3 ماه اخیر، یک سری مدارک اختصاصی نیز برای اخذ ویزای توریستی هلند مورد نیاز می باشد که برای افراد کارمند، مشاغل آزاد، دانشجو و بازنشستگان متفاوت می باشد.

 برای کارمندان ( قرار داد کار، اجازه خروج توسط کارفرما) و برای مشاغل آزاد (گپی جواز کسب، گزدش حساب بانکی 6 ماهه و حساب مالیاتی) و برای دانشجویان ( گواهی اشتغال به تحصیل) و برای بازنشستگان فیش حقوقی 6 ماه گذشته می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی هلند
مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند و آشنایی با هلند

قبل از سفر به هر کشوری بهتر است تا با آن کشور ابتدا آشنا شویم و اطلاعاتی را درباره زبان، مذهب، مناطق گردشگری و دیدنی، آب و هوای آن و… کسب کنیم؛ که در ادامه درباره هر آن چه که در بالا نام برده شد توضیحاتی هر چند کوتاه را به شما خواهیم داد. موقعیت جغرافیایی کشور هلند در شمال غربی اروپا قرار دارد این کشور با جمعیتی حدود 16 میلیون نفر، جز کشور های کم جمعیت دنیا محسوب می شود.

قطعا قبل از سفر باید زبان مردم هلند آگاهی داشته باشید تا بتوانید برای بر قراری ارتباط با آن ها در ضمن سفر اقدام کنید. زبان مردم این کشور هلندی است که زبان مشترک با بلزیک نیز می باشد و اما دین مردمان آن ها نیز اکثریت مسیحی می باشد. آب و هوای هلند معتدل است که جذابیت سفر را دو چندان می کند. تور هلند و تور اروپا فرصت مناسبی برای سفر به این کشور برای علاقمندان است.

ویزای توریستی هلند و بهترین زمان سفر به هلند

قبل از اقدام جهت دریافت ویزای توریستی هلند ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین زمان برای سفر به این کشور چه وقتی است! از نظر تاریخ تقویمی بهترین زمان از اوایل فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت (از آوریل تا می) می باشد چرا که در این تاریخ، زیبایی شکوفه ها و گل های لاله ی هلند بیش از پیش، زیبایی خود را به رخ می کشند. همان طور که می دانید پایتخت هلند یعنی آمستردام؛ مهد گل های زیبای لاله می باشد. دز این فصل با وجود بارندگی بسیار کم، آب و هوا بسیار معتدل بوده و خبری از تابستان های پر بارش و زمستان های سرد نیست. پس به هنگام دریافت ویزای توریستی هلند حتما به آب و هوا نیز توجه ویزه ای داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به هلند چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به هلند چه زمانی است؟

ویزای توریستی هلند و مکان های دیدنی این کشور

حتما قبل از تصمیم گرفتن برای سفر و یا اقدام برای اخذ ویزای توریستی هلند، مکان های دیدنی این کشور را برای خود مشخص کرده و هدف گذاری کنید. در ادامه تعدادی از مکان های گردشگری کشور هلند را برای شما نام خواهیم برد، گل های لاله ی هلندی که به جرأت می توان گفت از دلایل اصلی افراد به جهت دریافت ویزای توریستی هلند می باشد چرا که نمایشگاه های زیبای گل و گیاه که هر سال در این کشور برگزار می شود طرفداران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

از دیگر ویژگی های این کشور زیبا می توان به قایق سواری در کانال های آبی که از دل شهر می گذرند و یا موزه ی تاریخی و مشهور ون گوگ، قلعه های تاریخی و… اشاره کرد. بافت قدیمی شهر خود به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری هلند محسوب می شود؛ که شما می توانید با اقدام جهت گرفتن ویزای توریستی هلند از همه بخش هایی که نام برده شد دیدن کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!