چگونه ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی فرانسه، بهترین روش برای تحصیلات رایگان در دانشگاه های با سطح علمی بالا است. اما پیش از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید به این…

سالانه دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه نسبت به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام می کنند و در این کشور به تحصیل می پردازند. در میان کشورهای اروپایی فرانسه یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل است زیرا دارای دانشگاه هایی با سطح بالا و کیفیت آموزش مناسب می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای مهاجرت به فرانسه تحصیل را انتخاب می کنند و ویزای مربوط را اخذ می نمایند. هم چنین سالانه افراد زیادی با استفاده از تور فرانسه و تور اروپا به این کشور سفر می کنند. در این مقاله فرایند دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای علاقه مندان به کسب دانش در این کشور می پردازیم.

تحصیل در فرانسه

همه ما می ‌دانیم تحصیل در کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا برای مشتاقان علم و دانش و افرادی که تحصیل در مقاطع مختلف را در اهداف بلند مدت خود دارند رؤیای بزرگی است. در میان این کشورها یکی از پرطرفدارترین آنها فرانسه است و دولت این کشور سالانه بودجه ویژه ای را در راستای آموزش اختصاص می دهد. تحصیلات عالیه در فرانسه با کیفیت بالا و با مدارک معتبر انجام می شود. بسیاری از افراد به دلیل تحصیل رایگان در فرانسه به این کشور مهاجرت می کنند.

این افراد باید ابتدا ویزای شینگن با هدف تحصیل در فرانسه را دریافت نمایند تا بتوانند از تحصیلات رایگان این کشور استفاده کنند. ادامه تحصیل در فرانسه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است که در مدارس و دانشگاه های این کشور از آن استفاده می شود. دانشجویان پس از پایان تحصیل در این کشور می ‌توانند اقامت فرانسه را دریافت نمایند. دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بهترین روش برای تحصیلات رایگان در دانشگاه های با سطح علمی بالا است. اما پیش از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید به این کشور سفر کنید و شرایط را سنجیده و فراهم کنید این کار بهتر است توسط تور فرانسه و یا تور اروپا انجام گیرد.

تحصیل در فرانسه
تحصیل در فرانسه

دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

 برای این که بتوانید به ادامه تحصیل در کشور فرانسه بپردازید لازم است ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنید. با توجه به این که تصمیم دارید برای چه مدت در این کشور به سر ببرید می ‌توانید ویزای مربوطه را دریافت کنید. انواع ویزای کوتاه مدت، بلند مدت، ویزای شرکت در امتحانات، ویزای موقت بلند مدت برای تحصیل در فرانسه به متقاضیان داده می شود. در ادامه به توضیح هر یک از این ویزاها می پردازیم و شما با در نظر گرفتن شرایط خود باید ضمن هماهنگی با دانشگاه مورد نظر جهت ادامه تحصیل مدارک مورد نیاز را تهیه نمایید و با تعیین وقت سفارت فرانسه به دفتر سفارت تحویل دهید. با تائید مدارک توسط سفارت ویزای تحصیلی فرانسه برای شما صادر می شود.

دریافت ویزای تحصیلی فرانسه
دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

انواع ویزای تحصیلی فرانسه

 برای اشتغال به تحصیل در فرانسه چند نوع ویزا وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای شینگن:  این ویزا که برای کوتاه مدت صادر می شود و جهت تحصیل و شرکت در کلاس های آموزشی و مطالعات مختلف در فرانسه مورد استفاده دارد و به مدت 3 ماه قابل استفاده است. در صورت تمایل حضور در فرانسه پس از این مدت باید درخواست خود را به مقامات فرانسه تحویل دهید. شایان ذکر است ویزای  شینگن تحصیلی فرانسه رایگان است و قابل تمدید نمی باشد.
  • ویزای شرکت در امتحانات دانشگاه ها: در صورتی که تمایل داشته باشید در امتحانات ورودی دانشگاه ها شرکت کنید می توانید با درخواست ویزای تحصیلی فرانسه جهت شرکت در امتحانات دانشگاه ها در این کشور حاضر شوید. در صورت موفقیت در امتحانات ویزای یک ساله اقامت در فرانسه به شما داده می شود.
  • ویزای موقت بلند مدت فرانسه: این نوع ویزای تحصیلی فرانسه امکان اقامت در فرانسه به مدت ۶ ماه را  به شما می دهد.
  • ویزای بلند مدت: دانشجویان جهت اقامت برای مدت طولانی در فرانسه نیاز به ویزای فرانسه طولانی مدت دارند که به موجب آن می توانند برای مدت بیش از ۶ ماه در این کشور بمانند و تا پایان تحصیل اعتبار دارد.
 انواع ویزای تحصیلی فرانسه
انواع ویزای تحصیلی فرانسه

مقاطع تحصیلی در فرانسه

ایرانیانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل ویزای فرانسه از نوع تحصیلی را دریافت نمایند و در دانشگاه ‌های این کشور درس بخوانند می توانند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل شوند. تمامی رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه های ایران در دانشگاه های فرانسه در تمامی مقاطع تدریس می شود. افرادی که تصمیم دارند با دریافت ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع دکترا تحصیل کنند بهتر است سال اول یا دوم کارشناسی ارشد را نیز در این کشور پشت سر بگذارند که با سیستم آموزشی دانشگاه آشنایی لازم را پیدا کنند و زبان آنها نیز تقویت شود تا بتوانند به مقطع دکترا راه پیدا کنند. طول مدت تحصیل برای مقطع کارشناسی ۳ سال، برای دوره کارشناسی ارشد 2 سال و برای دکترا 3 سال تحصیلی می باشد.

مقاطع تحصیلی در فرانسه
مقاطع تحصیلی در فرانسه

نکاتی درباره تحصیل در فرانسه

هنگامی که برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه اقدام می ‌نمایید، در نظر داشته باشید مدارک تحصیلی شما باید به زبان فرانسه ترجمه شود. علاوه بر مدرک تحصیلی، شناسنامه و مدارک هویتی و همچنین ریز نمرات دانشجو باید ترجمه شده باشد و به تائید دفتر سفارت فرانسه برسد. بیشتر دانشجویان برای تحصیل کردن در فرانسه مشکلی که در پیش رو دارند تسلط به زبان فرانسه و داشتن مدرک مربوطه می باشد. تسلط به زبان فرانسه و دریافت مدرک آن روال دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه را بسیار آسان تر می کند و برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه نیز امتیاز مهمی به شمار می آید.

همان گونه که گفته شد تحصیل در فرانسه رایگان است و بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می ‌توانند کار دانشجویی در حدود ۲۰ ساعت در هفته داشته باشند. دریافت ویزای تحصیلی فرانسه راه را برای اشتغال نیز باز می کند و درآمد حاصل از کارهای دانشجویی به گونه ای است که شخص می تواند به راحتی هزینه های زندگی خود را تامین نماید؛ بنابراین با داشتن مهارت کافی در زمینه مورد نظر، سابقه کاری، تسلط به زبان و ویژگی های شخصی مناسب، فرد می تواند به راحتی شغلی را برای خود در حین تحصیل پیدا کند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط پاریس، تور پاریس بلیط فرانسه، وقت سفارت فرانسه، ویزای فرانسه، تور فرانسه و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

Nikoo 14 دی 1397 پاسخ

خييلي اطلاعات خوبي در اختيار كاربرهايي كه علاقه مند به اخذ ويزا دارند ميگذاريد..واقعا ممنونم