چگونه ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی سوئد، سوئد کشوری صنعتی در شمال اروپاست. آب و هوای سرد، رفاه زیاد، امنیت و کیفیت زندگی مناسب از ویژگی‌هایی است که باعث شده است افراد زیادی به …

سوئد کشوری صنعتی در شمال اروپاست. آب و هوای سرد، رفاه زیاد، امنیت و کیفیت زندگی مناسب از ویژگی‌هایی است که باعث شده است افراد زیادی به دنبال ویزای تحصیلی سوئد باشند. قبل از گرفتن ویزای تحصیلی سوئد باید با جزئیات آن آشنا شویم تا بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم. تحصیل در سوئد در مقاطع دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان‌پذیر می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چگونه ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

انواع ویزای تحصیلی سوئد

ویزای سوئد از نوع ویزای شینگن می‌باشد و به صورت کارت اقامت صادر می‌گردد. در کشور سوئد امکان پذیرفتن همراه (همسر و فرزندان) نیز در صورت داشتن شرایط آن امکان‌پذیر می‌باشد. ویزای تحصیلی سوئد (ویزای دانشجویی سوئد) انواع مختلفی دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ نوع اول آن دوره‌های کوتاه مدت (کورسها) می‌باشد. برای مثال دورهٔ کوتاه مدت زبان که شامل سه دورهٔ 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله است که هزینه‌های متفاوتی نیز دارد.

پس از اتمام دورهٔ کوتاه مدت، این ویزا باطل می‌شود مگر آن که فرد مورد نظر در دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتری پذیرفته شود و یا بتواند اقامت کار بگیرد. نوع دوم ویزای تحصیلی سوئد دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتری می‌باشد که بسته به دانشگاه‌های مختلف کشور سوئد شرایط متفاوتی خواهد داشت. در اکثر موارد برای دورهٔ لیسانس 4 سال و دورهٔ فوق لیسانس 2 سال فرصت تحصیل داده می‌شود و یک ترم نیز پس از پایان تحصیل فرصت پیدا کردن کار و اقدام برای اقامت کاری داده خواهد شد.

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

مانند سایر کشورها، تحصیل در کشور سوئد و گرفتن ویزای تحصیلی سوئد در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری امکان‌پذیر می‌باشد. تدریس در مقطع لیسانس در کشور سوئد به زبان سوئدی است و افرادی که قصد تحصیل در این دوره را دارند باید با زبان سوئدی کاملاً آشنا باشند. برای تحصیل در مقطع لیسانس 4 سال برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شما فرصت داده می‌شود.

واحدهای تحصیلی این دوره 180 واحد است و به شما اجازه کار 20 ساعت در هفته نیز داده می‌شود. مقطع کارشناسی ارشد مشابه مقطع کارشناسی است با این تفاوت که تدریس به زبان انگلیسی نیز صورت می‌گیرد و مدت زمان آن نیز 2 سال می‌باشد. دانشجویان این مقطع حق 20 ساعت کار در هفته را دارند. تحصیل در مقطع دکتری نیز حدود 4 الی 5 سال می‌باشد و به دو زبان سوئدی و انگلیسی انجام میپذیرد. همچنین شما در این مقطع حق 30 ساعت کار در هفته را نیز خواهید داشت.

افراد واجد شرایط برای درخواست پذیرش تحصیل در سوئد

به طور کلی افراد برای درخواست ویزای تحصیلی سوئد شرایطی را باید داشته باشند. در واقع این شرایط پیش نیازی است برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد. برای مثال افرادی که قصد تحصیل در دورهٔ کارشناسی در کشور سوئد را دارند باید حتماً مدرک پیش دانشگاهی خود را گرفته باشند. کشور سوئد بدون مدرک پیش دانشگاهی به هیچ فردی پذیرش و ویزای تحصیلی نمی‌دهد.

شرط دیگر برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد داشتن مدارک زبان TOFEL و IELTS می‌باشد. معمولاً برای دادن ویزای تحصیلی سوئد و پذیرش در دانشگاه‌های مختلف نمرهٔ خاصی برای TOFEL و IELTS مطرح می‌کنند که این نمرهٔ حداقلی است و افراد برای گرفتن پذیرش تحصیلی سوئد نباید نمره کمتر از آن داشته باشند.

نحوه در خواست پذیرش تحصیل در سوئد

همهٔ افرادی که قصد گرفتن ویزای تحصیلی سوئد را دارند باید درخواست خود را از طریق VHS (مرکز مطالعات دانشگاهی سوئد) ارائه بدهند. برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد شما باید از اوایل دسامبر تا نیمه ژوئن به سایت این مرکز رفته و یک حساب بسازید. ساختن حساب برای این سایت با استفاده از ایمیل، مشخصات فردی و آدرس پستی به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

دانشجویان و افراد علاقه‌مند به گرفتن ویزای تحصیلی سوئد باید بدانند که درخواست ویزای تحصیلی سوئد در این سایت به صورت رسمی انجام می‌گیرد و سایر راه‌ها غیر رسمی می‌باشد. پس از ورود به این سایت، رشته، ترم، شهر و دانشگاه مدنظر خود را انتخاب می‌نمایید و درخواست خود را مطرح می‌کنید. در این جا ممکن است شما تعداد کمی حق انتخاب داشته باشید. لازم نیست تمام انتخاب‌های خود را پر کنید و فقط انتخاب‌هایی که احتمال موفقیت و پذیرش در آن را می‌دهید مد نظر داشته باشید. ترتیب انتخاب این موارد نیز بر اساس علاقه می‌باشد.

چگونگی ارسال مدارک برای تحصیل در سوئد

پس از پذیرش درخواست ویزای تحصیلی سوئد نوبت به ارسال مدارک برای تحصیل در سوئد می‌رسد. سرویس‌های پستی زیادی برای ارسال مدارک برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد وجود دارد. TNTاز معروف‌ترین و بهترین سرویس‌های پستی است که افراد زیادی برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد و ارسال مدارک خود از آن استفاده می‌نمایند. این پست مدارک شما را در مدت 4 روز به Studera می‌رساند. همچنین شما می‌توانید از طریق وب سایت نیز محمولهٔ پستی خود را چک و پیگیری نمایید.

انواع ویزای تحصیلی سوئد | یوروپ تورز

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف

ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم و ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی جزء مدارکی است که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی و گرفتن ویزای تحصیلی سوئد مورد نیاز می‌باشد. باید توجه داشت که مدرک موقت پیش دانشگاهی و دیپلم مورد قبول واقع نمی‌گردد. کپی پاسپورت و یا ترجمه رسمی یک مدرک شناسایی دیگر، نمره TOFEL و IELTS و غیره از دیگر مدارکی است که برای درخواست ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی مورد نیاز می‌باشد.

برای دورهٔ کارشناسی ارشد نیز مدارکی مورد نیاز است که شامل ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و یا نامه‌ای ست که دانشگاه در آن تأیید نماید شما تا آخر سال تحصیلی فارغ التحصیل خواهید شد، ترجمه رسمی ریز نمرات، کپی پاسپورت و یا ترجمه رسمی یک مدرک شناسایی دیگر، TOFEL و IELTS و غیره از جمله دیگر مدارکی است که برای درخواست ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد مورد نیاز می‌باشد.

MR چیست؟

MR یا Merit Rating نمره‌ای است که برای کسانی که درخواست ویزای تحصیلی سوئد را دارند صادر می‌گردد. در واقع MR شایستگی افراد را در دانشگاه‌های مورد تقاضا در کشور سوئد نشان می‌دهد. هر دانشگاه امتیاز خاص خود را دارد و برای ورود به آن دانشگاه و گرفتن ویزای تحصیلی سوئد باید آن امتیاز را کسب نمایید MR. در پروفایل شما و در کنار رشتهٔ انتخابی‌تان درج می‌گردد. این MR‌ها برای پاییز 2009 است و هر سال احتمال تغییر در آن وجود دارد.

چگونگی پیگیری ویزای تحصیلی سوئد

زمان گرفتن ویزای تحصیلی سوئد بسته به شرایط متغیر است. ولی به طور معمول پذیرش درخواست ویزای تحصیلی در این کشور حدود 3 تا 8 هفته ممکن است زمان ببرد. این 3 تا 8 هفته از زمانی آغاز می‌شود که شما مدارک خود را تحویل می‌دهید. در این مدت می‌توانید در راستای اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهید. برای این کار کافیست به آژانس سفری دیگر مراجعه کنید. پس از تحویل مدارک خود می‌توانید از طریق آژانس سفری دیگر وضعیت درخواست‌تان را پیگیری کنید و خود را برای سفر به این کشور آماده نمایید.

ساختار درسی در سوئد

ساختار درسی سوئد با سایر کشورها متفاوت می‌باشد و افرادی که به دنبال ویزای دانشجویی این کشور هستند باید به این نکته توجه داشته باشند. در کشور سوئد برخلاف سایر کشورها یک درس طی یک مدت زمان مشخص (معمولاً چند هفته ای) تدریس و بلافاصله امتحان گرفته می‌شود و پس از آن به سراغ درس بعدی می‌روند. به عنوان مثال اگر یک ترم 20 هفته باشد ممکن است 4 درس را به صورت 5 هفته‌ای طی نمایید.

این در حالی است که برای برخی از برنامه‌های خاص، ممکن است که همزمان چند درس را به صورت موازی بگذرانید و در پایان ترم از شما امتحان گرفته می‌شود. نکته اصلی و مورد توجه این است که در طول یک زمان معین توجه فرد بر روی یک درس خاص متمرکز است و احتمالاً بازدهی بالاتری نیز خواهد داشت.

هزینه‌ های تحصیلی در سوئد

به طور کلی هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور سوئد بالا می‌باشد. اما نکته قابل توجه این است که در ویزای تحصیلی به شما اجازه کار نیز داده می‌شود و با درآمد خود می‌توانید هزینه‌های سکونت، حمل و نقل و تغذیه‌تان را به دست آورید. در کشور سوئد اگر فردی از کشورهای اتحادیه اروپا قصد تحصیل داشته باشد لازم نیست هزینه‌ای بابت شهریهٔ خود بپردازد، اما سایر افراد باید هزینهٔ شهریهٔ را بپردازند. در همهٔ مقاطع تحصیلی بجز بورسیهٔ دکتری باید هزینهٔ شهریهٔ دانشگاه پرداخته شود.

هزینه‌ های تحصیلی در سوئد | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای تحصیلی سوئد

چه مدارک تحصیلی برای ویزای تحصیلی سوئد نیاز است؟

ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم و ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی جزء مدارکی است که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی و گرفتن ویزای تحصیلی سوئد مورد نیاز می‌باشد.

مراحل برسی ویزای تحصیلی سوئد چقدر میباشد؟

زمان گرفتن ویزای تحصیلی سوئد بسته به شرایط متغیر است. ولی به طور معمول پذیرش درخواست ویزای تحصیلی در این کشور حدود 3 تا 8 هفته ممکن است زمان ببرد.

هزینه های تحصیل در کشور سوئد چقدر میباشد؟

به طور کلی هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور سوئد بالا می‌باشد. اما نکته قابل توجه این است که در ویزای تحصیلی به شما اجازه کار نیز داده می‌شود و با درآمد خود می‌توانید هزینه‌های سکونت، حمل و نقل و تغذیه‌تان را به دست آورید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!