چگونه ویزای تجاری سوئیس را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تجاری سوئیس را دریافت نمائیم؟

ویزای تجاری سوئیس، تشابه زیادی با ویزای سرمایه گذاری دارد. روال کار به این شکل است که شخصی که قصد مهاجرت دارد می‌بایست در ابتدا یک شرکت ثبت نموده و همینطور …

به طور کلی چندین نوع ویزا وجود دارد که هر یک دارای هدفی مشخص است، مبرهن است که افراد با کسب ویزای توریستی نمی‌توانند به راه اندازی یک کسب و کار دائم در یک کشور به عنوان مثال سوئیس بپردازند و نیاز به ویزای تجاری سوئیس دارند. چطور می‌توان از شرایط این ویزا مطلع شد؟ ویزای‌تجاری سوئیس دارای چه قوانین خاصی است؟ تفاوت بین ویزای‌تجاری سوئیس و ویزای سرمایه گذاری در چیست؟ با ما همراه باشید.

چگونه ویزای تجاری سوئیس را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

معرفی ویزای تجاری سوئیس

انواع ویزاها توسط سفارت سوئیس صادر می‌شود که شامل ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای‌تجاری سوئیس و … می‌باشد. ویزای تجاری توسط سفارت سوئیس و طبق روالی خاص صادر می‌شود.

ویزای‌تجاری سوئیس تشابه زیادی با ویزای سرمایه گذاری دارد. روال کار به این شکل است که شخصی که قصد مهاجرت دارد می‌بایست در ابتدا یک شرکت ثبت نموده و همینطور یک فعالیت اقتصادی راه بیندازد. شرایط مختلفی از سوی سفارت سوئیس در این خصوص دیده می‌شود که یکی از آنها به این صورت است که فردی که قصد وارد شدن به چرخه زندگی و کار در سوئیس را دارد می‌بایست برای حداقل ده نفر اشتغال ایجاد نماید.

در واقع کارآفرینی از شروط بسیار مهم برای اخذ ویزای‌تجاری سوئیس است و فرد متقاضی می‌بایست بتواند حداقل به ده نفر از اتباع سوئیس بیمه و مالیات پرداخت نماید. به طور کلی به فرد ویزای تجاری سوئیس یک ساله داده می‌شود و اگر پتانسیل مالی مناسب ایجاد شد می‌تواند اقدام به تمدید آن نماید.

مدارک لازم برای ویزای تجاری سوئیس

  • یکی از مدارک بسیار مهم برای ویزای تجاری سوئیس پاسپورت دارای اعتبار فرد متقاضی است. فرد متقاضی باید اصل پاسپورت را که دارای اعتبار حداقل 6 ماه از زمان درخواست ویزا است را به همراه داشته باشید.
  • فرم درخواست ویزای تجاری سوئیس می‌بایست به دقت پر شود، این فرم شامل سه بخش جداگانه بوده که به نوبت اطلاعات شخصی فرد را مشخص می‌نماید.
  • مبرهن است که کارت ملی و همینطور شناسنامه باید مورد تایید قرار بگیرد.
  • عکس متقاضی می‌بایست در ابعاد 6 *4 بوده و زمینه آن سفید باشد. اگر شما از قبل ویزای شینگن و یا ویزای معتبر دیگری (حتی برای کشور دیگر) دریافت نموده‌اید می‌بایست با مهر ورود و خروج آن را به همراه داشته باشید. این گزینه به اخذ ویزای تجاری سوئیس شما کمک خواهد کرد.

مدارک مالی و کاری برای ویزای تجاری سوئیس

موضوع بسیار مهم در اخذ ویزای تجاری سوئیس تمکن مالی فرد متقاضی است. در وهله اول می‌بایست گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی فرد بررسی شود و مشخص شود که وی دارای چه میزان دارایی بوده و چقدر می‌تواند خود را مورد پوشش مالی قرار دهد. گزینه بعدی در خصوص گواهی اشتغال به کار است که می‌بایست در آن به درستی مشخص شود که سمت و میزان حقوق و همینطور مرخصی رد شده به همراه فیش حقوق و … در چه وضعیتی قرار دارد.

افرادی که صاحبان مشاغل هستند می‌بایست پروانه کسب و همینطور ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی عرضه نمایند. افراد بازنشسته موظف هستند گواهی بازنشستگی را کپی گرفته و در پرونده مدرک خود قرار دهند.

از دیگر مدارک لازم برای ویزای تجاری سوئیس گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان، بیمه مسافرتی، سند مالکیت زمین و منزل و رزرو هتل می‌باشد.

چرا اخذ ویزای تجاری سوئیس پیچیده است؟

دقت نمایید که سوئیس یک سری سیاست‌های خاص برای افرادی که قصد دارند به مدت طولانی در این کشور اقامت نمایند اندیشیده است که این موضوع در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد که اخذ ویزای تجاری سوئیس تنها برای افراد خاصی امکان‌پذیر خواهد بود. نکاتی در خصوص اخذ ویزای تجاری سوئیس دیده می‌شود، ابتدا اینکه افرادی که دارای پوشش مالی قدرتمندی هستند شانس بیشتری برای اخذ ویزای تجاری کشور سوئیس دارند زیرا این کشور تا حدی مطمئن خواهد شد که شما از پس هزینه‌های خود بر می‌آیید.

وجود ایده‌های بسیار قوی کاری و تجاری از دیگر مسایلی است که سبب می‌شود اخذ ویزای تجاری سوئیس آسان‌تر شود. این کشور از کار آفرینان استقبال می‌نماید.

اقامت در سوئیس پس از گذشت 5 سال تبدیل به اقامت از نوع دائم شده که به نوع c معروف است. افرادی که دارای اقامت از نوع c هستند می‌توانند پس از گذشت 3 سال به تابعیت سوئیس درآیند.

چرا درخواست ویزای تجاری سوئیس رد می شود؟

گاه دیده می‌شود که افراد تمامی شرایط برای اخذ ویزای تجاری کشور سوئیس را رعایت نموده‌اند اما باز هم درخواست ویزای آنها قبول نمی‌شود. اگر درخواست ویزای تجاری سوئیس رد شود حتما دلیل محکمی وجود دارد. گاه دیده می‌شود که فرد تمام تلاش خود را می‌کند که مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری کشور سوئیس را به درستی جمع آوری نماید اما از اهمیت مصاحبه غافل خواهد شد. تاخیر در روز مصاحبه باعث می‌شود شانس شما برای اخذ ویزای تجاری سوئیس به کلی از دست برود. وقتی شما زمانی را برای مصاحبه درخواست می‌کنید از طرف سفارت تاریخ و زمان دقیقی برای شما مشخص می‌شود که می‌بایست در همان زمان در سفارت حضور پیدا نمایید.

چرا درخواست ویزای تجاری سوئیس رد می شود؟ | یوروپ تورز

موضوع بعدی در خصوص عدم پاسخ به سوالات است. پاسخ شما باید شفاف صریح و کوتاه باشد. حتی اگر بخواهید پاسخ دقیق و صادقانه‌ای بدهید اما آن را با استرس و یا با مکث توضیح دهید قطعا از دید مصاحبه‌گر مشکوک به نظر خواهید رسید. دقت کنید که مامورین می‌خواهند با برخورد حضوری با شما به این نتیجه برسند که چقدر مدارک‌تان قابل قبول و صادقانه عرضه شده است بنابراین هیچ وقت نباید از پاسخ به سوالات تفره بروید.

موضوع بعدی در روز مصاحبه ظاهر شما خواهد بود. آرایش، کفش و حتی نوع عطر استفاده شده توسط شما می‌تواند تاثیرگذار باشد. پوشیدن لباس‌های زرق و برق‌دار و همینطور لباس‌های غیر رسمی را فراموش کنید. سعی کنید تا حد قابل قبولی از آرایش و همینطور لباس رسمی استفاده نمایید. زبان بدن شما در روز مصاحبه اهمیت ویژه‌ای دارد، چهره شما نباد بیانگر ترس و عدم اطمینان باشد. حتی نوع نشستن شما بر روی صندلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نقض مدارک ویزای تجاری سوئیس

در روز مصاحبه ظاهر شما هر چقدر هم خوب و قابل قبول باشد تنها 50 درصد تاثیر خواهد داشت و موضوع مهم عرضه مدارک با اثبات درستی اطلاعات است. نقض مدارک ویزای تجاری سوئیس شاید باعث شود برای همیشه از اخذ ویزای تجاری سوئیس بی‌نصیب بمانید. هرچقدر هم که مطمئن هستید یک روز قبل از مصاحبه مدارک را مورد بازبینی قرار دهید به این ترتیب قطعا هرگونه کاستی به سرعت مشخص می‌شود.

آیا ویزای تجاری سوئیس نیاز به دعوتنامه دارد؟

دعوتنامه برای ویزای تجاری سوئیس دارای قوانین خاص خودش است و می‌بایست از سوی یک شرکت در سوئیس ارسال شود. این موضوع برای افرادی است که از طریق شرکت مبدا در کشور خود و شرکت مقصد(سوئیس) می‌خواهند ویزای تجاری سوئیس را کسب نمایند. این دعوت نامه باید از سوی شرکت مورد نظر در سوئیس عرضه شود و در آن به درستی مشخص شود که شما دارای چه تخصصی هستید و قرار است که در شرکت مقصد به چه کاری مشغول باشید.

زمان لازم برای اخذ ویزای تجاری سوئیس

ویزای تجاری سوئیس نسبت به ویزاهای دیگر این کشور زمانبرتر است. در واقع این ویزا به نوعی می‌بایست در سه دوره مورد بررسی قرار بگیرد و گاه زمان برای هر دوره حدود 2 هفته خواهد بود، البته این موضوع به زمان و شرایط شما نیز بستگی خواهد داشت. قطعا در صورتی که مدارک کافی داشته باشید و شرایط‌تان برای ویزای سوئیس مناسب‌تر از سایرین باشد کمتر در صف انتظار قرار خواهید گرفت، بهتر است هرچه زودتر اقدام به دریافت ویزای سوئیس نمایید که به این ترتیب زمان برای مصاحبه شما زودتر خواهد بود.

هزینه لازم برای ویزای تجاری سوئیس

به طور کلی هزینه مالی جهت اخذ ویزای تجاری سوئیس مشخص بوده و هزینه اضافی در این بین در نظر گرفته نمی‌شود، اما گاه دیده می‌شود که شما برای بررسی مدارک و تنظیم و ترجمه آنها نیاز به هزینه دارید و البته فردی که قصد اخذ ویزای تجاری سوئیس دارد می‌بایست از پوشش مالی قابل قبولی برخوردار باشد. این موضوع برای کسانی که قصد استفاده از ویزای سوئیس دارند از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

هزینه لازم برای ویزای تجاری سوئیس | یوروپ تورز

جمع بندی در خصوص ویزای تجاری سوئیس

شرکت دعوت‌کننده می‌بایست در فرم خود به صراحت قید نماید هرگونه پوشش مالی برای فرد متقاضی را می‌پذیرد و این موضوع از دید ماموران سفارت بسیار مهم بوده و به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. خوشبختانه اخذ انواع ویزا سوئیس نسبت به سال‌های اخیر بسیار ساده‌تر شده است.


سوالات متداول ویزای تجاری سوئیس

ویزای تجاری سوئیس چیست؟

ویزای تجاری سوئیس تشابه زیادی با ویزای سرمایه گذاری دارد. روال کار به این شکل است که شخصی که قصد مهاجرت دارد می‌بایست در ابتدا یک شرکت ثبت نموده و همینطور یک فعالیت اقتصادی راه بیندازد.

یکی از شروط مهم برای اخذ ویزای تجاری سوئیس چیست؟

در واقع کارآفرینی از شروط بسیار مهم برای اخذ ویزای تجاری سوئیس است و فرد متقاضی می‌بایست بتواند حداقل به ده نفر از اتباع سوئیس بیمه و مالیات پرداخت نماید.

موضوع بسیار مهم در اخذ ویزای تجاری سوئیس چه میباشد؟

موضوع بسیار مهم در اخذ ویزای تجاری سوئیس تمکن مالی فرد متقاضی است. در وهله اول می‌بایست گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی فرد بررسی شود و مشخص شود که وی دارای چه میزان دارایی بوده و چقدر می‌تواند خود را مورد پوشش مالی قرار دهد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!