قلعه‌ های بلینزونا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

قلعه‌ های بلینزونا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

قلعه‌ های بلینزونا، به مانند بسیاری از قلعه‌ها که در اروپا وجود دارند در قرون وسطا جهت محافظت از شهر ساخته شده‌اند و به لحاظ موقعیتی که در زمانه خود داشتند …

آشنایی با قلعه‌ های بلینزونا

در صورتی که در مورد آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی سوئیس حرف بزنیم نمی‌توانیم از قلعه‌ های بلینزونا در سوئیس که قلعه‌های مشهور تاریخی هستند صحبتی به میان نیاوریم. قلعه‌ های بلینزونا به مانند بسیاری از قلعه‌ها که در اروپا وجود دارند در قرون وسطا جهت محافظت از شهر ساخته شده‌اند و به لحاظ موقعیتی که در زمانه خود داشتند از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بودند و امروزه نیز به لحاظ گردشگری مورد توجه هستند. برهمین اساس در این مقاله قصد معرفی قلعه‌ های بلینزونا سوئیس را داریم.

قلعه‌ های بلینزونا | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

شهر بلیزونا

پیش از این که بخواهیم به قلعه‌ های بلینزونا اشاره داشته باشیم بهتر است اطلاعاتی را در مورد شهر بلیزونا که محل قرار‌گیری سه قلعه مشهور سوئیس هستند بپردازیم. این شهر، از جمله شهرهای تاریخی در کشور سوئیس و اروپا است که در مرکز کانتون تیچینو واقع شده است. بلیزونا در قسمت شرقی رودخانه تیچینو و دامنه رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته است. امتداد شهر در طول رودخانه ادامه دارد و بوسیله لپونتین از کوه‌های آلپ در بخش غربی و شرقی و کوه لوگانو از قسمت جنوبی احاطه گشته است.

 نشان شهرداری شهر بلیزونا یک مار افسانه‌ای به نام بیسکیون است که مار بر افراشته به رنگ نقره و بر روی زمین قرمز قردارد دارد. این نشان از نشان‌های قدیمی در این منطقه می‌باشد که با خانواده ویسکونتی که در قرون چهارده و پانزده میلادی از جمله فئودال‌ها بوده‌اند مرتبط است.

به لحاظ موقعیت جغرافیایی این شهر در موقعیت بسیار مهمی واقع شده است. در جنوب آن دره پو با استفاده از یک مسیر کم ارتفاغ در قسمت پایینی رودخانه تیچینو و دریاچه ماگیور قابل دسترسی است. در بخش شمالی دره تیچینو به معبرهای کوهستانی نوفنن، سنت گوتارد، لوکمانیر و سن برناردینو می‌رسد.

قلعه‌ های بلینزونا سوئیس

منطقه‌ای که در آن شهر بلینزونا واقع شده است در طول تاریخ و خصوصا در قرون وسطی به عنوان محل استراتژیک بوده است. نخستین استحکامات و دژها در عصر امپراطوری روم در این منطقه بنا شده است. حاکمان مختلفی در طول تاریخ در این شهر وجود داشته‌اند که در نهایت در 1500 میلادی این شهر نیز به بخشی از اتحادیه سوئیس تبدیل شد. پس از این اقدام بود که همسایگان آن که همیشه چشم طمع به آن داشتند، از ادعاهای خود در مورد منطقه مهم بلینزونا دست کشیدند.

 با توجه به اهمیت شهر به لحاظ نظامی همواره با استفاده از قلعه‌ها و استحکاماتی محصور شده است در این شهر شاهد وجود یک امتداد طویل از دیواری قلعه و همچنین سه قلعه مشهورو بزرگ تاریخی به نام‌های Castelgrande، Castello di Montebello و Sasso- Corbaro هستیم.

با توجه به اهمیت تاریخی، قلعه‌ های بلینزونا در فهرست آثار تحت نظارت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. در طول سال گردشگران زیادی از این قاله‌های تاریخی (کسل‌گراند، مونته‌بلو و ساسو کوربارو) بازدید می‌کنند.

کسل‌ گراند از قلعه‌ های بلینزونا

در میان قلعه‌ های بلینزونا، کسل گراند قدیمی‌ترین قلعه به حساب می‌شود و بر اساس بررسی‌هایی که توسط باستان‌شناسان صورت گرفته است در دوران امپراطوری روم این قلعه بنا شده است. این قلعه روی یک قله ی‌سنگی بنا شده است که به یک دره و دیوارهایی که از شهر قدیمی حفاظت می‌کنند، اشراف دارد. این قلعه در زمانه خود از اهمیت نظامی و استراتژیک بالایی داشته است و چندین بار نیز بازسازی شده و توسعه یافته است.

بر اساس نتایجی که از کاوش‌های باستانی بوجود آمده است آثار هنری نیز در این منطقه یافته شده است که نشان از وجود ساختمان‌های مسکونی پیش از برپایی و بنای کسل گراند بوده است.

مونتبلودو از قلعه‌ های بلینزونا

این قلعه نیز از جمله قلعه‌ های بلینزونا (Castles of Bellinzona) در سوئیس محسوب می‌شود. این قلعه در قسمت شرقی شهر قرار گرفته است. در ابتدا این قلعه در 1313 میلادی برای خاندان حامی امپراطوری روسکا بنا شد که پس از شکست آن‌ها توسط ویسکونتی‌ها تا انتهای قرن چهاردهم در دست ویسکونتی‌ها بوده است.  این قلعه بین سال‌های 1462 و 1490 بازسازی شد و به امروزی خود گسترش یافت. در قرن نوزدهم این قلعه خراب شد و در سال 1903 میلادی مجددا بازسازی شد.

برخلاف قلعه کس گراند این قلعه توسط ویژگی‌ها و موانع طبیعی محافظت نمی‌شود. برای محافظت از دیوارهای قلعه در اطراف آن خندق‌های عمیق ایجاد شده است. مجموعه‌ای که قلعه در آن بنا شده است به شکل لوزی می‌باشد و در انتهای جنوبی و شمالی به دیوارهای شهر متصل است. در قلعه می‌توان به وضوح سه مرحله ساخت و ساز مجزا را مشاهد کرد که مربوط به قرون مختلف است. در داخل قلعه مونتبلو شاهد موزه مربوط به خود قلعه نیز هستیم.

مونتبلودو از قلعه‌ های بلینزونا | یوروپ تورز

قلعه ساسو کورابارو

یکی دیگر از قلعه‌های سه گانه بلینزونا است که ساخت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد که بر روی یک تپه بنا شده است. بر خلاف دو قلعه قبلی این قلعه در در دیوارهای شهری ادغام نشده است و در واقع بافتی مجزا و جداگانه محسوب می‌شود. در زمان صلح از این قلعه به عنوان یک زندان استفاده می‌شده است. این قلعه نیز بتدریج و در سال‌ها و قرن‌های بعدی توسعه یافت و دیوارهایی به آن اضافه شد.

قلعه ساسو کوربارو بارها در معرض برخورد رعد و برق قرار گرفت به طوری که چندین بار در آن آتش سوزی رخ داد که قلعه را چندین بار به سمت نابودی کامل می‌برد. شکل قلعه مربعی می‌باشد.

قلعه ساسو کورابارو | یوروپ تورز

برگزاری جشن در قلعه‌ های سه گانه

با توجه به اهمیت تاریخی که قلعه‌ های بلینزونا دارد، امروزه این قلعه‌ها با دقت بالایی محافظت می‌شوند. همچنین در طول سال در اطراف این قلعه‌ها شاهد برگزاری مسابقات، جشن‌ها و جشنواره‌های مختلفی هستیم که مردم زیادی را به سوی خود جذب و جلب می‌کند.

برگزاری جشن در قلعه‌ های سه گانه | یوروپ تورز

سوالات متداول قلعه‌ های بلینزونا

قلعه های بلینزونا از چه اهمیتی برخوردار هستند؟

با توجه به اهمیت تاریخی، قلعه‌های بلینزونا در فهرست آثار تحت نظارت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. در طول سال گردشگران زیادی از این قلعه‌های تاریخی (کسل‌گراند، مونته‌بلو و ساسو کوربارو) بازدید می‌کنند.

قدیمی ترین قلعه ی شهر بلینزونا کدام قلعه است و مربوط به چه دورانی است؟

در میان قلعه‌های بلینزونا، کسل گراند قدیمی‌ترین قلعه به حساب می‌شود و بر اساس بررسی‌هایی که توسط باستان‌شناسان صورت گرفته است در دوران امپراطوری روم این قلعه بنا شده است.

قلعه مونتبلودو در کجای شهر بلینزونا قرار گرفته است؟

این قلعه نیز از جمله قلعه‌های بلینزونا (Castles of Bellinzona) در سوئیس محسوب می‌شود. این قلعه در قسمت شرقی شهر قرار گرفته است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!