چگونه ویزای تجاری ایتالیا را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تجاری ایتالیا را دریافت نمائیم؟

ویزای تجاری ایتالیا، برای انجام فعالیت‌های تجاری در کشور ایتالیا نیاز به طی شدن مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا دارید، این ویزا برای همه اهدافی که مطابق با …

برای انجام فعالیت‌های تجاری در کشور ایتالیا نیاز به طی شدن مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا دارید، این ویزا برای همه اهدافی که مطابق با تجارت و کسب وکار باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه همراه ما باشید تا با جزییات اخذ این ویزا و مدارک لازم برای ارائه به سفارت ایتالیا آشنا شوید. خوب است بدانید که تنها یکی از اهداف مرتبط با ویزای تجاری ایتالیا شرکت در جلسات کاری یا کنفرانس‌های تجاری می‌باشد.

چگونه ویزای تجاری ایتالیا را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

ویزای تجاری ایتالیا با دعوتنامه

در ابتدا راجب دعوتنامه‌ها صحبت خواهیم کرد، چون یک دعوتنامه رسمی می‌تواند روند اخذ ویزای تجاری ایتالیا را سرعت ببخشد. اخذ ویزای ایتالیا برای انجام هر سفری به این کشور الزامی ست و ما در اینجا راجب سفر‌های تجاری و کاری صحبت خواهیم کرد.

همیشه این مورد را در نظر داشته باشید که دعوتنامه به معنای اخذ صد در صد انواع ویزا‌های ایتالیا از جمله ویزای تجاری این کشور نیست و این نامه فقط قرار است روند طی شدن مراحل مربوط به صدور ویزا را بهبود ببخشد. گاهی ممکن است با مراجعه به سفارت با موضوع درخواست ارائه دعوتنامه روبرو شوید در این صورت می‌توانید از فرد ساکن در کشور ایتالیا درخواست کنید که یک دعوتنامه مطابق با قوانین مربوطه برای شما ارسال نماید. یکی از انواع این دعوتنامه‌ها دعوتنامه تجاری می‌باشد که در ادامه بیشتر راجب آن صحبت خواهیم کرد.

ارسال دعوتنامه جهت اخذ ویزای تجاری ایتالیا

اگر هدف شما اخذ ویزای تجاری ایتالیا می‌باشد باید از طرف شرکت مربوطه یا کارفرما و افراد مرتبط با فعالیت تجاری‌تان دعوتنامه دریافت کنید. این دعوتنامه باید نکات مهمی را در خود گنجانده باشد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

در مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا دعوتنامه ارسال شده به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت بنابراین باید هنگام پر کردن فرم مربوط به دعوتنامه، فرد ارسال‌کننده اصل صداقت را با متون درآمیخته باشد. اگر قرار است از طرف یک شرکت یا شخص رسمی برای شما دعوتنامه تجاری ایتالیا ارسال شود قطعاً آن‌ها مطلع هستند که مسئولیت همه مندرجات دعوتنامه ارسالی با آن‌ها خواهد بود.

فرد ارسال‌کننده دعوتنامه باید همه مشخصات خود را به طور کاملاً صحیح در دعوتنامه درج نماید، وجود هر گونه خطا موجب بروز اختلال در روند صدور ویزای تجاری ایتالیا خواهد شد.

ارائه فیش حقوقی سه ماه اخیر فردی که دعوتنامه را ارسال کرده است، در صورتی که مسئولیت هزینه‌های فرد متقاضی را بر عهده گرفته باشد، الزامی ست.

در مرحله آخر نیز دقت داشته باشید که اطلاعات فرد متقاضی از جمله نام و نام خانوادگی، شغل، محل اسکان و هدف سفر باید بطور دقیق در دعوتنامه ذکر شده باشد چون در مراحل صدور ویزای تجاری ایتالیا این موارد از نکات مهمی هستند که در مرکز توجه قرار می‌گیرند.

دعوتنامه و ویزای تجاری ایتالیا

برای دعوت از شخصی خاص به ایتالیا که هدفی مرتبط با امور کاری و تجاری مد نظر باشد نیاز به ارسال این دعوتنامه است. بطور معمول در حالت رسمی این نامه میان شرکت مبدا و مقصد رد و بدل خواهد شد.

اهداف تجاری حالت‌های گوناگونی دارند بعنوان مثال گاهی ویزای تجاری ایتالیا برای بازدید از یک وسیله یا دستگاه و خرید آن صادر می‌شود و گاهی نیز برای انجام یک ملاقات کاری در جهت گسترش فعالیت‌های اقتصادی. وجود مهر و امضا در پایان دعوتنامه الزامی است البته خوب است بدانید که ارسال دعوتنامه از طریق‌ایمیل نیز امکانپذیر است و می‌توانید اکثر مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا را بصورت اینترنتی و آنلاین طی نمایید.

ویزای تجاری ایتالیا

اگر شخصی از طرف شرکت یا کارفرمایی که ساکن کشور ایتالیا است دعوت به کار شود ملزم به دریافت ویزای تجاری ایتالیا می‌باشد. همانطور که گفته شد اهداف تجاری صورت‌های مختلفی دارند که با توجه به هدف اصلی می‌توان درخواست ارسال دعوتنامه را ارائه داد.

کسانی که با هدف انجام یک ملاقات کاری یا عقد یک قرار داد تجاری به کشوری سفر می‌کنند ملزم به طی کردن مراحل لازم برای دریافت ویزای مربوطه هستند که در اینجا ویزای تجاری ایتالیا مورد بحث است. در این کشور شرکت‌های مختلفی با زمینه‌های کاری متعددی مشغول به فعالیت هستند از جمله حوزه‌های پرطرفدار فعال در ایتالیا می‌توان به مد و پوشاک، معماری و طراحی دکوراسیون و عرصه طلا و جواهرات و طراحی آن‌ها اشاره کرد.

با توجه به موارد بالا با دیدن قدرت اقتصادی ایتالیا می‌توان آن را کشوری جذاب برای تاجران و بازرگانان قلمداد کرد. ناگفته نماند که تعدادی از نمایشگاه‌های تجاری صنایع ذکر شده در بالا در کشور ایتالیا برگزار می‌گردند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید کسب وکار و فعالیت تجاری‌تان را گسترش دهید، این مقاله می‌تواند برای‌تان سودمند باشد. در ادامه بیشتر راجب مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا و مدارک لازم برای ارائه به سفارت صحبت خواهیم کرد.

هزینه ویزای تجاری ایتالیا

در مبحث مربوط به ویزای تجاری ایتالیا ابتدا راجب هزینه لازم برای پرداخت به سفارت این کشور صحبت خواهیم کرد. هزینه لازم برای صدور هر ویزا حدود ۱۰۰ یورو می‌باشد، البته فرد متقاضی باید این میزان مبلغ را بصورت نقدی و با ارز یورو به مسئولین سفارت پرداخت نماید. در این میان افراد نزدیک خانواده کسانی که اقامت کشور ایتالیا را دریافت کرده‌اند ملزم به پرداخت هزینه تعیین شده نیستند، این افراد شامل پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، نوه‌ها، همسر و فرزندان می‌باشند.

هزینه ویزای تجاری ایتالیا | یوروپ تورز

مدارک ویزای تجاری ایتالیا

  • برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا ارائه فرم روادید شینگن الزامی می‌باشد.
  • عکس ۳*۴، دو عدد و البته بدون روتوش باید ارائه شود.
  • ارائه گذرنامه الزامی ست البته ناگفته نماند که دو برگ از آن باید سفید و بدون مهر باشد و اعتبار سه ماهه گذرنامه از تاریخ تعیین شده برای خروج از کشور الزامی ست.
  • در ارتباط با دعوتنامه خوب است بدانید که باید روی برگه‌ای دارای سربرگ ایتالیایی درج شده باشد، ارائه گواهی ثبت در اتاق بازرگانی یا تأییدیه اتاق بازگانی مبنی بر صحت شرکت ثبت شده نیز الزامی خواهد بود. (توجه به این نکته در حوزه مسئولیت‌های شخص ارسال‌کننده دعوتنامه است).
  • ضمیمه شدن معرفی نامه روی برگه‌ای که سربرگ شرکت دعوت‌کننده یا شرکت ایرانی که در آن فعال هستید چاپ شده باشد نیاز است. در ادامه خواهیم گفت که معرفی نامه باید شامل چه اطلاعاتی باشد.
  • مدارک مربوط به شرکت ایرانی نیز باید ترجمه شده باشد، این ترجمه می‌تواند یا به زبان ایتالیایی انجام شود و یا انگلیسی. این مدارک باید نشان دهنده حقیقی بودن و فعالیت مستمر شرکت ثبت شده باشند. البته در اینجا نیازی به تأیید دادگشتری یا وزارت امور خارجه نمی‌باشد و وقت زیادی از شما تلف نخواهد شد. در ادامه راجب این مدارک توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.
  • راجب اشخاص کارمند و مدارکی که باید ارائه کنند نیز صحبت خواهد شد.
  • مدارک اصالت شرکت ایرانی و فعال بودن آن

با توجه به نوع شرکت به طور کلی موارد زیر برای اثبات صحت فعالیت شرکت باید ارائه گردد، ناگفته نماند که این مدارک روند اخذ ویزای تجاری ایتالیا را سرعت می‌بخشد:

  • آخرین روزنامه رسمی چاپ شده که البته تاریخ آن نباید بیشتر از ۳ سال از روی آن گذشته باشد. این روزنامه باید دارای اطلاعات ثبت شرکت مربوطه و همچنین اطلاعات فرد متقاضی از جمله نام نام خانوادگی او باشد.
  • اداره مرتبط با این امور که در شهرتان واقع شده است باید مجوز کسب به شما ارائه داده باشد، ارائه این مجوز کسب الزامی ست.
  • ارائه کارت بازرگانی نیز مورد قبول واقع خواهد شد.
  • ویزای تجاری ایتالیا جهت کارمندان شرکت
  • اگر شخص کارمند بود و امکان ارائه هیچ یک از موارد ذکر شده در پاراگراف قبل برای او وجود نداشت، باید مدارکی که در ادامه شرح داده می‌شود را به سفارت ایتالیا تحویل دهد:
  • نامه‌ای که شرکت، وجود ارتباط بین او و شرکت را تأیید کرده باشد، مشخص نمودن سمت شغلی نیز الزامی ست.
  • کارت پرسنلی صادر شده از طرف شرکت
  • گواهی اشتغال جهت ویزای تجاری ایتالیا
  • در معرفی نامه ارائه شده باید اطلاعات زیر درج شده باشد، ارائه این مدرک نیز روند اخذ ویزای تجاری ایتالیا را تسهیل می‌کند:
  • اطلاعات مندرج در شناسنامه فرد
  • سمت فرد دعوت شده
  • توضیح مختصری در رابطه با ارتباطات شرکت ایرانی و ایتالیایی و روند قرارداد‌ها و فعالیت‌ها
  • بحث تقبل هزینه‌های لازم برای سفر و اقامت نیز باید توسط شرکت مطرح شود.
  • تاریخ سفر و مدت زمانی که باید در آنجا ماند.
  • مدارکی که بسته شدن قرارد‌های رسمی بین دو شرکت را اثبات کند.
  • شناسنامه و کپی‌های آن
  • توضیحات مختصر درباره ویزای تجاری ایتالیا

پس برای انجام یک سفر تجاری به ایتالیا و یا دریافت اقامت کاری ایتالیا توجه به همه موارد ذکر شده الزامی ست. ویزای کاری ایتالیا نیز همان ویزای تجاری صادر شده برای این کشور می‌باشد.

مدارک ویزای تجاری ایتالیا | یوروپ تورز

سوالات متداول چگونه ویزای تجاری ایتالیا را دریافت نمائیم؟

یکی از اهداف مرتبط به ویزای تجاری ایتالیا چیست؟

خوب است بدانید که تنها یکی از اهداف مرتبط با ویزای تجاری ایتالیا شرکت در جلسات کاری یا کنفرانس‌های تجاری می‌باشد.

چرا نیاز به اخذ ویزای تجاری ایتالیا داریم؟

برای انجام فعالیت‌های تجاری در کشور ایتالیا نیاز به طی شدن مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا دارید، این ویزا برای همه اهدافی که مطابق با تجارت و کسب وکار باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک مورد از نکاتی که برای اخذ ویزای تجاری ایتالیا باید به آن توجه داشته باشیم چیست؟

در مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا دعوتنامه ارسال شده به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت بنابراین باید هنگام پر کردن فرم مربوط به دعوتنامه، فرد ارسال‌کننده اصل صداقت را با متون درآمیخته باشد. اگر قرار است از طرف یک شرکت یا شخص رسمی برای شما دعوتنامه تجاری ایتالیا ارسال شود قطعاً آن‌ها مطلع هستند که مسئولیت همه مندرجات دعوتنامه ارسالی با آن‌ها خواهد بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!