هزینه زندگی در یونان 2022 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در یونان 2022 چقدر میباشد؟

هزینه زندگی در یونان که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود، بسیار مناسب است. این کشور، با توجه به آب و هوای دل پذیر و اقتصاد رو به رشد آن از کشورهای های مهاجر پذیر برای زندگی محسوب می شود. یونان با داشتن پتانسیل بسیار خوب، زندگی آسانی را برای ساکنین خود رقم زده است. هزینه زندگی در یونان کاملاً متعارف بوده و بیشتر مردم می توانند هزینه زندگی خود را جبران کنند. به منظور کاهش هزینه زندگی در یونان می توان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

شرایط اقتصادی کشور یونان

کشور یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارد، از این رو هزینه زندگی در یونان چندان بالا نیست. بسیاری از گردشگران با استفاده از تور یونان و تور اروپا به یونان سفر می کنند.با وجود اینکه این کشور یکی از کشورهای ارزان برای مهاجرت و تحصیل است، اما به دلیل شرایط ناپایدار اقتصادی در ایران و افزایش روز افزون نرخ یورو، هزینه زندگی در یونان تقریباً 80% گران تر از ایران است. از لحاظ بازار کار، این کشور ترجیح می دهد تا ساکنان از کار و درآمد مناسبی برخوردار شوند و برای مهاجران و اتباع خارجی پیدا کردن شغل مناسب کمی مشکل است. هزینه زندگی در یونان به طور متوسط 600 تا 1500 یورو برآورد شده است و این میزان بستگی به هزینه های اجاره بهای مسکن، خورد و خوراک و سایر هزینه ها در یونان دارد.

شرایط اقتصادی کشور یونان
شرایط اقتصادی کشور یونان

میزان حقوق و دستمزد در یونان

از جمله کارهایی که برای مهاجران خارجی در کشور یونان وجود دارد می توان به مدرس زبان انگلیسی، نگهداری از کودکان و صنعت توریسم اشاره کرد. در صورتی که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید، می توان کار مناسبی را در شرکت های خارجی در یونان پیدا کرد. میزان حقوق و دستمزد متوسط در کشور یونان در حدود 1500 یورو در ماه پس از کسر مالیات است که با توجه به هزینه زندگی در یونان، مبلغ متوسطی به شمار می رود. البته تسهیلاتی برای کاهش هزینه زندگی در یونان برای دانشجویان وجود دارد و با استفاده از کارت دانشجویی می توانند از مکان هایی مانند تئاتر، سینما و موزه و هم چنین حمل و نقل با صرف هزینه کمتری بهره ببرند. حقوق و دستمزد متعارف در کشور یونان کاملاً پوشش دهنده هزینه زندگی در یونان است.

میزان حقوق و دستمزد در یونان
میزان حقوق و دستمزد در یونان

هزینه مسکن در یونان

تقریباً بیشترین عاملی که بر هزینه زندگی در یونان تأثیرگذار است، هزینه مسکن است که اجاره بهای آپارتمان بسته به مکان و متراژ آپارتمان مورد نظر متفاوت است. اجاره بهای یک آپارتمان در یونان در حدود 600 تا 1200 یورو هزینه دارد. آتن پایتخت کشور یونان است که موقعیت بسیار مناسبی را از لحاظ فرهنگی، آب و هوایی و شادابی در کشورهای اروپایی دارد. هزینه اجاره بها در قسمت های مختلف شهر آتن متفاوت بوده و در قسمت شمال و جنوب شرق آتن گران ترین مناطق آن محسوب می شود. هرچه به حومه شهر و از مرکز شهر دور می شویم، اجاره بهای آپارتمان ها نیز کاهش می یابد. معمولاً اجاره بهای آپارتمان در حومه حدود 100 الی 200 یورو نسبت به مرکز شهر ارزان تر است. اگر قصد خرید خانه در آتن را دارید، قیمت هر متر آپارتمان در داخل شهر و نزدیک به مرکز شهر در حدود 4000 یورو و در حومه شهر در حدود 2900 یورو می باشد.

هزینه مسکن در یونان
هزینه مسکن در یونان

هزینه خورد و خوراک در یونان

یونان به دلیل آب و هوای معتدل و مدیترانه ای که دارد از رونق کشاورزی مناسبی برخوردار است و بیشتر نیازهای خوراکی یونان از داخل کشور تأمین می شود. به همین دلیل هزینه خورد و خوراک در کشور یونان چندان گران نبوده و تنها اندکی از هزینه زندگی در یونان مربوط به خورد و خوراک می شود. با استفاده از تولیدات محلی این کشور و رژیم غذایی مناسب می توان کاهش قابل ملاحظه ای را در هزینه زندگی در یونان مشاهده کرد. هزینه متوسط خوراک در حدود 65 یورو است و در صورتی که برای صرف غذا به رستوران بروید، هزینه هر وعده غذا در حدود 5 الی 10 یورو می باشد.

هزینه خورد و خوراک در یونان
هزینه خورد و خوراک در یونان

هزینه حمل و نقل در یونان

استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس بهترین گزینه برای کاهش هزینه حمل و نقل در یونان است. نرخ تاکسی در یونان از رنج تقریباً بالایی برخوردار است و بسیاری از محصلین و دانشجویان در یونان ترجیح می دهند که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، هم چنین می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیف هایی که در حمل و نقل عمومی وجود دارند، بهره مند شوند. هزینه متوسط حمل و نقل در یونان در حدود 30 یورو می باشد. هزینه حمل و نقل درصد اندکی از هزینه زندگی در یونان را به خود اختصاص داده است. چنانچه می خواهید از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید، حتماً خودرو را بیمه کنید زیرا وضعیت رانندگی در یونان چندان جالب نیست.

هزینه حمل و نقل در یونان
هزینه حمل و نقل در یونان

هزینه تحصیل در یونان

هزینه های تحصیلات دانشگاهی در یونان برای دانشجویان خارجی در حدود 11000 تا 16000 یورو در سال است و برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا رایگان و بدون هزینه می باشد. هزینه تحصیل در یونان نسبت به سایر هزینه ها در یونان از رنج قابل قبولی برخوردار است. برای انجام بعضی پرداخت ها در یونان نیاز به کارت اعتباری دارید، برای این منظور می بایست یک حساب بانکی در یونان باز کنید تا بتوانید پرداخت های مورد نظر را انجام دهید. برای باز کردن حساب به شماره مالیاتی و گذرنامه و در بعضی مواقع مجوز اقامت نیاز دارید. در طول دوره تحصیل، دانشجو می تواند از خدمات درمانی رایگان استفاده کند، هم چنین امکان کار پاره وقت در حین تحصیل در دانشگاه وجود دارد که این موضوع به کاهش هزینه زندگی در یونان کمک بسزایی می کند. امکان کار دانشجویی در مقطع کارشناسی به میزان 10 ساعت، در مقطع کارشناسی ارشد به میزان 20 ساعت و در مقطع دکترا به میزان 30 ساعت برای دانشجو وجود دارد.

هزینه تحصیل در یونان
هزینه تحصیل در یونان

سایر هزینه ها در یونان

سایر هزینه زندگی در یونان برای فرد ایجاد می شود می توان به هزینه های پوشاک، هزینه اینترنت، هزینه آب و برق و گاز، هزینه ورزش و تفریح اشاره کرد که هر کدام به طور متوسط به ترتیب 30 تا 80 یورو، 20 تا 25 یورو، 140 الی 150 یورو و 15 تا 30 یورو هزینه در بر دارد. با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان هزینه زندگی در یونان را به میزان قابل توجهی کاهش داد. از دیگر هزینه زندگی در یونان، هزینه خدمات عمومی است که شامل هزینه جمع آوری زباله، هزینه تمیز کردن فضای ساختمان و هزینه تعمیرات است که بسته به متراژ آپارتمان محل سکونت متفاوت می باشد.

سایر هزینه ها در یونان
سایر هزینه ها در یونان

اطلاعات اولیه در مورد کشور یونان

کشور یونان دارای یکی از زیباترین و تاریخی ترین پایتخت های جهان است. آتن به لحاظ فرهنگ خاص و معماری چشم نواز معروف است. به همین جهت بسیاری از گردشگران با استفاده از تور یونان و تور اروپا به این کشور سفر می کنند. پول رایج یونان یورو بوده و تحصیل در این کشور به زبان یونانی و زبان انگلیسی امکان پذیر است. بسیاری از داد و ستدها در یونان با پول نقد انجام می شود، به همین دلیل همراه داشتن پول نقد الزامی است. اقتصاد یونان رو به پیشرفت است و زندگی رو به رشدی را در این کشور می توان تجربه کرد. هزینه زندگی در یونان سرسام آور نبوده و غالب مردم از پس هزینه های خود برمی آیند. در این کشور جزایر متعددی وجود دارد که گاه هزینه اجاره خانه در این جزایر نسبت به مرکز شهر گران تر نیز می باشد. بیشترین هزینه زندگی در یونان مربوط به اجاره بها می باشد و موارد دیگر از هزینه های پایین تری برخوردارند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط یونان، وقت سفارت یونان ، ویزای یونان ، تور یونان و تور اروپا میباشد.88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!