موزه کی 21 دوسلدورف | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه کی 21 دوسلدورف | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه کی ۲۱ دوسلدورف، یکی از موزه‌های خارق العاده شهر دوسلدورف آلمان می‌باشد که با مزه‌ترین مجسمه‌ها و بهترین کار‌های معاصر را در معرض دید عموم قرار داده است.

موزه کی ۲۱ دوسلدورف، یکی از موزه‌های خارق العاده شهر دوسلدورف آلمان می‌باشد که با مزه‌ترین مجسمه‌ها و بهترین کار‌های معاصر را در معرض دید عموم قرار داده است. این موزه بزرگ  با ساختمانی زیبا با نام سازه هنرمندانه توماس سارانسو شهرت دارد که در ارتفاعی به اندازه ۳۱ متر ساخته شده است. فضای داخلی این مکان به گونه‌ای بوده که تابلو‌های هزار نقش و‌نگار به جای مانده از هنرمندان خوش ذوق بر روی دیوار‌هایی بلند و سفید رنگی به نمایش گذاشته است.

موزه کی 21 دوسلدورف | یوروپ تورز

تاریخچه موزه کی 21 دوسلدورف

دولت ایالت نوردراین _ وستفالین در سال ۱۹۶۱ میلادی به منظور بنیادی تحت قانون‌های خصوصی برای منتشر کردن مجموعه هنری و همچنین گسترش آثار‌های متعدد به وسیله کسب‌های جدید دستور ساخت سه ساختمان موزه با عنوان مجموع هنری راین شمالی را داد.

مجموعه هنری و مدرن راین شمالی دوسلدورف از جمله مجموعه هنری فوق‌العاده در کشور آلمان می‌باشد؛ زیرا اکثر نمایشگاه‌های بزرگ تجاری دنیا در این مجموعه برگزار می‌شود، در این سال‌ها موزه کی ۲۱ دوسلدورف یکی از
ساختمان‌های مهم این مجموعه بوده که به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی و تاریخی معرفی شده است و محل مناسبی برای دیده شدن آثار بی‌نظیر مشهورترین هنرمندان جهان مانند توماس با اثر هنری بر زیر شیشه گنبدی می‌باشد.

جالب است بدانید جان ویلهم دوم یکی از امپراتور‌های شهر دوسلدورف علاقه زیادی به فرهنگ و هنر داشت که در قرن هفدهم مجسمه‌ها و نقاشی‌های ارزشمندی از آن دوره به یادگار مانده که در موزه کی ۲۱ دوسلدورف نگهداری می‌شود.

مجموعه هنری نوردراین _ وستفالین

در سه نواحی مختلف از شهر دوسلدورف واقع در کشور آلمان مجموعه هنری نوردراین شمالی_ وستفالیا وجود دارد که در منطقه Grobbelplatz به عنوان بزرگترین مجموعه هنری با نام موزه کی ۲۱ دوسلدورف شهرت یافته است. این ساختمان از جمله بنا‌های مدرنی می‌باشد که در دوسلدورف کشور آلمان قرار دارد که در حقیقت یک اثر فوق مدرن به حساب می‌آید.

موزه کی ۲۱ دوسلدوف در ساختمان Standehaus متعلق به قرن نوزدهم  واقع شده که نمونه‌های مختلفی از تأسیسات متمرکز بر طراحی‌های مدرن و نقاشی و همینطور فیلم‌ها و مجسمه‌های زیبایی را شامل می‌شود. در ناحیه دیگری محل سوم Haus Schmela قرار دارد که در واقع میزبان نمایشگاه‌های موقت مختلفی می‌باشد که هر کدام از ساختمان های  این مجموعه از جمله زیباترین جاذبه‌های گردشگری در شهر دوسلدورف به شمار می‌رود.  

آشنایی بیشتر با موزه کی 21 دوسلدورف

بزرگترین طراحان ساختمان در اروپا در شهر دوسلدورف قرار دارند که این موضوع سبب شده است تا لوکس‌ترین بنا‌ها مانند ساختمان موزه کی ۲۱ دوسلدورف در این شهر جای بگیرد. این زیبایی تا جایی است که مردم اروپا اعتقاد دارند شهر دوسلدورف از جمله بهشت‌های زمینی می‌باشد. شاید برای شما جالب باشد اما ساخت بنا‌های لوکس و مدرن در شهر دوسلدورف تا جایی رواج دارد که طراحان و معماران در برخی دوره‌های تاریخ از این شهر در چند نقطه از شهر دوسلدورف ساختمان‌های هم نوعی را بنا می‌کردند.

مجموعه هنری وستفالین از جمله ساختمان‌های دیدنی این شهر است که در سه مکان متفاوت جای گرفته‌اند.   این ساختمان‌ها اگر چه هر کدام زیبایی خاص خود را دارند اما در بین آن‌ها ساختمانی که در منطقه گراب پلاتز قرار دارد با سنگ‌های گرانیتی که به رنگ مشکی براق هستند بیشتر از هر ساختمان دیگری در شهر دوسلدورف خود نمایی می‌کند. این ساختمان لوکس که همان موزه کی ۲۰ دوسلدورف است آثار متعددی از هنر‌های مدرن را در خود جای داده که از جمله این آثار می‌توان به نقاشی‌های پل کلای اشاره کرد. ساختمان زیبای دیگری که در این شهر پا بر جا‌ایستاده  یکی دیگر از ساختمان های  مجموعه هنری وستفالین بوده که به موزه کی ۲۱ دوسلدورف شهرت دارد.

این ساختمان نقاشی‌های بی‌بدیلی از توماس شوت، هنرمند مشهور راینهارد موچا و همچنین آثار هنری توماس هیرشون را در خود جای داده است که بدون شک این مجموعه هنری در بین دیگر موزه‌های شهر دوسلدورف مانند موزه جولیا استوسک و همینطور موزه هنر‌های معاصر و دیگر موزه‌ها نظیر موزه ارنست اشنایدر حرف بیشتری را برای گفتن دارد.

آدرس موزه کی 21 دوسلدورف

زیباترین ساختمان تاریخی که معماری فوق‌العاده‌ای را در بر گرفته است موزه کی ۲۱ دوسلدورف می‌باشد که بیشتر آثار نگهداری شده در این مجموعه هنر‌های معاصر و مدرنی مربوط به قرن ۲۱ میلادی است. این موزه زیبا و تاریخی در ساختمان سابق پارلمان واقع شده که به سبک معماری نئورنسانس ساخته شده است. امروزه این موزه توانسته مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های موقتی باشد، بهتر است بدانید جالب‌ترین آثار هنری که در موزه کی ۲۱ دوسلدورف قرار گرفته است آثار هنری یک هنرمند خوش ذوق با نام توماس سارانسو بوده که از آن با عنوان > یاد می‌شود.

زیباترین موزه در شهر دوسلدورف

شهر دوسلدورف یکی از شهر‌های هنری و مدرن آلمان است که ساختمان‌های زیبا و بنا‌های برفراشته‌ای را در دل خود جای داده است. بازدید از معماری این بنا‌های به جا مانده از هنرمندان آلمانی می‌تواند دلیل خوبی برای جلب بسیاری گردشگر و توریست از همه جای جهان باشد. این مرکز هنری به علت داشتن موزه‌های فراوان و همچنین صد‌ها گالری در بین دیگر شهر‌های آلمان به خود می‌بالد.

شاید به جرأت بتوان گفت ساختمان موزه‌های این شهر خصوصاً ساختمان موزه کی ۲۱ دوسلدورف جدای از آثار هنری و بی‌نظیری را که در خود جای داده است، می‌تواند با داشتن نمای ظاهری در کنار دیگر موزه‌های این شهر  بیانگر یک اثر هنری و تماشایی باشد که بدون ورود به داخل موزه دیدن ساختمان موزه بسیار جالب و تماشایی می‌باشد.

اگر چه شهر دوسلدورف با داشتن موزه‌های فراوانی مانند موزه‌ی آکادمی هنر، موزه‌ی لوبک، موزه سرامیک‌های آلمانی و همچنین موزه فیلم و موزه کانست پلاست و بسیاری  موزه‌های هنری مختلف در بین دیگر شهر‌های اروپایی لقب شهر موزه‌ها را یدک می‌کشد اما باید گفت موزه کی ۲۱ دوسلدورف همانند نگینی بر روی انگشتری در بین تمامی موزه‌های شهر دوسلدورف می‌درخشد و به عنوان زیباترین موزه دوسلدورف شناخته شده است.

زیباترین موزه در شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

آثار نگهداری شده در موزه کی 21 دوسلدورف

در این ساختمان زیبا و دیدنی که آثار برجسته هنری را در دل خود نگه داشته است می‌توان آثار منحصر بفردی را نظیر آثار پلی کلی، پابلو پیکاسو و همچنین آثار هنری ماتیس به همراه آثار زیبا و دیدنی پیت مونتریان و آثار خلق شده بسیاری از دیگر هنرمندان کشور آلمان را مشاهده کرد.

یکی از مشهورترین آثار ماندگار در موزه کی ۲۱ دوسلدورف مجموعه‌ای از جنس شیشه است که با دستان هنرمند هلمت هنریتچ خلق شده‌اند از دیگر آثار برجسته این موزه بزرگ و تماشایی آثار باروک ایتالیایی می‌باشد. قطعاً شهری که به مد و هنر مشهور می‌باشد کمتر گردشگری است که در بین جاذبه‌های شهر دوسلدورف از این موزه دیدن نکند.

موزه کی ۲۱ در شهر دوسلدورف آلمان

تاریخ تمدن شهر دوسلدورف از زمان‌های گذشته تا به امروز بسیار جذاب و دیدنی بوده است به طوری که این شهر در طول تاریخ دوران‌های پرفراز و نشیبی را داشته و آثار هنری به جا مانده از دوران‌های بسیاری را در دل خود به یادگار گذاشته است.

اگر چه موزه‌های فراوانی در شهر دوسلدورف وجود دارد اما بدون شک موزه هنری کی ۲۱ دوسلدورف با داشتن آثار هنری مربوط به قرن سوم پیش از میلاد مسیح تا به امروزه فوق‌العاده‌ترین موزه در شهر دوسلدورف موزه‌ای است که هفتاد هزار هنر گرافیکی و همچنین عکس‌های هزار رنگی را بر روی دیوار‌های بزرگ سفید رنگی به نمایش گذاشته است. اگر به دنبال تماشای زیباترین کار‌های هنری و دیدن شگفت انگیزترین مجسمه‌ها هستید موزه کی ۲۱ دوسلدورف می‌تواند بهترین مکان برای انجام این کار باشد.

بازدید از مجموعه هنری نوردراین _ وستفالن

شهر دوسلدورف از جمله شهر‌های تاریخی آلمان است که هر گردشگری بازدید از موزه‌های این شهر را در اولویت قرار می‌دهد. اما بهتر است بدانید برای تماشای زیباترین آثار هنری و بی‌نظیرترین تابلو‌های نقاشی در ابعاد بزرگ که با خلاقیت و ظرأفت رنگ‌آمیزی شده‌اند مجموعه هنر نوردراین_ وستفالین بهترین گزینه انتخابی خواهد بود. جالب است بدانید در بازدید از این مکان دیدنی اجرا‌هایی از تئاتر و همچنین کنسرت هاب کلاسیک به چشم می‌آید به همین دلیل این موزه سالانه باعث جذب مسافران زیادی شده است.

زمان بازدید از موزه کی 21 در شهر دوسلدورف

موزه کی ۲۱ دوسلدورف از جمله موزه‌های پر بازدید در شهر دوسلدورف می‌باشد که تنها در روز‌های سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه‌ها باز می‌باشد. این موزه در روز‌های نام برده تنها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر پذیرای بازدید‌کنندگان هستند. توجه داشته باشید موزه کی ۲۱ دوسلدورف در اولین چهارشنبه هر ماه که با عنوان عصر هنر KPMG نامیده شده است  پذیرش رایگان دارد.

برای اجازه ورود به موزه K۲۱  در شهر دوسلدورف لازم است تا افراد بالای شش سال از باجه عرضه بلیط موزه، بلیط‌های تک  و یا بلیط‌های ترکیبی همراه با نمایشگاه را  تهیه کنند. در زمان خرید بلیط موزه کی ۲۱ دوسلدورف توجه داشته باشید معمولاً بهای بلیط برای کودکان ۶_۱۷ سال کمتر از قیمت بلیط موزه برای افراد بزرگسال می‌باشد.

تهیه بلیط برای بازدید از موزه K21 دوسلدورف

در هنگام خرید بلیط موزه کی ۲۱ دوسلدورف بهتر است بدانید بلیط‌ها به چند صورت به بازدید‌کنندگان ارائه می‌شوند، از آنجایی که آثار هنری ساختمان موزه کی ۲۱ و موزه کی ۲۰ با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین مسئولین مجموعه هنری نوردراین_ وستفالین در شهر دوسلدورف بلیط‌ها را به صورت ساده و تک را تنها برای بازدید از موزه کی ۲۱ دوسلدورف در نظر گرفته و بلیط‌های ترکیبی را برای بازدید از موزه کی ۲۱ و نمایشگاه‌های موجود و مجموعه‌های دائمی  در موزه کی ۲۰ معتبر می‌دانند.

بازدید‌کنندگان بهتر است بدانند که پس از خرید بلیط موزه هر یک از بلیط‌ها به مدت دو ماه اعتبار دارند. جالب است بدانید خانواده‌هایی که به صورت گروهی به بازدید از موزه کی ۲۱ دوسلدورف و یا موزه کی ۲۰ ‌می‌روند علاوه بر پذیرش یک نفر بزرگسال به یک نفر کودک ۶_۱۷ سال بلیط رایگان داده می‌شود. دانش‌آموزان، دانشجویان و کارآموزان با ارائه دادن کارت آموزشی این امکان را دارند تا از ۵۰ درصد تخفیفات موزه استفاده کنند. گروه‌های بالاتر از ده نفر می‌بایست درخواست بلیط‌های گروهی را داشته باشند.

بهترین زمان بازدید از موزه کی 21 شهر دوسلدورف

چنانچه قصد بازدید از موزه کی۲۱ دوسلدورف را دارید بهتر است بدانید که شهر دوسلدورف در بیشتر ایام سال آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد که می‌تواند شرایط مناسبی را برای توریست‌ها و گردشگران فراهم آورد. البته در بیشتر ایام سال شهر دوسلدورف بارندگی می‌باشد اما چون مجموعه هنری نوردراین_ وستفالین از جمله موزه کی۲۱ دوسلدورف دارای ساختمان‌های سرپوشیده با بهترین امکانات گرمایشی و سرمایشی هستند بنابراین در هر موقعیتی از سال شما می‌توانید یکی از بازدید‌کنندگان این مجموعه هنری باشید.

بهترین زمان بازدید از موزه کی 21 شهر دوسلدورف | یوروپ تورز

سوالات متداول موزه کی 21 دوسلدورف

این موزه در کجا قرار دارد؟

در سه نواحی مختلف از شهر دوسلدورف واقع در کشور آلمان مجموعه هنری نوردراین شمالی_ وستفالیا وجود دارد که در منطقه Grobbelplatz به عنوان بزرگترین مجموعه هنری با نام موزه کی ۲۱ دوسلدورف شهرت یافته است.

این موزه چه آثاری را در دل خود جای داده است؟

در این ساختمان زیبا و دیدنی که آثار برجسته هنری را در دل خود نگه داشته است می‌توان آثار منحصر بفردی را نظیر آثار پلی کلی، پابلو پیکاسو و همچنین آثار هنری ماتیس به همراه آثار زیبا و دیدنی پیت مونتریان و آثار خلق شده بسیاری از دیگر هنرمندان کشور آلمان را مشاهده کرد.

بهترین زمان برای بازدید از این موزه چه زمانی است؟

چنانچه قصد بازدید از موزه کی۲۱ دوسلدورف را دارید بهتر است بدانید که شهر دوسلدورف در بیشتر ایام سال آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد که می‌تواند شرایط مناسبی را برای توریست‌ها و گردشگران فراهم آورد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!