گشت و گذار در محله ای یو آر شهر رم در ایتالیا

گشت و گذار در محله ای یو آر شهر رم در ایتالیا

محله ای یو آر شهر رم، یکی از مشهورترین محله‌های شهر تاریخی رم در ایتالیا است که شهرتی جهانی در صنعت گردشگری دارد. اگر قصد سفر به ایتالیا داشته باشید، بدون شک …

محله ای یو آر شهر رم یکی از مشهورترین محله‌های شهر تاریخی رم در ایتالیا است که شهرتی جهانی در صنعت گردشگری دارد. اگر قصد سفر به ایتالیا داشته باشید، بدون شک یکی از محله‌های رم که بازدید آن حسابی به شما توصیه می‌شود، محله‌ای یو آر در رم است.

برای آشنایی بیشتر با این محله رم در ادامه با ما همراه باشید که با هم گشت و گذاری مجازی در آن داشته و از پیشینه تاریخی و معماری آن برایتان بگوییم.

گشت و گذار در محله ای یو آر شهر رم در ایتالیا | یوروپ تورز

کلیاتی درباره محله ای یو آر

محله‌ای یو آر یکی از محله‌های رم در مرکز شهر است که توسط موسلینی دیکتاتور سابق ایتالیا بنا شد. موسلینی از این محله به عنوان چشم‌انداز آینده یاد می‌کرد که برای پیشبرد هرچه بیشتر عدالت در جهان بنا شد. در این محله شما می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های رم به نام پالازولا دلا سیویلتا را ببینید که قدمت آن به رم باستان می‌رسد.

امروزه نیز محله‌ای یو آر شهر رم یکی از مناطق مسکونی و تجاری شهر رم محسوب می‌شود و به عنوان یکی از مناطق پر بازدید در صنعت گردشگری شناخته می‌شود. همانطوری که می‌دانید در بین کشورهای اروپایی، ایتالیا بیشترین میزان ورود بازدید و گردشگر بین‌المللی را دارد و‌ای یو آر همیشه در لیست بازدید گردشگران قرار دارد. البته این منطقه به اندازه کلوسیوم رم شهرت ندارد، ولی علاقمندان به تاریخ معاصر ایتالیا به خوبی با پیشینه و تاریخچه این محله آشنا هستند.

پیشینه محله ای یو آر

محله‌ای یو آر رم به عنوان یکی از دیدنی‌های رم از قدمتی کهنی برخوردار است که بنابر روایت‌های تاریخ معاصر ایتالیا در سال 1930 بنا شد. بر همین اساس موسلینی این محله را در جشن بیستمین سالگرد فاشیسم در ایتالیا افتتاح کرد و بعد‌ها از این محله به عنوان نماد جهانی اپوزوسیون ایتالیا یاد شد.

البته خوب است بدانید که این منطقه در اصل با نام محله‌ای 42 ساخت و سازش شروع شد و برای اتصال نقاط مختلف شهری در مرکز شهر برنامه‌ریزی شد تا به خوبی بتواند نقاط جنوبی را به غربی وصل کند. همچنین قرار بود در این محله فضایی هم برای نمایشگاه‌های دائمی برپا شود که به دلیل شروع جنگ جهانی دوم، هیچ گاه رخ نداد.

محله ای یو آر در حال حاضر

در حال حاضر‌ای یو آر به عنوان یکی از دیدنی‌های رم در قسمت جنوبی مرکز شهر، کاربری مسکونی و تجاری دارد. همچنین بیشتر املاک این منطقه به وزارت اقتصاد دولت ایتالیا تعلق داشته و به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق رم شناخته می‌شود.

اگر در سفر ایتالیا همراه با تور باشید، بدون شک از این منطقه بازدید خواهید کرد ولی در عین حال اگر خودتان خواستید از رم گردی لذت ببرید و سری به‌ای یو آر بزنید، در نظر داشته باشید که می‌توانید از وسایل حمل و نقل استفاده کرده و به راحتی خود را به مرکز شهر رم برسانید. در مرکز شهر یا همان سیتی سنتر رم،‌ای یو آر را می‌تواند در جنوب سیتی سنتر به راحتی پیدا کنید. در نتیجه خیالتان راحت باشد، زیرا دسترسی‌های محله‌ای یو آر بسیار راحت است.

پروسه طراحی و بنای منطقه ای یو آر

در دهه 1930 و برای شروع ساخت و ساز این منطقه، از معماران و طراحان بسیاری خواسته شد که در این پروژه ملی حضور بهم رسانده و طرح‌هایشان را برای ساخت یکی از مناطق شهری رم ارائه دهند. به همین ترتیب در تاریخ نام معماران بزرگی همچون آلبرتو لیبِرا، انریکو دِل دیبیو، گیوسپِ تراگنی، ژیوانی میچِلوسی و ژیوانی موزیو به چشم می‌خورد که برای ساخت و ساز محله‌ای یو آر شهر رم طرح‌هایی ارائه دادند.

در این لیست پر و پیمان از مهندسان و متخصصان مشهور، مسئولیت پروژه را مهندس مشهور یعنی مارچلو پیاسِنتینی قبول کرد و به عنوان سرپرست شناخته شد. همکاران او در ساخت محله‌ای یو آر رم نیز بر اساس روایت‌های تاریخی گیوسپ پاگانو، لوئیجی پیسیناتو، لوئیجی ویِتی و اتورِ روسی بودند.

اولین مرحله ساخت محله‌ای یو آر شهر رم در وسعت 4 کیلومتر مربع آغاز شد و در سال 1938 به بهره برداری رسید. این ساخت و ساز شهری در سال 1939 به پایان رسید ولی به دلیل وقوع جنگ جهانی بخشی از آن برای همیشه ناتمام ماند. همان طور که پیشتر گفتیم، به دلیل وقوع جنگ فضای نمایشگاه‌های دائمی از پروژه ساخت حذف شد و هیچ گاه ادامه پیدا نکرد. در نهایت بهره برداری محله‌ای یو آر در میانه‌های جنگ و در سال 1942 به وقوع پیوست.

پروسه طراحی و بنای منطقه ای یو آر | یوروپ تورز

ای یو آر در سال های جنگ جهانی دوم و جنگ سرد

در سال‌های جنگ جهانی دوم؛ محله‌ای یو آر رم دچار آسیب‌های فراوان شد ولی شهرداری رم بارها و بارها به مرمت و بازسازی خرابی‌ها پرداخت. همچنین شهرداری وقت رم در آن زمان تصمیم گرفت که‌ای یو آر به عنوان منطقه بیزینسی و تجاری شهر شناخته شود که تا آن زمان این امر در ایتالیا رخ نداده بود. سال‌ها بعد دولت ایتالیا تصمیم گرفت که همچون شهر رم، محله‌های مخصوصی را به کاربری تجاری و اقتصادی شهرها اختصاص دهد.

طی سال‌های جنگ سرد یعنی دهه‌های 1950 و 1960 هم ساختمان‌های ناتمام محله‌ای یو آر تکمیل شد و حتی پروژه‌های ساختمانی جدید نیز به آن اضافه شد. تمامی ساختمان‌های جدید دهه‌های 50 و 60 میلادی با استایل‌ها و ترفند‌های معماری معاصر ساخته شد و به دولت تعلق دارد. به همین دلیل شما در این محله می‌توانید اداره‌ها و ساختمان‌های دولتی بسیاری را پیدا کنید.

پایان ساخت و ساز در ای یو آر

محله‌ای یو آر شهر رم با المپیک 1960 رم به پایان رسید. در این زمان بیشتر زیرساختارهای این محله مانند ورزشگاه پلازو دِلو و وِلودرُمو بنا شده و به پایان رسیدند. در حال حاضر هم اداره توسعه محله‌ای یو آر مسئول تمامی پروژه‌ها و ساخت و سازهای این محله است و آخرین پروژه را در 15 مارچ سال 2000 تکمیل کرده و تحویل داد.

معماری و طراحی منطقه ای یو آر شهر رم

معماری این منطقه در ابتدا با توجه به ساخت و ساز ساختمان‌های تکی طراحی شد و به شهر رم جلوه شهری مدرن خاصی در سال‌های 30 و 40 میلادی بخشید. در واقع ساخت و ساز این منطقه می‌خواست از این جلوه شهری برای نشان دادن چهره فاشیستی رم استفاده کند. حتی بسیاری اعتقاد دارند که طراحان و معماران این دوره از طراحی این منطقه برای اعتراض استفاده کردند و خواستند به نوعی نشان دهند که اگر رژیم فاشیستی سقوط نکند، رم چه چهره‌ای پیدا خواهد کرد.

در عین حال اما ساخت و ساز این منطقه و دیگر مناطق رم از معماری باستانی و طراحی‌های مدرن رم تاثیر گرفته است. به عنوان مثال پیاسنتینی در مصاحبه‌ای عنوان کرده که در طراحی داخلی‌ای یو آر از ایدئولوژی فاشیسم تاثیر گرفته و طراحی هایش را بر مبنای نقشه‌های شهری امپراتوری رم البته با المان‌های دنیای مدرن پیاده کرده است. همچنین این معماران اعتقاد داشتند که با این نوع طراحی در ساخت‌ای یو آر توانستند سبکی از نئوکلاسیسم شهری را وارد معماری شهری کنند.

مشهور ترین بنای ای یو آر

مشهور‌ترین ساختمان این محله را می‌توان پلازو دِلا سیویلِتا دانست. شروع ساخت و ساز این بنا در سال 1938 شروع شده و در 1948 نیز به بهره برداری رسید. پلازو دِلا سیویلِتا به عنوان یک پروژه آیکونیک شناخته می‌شود و معماری آن بر عهده ژیوانی گوئرینی بود. او در معرفی اثراتش عنوان کرده که این طراحی را از هنر و متافیزیک الهام گرفته است. در حال حاضر پلازو دِلا سیویلِتا به عنوان نمادی از‌ای یو آر شناخته می‌شود و گردشگران زیادی سالانه از آن بازدید می‌کنند.

موزه های ای یو آر

در منطقه‌ای یو آر شهر رم شما می‌توانید موزه‌های بسیاری پیدا کنید و با یک تیر چند نشان بزنید. به این ترتیب هم از گشت و گذار در‌ای یو آر لذت ببرید و هم در موزه‌های محله حسابی بگردید. معروف‌ترین موزه‌های محله به نمایش آثار فرهنگی ایتالیا تعلق داشته و گنجینه‌ای با ارزش دارند. 

معروف‌ترین موزه منطقه‌ای یو آر رم، موزه دِلا سیویلِتا زُمانا است. این موزه مشهور که به عنوان موزه فرهنگ رم شناخته می‌شود و یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های رم است که علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ایتالیا نباید آن را از دست بدهند. گنجینه این موزه از ارزش بالایی برخوردار است و اگرچه شهرت دیگر موزه‌های ایتالیا را ندارد ولی در کل شهر رم به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود.

دومین موزه مشهور این محله، موزه ملی قرون وسطی ایتالیا است که با نام ایتالیایی موزه نازیونِله دِلاآلتو نیز شناخته می‌شود. بازدید و گردش در این موزه هم می‌تواند برای علاقمندان تاریخ بی‌نهایت جذاب باشد  و سایر گردشگران هم از آن لذت خواهند برد. گنجینه و اثار کهن موزه قرون وسطی رم بر اساس آثار به جامانده از دوران قرون وسطی چیده شده و تمام آنها را در معرض دید عموم قرار داده دارد.

موزه های ای یو آر | یوروپ تورز

پایان سفر مجازی ای یو آر

به پایان سفر مجازی و گردش در منطقه‌ای یو آر در شهر رم رسیدیم. امیدواریم توانسته باشیم به خوبی این محله قدیمی شهر رم را معرفی کرده باشیم. اگرچه این محله جاذبه‌ها و سایت تاریخی کمتری نسبت به دیگر مناطق رم دارد، ولی یکی از مشهورترین جاذبه‌های ردم و محله‌های شهری است که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. امیدوارم از سفر به ایتالیا و گشت و گذار در رم حسابی لذت ببرید! بدون شک گردش در منطقه‌ای یو آر برای علاقمندان تاریخ ایتالیا و معماران می‌تواند گردشی خاص و آموزنده باشد.


سوالات متداول محله ای یو آر شهر رم

محله ای یو آر شهر رم توسط چه کسی بنا شد؟

محله‌ای یو آر یکی از محله‌های رم در مرکز شهر است که توسط موسلینی دیکتاتور سابق ایتالیا بنا شد.

پیشینه این محله چیست؟

محله‌ای یو آر رم به عنوان یکی از دیدنی‌های رم از قدمتی کهنی برخوردار است که بنابر روایت‌های تاریخ معاصر ایتالیا در سال 1930 بنا شد. بر همین اساس موسلینی این محله را در جشن بیستمین سالگرد فاشیسم در ایتالیا افتتاح کرد و بعد‌ها از این محله به عنوان نماد جهانی اپوزوسیون ایتالیا یاد شد.

در حال حاظر این محله چگونه است؟

در حال حاضر‌ای یو آر به عنوان یکی از دیدنی‌های رم در قسمت جنوبی مرکز شهر، کاربری مسکونی و تجاری دارد. همچنین بیشتر املاک این منطقه به وزارت اقتصاد دولت ایتالیا تعلق داشته و به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق رم شناخته می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!