دانستنی های سفر به لهستان | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به لهستان | راهنما – تصاویر – هزینه

درباره سفر به لهستان می‌توان از جاذبه‌های گردشگری لهستان گرفته تا غذاهای لذیذ و سواحل خلوت و پارک‌های دیدنی این کشور سخن به میان آورد؛ اما اگر از تمامی این‌ها بگذریم، باید بگوییم که کشور لهستان یکی از مناطق تاریخی در اروپاست که با تاریخ پرفرازونشیب خود توانسته بیش از 14 اثر تاریخی مهم را در یونسکو به ثبت برساند.

این کشور تاریخی یکی از مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شود که هرساله میزبانی گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا بر عهده دارد. علاوه بر ورشو که پایتخت این کشور است، کراکوف نیز بسیار مورد استقبال گردشگران قرارگرفته است و هر کس به لهستان سفر می‌کند حتماً چند روزی را در شهر کراکوف میگذراند.

اطلاعات ضروری درباره سفر به لهستان

قبل از گرفتن هر تصمیمی برای سفر به لهستان بهتر است بدانید، زبان مردم این کشور، لهستانی و واحد پول آن نیز زلوتی است که درواقع برای تبدیل ارز باید بدانید 10 زلوتی برابر 2.58 دلار آمریکا می‌باشد و هر زلوتی برابر با ۸۷۶۰ ریال است. اختلاف ساعت لهستان با تهران ۲: ۳۰- ساعت است. کد این کشور +48 است. ازجمله شماره‌های ضروری در این کشور می‌توان به شماره 999 برای آمبولانس، 997 برای اداره پلیس و 998 برای اداره آتش‌نشانی اشاره کرد. البته فراموش نکنید شماره ضروری عمومی نیز در این کشور 112 می‌باشد.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

موقعیت جغرافیایی لهستان

یکی از الزامات سفر به لهستان، داشتن اطلاعات کافی درزمینهٔ موقعیت جغرافیایی این کشور می‌باشد. لهستان در مرکز قاره اروپا قرار دارد و با کشورهایی از قبیل آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، لیتوانی، روسیه، بلاروس و اوکراین همسایه است. دریای بالتیک نیز در قسمت شمالی این کشور قرار دارد. کشور لهستان شصت و نهمین کشور بزرگ جهان است و هشتمین کشور بزرگ قاره اروپا می‌باشد که 16 استان دارد. ازجمله این استان‌ها می‌توان به ورشو، پایتخت لهستان اشاره نمود.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

آب و هوای لهستان چگونه است؟

معمولاً آب‌ و هوای لهستان در بسیاری از روزهای سال معتدل و به‌صورت گرم و خشک است. البته فراموش نکنید که این کشور زمستان‌های سردی هم دارد و از ماه ژوئن تا آگوست هوا تا حدودی مه‌آلود می‌شود. ازنظر آب‌ و هوایی خوب است بدانید بهترین فصل‌ها برای سفر به لهستان فصل بهار و پاییز است، البته اگر بارش باران در این روزها برنامه‌های سفرتان را مختل نکند؛ بهتر است اگر قصد سفر به لهستان رادارید، تحت هیچ شرایطی فصل زمستان را برای سفر به لهستان انتخاب نکنید؛ مگر آنکه برای سفرهای تجاری و شرکت در کنفرانس‌ها مجبور باشید به لهستان بروید. میانگین هوا در تابستان 20-25 درجه است و در زمستان به 5- درجه نیز می‌رسد. لهستان معمولاً در فصل‌های زمستان 1 تا 3 ماه را در موقعیتی پوشیده از برف به سر می‌برد.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

 چه زمانی به ورشو لهستان سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر به لهستان را می‌توان به دو قسمت تبدیل کرد، یکی بهترین زمان ازنظر فصلی و آب‌وهوایی و دیگری بهترین زمان ازنظر صرف هزینه‌های کمتر و کاهش هزینه سفر به لهستان. همان‌طور که گفتیم بهار و تابستان می‌توانند از بهترین فصل‌ها برای سفر به لهستان باشند. چراکه در این فصل‌ها طبیعت زیبایی در لهستان حاکم است، هوا گرم و معتدل است و امکان پیاده‌روی در نواحی کوهستانی و استراحت در سواحل دریای بالتیک وجود دارد.

اکتبری طلایی را در سفر به لهستان تجربه کنید

یکی دیگر از لذت‌بخش‌ترین فصل‌های سفر به لهستان، فصل پاییز است، در این زمان علاوه بر دیدن رویدادهای فرهنگی بسیار، می‌توانید اکتبر طلایی را در جنگل‌ها و پارک‌های لهستان نظاره‌گر باشید. در این فصل هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد بنابراین می‌تواند زمانی خوب برای سفر به لهستان باشد و از طرفی دیگر نیز قیمت هتل‌ها تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

لذت از بازی‌های زمستانی در سفر به لهستان

فصل زمستان این کشور بسیار سرد است و همراه با بارش برف همراه است، هرچند سفر به لهستان را در این فصل توصیه نمی‌کنیم اما اگر سفر به لهستان ازنظر فصلی برایتان خیلی حائز اهمیت نیست و بیشتر به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستید می‌توانید در همین فصل سفر به لهستان را تجربه کنید، هرچند که این فصل نیز خالی از لطف نیست و می‌توانید در نواحی جنوبی این کشور به اسکی‌بازی و انجام بازی‌های زمستانی بپردازید، به‌علاوه آنکه قیمت هتل‌های لهستان و رستوران‌ها نیز به دلیل کمبود مسافر بسیار کاهش می‌یابد.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

اخذ ویزای توریستی برای سفر به لهستان

یکی از مناسب‌ترین راه‌های سفر به لهستان، اخذ ویزای توریستی لهستان می‌باشد. خوشبختانه سفارت لهستان یکی از راحت‌ترین سفارت‌ها برای گرفتن وقت است. برای گرفتن ویزای لهستان می‌توانید از سفارت این کشور به‌صورت آنلاین نیز وقت بگیرید. حتماً بعد از گرفتن وقت در سفارت، تمامی مدارک لازم را با خود به همراه ببرید و از همه مدارک لازم خود برای سفر به لهستان ترجمه تهیه کنید و کپی همه آن‌ها را به همراه داشته باشید. بعد از گرفتن ویزا نیز کپی تمام مدارک را همراه داشته باشید؛ چراکه پلیس مهاجرت لهستان مدارک شمارا حتماً چک خواهد کرد. به‌علاوه آنکه برای گرفتن ویزای لهستان حتماً باید از قبل به رزرو هتل در لهستان بپردازید و یکی از هتل‌هایی را که قصد اقامت در آن دارید از قبل رزرو کنید.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

تور لهستان و سهولت در سفر به لهستان

امروزه یکی از امکاناتی که برای داشتن راحت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین سفر به دیگر کشورها برای گردشگران مهیا شده است، تور گردشگری و خدمات فوق‌العاده آن‌هاست. در سفر به لهستان نیز شما می‌توانید از تور لهستان و شرکت در آن نهایت لذت را ببرید. البته در انتخاب تور مسافرتی خود دقت کنید که علاوه بر هزینه مناسب و معقول، از خدمات خوبی نیز برخوردار شوید. هرچند که در قیمت تور لهستان نیز مانند دیگر کشورها ارائه خدمات بهتر، از قبیل نوع هواپیما، هتل و اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید و دیگر خدمات از قبیل گشت‌های داخلی و راهنمای سفر و… می‌تواند نرخ تور را تحت تأثیر قرار بدهد.

خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از گردشگران می‌توانند به‌صورت تماس تلفنی با آژانس مسافرتی به رزرو تور لهستان بپردازند و خدمات موردنظر خود را از قبیل رزرو بلیط لهستان، انتخاب هتل موردنظر و دیگر خدمات تور برای سفر به لهستان را باقیمت مناسب و شرایط دلخواه انتخاب و رزرو نمایند. ازجمله خدمات تور برای سفر به لهستان می‌تواند اقامت در هتل‌های ستاره‌دار در شهرهای مختلف این کشور ازجمله ورشو، کراکوف و پراگ به همراه صبحانه و شام باشد. بسیاری از تورهای سفر به لهستان دارای خدماتی از قبیل بیمه مسافرتی، خدمات اخذ ویزا و بلیط لهستان نیز هستند. از طرفی دیگر می‌توانید از خدمات CIP فرودگاهی و همچنین لیدر انگلیسی زبان و ترانسفرهای خصوصی در سفر به لهستان نیز بهره‌مند شوید.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

هتل‌های معروف  لهستان را بشناسید

برای سفر به لهستان، انتخاب هتل خوب و مناسب یکی از مهم‌ترین الزامات سفر است. اگر شما نیز قصد سفر به لهستان رادارید خوب است بدانید انواع هتل‌های لهستان با رده بندی‌های مختلف در حال ارائه خدمات به مسافران خود می‌باشند. از هتل‌آپارتمان‌های ساده گرفته تا هتل‌های چند ستاره از میهمانان خود و گردشگران کشور لهستان به خوبی پذیرایی می‌کنند. ازجمله هتل‌های معروف در لهستان می‌توان به هتل نووتل ورشو، هتل اینترکانتینتال ورشو، هتل کولومبوس کراکوف، هتل استاری کراکوف، هتل رادیسون بلوی گدانسک و هتل هیلتون گدانسک اشاره کرد.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

خوشمزه‌ترین غذاهای لهستان و معروف‌ترین رستوران‌های لهستان کدام‌اند؟

سفر به لهستان و چشیدن طعم غذاهای لهستان می‌تواند بخش خاطره‌انگیز دیگری برایتان باشد. ازاین‌رو برخی غذاهای معروف در کشور لهستان را به شما معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید: ترکیبات مواد غذایی در این کشور اغلب از انواع گوشت، انواع سبزیجات، غلات و رشته‌فرنگی تشکیل می‌شود، ازاین‌رو Bigos” ” یکی از دوست‌داشتنی‌ترین انواع خورشت سنتی لهستانی است که بسیار معروف است. پنکیک سیب‌زمینی، سوپ Rosol، سوپ برش، کرپ نالسکینی، گمپکی و هات داگ لهستانی نیز از دیگر غذاهای لهستانی است که می‌توانید در سفر به لهستان از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

شاید در این زمان این سؤال برایتان مطرح شود که بهترین رستوران‌های لهستان کدام‌اند و برای خوردن غذا در طی سفر به لهستان کجا برویم؟

اگر در طی سفر به لهستان در شهر ورشو هستید، می‌توانید به رستوران‌های مانکین، مک دونالد، شارلوت، پیتزا هات و همچنین رستوران لهستانی به نام kompania pivawn بروید و اگر در کراکوف رستوران خوب بخواهید، می‌توانید از میان رستوران‌های ایندوس تندور، ترزو، زیلونو کوچنیا، مانزانا، پیزت و آماریلیز یکی را انتخاب کنید. اگر هم در شهر گدانسک لهستان هستید و تمایل دارید به یک رستوران خوب بروید، پیشنهاد می‌کنیم به یکی از رستوران‌های این شهر از قبیل ریتز، سمپر گدانسک، زافیشو وانی و ماندوی بروید و از خوردن انواع غذاهای سنتی و فست فود نهایت لذت را ببرید.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری لهستان

برای سفر به لهستان یکی از ضروری‌ترین اطلاعات، شناخت جاذبه‌های گردشگری لهستان و به‌ویژه مکان‌های دیدنی ورشو است. ازجمله دیدنی‌های ورشو لهستان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رفتن به موزه قیام ورشو در سفر به لهستان

گردشگرانی که به بهانه بازدید از آثار تاریخی برجای‌مانده از جنگ جهانی دوم راهی سفر به لهستان می‌شوند، نباید از دیدن موزه قیام ورشو که یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی ورشو لهستان است غافل بمانند. این موزه که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ورشو می‌باشد، در انبار تراموای قدیمی واقع‌شده است که درواقع رویدادهای نظامی و سیاسی مربوط به قیام سال 1944 را به نمایش گذاشته است. همچنین در سفر به لهستان و رفتن به موزه قیام ورشو می‌توانید اطلاعاتی درزمینهٔ تهاجم نازی‌ها به لهستان در سال ۱۹۳۹ و حوادثی که منجر به شورش علیه ارتش وقت آلمان شد را ببینید؛ و اما ازجمله دیگر موارد در موزه قیام به اجرا گذاشتن پیامدهای حاصل از اشغال شوروی در جنگ جهانی دوم می‌باشد. در سفر به لهستان و دیدن این موزه می‌توانید از تمامی وقایع و اتفاقاتی که از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز در این شهر رخ‌داده است به‌خوبی آگاه شوید.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

اُلدتاون (شهر قدیمی ورشو)

یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی لهستان، الدتاون است. دلیل محبوبت این بخش، وجود معماری متفاوت و خانه‌های مثلثی شکل می‌باشد. مطمئناً در سفر به لهستان و شهر ورشو کلیساهای مزین سبک باروک، دیواره‌های دفاعی و معماری‌های رنگی و فوق‌العاده الدتاون نظر شمارا به خود جلب می‌کند. در مرکز این منطقه، مارکت اسکوئر یا همان میدان بازار قرار دارد که قدمتش به دوران قرون‌وسطی می‌رسد و دورتادورش را بناهای سبک باروک با تنوع بسیار زیبایی احاطه کرده است.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

کلیسای سنت آنه

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی لهستان در ورشو کلیسای سنت آنه است که در چند قدمی قصر سلطنتی قرار دارد. این کلیسا در قرن 15 میلادی ساخته‌شده است. معماری بی‌نظیر این کلیسا، برج ناقوس جداگانه، نمای داخلی‌اش به همراه نقاشی‌های غم‌انگیز کتاب مقدس و چلچراغ ماموت، این کلیسا را از محبوبیت خاصی برخوردار کرده است. یکی از هیجان‌انگیزترین کارها در سفر به لهستان و بازدید از کلیسای سنت آنه می‌تواند طی کردن 150 پله و دیدن شهر ورشو از نمای بالای برج کلیسا باشد که حتماً توصیه می‌کنیم تجربه کنید.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

دیگر مکان‌های گردشگری لهستان

سفر به لهستان و لذت دیدن مکان‌های گردشگری این کشور می‌تواند با دیگر مکان‌های جذاب و دیدنی این کشور تکمیل شود، ازجمله سایر دیدنی‌های لهستان می‌توان به معدن نمک ویلیچکا، شهر باستانی تورن، قلعه مالبورک، کانال البلاگ، شهر تاریخی ژاموشک، کاخ علم و فرهنگ، موزه فردریک شوپن و پارک‌های زیبای این کشور اشاره کرد که لذت دیدن هرکدام از این مکان‌ها می‌تواند لذت سفر به لهستان را دو چندان کند.

سفر به لهستان
سفر به لهستان

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!