دانستنی های سفر به بروکسل | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به بروکسل | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به بروکسل، شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک است و می‌توان گفت که مقر اصلی نهادهای اروپایی به حساب آورده می‌شود. خود شهر بروکسل دارای جمعیتی برابر …

دانستنی های سفر به بروکسل: همانطور که می‌دانید شهر بروکسل یکی از شهرهای کشور بلژیک می‌باشد و امروزه افراد زیادی دوست دارند به بروکسل سفر کنند و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند. آن دسته از افرادی که گزینه سفر به بروکسل را انتخاب می‌کنند، بهتر است بدانند که این شهر یکی از نهادهای اتحادیه اروپا (European Union) است و معنی لغوی آن کلبه مرداب می‌شود. این شهر زیبا دارای جاذبه‌های زیادی است که چشم هر ببیننده را به خود خیره می‌کند و خاطره‌ای بیادماندنی از سفر به بروکسل در ذهن و روح آنها باقی می‌گذارد.

دانستنی های سفر به بروکسل | راهنما - تصاویر - هزینه | یوروپ تورز

درباره سفر به بروکسل

شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک است و می‌توان گفت که مقر اصلی نهادهای اروپایی به حساب آورده می‌شود. خود شهر بروکسل دارای جمعیتی برابر با صد و چهل هزار نفر است، اما منطقه کلانشهر آن بیشتر از این میزان جمعیت دارد. این شهر دارای سبک معماری تاریخی بسیار عالی و باشکوهی است که دارای یک فرهنگ سنتی بسیار فوق العاده می‌باشد. تنوع غذایی این شهر بسیار بالا است.

گفته می‌شود که این شهر همه چیز را با هم در یک مکان دارد. با سفر به بروکسل می‌توان از مجسمه‌های مدرن و شیک، پارک‌های سر سبز و زیبا، دیدنی‌های فرهنگی و تاریخی، هنر نو … بازدید کرد. در این شهر می‌توان یک خاطره خوب و به یادماندنی برای خود از سفر به بروکسل با تور بلژیک و یا تور اروپا ثبت کرد. زبان رسمی مردم این شهر هلندی و فرانسوی است و از واحد پول یورو مردم آن استفاده می‌کنند.

آب و هوای شهر بروکسل

شهر بروکسل از جمله شهرهایی است که در تمام اوقات سال دارای آب و هوای بسیار معتدل و خوبی است. این شهر در فصل تابستان آب و هوای بسیار گرمی دارد و گاهی اوقات گرمای آن غیر قابل تحمل می‌شود. اما در فصل زمستان شاهد بارش برف کم هستیم و دمای هوای نسبتا خوب است و به زیر صفر نمی‌رسد. میزان بارش باران در این شهر در تمام ایام سال برابر است و باران به صورت نم نم و مداوم می‌بارد. این شهر دارای دمای میانگینی برابر با 4.4 درجه در فصل زمستان است.

آب و هوای شهر بروکسل | یوروپ تورز

بهترین زمان سفر به بروکسل

بهتر است بدانید که یکی از فصل‌های خوب و زیبا برای سفر به بروکسل فصل زیبای بهار است. در این فصل دمای هوا پایین است و افراد کمتری برای سفر به این شهر می‌آیند و تا حدودی هزینه‌ها کمتر است. در فصل تابستان در این شهر با موجی از توریست های تور بلژیک و یا تور اروپا رو به رو خواهید شد.

این شهر در ماه‌های تابستان مملو از گردشگر است. اما فصل پاییز فصل رنگ‌ها است و شاهد وجود فستیوال‌ها در این شهر خواهیم بود. این فصل را می‌توان گفت بهترین زمان سفر به بروکسل است. در فصل زمستان بدلیل وجود تعطیلات زمستانی هزینه‌ها افزایش می‌یابد اما بارش باران در آن کمی زیاد است. سفر به بروکسل همه افراد را با زیبایی‌های آن آشنا خواهد کرد.

بهترین زمان سفر به بروکسل | یوروپ تورز

جاذبه‌ های گردشگری در سفر به بروکسل

در زمان سفر به بروکسل بهتر است چند مکان را در لیست خود قرار دهید تا بتوانید از تمامی لحظات سفر خود لذت ببرید.

موزه شهر بروکسل: این موزه در قلب این شهر قرار دارد و در سال 1887 ساخته و افتتاح شده است. در این موزه می‌توان تاریخ و انقلاب را دید. این موزه دارای مجسمه‌ها، بناهای یادبود، پرده‌های منقوش، نقاشی‌ها، عکس‌ها و … است. این موزه دارای ارزش بسیار زیادی است که در سفر به بروکسل باید از آن دیدن کنید.

میدان گراند پلاس: یکی از مکان‌های مشهور این شهر است. در این مکان فروشگاه‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد. البته تالار شهر و موزه شهر نیز در این مکان قرار دارند. این تالار قدمت زیادی دارد و به قرن هفدهم بر می‌گردد که در سفر به بروکسل با آن آشنا خواهید شد.

کاخ عدالت: معماری کاخ عدالت بسیار شگفت انگیز و بیادماندنی است. این مکان زیبایی خاصی دارد که نباید در سفر به بروکسل آن را از دست داد.

ناحیه سرسبز لایکن: این ناحیه زیبا و سرسبز دارای آب و هوای دلچسب و زیبا است. این مکان دارای گلخانه بسیار زیبایی است که در فصل بهار اجازه بازدید به مسافرین سفر به بروکسل داده می‌شود.

مرکز کمیک استریپ: در این مکان نمایشگاه‌های موقت و دائمی زیادی برگزار می‌شود. این مکان جزء فرهنگ ذاتی بلژیک است و می‌توان با آن اتاق مطالعه را دید.

جاذبه‌ های گردشگری در سفر به بروکسل | یوروپ تورز

هزینه اقامت با توجه به زمان سفر به بروکسل

همانطور که قبلا گفته شد این شهر پایتخت بلژیک است و می‌توان گفت که دارای هتل‌های بسیار زیاد و منحصر بفردی است. مسافرین و گردشگران هیچ گونه مشکلی برای اقامت در این شهر در زمان سفر به بروکسل نخواهند داشت. این هتل‌ها دارای امکانات بی‌نظیر و فوق العاده‌ای می‌باشد که مناسب برای همه افراد است.

این هتل‌ها دارای امکانت مدرن و به روزی می‌باشند که برای مثال دارای رستوران، کافه، اینترنت، استخر، ماساژ درمانی، باشگاه و. . هستند. هزینه اقامت در فصل‌های شلوغ مانند تابستان و زمستان کمی افزایش می‌یابد، اما در فصل‌های بهار و پاییز هزینه اقامت بسیار مناسب‌تر برای مسافرین تور بلژیک و یا تور اروپا می‌باشد.

هزینه اقامت با توجه به زمان سفر به بروکسل | یوروپ تورز

بازار ها در زمان سفر به بروکسل

مسافرین و گردشگران همیشه علاقه شدیدی به گشت و گذار و خرید در بازارها و مراکز خرید کشورهای دیگر را  دارند. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توان در سفر به بروکسل از آن لذت برد بازارهای محلی این شهر است. در این بازارها می‌توان هر آنچه که می‌خواهید ببینید و بخرید. بازارهای محلی هر هفته باز می‌شوند و می‌توان مواد غذایی تازه را از آنها در سفر به بروکسل تهیه کرد. بهترین سوغاتی این شهر شکلات بلژیکی است که می‌توان با آن طعم سفر به بروکسل را در ذهن نگه داشت.

البته اگر بخواهید می‌توانید از مغازه‌های لوکس نیز دیدن کنید. مراکز خرید باسیلیکس، آنسپاچ (Anspach Shopping Center)، رویوکس، سابلون و سیت دو و …بهترین مراکز خرید بروکسل هستند. این مغازه‌ها دارای برندهای معروف هستند و هر کسی چیزی برای خرید پیدا خواهد کرد. در سفر به بروکسل حتما از این مکان‌ها بازدید کنید تا خاطره بیاد ماندنی داشته باشید.

بازار ها در زمان سفر به بروکسل | یوروپ تورز

هزینه خوراک در زمان سفر به بروکسل

بهتر است بدانید که غذا در شهر بروکسل کمی گران است. این شهر بخاطر غذاهای وافل، سرخ شده و شکلات‌های مخصوصش شناخته شده است. این شهر دارای رستوران‌های بسیار گران و مجللی است که هزینه غذا در آنها بالا است. البته اگر بخواهید می‌توانید هزینه را از این هم کمتر کنید و خودتان دست بکار شوید و برای کاهش هزینه‌ها غذا بپزید. تمامی مواد لازم برای تهیه غذا را می‌توانید از فروشگاه تهیه کنید.

هزینه خوراک در زمان سفر به بروکسل | یوروپ تورز

حمل و نقل در بروکسل

شهر بروکسل دارای حمل و نقل عمومی است که شامل تراموا، اتوبوس و مترو می‌باشد. در این شهر بزرگ بهتر است برای بازدید از شهر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید. البته اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را در انتظار برای رسیدن اتوبوس‌ها بگذرانید، می‌توانید از تاکسی‌های اوبر استفاده کنید. هزینه‌های این تاکسی‌ها کم است و می‌توان در هزینه صرفه جویی کرد.

حمل و نقل در بروکسل | یوروپ تورز

سوالات متداول دانستنی های سفر به بروکسل

چه زمانی هزینه اقامت هتل در بروکسل مناسب تر است؟

در فصل‌های بهار و پاییز هزینه اقامت بسیار مناسب‌تر برای مسافرین تور بلژیک و یا تور اروپا می‌باشد.

بهترین مراکز خرید لوکس این شهر چه نام دارند؟

مراکز خرید باسیلیکس، آنسپاچ، رویوکس، سابلون و سیت دو و …بهترین مراکز خرید بروکسل هستند.

بهترین سوغاتی شهر بروکسل چیست؟

بهترین سوغاتی این شهر شکلات بلژیکی است که می‌توان با آن طعم سفر به بروکسل را در ذهن نگه داشت.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!