سانتا ماریا در آراکوئلی رم؛ یکی از دیدنی های جذاب شهر رم

سانتا ماریا در آراکوئلی رم؛ یکی از دیدنی های جذاب شهر رم

سانتا ماریا در آراکوئلی رم، یکی از کلیساهای کاتولیک واقع در پایتخت کشور ایتالیا، شهر رم می‌باشد. کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی رم، بر روی …

شهر رم، پایتخت کشور ایتالیا و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است که قدمت چند هزار ساله دارد. به سبب قدمت طولانی که این شهر دارد، جاذبه‌های تاریخی و بناهای باستانی زیادی در آن وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آنها کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی رم می‌باشد. کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی رم در منطقه تاریخی این شهر و بین میدا ونیز و آمفی تئاتر معروف کولوسئوم قرار گرفته است که از بخش‌های مجموعه رومن فرومن به شمار می‌رود.

اگر شما هم یکی از علاقه مندان بازدید از این بنای تاریخی هستید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های این کلیسا بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات جامعی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم.

سانتا ماریا در آراکوئلی رم؛ یکی از دیدنی های جذاب شهر رم | یوروپ تورز

آشنایی با جاذبه دیدنی سانتا ماریا در آراکوئلی رم

سانتا ماریا در آراکوئلی (Santa Maria in Aracoeli)، یکی از کلیساهای کاتولیک واقع در پایتخت کشور ایتالیا، شهر رم می‌باشد. کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی رم، بر روی تپه‌ای به نام «کاپیتول» قرار گرفته است که اگر بخواهید از طریق میدان میکل آنژ به آن دسترسی داشته باشید، مسیر بسیار سخت و دشواری را باید سپری کنید. برای دسترسی به این کلیسا بهتر است که پیاده به سمت پایین تپه حرکت کنید و از طریق پله‌های جداگانه به آن دسترسی پیدا کنید.

یکی از ویژگی‌های برجسته این کلیسا، نقاشی‌های نادر و کمیاب «پینتوریکیو» در کلیسای کوچکی به نام «بوفالینا» می‌باشد که قدمت آنها به قرن پانزدهم میلادی برمی گردد. طراحی این کلیسا به سبک معماری رومی وار، معماری گوتیک انجام شده است که در ادامه این مقاله با ویژگی‌ها و تاریخچه این کلیسا بیشتر آشنا خواهید شد.

تاریخچه سانتا ماریا در آراکوئلی رم

در ابتدا این کلیسا به دلیل قرارگیری بر روی تپه کاپیتولین، به عنوام کلیسای سانتا ماریا در کاپیتولیو نامگذاری شده بود که تا قرن چهاردهم میلادی، این کلیسا را با عنوان کلیسای سانتا ماریا در کاپیتولیو می‌شناختند. در ابتدا این کلیسا آیین یونانی را که نشانه قدرت طاغوت بیزانس بود، دنبال می‌کرد. در قرن نهم، این کلیسا به دست پاپی، به بنیاد کتین‌ها داده شد، سپس توسط گاو پاپی به فرانسیسکن‌ها در سال‌های 1249 – 1250 در زمان فرانسیس‌ها، جنبه رومانیایی-گوتیایی پیدا کرد.

این کلیسا در دوران قرون وسطی به مرکز زندگی دینی و مدنی شهر تبدیل شد. به ویژه در طول تجربه جمهوریخواهی قرن چهاردهم میلادی، هنگامی که خود تریبون خود را اعلام کرد و احیای جمهوری روم بود، کولا دی رینزو راه پله سنگی یادبود 124 پله‌ای را در مقابل کلیسا، که در سال 1348 توسط سیمون آندروزی طراحی شده بود، به مناسبت سالن مرگ سیاه افتتاح کرد. جنایتکاران محکوم در پای پله‌ها اعدام شدند. در سال 1571، سانتا ماریا در آراکوئلی پس از نبرد پیروزمندانه لپانتو بر روی ناوگان ترکیه میزبان جشن‌هایی بود که به احترام مارک آنتونیو کلنا برگزار می‌شد.

ویژگی های کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی رم

تزئینات داخلی غنی آن دارای چندین گنجینه از جمله سقف تزیینات چوبی، یک طبقه برجسته Cosmatesque و مجموعه‌ای از نقاشی‌های قرن پانزدهم Pinturicchio است که زندگی سنت برناردینو Siena را نشان می‌دهد. اما ادعای مشهور آن شهرت، کودک عیسی چوبی است که تصور می‌شود دارای قدرت درمانی است.

راه پله منتهی به کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی شهر رم

راه پله بزرگی که از بالای تپه به سمت ورودی اصلی کلیسا منتهی می‌شود از سال 1348 ساخته شده است. کولا دی رینزو دستور ساخت پله‌ها را برای تشکر از باکره مریم برای پایان یک بیماری همه گیر طاعون بزرگ که در آن سال شهر را خراب کرده بود، دستور داد. مجموعه 124 قدم مرمر توسط سیمئونه آندروزی ساخته شده است. این تنها کارهای عمومی عمده‌ای بود که در زمان تبعید پاپ‌ها در آوینیون (1309-1377) در رم انجام شد. این پله‌ها اغلب “راه پله به بهشت” نامیده می‌شود زیرا از آن به سمت محراب بهشت منتهی می‌شود.

چه اشخاصی در کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی شهر رم دفن شده اند؟

در این کلیسا اشخاص مهم و معروفی نیز دفن شده‌اند که یکی از آنها، ملکه بوسنی به عنوان همسر پادشاه توماس، حاکم پیشین بوسنی بود. پاپ هونوریوس چهارم، برادر جونیپر (یکی از پیروان اصلی سنت فرانسیس آسیسی) و جولیو سالوادوری از دیگر افراد معروفی هستند که آرامگاه آنها در این کلیسا واقع شده است.

چه اشخاصی در کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی شهر رم دفن شده اند؟ | یوروپ تورز

اطلاعاتی دیگر درباره کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی شهر رم

این کلیسا همچنین حاوی مقبره مرمر سچینو براسی، شاگرد و عاشق هنرمند میکل آنژ است که تعدادی از شعرها را به نام خود اختصاص داده بود. طراحی مقبره (نه حکاکی) توسط میکل آنژ انجام شده است. بخشی از آخرین ماموریت بازی ویدیویی Assassin’s Creed: Brothers در این کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی رم صورت گرفته است.

فرانچسکو توتی، بازیکن فوتبال و ایلاری بلاسی ازدواج خود را در سال 2005 در کلیسا سانتا ماریا در آرکوئلی رم جشن گرفتند که بیش از هزاران نفر در این جشن عروسی شرکت کردند. کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی رم، جایی بود که «ادوارد گیبون» با ایده‌ای برای نوشتن “افول و سقوط امپراتوری روم” درگیر شد.

هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی رم

شما گردشگران و مسافران عزیز برای ورود به این جاذبه دیدنی نیاز به پرداخت هزینه ورودی که مقدار آن برای بزرگسالان تقریبا 18 یورو می‌باشد. بازدید از این بنا در یکشنبه‌های اول هر ماه رایگان بوده و اگر برنامه سفر شما به گونه‌ای باشد که در اولین یکشنبه یک ماه در شهر رم باشید، می‌توانید به صورت رایگان از تمام بخش‌های این کلیسا دیدن نمایید. مدت زمان بازدید از کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی رم تقریبا بین 1 تا 2 ساعت می‌باشد.

رستوران های نزدیک به سانتا ماریا در آراکوئلی رم

در نزدیکی‌های کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی رم، رستوران‌های متنوع بسیار زیادی قرار گرفته است، تا گردشگران بتوانند بعد از یک گشت و گذار طولانی در این شهر و بازدید از تمام بخش‌های این کلیسا با مراجعه به یکی از این رستوران‌ها بتوانند تا حدی خستگی خود را از تن بیرون کنند. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم شما را با چند مورد از بهترین رستوران‌های شهر رم که در نزدیکی‌های این کلیسا قرار گرفته‌اند، آشنا کنیم تا در زمان سفر به شهر رم بتوانید از غذاهای خوشمزه و لذیذ آنها استفاده کنید.

رستوران آروما (Aroma): این رستوران، بر بام هتل Manfredi قرار گرفته است که در آن بهترین غذاهای رومی و مدیترانه‌ای سرو می‌شود. غذا خوردن در این رستوران این مزیت را دارد که از آن می‌توانید یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر رم به نام آمفی تئاتر «کولوسئوم» را مشاهده کنید و از چشم اندازهای دیدنی آن نهایت لذت را ببرید. دکوراسیون داخلی جذاب، محیط گرم و دوستانه در کنار چشم اندازهای روبه آمفی تئاتر کولوسئوم از مهمترین ویژگی‌های این رستوران بوده که باعث شده است برای گردشگران و مسافران شهر رم جذابیت زیادی داشته باشد.

رستوران Open colona: اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید غذاهای سنتی شهر رم را تجربه کنید، ما به شما رستوران Open colona را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شهر رم بوده که در نزدیکی کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی واقع شده است. این رستوران یکی از رستوران‌هایی است که ستاره میشلن دارد و به همین دلیل باید انتظار بهترین و لذیذترین غذاها را از آن داشته باشید.

سرو غذاهای خلاقانه در کنار دکوراسیون داخلی بسیار جذابی که در این رستوران وجود دارد، باعث شده است که به محبوبیت هرچه بیشتر آن در بین مسافران و گردشگران شهر رم افزوده شود. علاوه بر این، در این رستوران یک تالار خیلی بزرگ قرار دارد، که برای برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، که با شرکت در آنها یک روز به یادماندنی را برای خود به ثبت خواهید رساند.

رستوران  Fortunato al Pantheon: یکی دیگر از رستوران‌های جذاب و معروفی که در اطراف کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی رم واقع شده است، رستوران Fortunato al Pantheon می‌باشد. در این رستوران میزهای خیلی راحت و فضای گرم و دوستانه‌ای وجود دارد که با ورود به آن این فضای صمیمی شما را جذب خود می‌کند. این رستوران بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه دارند تا غذاهای کلاسیک ایتالیایی را تجربه کنند.

مکان های دیدنی نزدیک به سانتا ماریا در آراکوئلی شهر رم

خوشبختانه در اطراف کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی رم، جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در کنار این کلیسا از آنها نیز دیدن کنید.

چند مورد از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی نزدیک به کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی رم عبارت‌اند از:

تپه کاپیتول: این تپه، یکی از 7 تپه شهر رم بوده که در رم باستان به عنوان یک مکان مذهبی و سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. همانطور که گفته شد، کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی رم بر روی این تپه قرار گرفته است.

ویتوریانو: این بنا که یک بنای یادبود برای پیروز اتحاد ایتالیایی‌ها می‌باشد، یکی از بناهای تاریخی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این بنا برای احترام به اولین پادشاه اتحاد ایتالیایی‌ها ساخته شد. بنای ویتوریانو بدون شک یکی از بناهای تاریخی با عظمت رومی می‌باشد.

فروم تراژان: میدان فروم تراژان که به آن میدان رومی تراژن نیز گفته می‌شود، یکی از بزرگترین و محافظت شده‌ترین فروم‌هایی است که از دوران امپراطوری رم بر جای مانده است.

در این بنای تاریخی که قدمت آن به اوایل قرن دوم میلادی می‌رسد، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی متنوعی وجود دارد که در از بین آنها می‌توانیم به یک معبد، کلیسا، 3 بنای یادبود به احترام پادشاه و تعدادی بازار اشاره کنیم. در دوران قرون وسطی، ساختمان‌های جدید و خیابان‌های مدرنی در اطراف این میدان ساخته شد که به زیبایی و جذابیت هرچه تمام‌تر این میدان اضافه کرد.

بازدید از کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی شهر رم با تور رم

از آنجایی که شهر رم، یکی از تاریخی‌ترین و کهن‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود، در آن بناهای تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که در جای جای شهر می‌توان آنها را مشاهده کرد. به همین دلیل اگر برای اولین بار است که می‌خواهید برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر رم، مانند کلیسا سانتا ماریا در آراکوئلی رم به کشور ایتالیا سفر کنید، شرکت در تورهای گردشگری رم و ایتالیا بهترین و راحت‌ترین گزینه برای شما خواهد بود.

بازدید از کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی شهر رم با تور رم | یوروپ تورز

سوالات متداول سانتا ماریا در آراکوئلی رم

سانتا ماریا در آراکوئلی در کجا قرار دارد؟

سانتا ماریا در آراکوئلی (Santa Maria in Aracoeli)، یکی از کلیساهای کاتولیک واقع در پایتخت کشور ایتالیا، شهر رم می‌باشد. کلیسای سانتا ماریا در آراکوئلی رم، بر روی تپه‌ای به نام «کاپیتول» قرار گرفته است که اگر بخواهید از طریق میدان میکل آنژ به آن دسترسی داشته باشید، مسیر بسیار سخت و دشواری را باید سپری کنید.

نام این کلیسا در ابتدا چه بود؟

در ابتدا این کلیسا به دلیل قرارگیری بر روی تپه کاپیتولین، به عنوام کلیسای سانتا ماریا در کاپیتولیو نامگذاری شده بود که تا قرن چهاردهم میلادی، این کلیسا را با عنوان کلیسای سانتا ماریا در کاپیتولیو می‌شناختند.

چه افراد مشهوری در این مکان دفن شدند؟

در این کلیسا اشخاص مهم و معروفی نیز دفن شده‌اند که یکی از آنها، ملکه بوسنی به عنوان همسر پادشاه توماس، حاکم پیشین بوسنی بود. پاپ هونوریوس چهارم، برادر جونیپر (یکی از پیروان اصلی سنت فرانسیس آسیسی) و جولیو سالوادوری از دیگر افراد معروفی هستند که آرامگاه آنها در این کلیسا واقع شده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!