معروف ترین و بهترین دیدنی های بارسلونا

معروف ترین و بهترین دیدنی های بارسلونا

دیدنی های بارسلونا، بارسلونا یکی از شهر‌های زیبای اسپانیا است. دیدنی‌های بارسلونا بسیار زیاد بوده و نوازندگان و نقاشان خیابانی که در این شهر هستند نظر …

بارسلونا یکی از شهر‌های زیبای اسپانیا است. دیدنی های بارسلونا بسیار زیاد بوده و نوازندگان و نقاشان خیابانی که در این شهر هستند نظر بسیاری از گردشگران شهر بارسلونا را به سوی خود جلب می‌کنند. دیدنی های بارسلونا آنقدر زیاد است که هرچه در این شهر بمانید برای بازدید از این دیدنی‌ها کم خواهد بود.

معروف ترین و بهترین دیدنی های بارسلونا | یوروپ تورز

دیدنی های بارسلونا

جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلون آنقدر زیاد هستند که بدون شک گردشگران برای بازدید از این جاذبه‌ها با کمبود وقت مواجه می‌شوند. پارک‌ها، موزه‌ها و کاخ‌های متعدد از جمله دیدنی های بارسلونا هستند که هر کدام برای توریست‌های این شهر از جذابیت خاصی برخوردار می‌باشند. در میان گردشگران مختلف این شهر دارای طرفداران زیادی است در این شهر شما شاهد هنر و معماری تماشایی خواهید بود.

تاریخ غنی شهر بارسلونا مربوط به قرون وسطی می‌باشد که با بنا‌های مدرن ترکیب شده و زیبایی‌های بسیاری را به وجود آورده است‌. در سفر به اسپانیا بازدید از دیدنی های بارسلونا را حتماً در برنامه خود بگنجانید. بارسلونا به سرزمین کاتالان‌ها معروف است. در این شهر بهشت آفتاب‌های زیبای مدیترانه، گیتار نوازان دوره گرد و معماری‌های زیبا و خیره‌کننده همگی سبب می‌شوند که گردشگران مجذوب این شهر شوند.

در شهر بارسلونا دریا، ساحل و آفتاب با هم وجود دارند و می‌توان گفت که اروپای تمام عیار است. در خیابان‌های این شهر می‌توان شاهد آثار معماری گائودی که از معماران معروف اسپانیایی است، بوده و به تماشای کلیسا‌های مشهور پرداخت. همچنین پارک گوئل یکی از مکان‌هایی است که برای توریست‌های این شهر بسیار تماشایی می‌باشد. در این مقاله برخی از دیدنی های بارسلونا را معرفی می‌کنیم. ‌

پارک گوئل از معروف ترین دیدنی های بارسلونا

یکی از دیدنی های بارسلونا که از جمله پارک‌های بسیار مشهور دنیا می‌باشد، پارک گوئل است. در سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ طراحی این پارک را معمار مشهور اسپانیایی آنتونی گائودی انجام داده است. این پارک بزرگ بر روی تپه ال کارمل واقع شده و در ابتدا قرار بود که این پارک یک مجموعه مسکونی باشد و عملی شدن این طرح منتفی شد و امروزه این پارک محلی است که در آن نبوغ و خلاقیت گائودی به نمایش گذاشته می‌شود.

پارک گوئل از معروف ترین دیدنی های بارسلونا | یوروپ تورز

این پارک دارای محیط شادی است که بازدیدکنندگان در آن می‌توانند به گردش و تفریح بپردازند. در این پارک یک موزه کوچک وجود دارد که می‌توان از آن دیدن کرد. امکان تهیه سوغاتی نیز در این مکان وجود دارد و از تراسی که گویل دارد می‌توان منظره تماشایی دریا و کل شهر را تماشا کرد.

گائودی به این منظره علاقه بسیار زیادی داشت. باغ‌های دلنوازی در اطراف خانه موزه گائودی قرار گرفته‌اند و در این خانه مجموعه‌ای از آثار هنری و اسباب و اثاثیه طراحی شده او را می‌توان مشاهده کرد. در این پارک مجسمه‌های جالب و دیدنی وجود دارد و در آن می‌توان شاهد کاشی کاری‌های خیره‌کننده بود. در قسمت ورودی این پارک یکی از کار‌های معروف گائودی که یک اژد‌ها از جنس موزاییک است، قرار دارد. پارک گوئل از جمله میراث جهانی یونسکو به شمار می‌آید و دیدنی‌هایی که در آن وجود دارند، بی‌شمار هستند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا یکی از دیدنی های بارسلونا

از دیگر دیدنی های بارسلونا که نظر بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب کرده است، کلیسای ساگرادا‌فامیلیا است. این کلیسا از جمله نماد‌های شهر بارسلونا می‌باشد که از جمله آثار معروف آنتونی گائودی به شمار می‌آید. همه ابعاد این کلیسا از نمای بیرونی آن تماشایی بوده و برای طراحی داخلی آن از ذوق هنرمندانه‌ای استفاده شده است. گردشگران می‌توانند با پرداخت ورودی این کلیسا داخل آن را تماشا کرده و به بازدید از برج کلیسا پرداخته و دورنمای شهر را از بالا نظاره کنند.

این کلیسا در میان کلیسا‌های اروپا یکی از نامتعارف‌ترین بنا‌ها به شمار می‌آید و در فهرست یونسکو ثبت شده است. کلیسای ساگرادا‌فامیلیا در قسمت شمالی شهر بارسلونا قرار دارد و ارتفاع برج دوکی شکلی که دارد از دیگر بنا‌های شهر بلندتر می‌باشد. گائودی در ساخت این کلیسا از معماری فراواقع‌گرایانه خاص خود استفاده کرده و در خلق این اثر از نقشه‌ها پیروی نکرده است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا یکی از دیدنی های بارسلونا | یوروپ تورز

او برای ساخت این کلیسا پیش‌بینی می‌کرد که در طی ۱۰ تا ۱۵ سال این پروژه کامل شود ولی ساخت آن هرگز به اتمام نرسید. هنوز هم کسی نمی‌داند که این پروژه تمام خواهد شد یا خیر. در سردر‌های این کلیسا از نمای میلاد، رستاخیز و مصائب مسیح استفاده شده است. فضای داخلی این کلیسا دارای ۹۰ متر طول و ۶۰ متر ارتفاع می‌باشد. در سقف کلیسا نیز تزیینات بسیار زیادی به کار رفته و پنجره‌های استیند گلس آن نوری را به داخل می‌تاباند که موجب مسحور شدن بازدیدکنندگان می‌شود. هر ساله حدود ۲. ۵۰۰. ۰۰۰ بازدید‌کننده به دیدن این کلیسا می‌آیند. ‌

ایستگاه متروی نزدیک به کلیسا به نام ساگرادا‌فامیلیا وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی خود را از هر جای شهر به این کلیسا برسانند.

کاسا میلا از دیدنی های بارسلونا

در میان دیدنی های بارسلونا کاسا میلا یکی از جاذبه‌های بسیار تماشایی این شهر است. این خانه بزرگ از دیگر شاهکار‌ها معمار معروف گائودی می‌باشد که در سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ ساخت و طراحی این بنا برای خانواده سرشناس میلا صورت گرفته است و به همین دلیل به کاسا میلا یا خانه میلا مشهور می‌باشد. چون نمای سنگی خاکستری رنگی در این بنا به کار رفته است به آن لاپدرِرا (معدن سنگ) نیز می‌گویند.

در پشت بام این خانه دودکش‌هایی عجیب به کار رفته که به مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی شباهت دارند و این موضوع سبب مشهور شدن این خانه شده است. در اتاق زیر شیروانی این خانه یک نمایشگاه قرار دارد که طبق سبک و شیوه گائودی طراحی شده است و در آن ماکت‌ها و مدل‌هایی به نمایش گذاشته می‌شوند. او در به کار بردن فضا و نور دارای‌ایده‌هایی نسبت به زمان خود فراتر بود و او در آثار خود علاقه‌مند به استفاده از موج و انحنا بود.

کاسا میلا از دیدنی های بارسلونا | یوروپ تورز

خانه کاسا میلا دارای انحنا و دایره‌های زیاد است به گونه‌ای که موجب حیرت و شگفتی بازدیدکنندگان آن می‌شود و ساعت‌ها به تماشای این خانه می‌مانند. ساعت بازدید از خانه کاسا میلا از ۹ صبح تا ۶ عصر است و از مارس تا اکتبر تا ۸ شب بازدید از آن طول می‌کشد. این خانه در شب بسیار دیدنی و رمز آلود می‌باشد. خانه کاسا میلا در خیابان پرُوِنسا قرار دارد و به‌ایستگاه متروی دیاگونال نزدیک است.

پارک مون‌ جوییک از معروف ترین دیدنی های بارسلونا

یکی از دیدنی های بارسلونا که در سفر خود حتماً باید از آن دیدن کرد، پارک مون جوییک می‌باشد. این پارک زیبا در دامنه کوه مون جوییک قرار دارد و محل بسیار خوبی برای تفریح هیجان‌انگیز و شاد می‌باشد. از این پارک می‌توان چشم انداز نفس گیر شهر را مشاهده کرد و در آن موزه‌ها و گالری‌های هنری زیادی وجود دارد. در مون جوییک موزه هنر ملی کاتالونیا، موزه کاشا فروم، بنیاد میرو و  گالری المپیک وجود دارد.

در بنیاد میرو می‌توانید نقاشی‌ها، سرامیک کاری‌ها و مجسمه‌های خوآن میرو که یکی از هنرمندان معروف اسپانیایی است را مشاهده کنید. فواره جادویی مون جوییک از دیگر قسمت‌های دیدنی این پارک است که با نور و موزیک در آن نمایش‌های سرگرم‌کننده به اجرا در می‌آید. برای رفتن به قلعه مونجوییک در بالای تپه می‌توانید از تله کابین استفاده کنید.

پارک مون‌جوییک از معروف ترین دیدنی های بارسلونا | یوروپ تورز

در فصل تابستان بر روی دیوار‌های این قلعه سینمای روباز بر پا شده و فیلم‌هایی بر روی آن به نمایش در می‌آیند که تماشای این فیلم‌ها روی دیوار قلعه و زیر آسمان آفتابی بارسلونا بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. در بالای تپه مون‌جوییک دهکده اسپانیولی یا پوبله اسپانیول قرار دارد.

ساحل بارسلونا

در سفر به بارسلونا یکی از قسمت‌های هیجان‌انگیز، ساحل، دریا و آفتاب هستند. ساحل شنی این شهر یکی از هیجان انگیزترین و تماشایی‌ترین دیدنی های بارسلونا است که در کنار آن رستوران‌های دریایی قرار دارند و موجب می‌شود تا گردشگران برای ماندن در اینجا وسوسه شوند. در فصل تابستان این ساحل بسیار شلوغ می‌شود و افرادی که نزدیک به ساحل شنی هتل گرفته‌اند بیشتر اوقات خود را در کنار ساحل سپری می‌کنند. در کنار این ساحل علاوه بر قدم زدن، آفتاب گرفتن و شنا کردن می‌توانید به تفریحاتی مانند موج سواری و قایق سواری نیز بپردازید.

ساحل بارسلونا | یوروپ تورز

در رستوران‌های این ساحل غذا‌های دریایی و خوشمزه‌ای سرو می‌شود که معمولاً دارای قیمت بالا هستند. از سوپرمارکت محلی که قبل از این ساحل قرار دارد می‌توان خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های با قیمت مناسب تهیه کرد. در امتداد این ساحل مسیر‌هایی وجود دارند که برای دوچرخه سواری و اسکیت مناسب هستند که برای لذت بردن بچه‌ها جای بسیار خوبی خواهد بود.

موزه‌ هنر ملی کاتالونیا

در پارک مون جوییک یکی دیگر از دیدنی های بارسلونا قرار دارد که موزه بزرگ هنر ملی کاتالونیا نام دارد. این موزه بهترین موزه کاتالونیا محسوب می‌شود و دارای ۵ مجموعه بزرگ می‌باشد. در این موزه مجموعه هنر رومانسک را می‌توان از قدیمی‌ترین و بزرگترین مجموعه‌های اروپا نامید. در این مجموعه نقاشی‌های روی چوب را می‌توان مشاهده کرد که جمع‌آوری آن‌ها از کلیسا‌های رومانسک قرن ۱۱، ۱۲ و ۱۳ صورت گرفته است. در مجموعه هنر گوتیک نیز نقاشی‌ها و مجسمه‌های چوبی وجود دارند که مربوط به قرون ۳۱ تا ۵۱ می‌باشد.

موزه‌ هنر ملی کاتالونیا | یوروپ تورز

در مجموعه هنر مدرنیسم نیز می‌توان شاهد آثار قرن نوزدهم تا دهه ۱۹۴۰ بود. در این مجموعه آثار هنرمندانی چون گائودی، دالی و پیکاسو وجود دارند. در این موزه می‌توان شاهد  مجموعه هنر رنسانس و باروک نیز بود. کتاب فروشی که در این موزه است از جمله معروف‌ترین کتاب فروشی‌های اسپانیا است و در آن کتاب‌های زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد. ساعات بازدید از این موزه از ۱۰ صبح تا ۸ شب می‌باشد و روز‌های یکشنبه تا ساعت ۳ بعد از ظهر می‌توان از این موزه بازدید کرد. در نزدیکی این موزه‌ایستگاه متروی اسپانیا قرار دارد.

کازا باتیو

یکی دیگر از دیدنی های بارسلونا که از جمله شاهکار‌های آنتونی گائودی محسوب می‌شود، کازا باتیو است که این ساختمان عجیب در میان ساختمان های  مسکونی اروپا دارای شهرت زیادی می‌باشد. طراحی و ساخت این ساختمان در سال ۱۹۰۴ صورت گرفته و دارای تراس‌ها و پنجره‌های منحنی شکلی بوده که بسیار خلاقانه و عالی طراحی شده‌اند. در ساخت این ساختمان از هیچ گونه خط راستی استفاده نشده و این موضوع ریشه در علاقه گائودی به انحنا و موج دارد.

کازا باتیو | یوروپ تورز

در نمای بیرونی برای تزیین از موزاییک‌های رنگی استفاده شده است و بالکن‌هایی وجود دارند که به قسمت بالایی جمجمه آدم شباهت دارد‌. در گویش مردم محلی به آن  کاسا دل اوسوس یعنی خانه استخوان‌ها گفته می‌شود. درون این خانه یک دنیای عجیب وجود دارد که سقف آن و پنجره‌ها به وسیله بافت‌هایی شبیه به فلس ماهی تزیین شده و پلکان‌های آن مانند اثر هنری بسیار جالب و عجیب می‌باشد. برای بازدید از این خانه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب زمان خواهید داشت. برای دسترسی راحت به کازا باتیو، جذاب‌ترین دیدنی های بارسلونا، می‌توانید از‌ایستگاه متروی پَسِژ دِ گراسیا استفاده کنید.

بازار بوکریا

در میان دیدنی های بارسلونا می‌توان بازار‌های این شهر را نیز نام برد. بازار بوکریا از جمله بازار‌های عمومی و بزرگ این شهر است که از خیابان رامبلا می‌توان خود را به این بازار رساند. این بازار از جمله بزرگ‌ترین خواربار فروشی‌های اروپا بوده که در سال ۱۲۱۷ میلادی تأسیس شده است. در مرکز این بازار رستوران‌های معروفی نیز وجود دارند که می‌توان برای تجدید قوا به آن‌ها مراجعه کرد. ‌

بازار بوکریا | یوروپ تورز

ورزشگاه نیوکمپ

یکی از استادیوم‌های معروف اروپا که در شهر بارسلونا قرار دارد، ورزشگاه نیوکمپ است که از سال ۱۹۵۷ میلادی تا کنون بازی‌های خانگی که تیم بارسلونا داشته است، در این ورزشگاه برگزار می‌شود. این ورزشگاه که به دلیل عنوان بزرگترین ورزشگاه اروپا به عنوان یکی دیگر از دیدنی های بارسلونا به شمار می‌رود، دارای وسعتی نزدیک به ۵۵۰۰۰ متر مربع می‌باشد. عظمت و شور و هیجان این ورزشگاه آنقدر زیاد است که افرادی که به فوتبال علاقه ندارند نیز در بازدید از این ورزشگاه مجذوب آن می‌شوند.

ورزشگاه نیوکمپ | یوروپ تورز

موزه پیکاسو

از معروف‌ترین و مشهورترین هنرمندانی که در قرن بیستم در شهر بارسلونا زندگی می‌کرده پابلو پیکاسو است که از او شاهکار‌های زیادی به جا مانده است. این آثار هنری در موزه پیکاسو نگهداری می‌شوند که یکی از دیدنی های بارسلونا محسوب می‌شود. ساختمان این موزه بسیار دیدنی بوده و این ساختمان شامل ۵ عمارت قرون وسطی است که به هم متصل بوده و دارای حیاط‌های بسیار زیبایی هستند.

موزه پیکاسو | یوروپ تورز

کلیسای سانتا ماریا دل مار

از دیدنی های بارسلونا که از بهترین نمونه‌های سبک گوتیک است، کلیسای  سانتا ماریا دل مار می‌باشد. داخل این بنا دارای ظاهری ساده بوده و موجب جذابیت هرچه بیشتر آن شده است. از جمله دیدنی‌های این کلیسا می‌توان  پنجره‌های رنگی و برج‌های هشت ضلعی را نام برد. همچنین در این کلیسا مقبره افرادی که در تاریخ کلیسا نقش داشته‌اند، وجود دارد.

کلیسای سانتا ماریا دل مار | یوروپ تورز

پارک سیتادلا

پارک سیتادلا که یکی از دیدنی های بارسلونا است، دارای منظره‌ای بسیار زیبا برای قدم زدن بوده و در آن چندین جاذبه دیدنی دیگر وجود دارد. در این پارک می‌توان از موزه و باغ وحش تماشایی دیدن کرد. این پارک برای گردشگران و مردم محلی این منطقه یک مکان بسیار تماشایی می‌باشد.

پارک سیتادلا | یوروپ تورز

محله گوتیک

از معروف‌ترین دیدنی های بارسلونا که حدود ۲۰۰۰ سال به عنوان یکی از مراکز معنوی و دنیوی این شهر بوده است، محله گوتیک است. در این محله بنا‌های روم باستان و قرون وسطی وجود دارند. در محله گوتیک کلیسا جامع قرون وسطایی مونته تابور قرار دارد. این محله دارای کافه‌های کوچک تراس دار است که می‌توان برای استراحت به آنجا رفت. موزه پیکاسو در محله گوتیک قرار دارد. ‌

محله گوتیک | یوروپ تورز

خیابان رامبلا

در خیابان رامبلا می‌توان شاهد قلب زندگی اجتماعی بارسلونا بود. بنابراین خیابان رامبلا از معروف‌ترین دیدنی های بارسلونا است که از میدان کاتالونیا تا بندرگاه دارای امتداد می‌باشد. در این خیابان پیاده رو‌ها وسیع بوده و رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌های زیادی در آن وجود دارند.

این خیابان جای بسیار خوبی برای وقت گذرانی مردم بوده و می‌توان بسیاری از افراد محلی را در این خیابان دید که مشغول خرید کردن از بازار بوکریا هستند. در این خیابان می‌توان پانتومیست‌های دوره گرد، دکه‌های سوغاتی فروشی، نقاش‌های خیابانی و‌کافه‌ها و رستوران‌های متعددی را دید که در آن‌ها غذا‌های دریایی خوشمزه‌ای طبخ می‌شود. اجرا‌های خیابانی نمایشی یا موزیکال که در این خیابان وجود دارند موجب لذت بازدیدکنندگان می‌شود.  

عمارت پالائو گوئل (Palau Güell) یکی از بنا‌های معروفی است که در این خیابان قرار دارد. طراحی این بنا در سال ۱۸۸۶ توسط آنتونی گائودی صورت گرفته است. از طریق‌ایستگاه متروی کاتالونیا یا لیسِئو می‌توان خود را به خیابان رامبلا رساند.  ‌

خیابان رامبلا | یوروپ تورز

سوالات متداول دیدنی های بارسلونا

یکی از بهترین پارک های بارسلونا، چه پارکی است؟

یکی از دیدنی های بارسلونا که از جمله پارک‌های بسیار مشهور دنیا می‌باشد، پارک گوئل است. در سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ طراحی این پارک را معمار مشهور اسپانیایی آنتونی گائودی انجام داده است.

یکی از بهترین کلیساهای این شهر چه میباشد؟

کلیسای ساگرادا، این کلیسا از جمله نماد‌های شهر بارسلونا می‌باشد که از جمله آثار معروف آنتونی گائودی به شمار می‌آید. همه ابعاد این کلیسا از نمای بیرونی آن تماشایی بوده و برای طراحی داخلی آن از ذوق هنرمندانه‌ای استفاده شده است.

مشخصات مختصر ورزشگاه معروف بارسلونا چیست؟

یکی از استادیوم‌های معروف اروپا که در شهر بارسلونا قرار دارد، ورزشگاه نیوکمپ است که از سال ۱۹۵۷ میلادی تا کنون بازی‌های خانگی که تیم بارسلونا داشته است، در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!