بازدید از خیابان ویا مارگوتا در ایتالیا

بازدید از خیابان ویا مارگوتا در ایتالیا

خیابان ویا مارگوتا، یکی از خیابان‌های باریک در پایتخت کشور ایتالیا یعنی شهر رم خیابان ویا مارگوتا می‌باشد. این خیابان در محله قدیمی کامپو مارتزو معروف به …

یکی از خیابان‌های باریک در پایتخت کشور ایتالیا یعنی شهر رم خیابان ویا مارگوتا می‌باشد. این خیابان در محله قدیمی کامپو مارتزو معروف به محله بیگانگان در کنار تپه پینچان واقع شده است. در زمان‌های گذشته این خیابان محل استقرار کارگاه‌های مختلف، اسطبل‌ها و همچنین گذرگاه هنرمندان رده متوسط بوده است اما امروزه خیابان مشهور ویا مارگوتا میزبان گالری‌های هنری، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس می‌باشد.

هنرمند بزرگ ایتالیایی ویلیام وایلر با حضور این خیابان در فیلم تعطیلات رمی این مکان را در بین دیگر خیابان‌های رم به شهرت رساند.

بازدید از خیابان ویا مارگوتا در ایتالیا | یوروپ تورز

خیابان ویا مارگوتا

شهر رم یکی از مشهورترین مناطق کشور ایتالیا است که به دلیل انتخاب این شهر به عنوان پایتخت ایتالیا توانسته خیابان‌های بزرگ و مشهوری را در دل خود جای دهد. خیابان‌های این شهر لایه‌های متعددی از تمدن تاریخ ایتالیا را به نمایش می‌گذارند. معمولا در آنها جاذبه‌هایی وجود دارد که در عمق شهر رم پنهان شده است. در برخی از این خیابان‌ها معابد، کلیساها و خانه‌هایی رومی بسیار دیدنی یافت می‌شود.

اما در بین این خیابان‌ها یک خیابان باریک وجود دارد با نام خیابان ویا مارگوتا که افراد معروفی مانند فردریکو فلینی و همچنین جولیتا ماسینا در این خیابان زندگی می‌کنند، این خیابان تقریبا خیابان طولانی است که در نهایت به میدان پوپولو به انتها می‌رسد. در زمان سلطنت پاپ پیوس یک صومعه بلژیکی به نام saverio de merode با دیدن پتانسیل منطقه، زمین خریداری کرد، زهکشی ساخت و خیابان باریک را با نام خیابان ویا مارگوتا را در برنامه شهر عمومی گنجاند.

خیابان ویا مارگوتا یکی از مشهورترین خیابان شهر رم

خیابان ویا مارگوتا یکی از شناخته‌ترین خیابان‌های رم است که به یک دهکده بسیار آرام شباهت دارد. خیابان مارگوتا با سنگفرشی هنرمندانه در یکی از پر ترددترین و شلوغ‌ترین مناطق شهر رم واقع شده که می‌توانید با ورود به این خیابان بوتگا دل مارمورارو، ساندو فیورنتینی و همچنین کارگاه استاد سنگتراش را تماشا کنید.

در این کارگاه معروف هر جمله‌ای را که شما بخواهید استاد سنگتراش می‌تواند روی تکه پلاک مرمری با کمترین هزینه برایتان بتراشد. در سال‌های گذشته یکی از کارگردان‌های معروف ایتالیایی به نام فدریکو فلینی در ساختمانی با پلاک شماره ۱۱۰ واقع در خیابان ویا مارگوتا زندگی می‌کرد. جالب است بدانید حکاکی‌های فیورنتینی با گذشت چندین سال هنوز هم از فدریکو فلینی و همسرش با شعرهایی زیبا  نمایش اجرا می‌کنند.

گالری مشهور در خیابان ویا مارگوتا

خیابان ویا مارگوتا امروزه به یک مکان امنی برای برگزاری گالری هنری تبدیل شده است. بنابراین با وارد شدن به این خیابان شما می‌توانید در ساختمان پلاک ۵۴ یک گالری مشهور که مجموعه‌ای از هنرهای معاصر را به نمایش گذاشته پیدا کنید. این گالری بدون شک یکی از تاثیر گذارترین گالری‌های هنری شهر رم است که در خیابان ویا مارگوتا قرار دارد.

اجداد والنتینا مونکادا با تلاش فراوان این گالری را تاسیس کرده و در قرن هفدهم کمک‌های بسیاری را برای ساخت خیابان ویا مارگوتا انجام دادند به طوری که استودیوی تعدادی از هنرمندان را در این خیابان از شهر رم قرار دادند.

خوب است بدانید در سال ۱۶۱۰ میلادی تعداد زیادی از هنرمندان جهت مطالعه آثار باستانی کشور ایتالیا به شهر رم آمدند و در نزدیکی  این منطقه اقامت کردند که امروزه اقامتگاه بسیاری از این هنرمندان در خیابان ویا مارگوتا وجود دارد. سپس در اوایل دهه ۶۰ میلادی نیز پیکاسو نقاش مشهور و استراوینسکی به ساختمان پلاک ۳۳ در همین خیابان  نقل مکان کردند و سبب مشهور شدن خیابان ویا مارگوتا در تاریخ شهر رم شدند.

خرید در خیابان ویا مارگوتا

اگر چه خیابان ویا مارگوتا یک خیابان نسبتا طولانی و باریک در بافت قدیمی رم است اما به دلیل قرار داشتن مغازه‌های کوچک و لوکس با کالاهای فوق العاده دیدنی، گالری های  هنری و همچنین رستوران‌ها در کنار کافه‌های دنجش در بین مردم کل جهان شهرت خاصی پیدا کرده است. بدون شک قدم زدن در خیابان ویا مارگوتا در یک عصر دلنشین و خرید از این مراکز زیبا می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی را در ذهن هر فردی به یادگار بگذارد.

ضمن اینکه حتما در عتیقه فروشی‌ها و آنتیک‌های این خیابان یک شیء می‌تواند نظر شما را به سمت خود جلب کند و با دیدن این سوغاتی با ارزش از خیابان معروف ویا مارگوتا همیشه به یاد سفر به شهر رم باشید. معمولا گردشگران در سفر به ایتالیا هیچ گاه خرید از بوتیک‌ها و مغازه‌های خیابان ویا مارگوتا را از دست نمی‌دهند.

نظر فدریکو فلینی در مورد خیابان مارگوتا

شهر رم از جمله شهرهای مشهور سینمایی در جهان است که فدریکو فلینی (Federico Fellini) کارگردان بزرگ ایتالیایی در این باره می‌گوید: رم شگفت انگیزترین منطقه برای فیلمبرداری در دنیا است به طوری که تنها کافیست در خیابان ویا مارگوتا هنگامی که ناقوس‌های کلیسا صدا سر می‌دهند پشت میزی در کافه محلی و یا یک رستورانی در این خیابان نشسته و آشپزی هنرمندانه سر آشپزان محلی رومی را تماشا کنید تا احساس کرده در یک لوکیشن فیلم حاضر شده‌اید.

نظر فدریکو فلینی در مورد خیابان مارگوتا | یوروپ تورز

نزدیک ترین میدان به خیابان مارگوتا

همانطور که قبلا گفته شد خیابان ویا مارگوتا در انتهای خود میدان پوپولو را جای داده است. این میدان نزدیک‌ترین چهار راه به خیابان مارگوتا است که کافه کانوورا  یعنی جایی که فدریکو فلینی در آن به تحقیق آثارش می‌پرداخته وجود دارد. استراحت چند ساعته در کافه کانوورا و  نوشیدن کاپو چینو در این کافه یکی از لذت بخش ساعات خضور در خیابان مشهور ویا مارگوتا به حساب می‌آید.

جالب است بدانید فدریکو فلینی یک دفتر کار پنهانی در قسمت پشت کافه کانوورا داشته که در آن عکس‌هایی به رنگ سیاه و سفید، نقاشی‌های بی‌نظیر و همچنین نوارهای فیلمی را در آن مکان نگهداری می‌کرده است و تصویرهایی از سال ۱۹۶۰ میلادی که متعلق به دوران طلایی سینمای فلینی می‌باشد از دیوارهای او آویزان بوده است. در آن دوران بخش زیادی از تمرکز کارگردانان مشهور رم بر روی شمال این شهر و میدان پوپولو قرار داشته است.

مهمترین خانه در خیابان مشهور ویا مارگوتا

هنگامی که از میدان پوپولو به طرف خیابان معروف ویا مارگوتا می‌رویم تابلویی بر سر در یکی از ساختمان‌های این خیابان خودنمایی کرده و از فاصله‌هایی دور نظر هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند. این تابلو نشانگر محل زندگی فدریکو فلینی است که امروزه هنرمندان و بسیاری از تاجران تابلوهای گران بهایی را در این خانه مشهور نگهداری می‌کنند.

ساختمان معروف دیگری که در این خیابان وجود دارد خانه شمار ۵۱ است که قسمت‌هایی از فیلمنامه تعطیلات رومی که شروع حرفه بازیگری هنرمند آدری هپبورن می‌باشد در این خانه فیلمبرداری شده است. این ساختمان در حال حاضر شخصی بوده و بازدید از آن برای دیگران امکان‌پذیر نمی‌باشد.

اما با پیاده روی به قسمت جنوب خیابان زیبای ویا مارگوتا و رسیدن به پله‌های اسپانیایی می‌توانید لحظات خوشی را تجربه کنید. در نزدیکی این پله‌ها کافه دینلی وجود دارد که این مکان از جمله لوکیشن‌های فیلمبرداری کارگردانی با استعداد آقای ریپلی جای گرفته است.

خیابانی معروف در ایتالیا

خیابان ویا مارگوتا یکی از خیابان‌های مشهور در کشور ایتالیا است که از سمت شمال می‌توان از طریق کاسیا یا فلامینیا عبور کرد، سپس توسط پیازاله و از طریق درب شهر در دیواری که به پیازا دل پوپلو منتهی می‌شود رسید. از این نقطه یک متر تا چند متر به سمت چپ Fiaminio Obelisk به سمت Via del Babuino یا همان جاده بابون می‌رود و در سمت چپ یک کوچه وجود دارد که به طریق مارگوتا منتهی می‌شود، از پیازا دی اسپاگنا می‌توان با استفاده از وسایل نقلیه جاده دل بابوینو سوار شد. در سمت راست کوچه آلبرت قسمتی از این خیابان را روشن کرده است.

جالب است بدانید نام خیابان ویا مارگوتا احتمالا از کلمه Marisgutta سرچشمه گرفته است به معنی قطره دریا که می‌تواند یک حسن آرام برای جریانی کثیف از تپه ویلا باشد. ویا مارگوتا در پشت کاخ‌های جاده بابون قرار داشت که زمانی تنها اصطبل‌ها و انبارها وجود داشت. آن دوران در پایه تپه پینچو، خانه‌ها و فروشگاه‌های ماسون، برش سنگ مرمر و مربیان برجسته ‌ای از سنگتراشان وجود داشتند که مشاغل خود را در این منطقه انجام می‌دادند.

اولین کارگاه در خیابان مارگوتا

در قرون وسطی یک هنرمند ناشناخته اولین کارگاه آموزشی خود  را در این خیابان افتتاح کرد که در آن بهترین صنعتگران رومی پرتره‌های را نقاشی می‌کردند. سنگ مرمر را برای چشمه‌ها و صفحات فلزی جعلی برش می‌زدند و یک صنعت شکوفایی را به وجود می‌آورند که نظر بسیاری از  هنرمندان خارجی و همچنین ایتالیایی‌ها را به سمت خود جلب کرد.  مناطق دیگر این مهاجران به تدریج قفسه‌ها و اصطبل‌ها را با خانه، کارگاه و باغ جایگزین کردند.

فضای خیابان مشهور ویا مارگوتا

ویا مارگوتا اگر چه یک خیابان می‌باشد اما تا به امروز یک خط آرام و دلنشین است که در مرکز شهر رم قرار دارد. چرا که هنوز هم فضای باغ‌های خود را که پر از عطرهای درختان و تاکستان‌ها بوده حفظ کرده است و همین امر باعث شده است تا این گزینه به یک انتخاب عالی برای هنرمندان، نقاشان، پادگان‌های ضد دشت و مجسمه سازان تبدیل شود. امروزه بسیاری از استودیوهای هنرمندان پیشین نیز به آپارتمان‌ها و ساختمان‌های لوکسی تبدیل شده است. در فضای این خیابان یک چشمه هنر وجود دارد که دارای پایه مثلثی است و نمادی از حضور هنرمندان در منطقه با قدمت قرن ۱۷ می‌باشد.

چشمه مرمر اثر هنری دیگری است که در سال ۱۹۲۷ حک شده است. دو ماسک در طرف مقابل این اثر وجود دارد که این تصویرهای حک شده دو  چهره‌های شاد و غمناک را نشان می‌دهند. که نمادی از حالات نوسان معمول هنرمندان می‌باشد و این دو چهره حک شده جریان‌های ضعیف خود را  در دو وان کوچک ریخته‌اند.

 نمایشگاه سالانه ۱۰۰ نقاش در مارگوتا در خیابان معروف ویا مارگوتا یک جشنواره هنری سنتی با نام نمایشگاه ۱۰۰ نقاش از طریق مارگوتا به گرمی توسط شهروندان رومی برگزار می‌شود. این نمایشگاه توسط شهردار و استاندار رم حمایت مالی می‌شود و سال‌ها است که زمینه‌ای برای کشف هنرمندان جدید است.

این جشن از طریق مارگوتا به یک گالری هنری عمومی تبدیل می‌شود و بیش از هزار اثر هنری از جمله نقاشی‌های روغنی و آبرنگ‌ها را به هر سبک بیانی ارائه می‌کند. برخی از آثار موجود در نمایشگاه از هنرمندان ناشناخته یا کمتر مشهور است که توسط هیئت داوران چند ملیتی منتقدان هنری انتخاب شده‌اند. پذیرش این نمایشگاه رایگان بوده و بازدید برای عموم مردم آزاد می‌باشد.

فضای خیابان مشهور ویا مارگوتا | یوروپ تورز

سوالات متداول خیابان ویا مارگوتا

یکی از ویژگی های خیابان ویا مارگوتا چیست؟

اما در بین این خیابان‌ها یک خیابان باریک وجود دارد با نام خیابان ویا مارگوتا که افراد معروفی مانند فردریکو فلینی و همچنین جولیتا ماسینا در این خیابان زندگی می‌کنند، این خیابان تقریبا خیابان طولانی است که در نهایت به میدان پوپولو به انتها می‌رسد.

دلایل مختلف شهرت این خیابان چیست؟

اگر چه خیابان ویا مارگوتا یک خیابان نسبتا طولانی و باریک در بافت قدیمی رم است اما به دلیل قرار داشتن مغازه‌های کوچک و لوکس با کالاهای فوق العاده دیدنی، گالری های  هنری و همچنین رستوران‌ها در کنار کافه‌های دنجش در بین مردم کل جهان شهرت خاصی پیدا کرده است.

فضای این خیابان چگونه است؟

ویا مارگوتا اگر چه یک خیابان می‌باشد اما تا به امروز یک خط آرام و دلنشین است که در مرکز شهر رم قرار دارد. چرا که هنوز هم فضای باغ‌های خود را که پر از عطرهای درختان و تاکستان‌ها بوده حفظ کرده است و همین امر باعث شده است تا این گزینه به یک انتخاب عالی برای هنرمندان، نقاشان، پادگان‌های ضد دشت و مجسمه سازان تبدیل شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!