با بهترین جاذبه های اتریش آشنا شوید

با بهترین جاذبه های اتریش آشنا شوید

جاذبه های اتریش، کشور اتریش از زیباترین کشور‌های اروپایی است. اتریش به دلیل استقرار در دامنهٔ کوه‌های آلپ، از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است که …

آشنایی با جاذبه های اتریش

کشور اتریش از زیباترین کشور‌های اروپایی است. اتریش به دلیل استقرار در دامنهٔ کوه‌های آلپ، از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است که جاذبه‌ های اتریش را بسیار زیبا و دلپسند کرده است و سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. اتریش علاوه بر جاذبه‌های طبیعی سرسبز و کوهستانی، از بنا‌های تاریخی چشمگیری اعم از کلیسا، موزه، قصر و… برخوردار است. تور اتریش و تور اروپا بهترین فرصت برای دیدن این کشور زیباست.

با بهترین جاذبه های اتریش آشنا شوید | یوروپ تورز

شهر‌های توریستی اتریش

مهمترین شهر اتریش که سالانه مقصد هزاران گردشگر است، وین «پایتخت موسیقی جهان» است. اگر به هنر علاقه دارید، حتماً سری به این شهر زیبا بزنید و از تماشای باله، اُپرا، تئاتر‌های خیابانی و نگارخانه‌های چشم نواز لذت ببرید. فراموش نکنید موارد یاد شده تنها جاذبه‌ های اتریش برای گردشگران در وین نیستند و این شهر زیبا مملو از آثار و ابنیهٔ تاریخی، چندین قصر سلطنتی و چند موزه بزرگ است.

شهر‌های توریستی | یوروپ تورز

روستا‌های توریستی اتریش

روستای هالشتات

هالشتات به معنای «بهشت روی زمین» از جاذبه‌ها اتریش بوده که دهکده‌ای زیبا در مجاورت دریاچه‌ای به همین نام است. گردشگران از فضای کم نظیر این دهکده برای کوهنوردی، قایق سواری و اسکی استفاده می‌کنند. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، یافته‌های باستان‌شناسی سبب شهرت هالشتات شده است. در این منطقه بقایایی از عصر آهن و ابزار‌های مورد استفاده انسان‌های این عصر پیدا شده که در موزه‌ای به همین نام نگهداری می‌شود. در هالشتات یک «خانه استخوانی» وجود دارد که بقایای اجساد به دلیل پر بودن قبرستان، در آن دفن شده‌اند.

روستای هالشتات | یوروپ تورز

روستای ایگلو

این روستا مجموعاً از ۱۸ ایگلو (خانه یخی) تشکیل شده و همانطور که از نامش پیداست، منظره کلی این روستا از برف و یخ پوشیده شده است و از جاذبه‌ها اتریش محسوب می‌شود. روستای ایگلو به رغم زیبایی‌های منحصر به فردی که دارد، برای گردش و اقامت چندان مناسب نیست. مسیر صعب العبور، سرمای طاقت‌فرسا و نبود تجهیزات رفاهی از جمله مشکلات جدی این منطقه است. از دیگر جاذبه‌های این روستا، مجسمه‌های یخی است که همه ساله در نمایشگاهی توسط تندیس گران از سرتاسر جهان ساخته و ارائه می‌شود.

روستای ایگلو | یوروپ تورز

جاذبه‌ های طبیعی اتریش

غار ایسریسن ولت به معنای «دنیای غار‌های یخی» بزرگترین غار یخی جهان است که در جنوب سالزبورگ اتریش واقع شده است. این غار آهکی ۴۲ کیلومتری از ریزش رودخانه سالزاچ بر کوه‌های آلپ پدید آمده است. قندیل‌ها و کلاهک‌های یخی، آبشار یخی و سایر اشکال بلورین از جاذبه‌های این غار وسیع هستند.

جاذبه‌ های طبیعی اتریش | یوروپ تورز

جاذبه‌ های فرهنگی اتریش

اُپرای ملی وین

در مرکز این شهرِ دیدنی و از پر بازدیدترین اماکن و جاذبه‌ها اتریش  آن است. این بنا در قرن نوزدهم میلادی و در سال ۱۸۶۹ به سبک معماری رنسانس فرانسوی ساخته شده و همچنان مورد استفاده است. سالانه هنرمندان و موسیقیدانان بسیاری برای بازدید یا اجرا توسط تور اتریش و تور اروپا به این مرکز می‌آیند. ارکستر بزرگ فیلارمونی وین، از قدیمی‌ترین و مشهورترین ارکستر‌های جهان، در این ساختمان به نمایش گذاشته می‌شود.

اُپرای ملی وین | یوروپ تورز

کاخ میرابل

این بنا در قرن پانزدهم میلادی و در سال ۱۶۰۶ به سبک معماری باروک در شهر سالزبورگ اتریش ساخته شد. معنای لغوی «میرابل» ستودنی و زیباست که از زبان ایتالیایی گرفته شده است. داخل این کاخ، تالاری مجلل از جنس مرمر ساخته شده که محل برگزاری کنسرت، عروسی و مراسم اهدای جایزه است. در فضای ورودی این کاخ، باغی زیبا وجود دارد که توریست‌ها و محلی‌ها را به خود جذب می‌کند. کاخ میرابل و باغ مجاور آن، جزء بنا‌های تاریخی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی یونسکو هستند.

کاخ میرابل | یوروپ تورز

موزه جنگ و تاریخ نظامی وین

این مجموعه که در سال ۱۸۶۹ تأسیس شده است، متشکل از بهترین و غنی‌ترین گنجینه‌های آثار تاریخی جهان و یکی از جاذبه‌ها اتریش است. این موزه، ذخیره عظیمی از سلاح‌های جنگی، تانک، زره، کلاه خود جنگی، یونیفرم و مدال و درجات نظامی را گردآورده است. بر دیوار‌های موزه تعداد زیادی تابلوی نقاشی منقّش به تصاویر جنگ‌هایی که اتریش در آن‌ها درگیر بوده، نصب است.

موزه جنگ و تاریخ نظامی وین | یوروپ تورز

موزه تاریخ طبیعی وین

موزه تاریخ طبیعی وین با ۸۷۰۰ متر مربع مساحت، بزرگترین موزه وین و از جاذبه‌ها اتریش  است که در سال ۱۸۹۱ ساخته شده و ۳۰ میلیون شیء با ارزش در آن نگهداری می‌شود؛ ‌اشیائی که سیر تکاملی موجودات زنده بر روی کره زمین را نشان می‌دهند و قدمت برخی از آن‌ها به دوران ماقبل تاریخ باز می‌گردد؛ مانند اسکلت دایناسوری که ۲۵۰ هزار سال پیش در کره زمین زندگی می‌کرده یا مجسمهٔ موسوم به «ونوس ویلندورف» که با قدمت ۲۸ هزار ساله در دوران ماقبل تاریخ ساخته شده است.

موزه تاریخ طبیعی وین | یوروپ تورز

موزه تاریخ هنر

این موزه در سال ۱۸۹۱ همزمان با موزه تاریخ طبیعی و با ساختاری مشابه افتتاح شد. در این موزه آثار هنری متعدد و متنوعی از گذشته‌های دور و نزدیک موجود است که جزء جاذبه‌ها اتریش محسوب می‌شود؛ از مصر باستان تا عصر باروک، از یونان و روم تا سده‌های میانه و رنسانس. اگر گذرتان به کشور اتریش و این موزه افتاد فراموش نکنید دیدنی‌ترین بخش آن، گالری طبقه اول است که گنجینه بی‌نظیری از تندیس، پرتره و نقاشی‌های هنرمندان شهیر را در دل خود جای داده است.

موزه تاریخ هنر | یوروپ تورز

قصر هافبورگ

این قصر متعلق به خاندان سلطنتی هابسبورگ است و از سال ۱۲۷۵ م. تا امروز سکونت گاه پادشاهان، حاکمان و رؤسای جمهوری اتریش بوده است. هر پادشاه و حکمرانی که در این قصر سکونت داشته، ساختمان و بنایی به آن افزوده و از این جهت قصر هافبورگ را می‌توان کتابچهٔ تاریخ معماری اروپا و از مهمترین جاذبه‌ های اتریش دانست دانست؛ سازه‌هایی از سبک‌های مختلف معماری اعم از گوتیک، باروک، روکوکو و… در این مجموعه از ابنیه تاریخی به چشم می‌خورد.

اگر علاقمند به تاریخ یا معماری هستید، حتماً سری به این قصر زیبا بزنید. این مجموعه علاوه بر اتاق و ساختمان و آپارتمان‌های سلطنتی متعدد، دربردارندهٔ چند کلیسا، موزه، کتابخانه و کلکسیون بزرگ است. تور اروپا و تور اتریش فرصت مناسبی برای بازدید از این کشور و قصر زیبای هافبورگ است.

قصر هافبورگ | یوروپ تورز

جاذبه‌ های ویژه اتریش

شهر اینسبروک اتریش و روستای زیفلد در ایالت تیرول واقع در دره‌های کوه آلپ، از مشهورترین مراکز ورزش‌های زمستانی در جهان است. این ناحیه در چندین دوره میزبان مسابقات المپیک و پارالمپیک بوده است.

سایر جاذبه‌ های اتریش

مردم اتریش علاقه ویژه‌ای به شیرینی جات و دسر‌ها دارند. به همین خاطر بسیاری از گردشگران در بازدید از جاذبه‌ها اتریش برای رفتن به کافه رستوران‌ها اشتیاق نشان می‌دهند. منشأ بسیاری از غذا‌ها و شیرینی‌های اتریشی به قرن نوزدهم یعنی هم زمان با امپراتوری اتریش-مجارستان برمی گردد. اشترودل سیب که امروزه دوستداران بسیاری دارد، یکی از مشهورترین دسر‌های اتریش است.

سایر جاذبه‌ های اتریش | یوروپ تورز

سوالات متداول جاذبه های اتریش

چه شهری در کشور اترش بیشترین گردشگر را به خود جذب میکند؟

مهمترین شهر اتریش که سالانه مقصد هزاران گردشگر است، وین «پایتخت موسیقی جهان» است.

مهم ترین روستاهای کشور اتریش، چه روستاهایی هستند؟

بهترین و جذاب ترین روستاهای کشور اتریش عبارتند از: روستای هالشتات و روستای ایگلو.

جاذبه های فرهنگی اتریش، چه جاذبه هایی هستند؟

جاذبه های فرهنگی اتریش عبارتند از: اُپرای ملی وین، کاخ میرابل، موزه جنگ و تاریخ نظامی وین، موزه تاریخ طبیعی وین، موزه تاریخ هنر و قصر هافبورگ.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!