بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟

آشنایی با بهترین زمان سفر به یونان

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

اگر برای گذراندن تعطيلاتي منحصر به فرددر بهترین زمان سفر به يونان، پايتخت فرهنگ و تمدن را انتخاب كرده ايد، لازم است كه با كشور يونان و جاذبه ها و جزاير اسرار آميز آن بيشتر آشنا شويد و با کسب ویزای یونان به این کشور سفر داشته باشید و براي بيشتر لذت بردن از سفر به يونان مطلب زير در رابطه با يونان را دنبال كنيد .

یونان در کجا واقع شده است؟

 كشور يونان با مساحت 132 هزار کیلومتر مربع در جنوب شرقی اروپا و درست در جنوب شبه جزیره بالکان ( Balkans) واقع شده است. کشوری که پیوند دهنده ی سه قاره آسیا ،آفریقا و اروپا است و دارای مرز مشترک با ترکیه، آلبانی، مقدونیه و بلغارستان می باشد. دریای یونان که در غرب و دریای اژه (Aegean Sea) در جنوب و شرق واقع شده است از زیباترین سواحل نیلگون اروپا به شمار می رود. آتن (Athens) به عنوان پایتخت و بزرگترین بندر كشور يونان ، آمیخته از فرهنگ، تمدن و افسانه به همراه کارنوال ها و فستیوال های خارق العاده است.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

شرایط اقلیمی یونان چگونه است؟

آب وهوای مرطوب و متعدل در اکثر نقاط كشور يونان مشاهده می شود. آب و هواي يونان در تابستان  مدیترانه ای و بسیار گرم می باشد. یونان دارای  های بارانی با 13 الی 15 درجه سانتی گراد از اکتبر ( اواسط مهر ماه ) تا فوریه ( اواسط بهمن ماه ) است . در بهار و پاییز آب و هوای يونان مطبوع و مناسب و وزش باد های فصلی را دارا می باشد. که از بهترین زمان سفر به یونان است

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

چه زمانی به یونان سفر کنیم؟

اگر به دنبال آب وهوای معتدل و آسمانی صاف به همراه گرمای مطبوع برای ورزش های آبی در جزایر هستید، بهترین زمان سفر به يونان فصول پاییز و بهار است. سفر در بهار و پاییز به صرفه بودن قیمت هتل و مکان های اقامتی و گردشگری را نیز به همراه دارد. فصل تابستان اوج گردشگری و سفر به يونان است که زمان سفر برای کارنوال ها و فستیوال های مشهور می باشد؛ جذابیت های فستیوال های سالانه در كشور يونان به همراه جشن های شبانه گردشگران بسیاری را در تابستان روانه آتن می کند؛ در نتیجه جمعیت فراوان و قیمت های بالا هتل و مراکز اقامتی و گردشگری را به دنبال دارد. سفر به يونان در ماه های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر گردشی رویایی توام با لذت بیشتر را برای شما فراهم میکند.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

تاریخ و تمدن یونان

حاصل تاریخ پر شیب و فراز یونان، معماری های رومی و بیزانسی بی نظیر قرون وسطا ، ابنیه باستانی، بازهای المپیک و موزه های تاریخی است. یکی از جذابیت های منحصر به فرد در سفر به يونان  “اپیداروس” می باشد؛ مشاهده سالن تئاتر نیم دایره شکل و صندلی های آهکی احساس شکوه  تاريخ و تمدن يونان را به هر مشاهده کننده ای می دهد. رد پای ترکیب هنر و معماری باستانی در جا ی جای این کشور غنی از تمدن قابل مشاهده است.  شهر باستانی مایسینی (Mycenae)، کورینتوس (Corinth)، شهر باستانی المپیا و برج باد از دیگر جاذبه های سفر به يونان است. ابنیا تاریخی متوئورا (Meteora) واقع بر کوه های سنگی از مکان های گردشگری پر آوازه یونان است.

موزه های متوع آتن هرساله میزبان گردشگران از سراسر نقاط جهان می باشد که از این موزه های بی نظیر میتوان به موزه باستان شناسی ملی، موزه گولاندریس (Goulandris)، موزه مسیحیت و روم شرقی، موزه هنرهای سیکلادیکی و هنر معاصر اشاره کرد.

صومعه Dafni از بناهای ثبت شده در میراث جهانی واقع در غرب آتن می باشد که به عنوان یکی از جاذبه های این شهر شهرت یافته است.

 جزایر یونان

یونان کشوری با جزایر متعدد است، حدود 6000 جزیره و جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوان در این جزایر است. بعضی از جزاير يونان و جاذبه های آن در ادامه معرفی میکنیم:

جزیره کریت

بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره با سواحلی آرام، طبیعت بی نظیر و مکان مناسبی برای گردشگری و تفریح در بهترین زمان سفر به يونان برای شماست. در زمینه تفریحی اسب سواری، ورزش های آبی، کوه نوردی، شنا و همچنین در زمینه تاریخی و باستانی مکان مناسبی برای گردشگران است.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

جزیره سیکلادی

سواحل نقره فام و غروب های خیره کننده دریای اژه را میتوان از جزایر سیکلادی مشاهده کرد . ترکیب رنگ آبی فیروزه ای دریا و آسمان به همراه صخره ها و منازل سفید در این جزایر هر ساله گردشگران بسیاری را به این مکان جذب میکند.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

جزیره اسکیاتوس

طبیعت سرسبز و پر نشاط به همراه سواحل دیدنی از  جاذبه های دیدنی جزایر اسکیاتوس در سفر به يونان است. قلعه های متعلق به قرون وسطا، جنگل های پوشیده از درختان کاج و ورزش های تفریحی سواحل این جزایر از انتخاب های هر گردشگری در سفر به يونان است.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

جزیره کورفو

تاکستان های فراوان، باغ های مرکبات و ماهیگیری در کنار سواحل آبی شفاف، تمدن و فرهنگ غنی از ویژگی های منحصر به فرد جزیره کورفو است. شب های آمیخته به نور،  پایکوبی و رستوران های متنوع از دیگر ویژگی های این جزیره زیباست که با سفر به يونان شاهد آن هستید.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

جزیره پاکسی

اگر به دنبال سفری لوکس در هتل های مدرن و گران قیمت با خرید کردن از مراکز برند هستید جزایر پاکسی در بهترین زمان سفر به يونان را از دست ندهید. آرامش بی نظیر این جزیره کوچک به همراه غارهای دریایی، قلعه ونیزی و مغازه های معروف از جاذبه های این جزیره است.

جزیره خیوس

طبیعت پر نشاط، صومعه های باستانی و سواحل دیدنی از جاذبه های این جزیره است که به واسطه تنگه ی باریکی از ترکیه جدا میشود. در سفر به يونان از این جزیره دیدن کنید و بازارها، رستوران ها و ورزش های آبی متنوع نیز در این شهر مشاهده کنید.

جزیره رودس

جزیره ای با معماری معروف و خیابان های سبک قدیم به همراه تاریخی متعلق به قرون وسطا از ویژگی های جزیره رودس است که مشاهده آن در سفر به يونان پیشنهاد می شود.

آکواریوم آکوا ورد

جزیره کرت هر ساله میزبان گردشگران بی شماری برای آکواریوم آکوا ورد است. مشاهده آبزیان و خزندگان از جمله ماهی ها، مارها و لاک پشت هایی با طول عمر بسیار همچنین ارتباط مستقیم و غذا دادن به آنها بدون هیچ تهدیدی از ویژگی های کم نظیر این مجموعه برای بزرگسالان و کودکان در بهترین زمان سفر به يونان است.

 کوهستان های پیندوس

حدود 230 کیلومتر رشته کوه هایی به ارتفاع 2637 متر که ستون “فقرات یونان” نامیده میشود از دیگر جاذبه های خیره کننده یونان است. دره های وسیع، پوشش گیاهی تایگتوس و جنگل های برگریز ایلیریانی هر گردشگری را برای بهترین زمان سفر به یونان در تابستان های گرم و دلپذیر این مناطق وسوسه میکند.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

پارک ملی سارمایا جورج

در سفر به جزیره کریت این پارک ملی بی نظیر مورد استقبال گردشگران قرار میگیرد. پیاده روی در طول 16 کیلومتر و مشاهده فضای دلچسب به مدت 5 الی 7 ساعت از ویژگی های این منطقه است. این مکان بی نظیر در ثبت آزمایشی یونسکو  قرار دارد و میتوانید ساعاتی منحصر به فرد به همراه عکاسی بی نظیر در این مناطق داشته باشید. با اخذ ویزای یونان میتوانید به در بهترین زمان سفر به یونان سفر بی نظیری داشته باشید.

غار ملیسانی

در سفر به يونان سوار قایق شوید و سفری حیرت انگیز به آب های دورن این غار به همراه دیوارهای صخره ای بی نظیر آن داشته باشید.

فستیوال های یونان

جشن های گوناگون، ترکیب رنگ ها و نور به همراه تنوعی از غذاها و نوشیدنی ها از ویژگی های بی نظیر فستیوال های یونان است.

درعید پاک بزرگترین فستیوال یونان به همراه آتش بازی و سرو گوشت بره می باشد. در تمامی نقاط یونان شاهد آراستن منازل و کلیساها برای این جشن باستانی بزرگ خواهید بود. “شنبه ی لازاروس” آغاز عید پاک محسوب می شود. اگر سفر به يونان را در بهترین زمان سفر به یونان داشته باشید شاهد مراسمات مذهبی و سنت های خاص و باستانی در طی عید پاک خواهید بود.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

 فستیوال آپوکریس از اواسط ژانویه تا اواخر فوریه در سفر به يونان تجربه کنید. در هفته آخر این فستیوال مراسمات و جشن ها شامل رژه ها ، رقص های سنتی و سرو غذهای یونانی صورت می گیرد.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

فستیوال هلینگ به همراه ترکیب منحصر به فرد رقص، موسیقی و نمایش های متنوع می باشد. این فستیوال کم نظیر هنگام  سفر به يونان در تابستان آغاز میشود.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

فستیوال ماه اگوست مشاهده زیبایی خیره کننده ماه به همراه معماری باستانی در شب های نورانی یونان است که در سفر به يونان شاهد برگزاری مهمانی و جشن های شبانه در این دوره خواهید بود.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟ -

هر ساله در تاريخ و تمدن یونان هفته نیروی دریایی به صورت فستیوال و کارنوال های رقص و موسیقی در بنادر معروف جشن گرفته می شود. اگر در اواخر ماه ژوئن سفر به يونان داشته باشید شاهد این فستیوال پر شور می شوید.

تنوع غذایی در یونان

تنوع طعم اصیل و لذیذ غذاهای كشور يونان در جزایر و سواحل زلال از خاطر هیچ گردشگری در سفر به يونان پاک نمیشود. ترکیب گوشت و بادمجان با لایه های پر از پنیر در موساکا به همراه سس بشامل را در آتن تجربه کنید. کولوکیتانتوی  بی نظیر در جزایر لزوس یا فسولدا  به عنوان یک سوپ ساده و فوق العاده خوشمزه، اسپاناکوپیتا و دلماداکیا از دیگر غذاهای منحصر به فرد یونان است.

در سفر به يونان باقلوا، ملوماکارونا و گالاتابورکو از شیرینی های خوش طعم در کافه های آتن را حتما تجربه کنید. اگر به دنبال شرکت در این فستیوال ها هستید بهترین زمان سفر به یونان را مشخص کنید و با اخذ ویزای یونان که پیرو گرفتن وقت سفارت یونان در دسترس است اقدام کنید.

مراکز خرید در یونان

در اکثر جزایر یونان شاهد فروشگاه ها و مغازه های متعدد برای گردشگران هستیم. بازار pandrossou از مراکز محصولات سنتی، پوشاک، وسایل هنری و خوردنی و … در آتن است. در سفر به يونان  در خیابان های کولوناکی و پلاکا شاهد بازار های متنوع و مغازه های رنگارنگ هستیم.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!