بهترین زمان سفر به ایتالیا چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به ایتالیا چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به ایتالیا، ایتالیا کشوری است بسیار زیبا که یکی از مقاصد اصلی گردشگری در اروپا است. مسافری که مایل است مکانی را برای سفر خود انتخاب کند …

راهنمای کامل بهترین زمان سفر به ایتالیا

اطلاعات سفر به ایتالیا

بهترین زمان سفر به ایتالیا: ایتالیا کشوری است بسیار زیبا که یکی از مقاصد اصلی گردشگری در اروپا است. مسافری که مایل است مکانی را برای سفر خود انتخاب کند که علاوه بر آب و هوای مناسب از لحاظ داشتن نقاط گردشگری غنی باشد بدون شک ایتالیا یکی از گزینه‌های اصلی او خواهد بود؛ اما برای سفر به هر نقطه‌ای باید با شرایط خاص آن مکان آشنا بود تا بتوان بهترین زمان سفر به ایتالیا را انتخاب کرد و سفری لذت بخش و بی‌دغدغه‌ای را به آنجا داشت. شرایطی مثل آب و هوا، زمان بندی مناسب، نقاط دیدنی و ارزان‌ترین ماه‌‌ها برای سفر به آن کشور را باید مدنظر داشت.

بهترین زمان سفر به ایتالیا چه زمانی است؟ | یوروپ تورز

معرفی کشور ایتالیا

ایتالیا در جنوب اروپا به پایتختی شهر رم قرار دارد. از شمال به رشته کوه‌‌های آلپ و از جنوب به دریای مدیترانه منتهی می‌ شود. این کشور شامل یک سرزمین اصلی و دو شبه جزیره به نام‌‌های ساردنی و سیسیل است. این کشور از لحاظ تمدنی بسیار قدیمی است و آثار باستانی موجود تأیید‌کننده این مسئله است.

ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و جز هشت کشور صنعتی جهان محسوب می‌شود. واحد پولی این کشور یورو است و زبان رسمی آن ایتالیایی است. این کشور حدود ۶۱ میلیون نفر جمعیت دارد و از این لحاظ پنجمین کشور اروپا است که ۹۲ درصد آن را مسیحیان تشکیل می‌ دهند. ویزای ایتالیا از راحت‌ترین ویزا هاست که می‌توان با اخذ آن سفری به یاد ماندنی به این کشور داشت.

آب و هوای ایتالیا

آب و هوای این کشور مانند اکثر کشورهای اروپایی، آب و هوایی معتدل محسوب می‌شود و مثل کشورهای حاشیه جنوبی اروپا مدیترانه‌‌ای است یعنی زمستان‌‌های سرد و تابستان‌‌های گرم دارد. مناطق جنوبی ایتالیا هوای گرم ‌تری نسبت به شمال که به رشته کوه آلپ نزدیک است دارد و بهترین زمان سفر به ایتالیا برای افراد گرما دوست است. زمستان در نواحی جنوبی چندان سرد نیست به نحوی که میانگین دمای هوا حدود ۱۰ درجه است.

ماه‌‌های گرم سال یعنی از مه تا سپتامبر تقریباً تمام این کشور هوای گرم دارند؛ اما مناطقی وجود دارد که گرمای غیر قابل تحملی دارد. دشت‌‌های امیلیا-رومانیا و ونتو همچنین ناحیه توسکانی از آن جمله‌‌اند. ماه‌‌های مه و ژوئن گرم‌‌ترین ماه‌‌های سال در این نواحی‌‌اند. نواحی شمالی منتهی به آلپ زمستان‌‌های سرد و پربرفی دارد. در شهرهای میلان و تورین در زمستان بادهای سردی می‌ وزد؛ اما در پایتخت یعنی شهر رم هوای معتدلی برقرار است و بهترین زمان سفر به ایتالیا می‌باشد.

در واقع می‌ توان کشور ایتالیا را از نظر آب و هوایی به سه منطقه تقسیم کرد در این صورت انتخاب بهترین زمان سفر به ایتالیا را راحت‌تر مشخص کنید. نواحی شمالی شامل ترنتو، میلان، ونیز و تورین دارای آب و هوای سرد و مرطوب در زمستان و تابستان گرم و مرطوب است.

مناطق مرکزی شامل رم، فلورانس، بولونیا آب و هوایی نسبتاً معتدل در زمستان و تابستان دارد اما گاهی زمستان بسیار سرد و تابستان بسیار گرم هم تجربه می‌ کند. مناطق جنوبی مانند ناپل و پوتنزا و جزایر سیسیل و ساردنی نیز زمستان معتدل و کم بارش و تابستان گرم و خشک دارد.

ماه‌‌های اکتبر و نوامبر مرطوب‌‌ترین ماه‌‌های سال هستند و بیشترین بارش‌‌ها در این ماه‌‌ها اتفاق می‌افتد. همان طور توضیح داده شد این کشور آب و هوای متنوعی دارد و در هر فصل برای هر گردشگری با توجه به علاقه‌‌اش شرایط آب و هوایی مختلفی وجود دارد که می‌توان بهترین زمان سفر به ایتالیا را برای هر سلیقه‌ای مشخص کرد؛ اما اگر از گرما یا سرمای زیاد فرار می‌ کنید و به دنبال زمانی خلوت هستید ماه‌‌های اکتبر و نوامبر یا مهر و آبان می‌ تواند بهترین ماه‌‌ها باشد. اگر به دنبال زمانی آفتابی و معتدل هستید ماه‌‌های مارس و آوریل یا فروردین و اردیبهشت مناسب‌‌ترین ماه‌‌ها هستند.

تعطیلات در ایتالیا

بسیاری از گردشگران زمان‌‌هایی را برای مسافرت به یک کشور در نظر می‌ گیرند که بتوانند با رسوم و سنن آن کشور آشنا شوند. مثلاً اعیاد و سال نو زمان‌‌هایی هستند که جشنواره‌‌های مختلفی در کشور مقصد برگزار می‌ شود که برای مسافران جذاب خواهد بود؛ بنابراین لازم است قبل از سفر به ایتالیا با تعطیلات این کشور آشنا شد و بهترین زمان سفر به ایتالیا را انتخاب کرد. روزهای تعطیل در ایتالیا بدین شرح است:

۱ ژانویه یا ۱۲ دی سال جدید – ۶ ژانویه یا ۱۷ دی جشن اپیفانی – عید پاک در اواخر فروردین – ۲۵ آوریل یا ۵ اردیبهشت روز آزادی ایتالیا – ۱ می‌یا ۱۱ اردیبهشت روز کارگر – ۲ ژوئن یا ۱۲ خرداد روز جمهوری – ۱۵ آگوست یا ۲۴ مرداد روز the assumption of the virgin – ۱ نوامبر یا ۱۰ آبان روز همه مسیحیان – ۸ دسامبر یا ۱۷ آذر روز معصومیت حضرت مریم – ۲۵ دسامبر یا ۴ دی روز میلاد مسیح – ۲۶ دسامبر یا ۵ دی روز سنت استفان

مهم‌‌ ترین شهر های ایتالیا و بهترین زمان برای سفر به شهر های مختلف

اگر به طور عمومی به دنبال بهترین زمان سفر به ایتالیا باشیم به طوری که طبیعت این کشور زیباترین زمان خود را تجربه کند و دشت‌‌های سرسبز آن خودنمایی کنند می‌ توان به ماه‌‌های آوریل و می‌اشاره کرد؛ اما اگر بهترین زمان سفر به ایتالیا را بخواهیم باید دقیق‌‌تر بررسی کنیم.

میلان

یکی از شهرهای مهم و توریستی ایتالیا است که مکان‌‌های دیدنی متعدد و موزه‌‌های بسیار دارد. عمده شهرت این شهر به خاطر صنعت مد آن است. همچنین میلان یکی از تجاری‌‌ترین شهرهای ایتالیا است. از جاذبه‌‌های توریستی این شهر می‌ توان به کلیسای جامع اشاره کرد که معماری خیره‌کننده آن زیبایی خاصی دارد. کلیسای سانتا ماریا که اثر مشهور شام آخر لئوناردو داوینچی را در خود دارد نیز دیدنی است.شما با اخذ ویزای ایتالیا می‌توانید به این کشور زیبا سفر کنید.

همچنین می‌ توان به مکان‌‌های متعدد دیگری اشاره کرد از جمله موزه باگاتی والسچی، میدان پیاتزا دی مرکانتی، کلیسای آمبروز مقدس، گالری نقاشی بررا و قلعه فورزسکو. شهر میلان به دلیل نزدیکی به رشته کوه آلپ معمولاً دارای هوایی معتدل در تابستان است. همچنین روزهای آفتابی در ماه‌‌های ژوئن، آگوست و سپتامبر این ماه‌‌ها را بهترین زمان سفر به ایتالیا و میلان می‌ کند.

ونیز

شهری زیبا و پوشیده شده از آب که با وجود گران بودن ولی هرکسی برای سفر به این شهر وسوسه می‌ شود. علاوه بر شرایط خاص این شهر و قرار گرفتن آن در میان آب، به دلیل تاریخی بودن شهر معماری خیره کننده‌‌ای در هر نقطه از شهر وجود دارد. از جاذبه‌‌های دیدنی ونیز می‌ توان به مجموعه پگی گوگنهایم که آثار هنرمندانی مثل پیکاسو، شاگال، ارنست و کاندینسکی را در خود جای داده است اشاره کرد.

ونیز | یوروپ تورز

همچنین میدان و کلیسای سن مارکو بسیار دیدنی است. جزیره استثنایی سن جورجو ماجوره که کلیسایی نیز در آن وجود دارد نیز مکانی بسیار جذاب برای گردشگران است. کاخ‌‌ها و موزه‌‌های بسیار زیبایی نیز در این شهر وجود دارند. کافیست برای سفر به این کشور زیبا با گرفتن وقت سفارت ایتالیا اقدام به اخذ ویزای این کشور کنید و سفری راحت را تجربه کنید.

در فصل زمستان امکان جزر و مد در ونیز وجود دارد که احتمال وقوع سیل را افزایش می‌ دهد. ساحلی بودن ونیز دلیل معتدل بودن هوای آن است که فصل بهار و پاییز یعنی ماه‌‌های مارس و آوریل و سپتامبر و اکتبر را بهترین زمان سفر به ایتالیا می‌ کند. همچنین در ماه فوریه جشنواره‌‌ها و کارناوال‌‌هایی در ونیز برگزار می‌ شود که سفر در این ماه را لذت ‌بخش می‌ کند.

رم

پایتخت ایتالیا که در نواحی مرکزی این کشور قرار دارد بیشتر ایام سال هوایی نسبتاً گرم دارد و برای کسانی که به آب و‌های گرم علاقه دارند بهترین زمان سفر به ایتالیا و بازدید از این شهر می‌باشد؛ اما ماه‌‌های آوریل و می‌و سپتامبر در قیاس با سایر ماه‌‌های گرم از شدت گرمای کمتری برخوردار است. مهم‌‌ترین جاذبه گردشگری ایتالیا آمفی تئاتر کلوسئوم است که محل برگزاری نبردهای گلادیاتورها بوده است. موزه واتیکان که شامل آثار معروف میکل آنژ است، فواره تروی، معبد پانتئون، میدان ناوونا، میدان رومن فروم، کلیسای سنت پیتر و قلعه سن آنجلو از مکان‌‌های دیدنی و خیره‌کننده شهر رم است.

دیگر شهر های مهم ایتالیا

علاوه بر رم، ونیز و تورین شهرهای معروف دیگری نیز در ایتالیا وجود دارد. فلورانس یکی از آن‌‌ها است که بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به ایتالیا و این شهر است. به دلیل اینکه تابستان‌‌های آن بسیار گرم است و پاییز و زمستانی طوفانی دارد که باران‌‌های سیل آسایی می‌ بارد. ناپل هم شهر زیبایی است که برای استفاده از کشتی‌‌ها و دیدن جزایر نزدیک به ناپل ماه‌‌های آوریل، می، ژوئن و سپتامبر بهترین زمان سفر به ایتالیا است. جزایر ساردینا و سیسیل هم با طبیعت زیبا و گل‌‌های زیبای خود در بهار آماده پذیرایی از گردشگران است. ماه‌‌های جولای و آگوست بهترین زمان‌‌ها برای حمام آفتاب گرفتن در این جزایر است.

گران‌‌ ترین ماه‌‌ های سال برای سفر به ایتالیا

تعطیلات در ایتالیا شلوغ‌‌ترین زمان‌‌ها و یکی از بهترین زمان سفر به ایتالیااست. به طور معمول این زمان‌‌ها گران‌‌ترین اوقات سال نیز است. تعطیلات معمولاً باعث گران‌‌تر شدن قیمت هتل‌‌ها در اکثر مناطق ایتالیا می‌ شود. مناسبت‌‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای مثال تعطیلات فراگوستو در اواسط ماه آگوست از تعطیلات مهم ایتالیایی‌‌ها است که بسیاری از آن‌‌ها به سفرهای داخلی و به سواحل می‌ روند و شهرها به شدت خلوت می‌ شود. فراگوستو روز کارناوال و آتش بازی‌‌های بسیار است. قیمت‌‌ها در این روزها گران‌‌تر می‌ شوند همچنین شلوغی در مکان‌‌های گردشگری نیز از یک طرف به آن اضافه می‌ شود.

ارزان‌‌ ترین زمان‌‌ های سال برای سفر به ایتالیا

زمان‌‌هایی که اصولاً گردشگران کمتری به ایتالیا سفر می‌ کنند یکی از بهترین زمان سفر به ایتالیا است و علاوه بر اینکه وقت بیشتری داریم تا از مکان‌‌های گردشگری لذت ببریم جزئیات بیشتری از آداب و رسوم و فرهنگ آنجا را درک خواهیم کرد.

همچنین در این اوقات قیمت‌‌ها ارزان ‌تر و هزینه‌‌ها به شدت کاهش می‌ یابد. ماه‌‌های آوریل و می‌و اکتبر در ایتالیا ماه‌‌های خلوتی هستند و همچنین آب و هوای مناسب و معتدلی نیز دارند. شما می‌توانید با تور ایتالیا سفری به یاد ماندنی را در ایتالیا تجربه کنید.

ارزان‌‌ ترین زمان‌‌ های سال برای سفر به ایتالیا | یوروپ تورز

سوالات متداول بهترین زمان سفر به ایتالیا چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به ایتالیا برای افراد گرما دوست چه زمانی است؟

آب و هوای این کشور مانند اکثر کشورهای اروپایی، آب و هوایی معتدل محسوب می‌شود و مثل کشورهای حاشیه جنوبی اروپا مدیترانه‌‌ای است یعنی زمستان‌‌های سرد و تابستان‌‌های گرم دارد. مناطق جنوبی ایتالیا هوای گرم ‌تری نسبت به شمال که به رشته کوه آلپ نزدیک است دارد و بهترین زمان سفر به ایتالیا برای افراد گرما دوست است.

بهترین زمان سفر برای گردشگرانی که دوست دارند با آداب و سنن این کشور اشنا شوند، چه زمانی است؟

بسیاری از گردشگران زمان‌‌هایی را برای مسافرت به یک کشور در نظر می‌ گیرند که بتوانند با رسوم و سنن آن کشور آشنا شوند. مثلاً اعیاد و سال نو زمان‌‌هایی هستند که جشنواره‌‌های مختلفی در کشور مقصد برگزار می‌ شود که برای مسافران جذاب خواهد بود.

بهترین و ارزان ترین ماه های سال برای سفر به این کشور چه زمانی است؟

زمان‌‌هایی که اصولاً گردشگران کمتری به ایتالیا سفر می‌ کنند یکی از بهترین زمان سفر به ایتالیا است; همچنین در این اوقات قیمت‌‌ها ارزان ‌تر و هزینه‌‌ها به شدت کاهش می‌ یابد. ماه‌‌های آوریل و می‌و اکتبر در ایتالیا ماه‌‌های خلوتی هستند و همچنین آب و هوای مناسب و معتدلی نیز دارند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!