برج تلویزیون دوسلدورف | معرفی – تصاویر – امکانات

برج تلویزیون دوسلدورف | معرفی – تصاویر – امکانات

برج تلویزیون دوسلدورف، یکی از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر دوسلدورف، برج تلویزیون دوسلدورف بوده که با قرارگیری در کنار رودخانه راین همواره میزبان …

یکی از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر دوسلدورف، برج تلویزیون دوسلدورف بوده که با قرارگیری در کنار رودخانه راین همواره میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا می‌باشد. این برج دویست و چهل متر و نیم ارتفاع دارد که با برخورداری از یک رستوران گردان و عرشه بازدید، همواره مملو از جمعیت می‌باشد. بازدید از برج تلویزیون دوسلدورف برای عموم مردم آزاد می‌باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های این برج دیدنی بیشتر آشنا کنیم.

برج تلویزیون دوسلدورف | یوروپ تورز

آشنایی با برج تلویزیون دوسلدورف

اگر قصد سفر به کشور آلمان و شهر دوسلدورف را دارید، باید بگوییم که به هیچ عنوان در زمان سفر به این شهر بازدید از برج تلویزیون دوسلدورف و یا همان برج راین را فراموش نکنید. چرا که این برج یکی از بهترین و دیدنی ترین جاذبه‌های گردشگری دوسلدورف به شمار می‌رود. وقتی که به بالای این برج می‌روید، تماشای خانه‌ها و خیابان‌های شهر احساس بسیار لذت بخشی را در شما به وجود می‌آورد

برج تلویزیون دوسلدورف، با دویست و چهل متر و نیم ارتفاع، بلندترین ساختمان این شهر و دهمین برنج بلند تلویزیونی در کشور آلمان محسوب می‌شود.فرایند ساخت این برج از سال 1978 آغاز و تا سال 1982 به طول انجامید. این برج علاوه بر اینکه، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر دوسلدورف محسوب می‌شود، به عنوان آنتن‌های رادیویی جهت دارد، ارائه خدمات رادیویی VHF، تلویزیون DVB-T و برج مراقبت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.این برج برای عموم باز بوده و هر ساله نزدیک به سیصد هزار نفر از برج راین دیدن می‌کنند.

موقعیت جغرافیایی برج تلویزیون دوسلدورف

برج تلویزیون دوسلدورف، در منطقه دولتی شهر و در ارتفاع 36.6 متری از سطح دریا قرار گرفته است. به عبارت دیگر، برج تلویزیون دوسلدورف در راین پارک بیلک و در انتهای قسمت شرقی میانه هافن و چند صد متری جنوب غربی شهر قدیمی که در سمت راست رودخانه راین واقع شده است، قرار دارد.

بخش شمالی برج راین، محل قرارگیری پارلمان ایالت‌های نوردراین-وستفالن و رینگ بربک می باشد.

در بخش جنوبی این برج، دروازه شهر و استودیوی WDR دوسلدورف قرار گرفته است.

علاوه بر این، بخش جنوبی برج تلویزیون دوسلدورف محل قرارگیری تفرجگاه راین می‌باشد که در این مکان گردشگران زیادی اوقات خود را سپری می‌کنند.

هتل‌ های نزدیک به برج تلویزیون دوسلدورف

اگر به قصد بازدید برج تلویزیون به شهر دوسلدورف سفر کردید، به هیچ عنوان نگران محل اقامت خود نباشید، چرا که در نزدیکی این برج هتل‌های متعددی وجود دارد که با اقامت در آنها می‌توانید خیلی سریع خود را به این برج برسانید و همچنین از سایر جاذبه های گردشگری اطراف آن نهایت لذت را ببرید.

چند مورد از بهترین هتل‌های شهر دوسلدورف که در نزدیکی برج راین قرار گرفته‌اند، عبارت اند از:

هتل بریدن باچر هف:

  • هتل بریدن باچر هف: این هتل، یکی از هتل‌های لوکس و 5 ستاره شهر دوسلدورف بوده که در نزدیکی میدان معروف « برگ پلتز» قرار گرفته است. اقامت در هتل بریدن باچر این امکان را برایتان فراهم می‌کند که علاوه بر نزدیک بودن به برج راین، به راحتی بتوانید در مراکز خرید شهر دوسلدورف گشت و گذار کنید. وای فای رایگان، لوازم آرایشی رایگان، حمام شخصی، تلویزیون صفحه تخت از جمله خدماتی است که در این هتل ارائه می‌شود.

هتل حیات ریجنسی دوسلدورف | Hyatt Regency Dusseldorf:

  • هتل حیات ریجنسی دوسلدورف | Hyatt Regency Dusseldorf: این هتل یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین هتل‌های شهر دوسلدورف بوده که در منطقه شلوغ مدین هافن و در نزدیکی رودخانه راین قرار گرفته است. از این رو این هتل، یکی از بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند در نزدیکی رودخانه راین و برج تلویزیون دوسلدورف اقامت کنند. در این هتل 5 ستاره می‌توانید از انواع غذاهای محلی و بین‌المللی بهره‌مند شوید. با انتخاب هتل حیات ریجنسی دوسلدورف به سالن اپرای دوسلدورف، فرودگاه شهر و مراکز خرید لباس دسترسی آسان و راحتی خواهید داشت.

هتل اینترکانتیننتال دوسلدورف | InterContinental Düsseldor:

  • هتل اینترکانتیننتال دوسلدورف | InterContinental Düsseldor: اقامت در این هتل راحتی و آرامش را برایتان به ارمغان خواهد آورد و علاوه بر نزدیکی به رودخانه و برج راین، می‌توانید از مراکز خرید اطراف خود نیز نهایت استفاده را ببرید. این هتل در کنار رستوران‌هایی که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی در آن سرو می‌شود، خدماتی مانند وای فای رایگان، حمام مرطوب و تلویزیون صفحه تخت را به مسافران خود ارائه می‌دهد. با اقامت در این هتل می‌توانید از استخر سرپوشیده آن استفاده کنید ؛ و سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید.

هتل اینترکانتیننتال دوسلدورف | InterContinental Düsseldor:

  • هتل ملیا دوسلدورف | Meliá Düsseldorf: این هتل یکی از هتل‌های بسیار عالی و در عین حال مقرون به صرفه‌ای بوده که در نزدیکی پارک هوفگارتن قرار گرفته است. در اطراف این هتل، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیبایی قرار دارد. شما با اقامت در این هتل می‌توانید با پانزده دقیقه پیاده روی خود را به شهر قدیمی، که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر دوسلدورف می‌باشد، برسانید.

اماکن دیدنی نزدیک به برج تلویزیون دوسلدورف

شما در سفر به شهر دوسلدورف و بازدید از برج تلویزیون آن، می‌توانید از سایر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر که در نزدیکی این برج قرار گرفته است نیز دیدن کنید. به همین دلیل در اینجا قصد داریم چند مورد از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به برج تلویزیون دوسلدورف را به شما معرفی کنیم.

اماکن دیدنی نزدیک به برج تلویزیون دوسلدورف | یوروپ تورز

خیابان خرید کنیزالی

  • خیابان خرید کنیزالی: خیابان خرید کنیزالی که محلی‌ها به آن خیابان «کو» می‌گویند، از شیک‌ترین و مدرن‌ترین خیابان‌های خرید شهر محسوب می‌شود. این شهر همواره با خیابان «مونتاین» شهر پاریس مورد مقایسه قرار می‌گیرد. این خیابان به دلیل دارا بودن مراکز خرید بسیار لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های گوناگون و گالری‌های هنری در بیشتر ایام سال مملو از جمعیت می‌باشد. وجود ردیف درختان و خط ممتد آب به زیبایی هرچه تمام خیابان کنیزالی افزوده است.

موزه کی 21 ( مجموعه هنری نوردراین-وستفالن)

  •  موزه کی 21 ( مجموعه هنری نوردراین-وستفالن): به طور کلی مجموعه‌های هنری راین شمالی-وستفالیا در سه منطقه مختلف شهر دوسلدورف واقع شده‌اند که بزرگترین مجموعه آنها با عنوان K20 در «Grabber Platz» واقع شده است. مجموعه K21 در ساختمان «Ständehaus» و منطقه سوم «Schmela Haus» ؛بوده که محل برگزار نمایشگاه‌های موقت گوناگونی می‌باشد.

کونست پلست:

  • کونست پلست: یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نزدیک برج راین، موزه هنر کونست پلست می‌باشد که در آثاری یافت می‌شود که قدمت آنها به قرن سوم قبل از میلاد برمی گردد. نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و وجود بیش از هفتاد هزار هنر گرافیکی و هنر کاربردی از مهمترین ویژگی‌های موزه به شمار می‌رود که همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

محله قدیمی دوسلدورف:

  • محله قدیمی دوسلدورف: این منطقه که به همت مسئولان شهر بخش‌های بسیار زیادی از آن هنوز باقی مانده است، یکی از مهمترین اماکن دیدنی نزدیک به برج تلویزیون دوسلدورف بوده که حتماً باید بازدید از آن را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. برگ پلتز، بخش مرکزی این شهر بوده که تالار پر ابهت شهر در آن قرار گرفته است.

مدت زمان بازدید از برج تلویزیون دوسلدورف

افرادی که برای بازدید از برج تلویزیون دوسلدورف به آن مراجعه می‌کنند، این نکته را باید در نظر بگیرند که تنها بین 1 تا 2 ساعت فرصت بازدید از این برج را دارند.

امکانات برج راین

در ارتفاع صد و هفتاد متری برج تلویزیون دوسلدورف یک رستوران گردان و یک عرشه مشاهده قرار دارد. علاوه بر این برای هرچه جذاب‌تر شدن برج راین، در یک مجسمه سبک در شافت آن قرار گرفته است که مانند ساعت کار می‌کند. این مجسمه که توسط فردی به نام « Horst H. Baumann» طراحی شد، امروزه بزرگترین ساعت دیجیتال جهان به شمار می‌رود.

در رستوران گردان برج راین که با عنوان رستوران « QOMO» شهرت دارد، انواع غذاهای آسیایی با طعمی که به ندرت می توان در اروپا پیدا کرد، سرو می‌شود.

با مراجعه به این رستوران گردان متوجه می‌شوید که دنیا در زیر پاهای شما قرار دارد و با گردش سیصد و شصت درجه آن می‌تواند از زیبایی‌های شهر دوسلدورف نهایت لذت را ببرید.

ویژگی‌ های رستوران گردان برج راین

رستوران QOMO یک مکان خاص است و به همین دلیل برای لحظات خاص مانند جلسات تجاری یا جشن‌های خصوصی ایده آل است. برای 180 مهمان فضا وجود دارد. رستوران گردان برج، صد و چهل و چهار صندلی در جلو پنجره دارد که در منطقه‌ای قرار دارد که طی یک ساعت در محور برج می‌چرخد. به دلایل فنی سکو از 1 بعد از ظهر می‌چرخد، این چرخش به گونه‌ای است که تا ساعت چهار و نیم در یک جهت و از 6 بعد از ظهر تا نیمه شب در جهت مخالف می‌چرخد.

در سی و شش صندلی دیگر در نوار کوکتل و در فضای سالن، میهمانان در مکان انتخابی باقی می‌مانند. پنجره‌های ساخته شده از شیشه ایمنی لمینت به ضخامت چهل و پنج میلی متر، به سمت بیرون خم شده و به بازدید کننده این امکان را می‌دهد تا دید خوبی در امتداد شافت برج داشته باشد.

غذاهای مدرن فیوژن ژاپنی مجلل با یک مفهوم اشتراکی سرو می‌شود، که توسط یک لیست شراب خوب نگهداری شده با شراب‌های محلی، بین‌المللی و نقشه گنج‌های زیبا تهیه شده است. غذا خوردن در اینجا مسلماً چیز خاصی است که شما به سرعت از یاد نخواهید برد. آوردن حیوانات مجاز نیست به دلایل ایمنی، کالسکه‌ها در آسانسور و در سطوح مختلف مجاز نیستن، بنابراین می‌توانید آنها را در ورودی جلوی صندوق عقب پارک کنید.

عرشه بازدید برج راین در چه ساعاتی باز است؟

عرشه بازدید برج تلویزیون دوسلدورف، همه روز از ساعت ده تا یازده و نیم صبح برای عموم مردم باز می‌باشد.

راه‌ های رسیدن به رستوران گردان برج راین

دو آسانسور عمومی بازدیدکنندگان را با سرعت 4 متر بر ثانیه یا به عرشه مشاهده در ارتفاع صد و شصت و هشت متری یا به سطح رستوران بالاتر از آن یعنی در ارتفاع صد و هفتاد متری منتقل می‌کنند.

تجهیزات ایمنی برج راین

از آنجایی که این برج همواره برای عموم باز بوده، در آن از تجهیزاتی استفاده شده است تا امنیت را برای همه برقرار نماید، به همین دلیل در همه آسانسور‌ها این امکان فراهم شده است که مسافران در مواقع لزوم بتوانند تنظیمات آن را به صورت دستی راه اندازی کنند.

علاوه بر این، یک کنترل اضافی بین آسانسور‌های ارتباط از راه دور و آشپزخانه نیز در نظر گرفته شده است.

ویژگی بالابر های بازدید‌کننده برج تلویزیون دوسلدورف

بالابرهای بازدید‌کننده برج تلویزیون دوسلدورف به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مواقع بروز آتش نشانی می‌توانند در نقش بالابر آتش نشانی عمل کرده و از مدارهای الکتریکی جداگانه‌ای برخوردار باشند.  پله‌های اضطراری به طور دائم روشن می‌شوند. کلیه مصالح به کار رفته در برج مقاوم در برابر شعله یا غیر قابل اشتعال هستند. هر بازدید‌کننده از طریق سیستم شمارش ضبط می‌شود، به این ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که هرگز بیش از هفتصد نفر در این برج وجود ندارد که در صورت وقوع آتش سوزی در سکوی دید کاملاً ایمن، فضایی داشته باشند.

ویژگی بالابر های بازدید‌کننده برج تلویزیون دوسلدورف | یوروپ تورز

سوالات متداول برج تلویزیون دوسلدورف

برج تلویزیون دوسلدورف در کجا قرار دارد؟

برج تلویزیون دوسلدورف، در منطقه دولتی شهر و در ارتفاع 36.6 متری از سطح دریا قرار گرفته است. به عبارت دیگر، برج تلویزیون دوسلدورف در راین پارک بیلک و در انتهای قسمت شرقی میانه هافن و چند صد متری جنوب غربی شهر قدیمی که در سمت راست رودخانه راین واقع شده است، قرار دارد.

هتل های نزدیک به برج تلویزیون دوسلدورف چه هتل هایی هستند؟

هتل بریدن باچر هف، هتل حیات ریجنسی دوسلدورف، هتل اینترکانتیننتال دوسلدورف و هتل اینترکانتیننتال دوسلدورف.

مدت زمان لازم برای بازدید از برج تلویزیون دوسلدورف چقدر است؟

افرادی که برای بازدید از برج تلویزیون دوسلدورف به آن مراجعه می‌کنند، این نکته را باید در نظر بگیرند که تنها بین 1 تا 2 ساعت فرصت بازدید از این برج را دارند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!